belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Most a hazug az igaz

Földes László Hobó a Circus Hungaricusról, a disznók és nyulak országáról

„Késő van már, ne hívjuk az Istent / Késő van már, mi basztunk el mindent” – egyenes beszéd, mégis magyarázatra szorul. Megkértük Földes László Hobót, hogy a napokban megjelent és színházakban is bemutatott szólólemeze, a Circus Hungaricus kapcsán mondja el: mi folyik a disznók és nyulak országában.

Valaczkay Gabriella| NOL| 2009. október 25. |44 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

marcotardelli | 2009. október 26. | 10:26:03

Az azért nagyon jellemző a mai viszonyokra, hogy az egyik kommentező azért támadja Hobót, mert az apja AVH-s volt, a másik pár sorral lejjebb pedig azért mert a barátja a gójmotorosokat támogatja.
Az egyiküket sem érdekli, hogy Hobó milyen ember valójában, mről szól a zenéje, stb.
Hát nem mulatságos ez egy kicsit?

macskajancsi | 2009. október 26. | 01:56:23

Laci, még keményebben !!!

marcotardelli | 2009. október 25. | 19:27:58

irriga | 2009. október 25. | 17:33:03

Most már semmit nem akarok. Ez csúnyán elmaradt 89-90-ben, és nem nagyon lehet bepótolni. Hobo is erről beszélt.
Sarkítani persze lehet, de ne tégy úgy, mintha nem értenéd miről beszélek.
Egyébiránt az 56-os forradalom és a rendeszerváltozás között mesterkélten keltett szoros összefüggés, kapcsolat szerintem sántít, elég erőltetett.
Ezért azt gondolom, egy dolog 56 emléke, öröksége, és egy másik dolog a rendeszerváltozás, annak minden megvalósult és elmaradt hozadékával.
(elmaradt hozadék - micsoda ellentmondás, de juszt se javítom ki, ha már leírtam, bocsi:), úgyis értitek.)

Potrien őrmester | 2009. október 25. | 19:10:51

pannacotta | 2009. október 25. | 13:59:51!
Irigyellek! És egyetértek!

Potrien őrmester | 2009. október 25. | 19:08:37

stacio | 2009. október 25. | 16:43:53!
..ezt tán bízzuk az apára és a fiúra! Egyébként lehet, hogy deklarálta valahol Hobó, hogy megtagadja az apját, nem tudom, de én inkább a nézeteire tippelnék...

Potrien őrmester | 2009. október 25. | 19:01:01

minime | 2009. október 25. | 16:22:08!
...csak sejtem, de tán arra utalt Hobó, miképp rúgta be az ajtót tokostul, midőn egy beteg kislány gyógyulásáért rendezett jótékonysági koncerten befolyt összegét intézte volna a hivatalban, míg azok sütit zabáltak már több órája az ajtó mögött... Jól tette...

irriga | 2009. október 25. | 17:33:03

marcotardelli | 2009. október 25. | 10:02:14


Mit akarsz egy szembenézéstől?

Ma egy sztálinista komcsi az 56-s szabadságharc jelképe.

Hogy még Nagy Imre szobrát is le kelljen dönteni?

irriga | 2009. október 25. | 17:30:28

KannibálTatárÚr | 2009. október 25. | 09:05:52


Mikor volt az elmúlt 100 évben, hogy azok intézték volna az ország sorsát, akik értettek hozzá?

Há ezért vagyunk itt.

Egyébként mi a szakértők ismérve?

stacio | 2009. október 25. | 16:43:53

Az rendben van,hogy nem értenek egyet,de aki megtagadja apját az seggfej!

Potrien őrmester | 2009. október 25. | 16:29:26

NemoKapitany | 2009. október 25. | 14:54:01!
Tudtommal Hobo, pontosan nézetei miatt, sosem volt különösebben jóban édesapjával...

sawal | 2009. október 25. | 16:23:56

B elvtars Szegeden a Volvojaba szallt. Ha, Ha, Ha

minime | 2009. október 25. | 16:22:08

azt mondja időnként rúgni kell? ez mit jelent, énekeljünk róla egy dalt? haha. kösz. igazán kemény.

kutassi | 2009. október 25. | 16:16:12

pannacotta

Figyelj, azt hiszem egy régi barát vagy, de nem biztos. Nem fogom itt fel fedni a neved és tévedhetek is. Kérlek írj néhány sort és meg fogom magyarázni.

