belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Schmitt Pál és Kádár fotója: történelmi kézfogás ballal

Képmentő 249. rész

A Népszabadság milliós fotóarchívumából való ez az 1972 júliusában készült felvétel. A párt első titkára látogatást tesz a tatai edzőtáborban a müncheni olimpiára készülő – és nagy esélyes – párbajtőrvívók tréningjén. A már négy évvel korábban Mexikóban is aranyérmet nyert csapat tagja foglalt jobbja helyett bal kezét nyújtja kézfogásra a testőrök kísérte politikusnak, akit láthatólag megtisztel, hogy egy nagy bajnokkal találkozik.

Kelen Károly| NOL| 2011. december 11. |156 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

nagyokos | 2011. december 19. | 22:52:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hüppögő Balneológus | 2011. december 17. | 07:22:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

2x2=néha 5 | 2011. december 17. | 01:36:50

Kedves Kelenk!
Egyetérzek veled abban, hogy élteted a Magyar Köztársaságot!

2x2=néha 5 | 2011. december 17. | 01:35:09

Kedves Kelenk!

Őszintén gratulálok sikeredhez, én is szurkáltam egy kicsit az OSC-ben, te nálam egyszer többször voltál ifi EB-n ötödik. Egyetérzek veled abban, hogy élteted a Magyar Köztársaság még két hétig bizonyára élni is fog. Aztán szilveszter éjfélkor koccintsunk rá azzal, hogy Feltámadunk!

kelenk | 2011. december 16. | 18:59:15

Kedves alex2000!
Szívesen elmondom, hogy nyertem néhány magyar bajnokságot, külföldi versenyeken is voltam helyezett, a magyar csapat tagjaként ötödik egy ifjúsági Eb-n. És - mint írtam is - nagyra becsülöm az olimpiai bajnokot, drukkoltam neki tiszta szívemből.
Szurkolok neki köztársasági elnökként is. Bár egyszer bebizonyítaná, hogy ebben a szerepben is felnő sportolói önmagához! Addig is éljen a Magyar Köztársaság!

alex2000 | 2011. december 16. | 08:31:42

Szégyenteljes, hogy a nol.hu még a sportból is politikát csinál, és belepiszkít a hazánlnakn sok sikert hozó sportemberek ünneplésébe. Az érzéketlen cikkíró számoljon be arról, hogy ő milyen sikereket ért el eddig, mondjuk a sportban.

nevezo | 2011. december 13. | 11:03:52

Az a baj,hogy a sportot igenis, állandóan összepiszkolják a politikával.Még a nagy bajnokok is !

Hopkins | 2011. december 13. | 09:03:23

Ez a nol súlyos mellényúlása. Nagyon nem védeném Aláíró Pált, de: ha valaki egyszer kezetfogott Kádárral, akkor kommunista is volt? És akkor mi van, azóta nem változhatott meg a véleménye? Hány ember volt akkor, aki megengedhette magának, hogy ne fogjon vele kezet? És egyébként is, ez ma, ismétlem MA szégyen? Azt, hogy Kádár és kora mit jelentett az országnak, csak megfelelő történelmi távlatból lehet megélni, ma még túl élesen élnek benneük az emléket, az élmények, és a sérelmek.

Az jobb volt, amikor Sólyom nem fogott kezet azzal, akivel ő nem akart?
A kézfogás nem az egyik legegyszerűbb gesztus annak kifejezésére, hogy két ember között kialakult a személyes kontaktus?

Valóban nincs elég gondja az országnak, hogy ilyeneket kell megjelentetni?

taliga | 2011. december 12. | 11:55:07

kikerics | 2011. december 12. | 10:16:44
"Mit is "tett le", az asztalra? Egy csapatban összehozott Olimpiai arany érmet!!! Ha jól tudom!!
Azaz tehát, NEM önmaga, hanem feltehetően a többiekkel EGYÜTT!!!"

Ha már Wikizni lusta, legalább a kommenteket olvasta volna korábbról és nem ír egy ekkora marhaságot ide.

Segítek, nagyon rossul nagyon rosszul tudja!!!

domjav | 2011. december 12. | 10:36:18

Köpönyegforgató, túlélö, vagy opportunista az FIDESZ MO elnöke. önök dönthetnek.

kikerics | 2011. december 12. | 10:16:44

Mit is "tett le", az asztalra? Egy csapatban összehozott Olimpiai arany érmet!!! Ha jól tudom!!
Azaz tehát, NEM önmaga, hanem feltehetően a többiekkel EGYÜTT!!!

luci_ferro | 2011. december 12. | 08:30:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Wazull | 2011. december 12. | 01:46:28

"taliga | 2011. december 11. | 23:31:42
Wazull | 2011. december 11. | 23:27:08
Bocs, de nem itt válaszolok (nem akarom a sportot politikával összepiszkolni!!!), hanem olvasson bele a témával foglalkozó egyébb cikkekbe, ott többször is "előfordulok"...
:)"

ezt hivjak ugy hogy: fut a gyava. A temat en sem a kisujjambol szedtem hanem a te kommentedre valaszoltam, kedves talicska baratom.
Vagy ezert a kommentert nem fizet neked a fidesz?

taliga | 2011. december 12. | 00:12:26

elsore | 2011. december 11. | 23:44:59

Természetesen ember csak egy van és oszthatatlan.

Nem kívántam most az emberi, politikusi, az "élete alkonya" fejezettel foglalkozni, mert egyszerűen felbosszantott, hogy egy tulajdonképpen világszinten is óriási sportolói múltat a mostani, sokak számára nem tetsző KE pozícióval mosták össze.

Ennyi és nem több!
Most már tényleg megyek, mert "félkómában" vagyok...
De tartom Schmitt sportolóként letett a magyar asztalra annyit, amennyiért az akkori szokásjog szerint tarthatta a markát.

Meg is kapták mindkét részről. Schmitt a zsíros állást, Kádárék meg a VK, VB, EB győzelmeket és a 2 olimpiaia aranyat!

Jó éjt! (Tényleg!)

elsore | 2011. december 11. | 23:44:59

taliga | 2011. december 11. | 22:39:57
elsore!
"Bizonyára a kommentek végét olvasta csak."

Nem. És nincs két ember taliga, csak egy. Az életének van eleje, közepe és vége. De ugyanaz az ember, csak a pálya szakaszai mások. Az eleje dicsőséges és a vége dicstelen. De ő maga választotta.

Amikor megválasztották és támadták, egyébként írtam nellette, kiemelve sport és sportdiplomáciai érdemeit. Azóta ezeket nemhogy nullára, de negatívra rontotta. Sajnálom őt, nem lenne erre szüksége élete alkonyán. És mérhetetlenül ostoba, ha azt hiszi, hogy igen.

taliga | 2011. december 11. | 23:31:42

Wazull | 2011. december 11. | 23:27:08

Bocs, de nem itt válaszolok (nem akarom a sportot politikával összepiszkolni!!!), hanem olvasson bele a témával foglalkozó egyébb cikkekbe, ott többször is "előfordulok"...
:)

taliga | 2011. december 11. | 23:28:51

2x2=néha 5 | 2011. december 11. | 23:19:03

Nem Öcsi kárára! Amit Ö tett a magyar fociért és általában véve agyarországért, azt itt egy kis NOL cikkben nem lehet megkérdőjeleznie senkinek! Ismétlem, nem a személyeket, csak a hangnemre kérdeztem rá, ti. olimpiai bajnok mindkettő, de emellett Schmit 2x, plusz még 2x VB győztes is (szintén csapatban). Nem lenne szerencsés magyar sportoló óriásokat egymással szembeállítani a nagy semmiért...

Tehát nem "Palya" előnyére hasonlítottam, hanem a kommentelőtársam csúsztatására válaszoltam. (De ha érmeket számol darabra, Schmitt előnyben van...)