pannacotta | 2009. október 25. | 16:07:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kutassi | 2009. október 25. | 15:59:08

panacotta

Komolyan gondolom. ÍRJ.

pannacotta | 2009. október 25. | 15:55:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tomvécc | 2009. október 25. | 15:30:50

NemoKapitany, te talán felelős vagy a szüleid tetteiért? nem hinném...
Inkább fordítva, a szülő felelős a gyerekeiért, amíg fel nem nőnek. Hobo jó fej, imádom a zenéjét. Még sok ilyen emberre lenne szüksége az országnak.

kutassi | 2009. október 25. | 15:25:37

pannacotta

Irj nekem légy szives a mail-emre. kutassi@freemail.hu
Köszönöm.

pannacotta | 2009. október 25. | 14:55:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

NemoKapitany | 2009. október 25. | 14:54:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bléz | 2009. október 25. | 14:46:05

Disznók és nyulak. Kiváló, halálpontos jellemzés.

Bléz | 2009. október 25. | 14:44:49

Respect.

placid | 2009. október 25. | 14:30:43

Tisztelt HOBÓ! 1980 óta kísérem figyelemmel vegyes tisztelettel zenei /közéleti pályádat/.Az én szememben Te vagy az igaz lázadó!Ne halgass a farkasokra! Egy őszinte tisztelőd Veszprémből.

pannacotta | 2009. október 25. | 13:59:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Kappel Viktor | 2009. október 25. | 13:24:14

Nagy tisztelője vagyok Hobónak!
Sosem felejtem el, amikor Kispesten koncertezett néhányszor az "Ifjú Gárda"
-nomen est omen-művházban. Telt ház volt, Hobo a kezdés előtt kijött a pénztárhoz és beküldte a még jegyben reménykedőket a nézőtérre ácsorogva meghallgatni. Akármit is gondolok Róla, a műveiről, ezt sosem felejtem el. Igazi arc, hajrá, drukkolok neki.
Az igazságkeresése, az őszinte, örök lázadása tisztelet parancsol.

Kappel Viktor, másképp gondolkodó

zokni67 | 2009. október 25. | 13:13:35

Ennyit ér a debreceni felvilágosúltság !!!!!!

jozsipapa60 | 2009. október 25. | 12:46:22

alexis,te olyan vagy mint a kommunisták,semmit sem tanultál,és azt is elfelejtetted!

nagyerdessy | 2009. október 25. | 12:39:45

Igen! Olyan ez, mint amikor a gyermek reá jön, hogy minden az övé, csak mások az önnön kedvük szerint engedik meg, mikor, mihez nyúlhat az ember a sajátjában. A többit el tudod képzelni ugye?

karit | 2009. október 25. | 12:33:17

Hobo zenéjén nőttem fel, példaképemmé tette az őszintesége és a szerénysége. Remélem, a következő negyven évben ugyanígy folytatja.

gójmotorosok | 2009. október 25. | 11:03:02
"A cigány gyilkosokhoz sem nekik, sem pedig nekünk semmi közünk nincs."

Hiszem, hogy sem így, sem úgy, de azért nagyon nem mindegy hogy egybe vagy külön írjuk...

sydney | 2009. október 25. | 11:54:21

'I'm the little red rooster" - énekli itt mellettem épp a Rolling Stones, egy több mint 40 éves kis UHER orsós magnón! Nem semmi.

gójmotorosok | 2009. október 25. | 11:03:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Sitsu | 2009. október 25. | 10:39:59

Sziasztok!

Szerintem a ma társadalmában a legnagyobb probléma épp az amit Hobo mond, vagyis tenni kéne már valami jót. Sajnos jellemzően nem tesznek jót az emberek, és ez azért van, mert mindig másra mutogatnak, hárítják a felelősséget. Ez a tipikusan gyerekes dolog, hogy miért tegyek jót, ha a másik sem tesz, vagy hogy én hibáztam? Na és te? Te nem hibáztál? Sajnos ez a legnagyobb gátja a fejlődésnek, és ezt nagyrészt a "drága" politikusainknak is köszönhetjük, akik soha nem a saját hibáik kijavításán fáradoznak, hanem a másik hibáinak a felderítésén. És ez mindegyikükre vonatkozik, mindegy hogy bal vagy jobb vagy közép vagy aztsemtudjami.
Ha mindenki azon fáradozna, hogy a saját hibáit kijavítsa, és saját maga fejlődjön, akkor fejlődne az egész társadalom is. Mondanom sem kell, hogy ennek jelét sem látni, szóval ivory a 40-100 év szerintem nagyon alulbecsült, az 2-5 generáció, nagyon kevés. Nézzétek csak meg a mai fiatalokat, akik nem tudnak egy mondatot káromkodás nélkül elmondani, fogalmuk sincs arról, hogy mi a tisztelet, becsület, figyelmesség, szeretet. Ez nem a demokrácia hibája, hanem mindenkinek a sajátja. Ez így szar és egyre szarabb lesz. Szarból pedig mint tudjuk nem lehet várat építeni...