Focista koromban - sajnos - volt munkahelyem is, ahová be kellett járnon, bár ez az állapot nem tartott sokáig, mert abba kellett hagynom a focit...!
De azért a 100. Magyar-Ozstrákon kinnt voltam.... (AZ Isteni Schlozi bácsit még láttam élőben a "O" lábaival...)
:)

Wazull | 2011. december 11. | 23:27:08

"taliga | 2011. december 11. | 20:44:52
Wazull | 2011. december 11. | 20:38:28
"...mar kis hazank sem europai orszag miota nepunk bolcs vezere ezen a heten kiirt bennunket Europabol."
Ezek szerint Svédország, Csehország, Dánia, Lengyelország sem európai ország (hogy a többit ne említsem, akik szintén a parlamentjük hatáskörébe utalták a döntést)???"

ezek szerint nem emlekszel ra mert igen regen volt (2 napja), hogy a nemzetkozi sajto kis hazankat NEM Svedorszaggal es Csehorszaggal egyutt emlegettek, hanem az angolokkal.
Nepunk bolcs vezere ugyanis valami kuruczos szabadsagharczos lendulettel NEM-et mondott. Ezek utan valoszinuleg kicsit jozanodhatott a vacsora utan, vagy szoltak neki hogy ebbol nagy balhe lesz. Ezek utan kezdett kihatralni, es azt mondta hogy o nem NEM-et, hanem TALAN-t mondott. Ezek utan persze konzultalnia kell a zsebeben levo parlamentjevel. Vicc.


"Nagy-Britannia pedig egyenesen "beírta" magát a Száhel övezetbe a határozott NEM-jével...???"
Anglia regi hiresen eurofob orszag. Oket nem fogja csodbe lokni az, ha nem kap par heten belul hitelt az IMF-tol. Szoval Angliaval meg csak veletlenul se helyezzuk egy polcra magunkat gazdasagilag.

2x2=néha 5 | 2011. december 11. | 23:19:03

Visszaolvastam taliga, itt hasonlítod össze Öcsit a Palyával mégpedig mindkét idézetben a Palya előnyére:

taliga | 2011. december 11. | 19:22:22
„Megint megkérdezném, hátha válaszol rá valaki, amikor a Pusas Öcsi és a Bozsik Cucu jattolt Rákosival és őrnagyi rangot kaptak a hatalomtól, az nem csípi senki szemét???

taliga | 2011. december 11. | 19:28:01
„Schmitt is és Puskásék is csapat olimpiai bajnokok, mellettük Schmitt még legalább VB aranyérmes is, sajnos Öcsiék csak ezüstöt szereztek...”

Egyébként Schmittet miután a VM Egyetértés egyesült az MTK-val, valószínűleg továbbra is a vendéglátósok fizették, és innen származik az Astóriás vezető állása. Bár lehet, hogy az MTK-ás textilesek fizették.

Ha te NB I-es játékos voltál annak idején, akkor te is egy vállalattól kaptál fizut. Nem sajnálom tőled, mert akkor még tudtatok focizni. Egyébként nem hiszem, hogy téged nagyon zavart, ha évente egyszer valamiféle jelmezben fényképezőgép elé kellett állnod.

agyas42 | 2011. december 11. | 23:11:20

Taliga Úr a vitatkozás és az erőszakosan megpróbálom valakire a véleményem rá erőltetni között oltára nagy a különbség.
Ön valóban fényévekre van a valóságtól, de ha véleményt alkot ne magához hasonlítson. Hála istennek nem vagyunk egyformák.

taliga | 2011. december 11. | 23:07:19

agyas42 | 2011. december 11. | 23:01:42

Attól tartok, hogy maga fényévekre került attól, hogy a II. VH utáni magyar sport és sportolók helyzetét, sikereit megvitatni lehessen magával.

Jó éjt!

agyas42 | 2011. december 11. | 23:06:19

SP sport múltjával kapcsolatban már sokszor megjelent itt a neten, és az újságban is, hogy ő az olimpián csak csapat tag volt, akik megnyerték az olimpiát, de őneki nyertes mérkőzése nem volt.
Akkor kéretik így nem megpróbálni meggyőzni minket.
Én elismerem minden sportoló eredményét és nem is kérdőjelezem meg.

agyas42 | 2011. december 11. | 23:01:42

Taliga Úr már azt is meg tudtuk, és a jobb oldali politikusok elmagyarázták, hogy a jobb oldali pártokban lévő volt kommunisták azok nem is voltak igazi kommunisták, mert igaz, hogy párt tagok voltak, de párt funkciót nem vállaltak. És ezek szerint ők kivételek.
Csak az a bökkenő, hogy a baloldali politikusok között sincs már szerintem olyan kommunista, aki párt funkcionista volt. De győzz meg.
Ezek szerint vagy ki kell bas.ni mind két oldali pártokból a volt párttagokat vagy be kéne fejezni már végre ezt a kommunistázásos, uszítós, csak a másik oldalon lévő kommunista a bűnöző a mienk nem dumát, és lezárni végre.

taliga | 2011. december 11. | 23:00:27

agyas42 | 2011. december 11. | 22:52:50

Akkor viszont ne mossa össze a sportoló és a politikusok életútját, ne kisebbítse a nemzetközi eredményeit, mert nem tatszik, mint politikus...

taliga | 2011. december 11. | 22:58:36

2x2=néha 5 | 2011. december 11. | 22:46:17

Kösz az oktatást! (14 évig fociztam egy pesti NB I-es klubban...)
Nem Puskás Öcsi személyét hasonlítom össwze Schmitt Pál személyével.

Olvasson vissza, nincs kedvem ismételgetni!

A VM-ben kezdett, de igazán nagy korszaka az MTK-ban volt... (azt már nem merte piszkálni??)

Éppen ezért tartom ízléstelennek ma, az 50-es, 60-as évek nagy sportolóin számon kérni azt, hogy az egyikkel a Rákosi, a másikkal a Kádár fogott kezet.

Istenem akkor nálunk nem voltak Kennedyk, Adenaurok. Mindenki azzal a politikai vezetővel fog kezet, akije éppen akkkor van...

Ne keverje a szezont a fazonnal (különösen ne akarja Öcsit másokkal összahasonlítani)!!

agyas42 | 2011. december 11. | 22:52:50

" taliga "

" Nem foglalkozom Schmitt Pál politikai múltjával és jelenével."

Erről beszélek taliga úr.

Ha valaki nem foglalkozik ezzel a kettő témával, akkor bocsásson már meg mi a büdös pi..ának kommentezik, és vitatkozik itten ezekben a témákban.
Ezért írtam, hogy ön egy szerencsétlen és csak sajnálni tudom.

2x2=néha 5 | 2011. december 11. | 22:46:17

Puskás Öcsit, a legismertebb magyart Schmitt Pálhoz hasonlítani! De nagy marha vagy édes fiam taliga! Néha az az érzésem, hogy az után kapod a prémiumot, hogy hány ember csépel téged a nol-on. Öcsi szegény nem tudott egyéni bajnokságot nyerni, mert olyan ugyebár nincs a fociban. Helyette rúgott egy négyest a Real Madrid színeiben BK döntőn. Őrnagy volt? Hát a Honvéd színeiben játszott! A fradisták a húsipartól, a dózsások a rendőrségtől a vasasok a szakszervezettől, BVSC, Győri Vasas ETO, Debreceni Vasutas, stb., stb., na és? Schmitt Pál a Budapesti Vörös Meteorban (terror jelkép) kezdte pályafutását talán a vendéglátóipartól kapta a fizetését. Valóban ragyogó sportérdemeiből ez nem von le semmit, sőt még az sem, hogy ebben a rendszerben köztársasági elnök.

taliga | 2011. december 11. | 22:43:59

agyas42 | 2011. december 11. | 22:37:46

"...ez mindent megpróbál megmagyarázni, és szerinte csak a baloldalon vannak a hülyék."

"Ez" nem gondolja, hogy csak a baloldalon vannak hülyék. Hülyék mindenütt vannak, itt a NOL-on is, még ilyen késői órán is!

"Ez" a magyar sport elért eredményeit, renoméját próbálta képviselni azokkal szemben, akik ezt szeretnék politikai indíttatékkal Valakiktől (!!) elvenni...

"Ennek" ne engedjen, képviselje a saját véleményét, ha van...
:(

taliga | 2011. december 11. | 22:39:57

elsore!

Bizonyára a kommentek végét olvasta csak.

Nem foglalkozom Schmitt Pál politikai múltjával és jelenével.
Egy korai kommentre kezdtem el válaszolni, ahol sportolói Niemand-nak, vesztett csörtés tartaléknak, stb. nevezték.