alexis | 2009. október 25. | 10:22:26

Kedves Hobó!

Ha már az Ön nagy fájdalmára annak idején elmaradt az elszámoltatás, akkor tessék, számoljunk el most mindazokkal, akik a rendszerváltást ( vagyis magyarul a kapitalizmus visszaállítását) előkészítették, levezényelték, és aztán szegény hazánkta kirabolták, tönkretették, az államcsőd szélére taszították. ( Abban ugyanis remélem egyetértünk, hogy a "helyzetünk rosszabb, mint a kommunizmusban"...Méghozzá nagyságrendekkel rosszabb, teszem hozzá én.)
Remélem továbbá, hogy az Ön legújabb lemezeit, melyeken igyekszik bemutatni a többek között az Ön segítségével a nyakunkba szakadt kapitalista rend borzalmait, enyhítő körülményként értékeli majd a Népbíróság...

marcotardelli | 2009. október 25. | 10:03:34

Bocsánat - ...akik pár évvel korábban...

ivory | 2009. október 25. | 10:03:07

krtek2 | 2009. október 25. | 09:44:06
Ezzel sajnos csak egyetérteni tudok, pontosan ezért tök mindegy, hogy ki van kormányon, mert mi magunk vagyunk pont olyanok, mint a kormányunk. Így legközelebb is pont ugyanilyent fogunk választani, legfeljebb más színben. Ez nem fog változni csak (szerintem) kb. 40-100 év alatt. EU-15-ök ennél sokkal régebb óta gyakorolják a demokráciát, szerintem ez az egyik legfőbb oka a különbségeknek, ezt pedig nem lehet 1-2 ciklus alatt ledolgozni.

marcotardelli | 2009. október 25. | 10:02:14

Hobo óriási arc. És megint igaza van.
Elmaradt 20 éve, és azóta is az őszinte erkölcsi elszámoltatás, jó értelemben vett leszámolás. Jól mondja Hobo - a szembesítés. Ha a társadalom kellően tájékoztatva lett volna arról, hogy kik és mik miatt történt minden rossz és jó 40 év alatt, talán elkerülhető lett volna, hogy olyanok kerültek vissza a hatalomba, pár évvel korábban simán börtöbe jutattak volna másként gondolkodókat. Ilyen csak itt történhetett meg a posztkommunista országok közül.
Hobo nem köpönyegforgató, de nem is vak.
Az igazi köpönyegforgatók a kommunistákból hirtelen lett demokraták. Ehhez nálam csak az 1949-es átöltözés hasonlítható.

nyugdíjas | 2009. október 25. | 09:52:01

Mi az,hogy vissza kell térni, ahhoz a megoldáshoz, hogy az ország ügyeit azok intézzék, akik értenek hozzá? Volt-e egyáltalán a magyar hazának ily korszaka?

krtek2 | 2009. október 25. | 09:44:06

Nemcsak Hobo kapcsán:
a rendszerváltás után nagyrészt hozzánk (az ország nagy többségéhez) hasonló kisstílű, pitiáner embereket ültettünk (mi magunk) a hatalomba. Ezek (a "képviselők") ma sem csinálnak mást, mint amit 40 évig (vagy ameddig abban a rendszerben éltek): a közösből lopnak. Az ország(é)ból. Csak míg az átkosban mégis kerülni illett a feltűnést, ma már gátlástalanul folyhat ugyanez. Egyiknek sem a lopás, az ország (és igen: a nemzet) megkárosítása fáj, hanem az, ha a másik többet szakít.
A magyar-ság nem a kokárdánál, az árpádsávnál, a fröcsögésnél kezdődik.
Átmész a piroson? Eldobod a csikket? Nem adsz/kérsz számlát? Bliccelsz a metrón?
Itt kezdődne. A tiszta lelkiismeretnél.
Mi, kis fikák szívesen mondjuk: nem lehet úgy adót fizetni, miközben látjuk, hogy nagyjaink két marokkal szórják, vagy éppen söprik be az általunk befizetett forintokat.
Ők meg (szintén kis fikák, csak többet hisznek magukról) ugyanúgy jogosan mondják: azok nem fizetik be az adót, a járulékot, úgy lopnak. Én meg így.
Mindkettőnek igaza van.
Vagy mégsem?
Min csodálkozunk???