Tényeket próbáltam a sportoló Schmitt Pál védelmében felhozni (egyéni magyar bajnokik, egyéni világkupa stb.), de eredménytelenül, mert unos-úntalan visszabüfögték, hogy de pedig Kádár kedvence, zsíros állás (Astoria) élvezője, stb.

Mondja, maga szerint Schmitt-hez hasonlóan más, olimpiai bajnok nem kapott Kádáréktól "ajándékot"??? (Még szegény Gedó Gyuri is megkapta a maga gebinjét a Belvárosban...) De ezek nem voltak kirívóak akkor, amikor a boldog Nyugaton óriási pénzeket fizettek egy-egy nagy győzelemért.

Na, csak ennyi, mert magam is hosszú éveken keresztül sportoltam, tudom mit jelent a szenvedés a legkisebb sikerért is...

Schmitt Pál politikai karrierjéről pedig beszéljünk egy más alkalommal.
Jó éjt!
:)

agyas42 | 2011. december 11. | 22:37:46

Ez a " taliga " valami eszméletlen figura. Ez mindenre tud választ, ez mindent megpróbál megmagyarázni, és szerinte csak a baloldalon vannak a hülyék.Én komolyan sajnálom már a szerencsétlent. Egyáltalán nincs már kedvem írni se, mert ez zsigerből megmagyarázza a lehetetlent. A bolond rendőr is azért szakadt be a jégen, mert az okos engedett. Hát én engedek ennek, had örüljön.

elsore | 2011. december 11. | 22:26:13

Ja és ez az igazi politikai maffia. A demokrácia (már a látszata is) a levesben. Az "eeeemútnyócév" koalíciósai kiscserkészek voltak ezekhez képest.

elsore | 2011. december 11. | 22:23:51

taliga | 2011. december 11. | 21:21:21

taliga, te leszel lassan az utolsó mohikán. Aki hisz. Most nevezi ki Szájer feleségét főbírónak... miután egy órával előtte megmondták neki, hogy ki(ke)t kell kineveznie.

navigator | 2011. december 11. | 21:48:40

Pompás! ....evő államelnökünk. Ki milyet választat magának. +!

taliga | 2011. december 11. | 21:21:21

Egyébként a cikk címével ellentétben még csak történelminek sem nevezném Kádár és Schmitt kézfogását (ahol egyébként mindketten, azonos testtartásban meghajolnak egymás felé...), mert kivételesen Kádár javára írandó, hogy sokszor lement Tatára, rengeteg sportversenyre látogatott ki, meccsekre járt (Vasas drukker volt).
Ilyenkor sportolók százaival fogott kezet. Ismertebbekkel, ismeretelenekkel.

Szóval Kádár esetében nincs semmi különleges, hogy éppen Tatán fotózták le...!

taliga | 2011. december 11. | 21:09:02

Minorkavidor | 2011. december 11. | 20:58:07

"Ahogy tudom, tarcsi volt, a csapatban mindössze 2- vesztes- asszót vívott, nem rajta múlt az arany."

Melyik arany??
A mexikói, vagy a müncheni??
Esetleg a 70-es, vagy 71-es csapat VB arany?

De a 2-szeres egyéni magyar bajnoki címénél és az 1971-es szintén egyéni Világkupa győzelménél már szintén nem volt tartalék, vagy tévedek...?

Balczó Andrásról annyit, ha maga látta annak idején a budapesti VB-n, amikor egyszerűen a futásban állva hagyta Onyiscsenkót, akkor nincs min vitatkozni!
Az aranyainak többsége azért még így is egyéni győzelem volt... Családomban van egykori öttusás. Javaslom csak egyszer próbálja ki mind az ötöt...!

Minorkavidor | 2011. december 11. | 21:01:48

Jav: speciális eset.

Minorkavidor | 2011. december 11. | 20:58:07

taliga | 2011. december 11. | 16:46:11

Ahogy tudom, tarcsi volt, a csapatban mindössze 2- vesztes- asszót vívott, nem rajta múlt az arany.
A klasszikus (ötnapos( öttusa meg egy speciális est. Amíg a vívásban (és minden más sportágban ahol van egyéni és csapatverseny) külön meg kellett küzdeni az egyéni és csapat eredményekért, addig a klasszikus öttusában nem. Ott csak az egyéni eredményekért izzadtak meg, a csapat eredménye meg úgy jött ki, hogy a 3 csapattag eredményét összeadták. Balczó 10 világbajnoki aranya közül 4, 3 olimpiai aranya közül 2 volt csapatarany, azaz a 13 aranyból 6. ez nem kis részben közrejátszott a sportág 90-es évekbeli átalakításában: mondván ne lehessen verseny nélkül érmeket, helyezéseket szerezni. Balczó teljesítménye volt a klasszikus öttusa csúcsa és bukásának egyik okozója 8másik a közvetíthetőség, más néven képernyőképesség).

rasputyn | 2011. december 11. | 20:48:41

taliga | 2011. december 11. | 20:40:54

Továbbra is maradok a sportnál!

Úgy tűnik magának tényleg nincs fogalma a sportról, a sportokról úgy általában.

O.J.Simpson is nagy sportoló volt, csak aztán megölt két embert.Aztán már nem is olyan szimpatikus figura.

taliga | 2011. december 11. | 20:44:52

Wazull | 2011. december 11. | 20:38:28

"...mar kis hazank sem europai orszag miota nepunk bolcs vezere ezen a heten kiirt bennunket Europabol."

Ezek szerint Svédország, Csehország, Dánia, Lengyelország sem európai ország (hogy a többit ne említsem, akik szintén a parlamentjük hatáskörébe utalták a döntést)???

Nagy-Britannia pedig egyenesen "beírta" magát a Száhel övezetbe a határozott NEM-jével...???

Maga ezt hogyan látja onnan??

taliga | 2011. december 11. | 20:40:54

rasputyn | 2011. december 11. | 20:08:12

"...egy régebben sikeres (de nem a legjobb)..."

Továbbra is maradok a sportnál!

Úgy tűnik magának tényleg nincs fogalma a sportról, a sportokról úgy általában.

Schmitt Pált a párbajtőrvívás berkeiben a legnagyobbak között tartják számon! Próbáljon dolgokat a saját helyükön értelmezni, még ha nehéz is... (Különösen egy vívót ne próbáljon sportteljesítmény szempontjából egy labdarúgóval öszehasonlítani...)

Természetesen van nála több olimpiai érmet, világbajnoki aranyat szerző magyar sportoló, de ez nem von le semmit abból, hogy Schmitt Pál aktív versenyzőként többszörös egyéni magyar bajnok, egyéni világkupa győztes, olimpiai bajnok, stb. stb. stb.

Wazull | 2011. december 11. | 20:38:28

"rasputyn | 2011. december 11. | 20:18:32
Ezer szónak is egy a vége. SP nem való egy Európai ország állllllamfőjének"

ez igy van, de mar kis hazank sem europai orszag miota nepunk bolcs vezere ezen a heten kiirt bennunket Europabol.

rasputyn | 2011. december 11. | 20:18:32

Ezer szónak is egy a vége. SP nem való egy Európai ország állllllamfőjének

rasputyn | 2011. december 11. | 20:15:52

Bamberg | 2011. december 11. | 20:09:42

Iszom a szavaidat, és teljesen igazad van.Se ettől még a komcsik osztották,és igen megválogatták kinek adnak belőle vastagon, és ne tagadjuk SP. bent volt a tutiba. Na ezt a szellemet várnám a jobb oldattoll,hogy pl megnézek a soraikban a sok komcsi lakáj múltját.Pl. a KISZ titkár min.elnök.

Bamberg | 2011. december 11. | 20:09:42

rasputyn | 2011. december 11. | 19:31:18

"Őket kitanitatta a komcsik pénzén, oszt jonapot"
Segíts nekem, mert nem tudom mit is értesz a "komcsik pénzén"?
Amit a tanácsköztársaság bukásával nyúltak le, vagy a "népi" demokráciában? Mert a komcsiknak mindenük lopott volt, így a pénzük is! Lopott volt a lakásuk, a kenyér amit ettek, és a pénzük is. Mindig loptak rekviráltak és kisajátítottak. És ha volt is pénzük, azt tőlünk lopták el! Ezért élt mérhetetlen nyomorban az ország lakossága évtizedekig. Tehát bánjunk csínján az ilyen állításokkal, amelyek hazugságok. Itt mindenért a lakosság dolgozott meg, nem a komcsi vezetés. Ők csak és kizárólag károkat tudtak okozni, igaz ebben nagyon jók voltak.