KannibálTatárÚr | 2009. október 25. | 09:18:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

KannibálTatárÚr | 2009. október 25. | 09:05:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sawal | 2009. október 25. | 09:01:51

irriga | 2009. október 25. | 08:47:20

A koponyegforgatokra gondolsz? Akik mindig mas szinben tunnek fel?
Ne keverjuk a szemelyisegfejlodest a hamis profetakkal.

Az lesz majd vicces, ha a klerikalisok megint liberalisok lesznek.

irriga | 2009. október 25. | 08:47:20

sawal | 2009. október 25. | 08:39:16

Van valami olyasmi szöveg, hogy az ember személyisége folyamatosan fejlődik.

Ezért képes valaki liberálisból klerikárissá is fejlődni.

Aki nem fejlődik, az komcsi marad!

irriga | 2009. október 25. | 08:44:29

Nyisd ki a szemed, és csukd be a szád,
mert állcsúcson vág a homokzsák.
Az érveidre is kesztyűt húzz,
kinyújtanak, ha mellé nyúlsz.
Itt jobb, ha ütsz, mint ha rosszat szólsz,
kemény légy, mint a Rolling Stones.
Kicsi fej jobb ide, mint a nagy,
a fej csak a célpont, az ököl az agy.

Habár ez nem Hobo.

sawal | 2009. október 25. | 08:39:16

Hobo,

Arrol miert nem beszelsz, hogy a regi haverjaid, Gitarikus, a gojmotorosokat penzelik,
meg azokat, akik romakat lovoldoztek agyon?

Hah! Ez most nem az igazsag?

HIRDETÉS

Népszabadság - Szabó Bernadett

– Többször elmondta, hogy nem lehet mindent zenével és verssel megoldani. Időnként rúgni kell.  A Circus Hungaricus ilyen ajtóberúgás előtti lemez?

– Hatvannégy számból kezdtem el válogatni. Fogalmam sem volt, hogy cirkusz lesz a vége.

– Akkor kérdezem máshogy. Ha két éve a Senkifalva című album megjelenésekor azt nyilatkozta, hogy szomorúbb a helyzetünk, mint a kommunizmusban, akkor a Circus Hungaricus Magyarországa milyen?

– „Bolond lett a bölcsből, most a hazug az igaz, tenni kéne valami jót, hogy találhass vigaszt.” Ez a válaszom. Előre kellene nézni, nem azon keseregni, ami már tönkrement. Húsz éve még nem lett volna késő, csakhogy akkor senki nem bízott senkiben. Ahelyett, hogy egyfelé húztunk volna, azt hajtogattuk, hogy miben vagyunk mások. És elmulasztottunk egy pillanatot. Kihagytuk a szembesítést. Nem muszáj itt jogi felelősségvonásra gondolni, elég erkölcsire.

– Kinek a dolga lett volna?

– A társadalomé. A változásokat mindig áldozatok hozzák. Ezt nem lehet megúszni. Azóta eltűntek dokumentumok, és részben a bűnösök is. Azok közül, akik engem annak idején szorgalmasan följelentgettek, az egyik egy kiadó, a másik egy zenekar élén villog. De van olyan is, akinek még a nevét sem merték leírni, mert kiderült, hogy nem megzsarolt III/III-as ügynök volt, hanem hivatásos. A besúgás ma is mindennapos, csak hozzájön még az internet, ami megsokszorozza a sunyiságot. A legkönnyebb az álnevek mögé elbújni.

HIRDETÉS

– Pedig van, aki névvel-címmel szapulja önt a blogjában.

– Az egy külön történet, azt most hagyjuk.

– Típusokat azért segíthetne beazonosítani. „Fesztivál az ország, mindenki jól mulat. Körtáncot járnak a disznók és a nyulak”.

– A disznók elhájasodott, habzsoló, gátlástalan állatok. A nyulak beszariak, megfélemlítettek. Fél órákra boldogok, olyankor körtáncot járnak.