rasputyn | 2011. december 11. | 20:08:12

taliga | 2011. december 11. | 19:59:16
Na látja ezt nevezik kirekesztésnek, esetleg rasszizmusnak...!
(Esetleg akkor maga szerint aki homoszexuális, az nem lehet ragyogó karmester sem, vagy sportoló...?)
Nem hiszem hogy az kirekesztés lenne,ha egy embert aki valamit elért a sport tevékenységével,és utána egész életében a mindenkori hatalomhoz való dörgölődzésél építette elvtelenül az életét,akkor azt annak nevezzük ami,:egy régebben sikeres (de nem a legjobb) sportoló,aki emberileg teljesen leamortizálódott


Wazull | 2011. december 11. | 20:04:18

"rasputyn | 2011. december 11. | 19:54:51
Wazull | 2011. december 11. | 19:50:34
Pontosan. A NOB tevékenységgel öngólt rúgtál, mert némi aljasság ott is felmerült a neve mellett, a választásoknál . Vagy rosszul emlékszem?"

ott csak siman luzer volt. Azzal etette folyamatosan a kulonbozo kormanyokat, hogy o lesz majd samaranch utoda, es ezert nevezzek ki ot spanyol es svajci nagykovetnek. Ami meg is tortent.
Azt azonban elfelejtette hozzatenni, hogy soha nem volt igazan eselye a NOB elnoki tisztere.

taliga | 2011. december 11. | 19:59:16

rasputyn | 2011. december 11. | 19:51:45

"...most már nem lehet elvonatkoztatni a két tevékenységét egymástól."

Na látja ezt nevezik kirekesztésnek, esetleg rasszizmusnak...!
(Esetleg akkor maga szerint aki homoszexuális, az nem lehet ragyogó karmester sem, vagy sportoló...?)

Attól tartok, hogy én jobban szeretem a sportot magát, a sportolókat és jobban megbecsülöm a napi kínlódásukat és megértem azokat, akik 20 év hajnali kelése és edzései után váratlanul lesérülnek és a világon semmi nem lesz belőlük, nemhogy többszörös olimpiai, vagy világbajnok...

Bamberg | 2011. december 11. | 19:58:45

Nekem tetszett a cikk, bár szerintem nem idevaló! A sok agymosott, akik csak és kizárólag gyűlölködni képesek, ezt is átpolitizálják. De ezzel együtt jó kis korrajz az akkori időkről. És aki benne volt az tudhatta, hogy egy ilyen "kézfogás" mennyire elő volt készítve minden, de leginkább biztonsági szempontból.

rasputyn | 2011. december 11. | 19:56:26

Wazull | 2011. december 11. | 19:50:34
Nem öngólt, gooooooooolt Bocsi :-)

rasputyn | 2011. december 11. | 19:54:51

Wazull | 2011. december 11. | 19:50:34
Pontosan. A NOB tevékenységgel öngólt rúgtál, mert némi aljasság ott is felmerült a neve mellett, a választásoknál . Vagy rosszul emlékszem?

rasputyn | 2011. december 11. | 19:51:45

taliga | 2011. december 11. | 19:46:00
Tessék disztingválni, ha sportról beszél és ne dagonyázza bele magát a napi politikai posványba...
:(((
Na pont erről van szó, nem kellett volna beledagonyáznia magát SP-nek,de most már nem lehet elvonatkoztatni a két tevékenységét egymástól

Wazull | 2011. december 11. | 19:50:34

rasputyn | 2011. december 11. | 19:40:42

ugyanugy ahogy a Nepstadion es Intezmenyei igazgatoja is csak abszolute megbizhatatlan, rendszerellenes ember lehetett. Hasonloan a MOB fotitkar es a NOB-tag is csak partonkivuli ember lehetett.

rasputyn | 2011. december 11. | 19:48:11

Amúgy a helyesírásra SP.-t kéne oktatnod

rasputyn | 2011. december 11. | 19:47:23

taliga | 2011. december 11. | 19:38:31.
Mi ez, ha nem egy nagy sportolói karrier