Ez a böngésző nem támogatja a flash videókat

– Egy szám erejéig Cippola lovagot is kölcsönvette Thomas Manntól. Ő kinek a kedvéért lép fel a műsorában?

  – Találtam egy-két palit, akikre ráillik. De higgye el, itt nem alaposan végiggondolt odamondogatásról van szó. „Bélát kirúgták, úgy ment haza, rájött, hogy sosem lesz igaza.” Amikor ez az egy sor megvolt a Nagy vihar jön című számból, egyszerűen maga után húzta a többit. A cirkusz-dolog is magától jött. Negyven éve voltam bohóc, és írtam dalt a Latabárokról, Felliniről, de ezt a lemezt mégis egy vándorcirkusz indította el, amelyik gyakran megáll nálunk, Piliscsabán. A társulatukból az idősebbek megjárták a monte carlói manézsokat, de most maguk árulják a jegyet és a vattacukrot, a mutatványok között diszkózene szól, a műlovarnő kihízta a ruháját. Ám amikor fölmegy a kötélre, ugyanazt és ugyanúgy csinálja, amit annak idején Monte Carlóban, akkor esténként tízezer dollárért. Évek óta terveztem, hogy megveszem az egyik előadásukat. Kifizetnénk előre az egész házat, csak hagyják, hogy a szünetekben a diszkózene helyett mi játsszunk. Csinált korábban cirkuszos lemezt a Rolling Stones is, de attól, hogy az egyik mesterem már foglalkozott ilyesmivel, miért ne tehetném meg én is.

– Olyan mestere is van, aki tanította?

– Volt. Fodor Lajos, az Esti Hírlap komolyzenei kritikusa. Üvöltött velem a telefonban és szétrúgta a seggem, ha valamit rosszul csináltam. Manapság Vidnyánszky Attila rendező barátom idomítgat. Az ő tanácsa volt az is, hogy tereljem a dalokat a cirkusz felé.



Népszabadság - Szabó Bernadett
– Többször elmondta, hogy a mostani fiatalok közül a Quimbyt meg a Tankcsapdát szereti. Nekik se ártana a mester, vagy rugdalni csak lázadókat kell?

– Nem tudom, hogy amit én csináltam, az lázadás volt-e. Nem nyugszom bele a szarba, ennyi. Ha ezért rugdalnak, nem nagy tragédia. Akkor sem teszek semmiféle kompromisszumot. Még akkor se, ha tudom, hogy a lemezeket promotálni kell. Előfordult, hogy felhívtak az egyik tévétől, hogy menjek be az ébresztős műsorukba, beszélgetni az új albumról. Aztán meg énekeljek. El tudja képzelni, ahogy ott sütögetnek valami reggelit a hátam mögött, én meg eléneklem, hogy „késő van már, a szégyen eléget”?

– Nem válaszolt arra, hogy a fiatalok elég progresszívek-e.

– A Quimby igazán játszik, és mond is valamit. Nem úgy csinál, „mintha”, szóval hiteles. Akár a Tankcsapda. Rúzsa Magdi is az lehet, ha a kiadók és a szerzők nem teszik tönkre. Vagyis az lesz, ha maga írja majd a dalait. 

– És mi van azzal a gimnazistával, aki az ön József Attila-estjén fölrakja a lábát a színpadra, kólát iszik, chipset rág, közben sms-ezik. És azt mondja, hogy ő így lázad.

– Elmondtam már, hogy ez nem lázadás, hanem bunkóság.

– Lesajnálja a fiatalokat?

– Dehogy. Csak ez már a negyedik évadom a debreceni színházban. Negyvenezer egyetemista tanul abban a városban, de összesen nem láttam negyvenet közülük a nézőtéren.

– Akkor meg kinek a kedvéért csináltak Vidnyánszkyval színházi előadást a Circus Hungaricusból?

– A közönség kedvéért, akik nem egyetemisták. Meg a magunkéért. A dolgok akkor jók, ha többről szólnak, mint mi magunk. Mindig próbálni kell véleményt mondani a korról, amiben élünk. Csakhogy vannak takonyszerű, sikamlós korok. A mostani nem ilyen, hanem súlyos, kemény idő. Ennek az albumnak is most van itt az ideje.

– Akkor is, ha a szenvedélyessége ma inkább szentimentalizmusnak hat?

– Kinek a szemében? A közönség nem hülye, én negyven éve ebből élek. A hülyék meg sem hallgatják.

Címkék: zene, interjú
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    44 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS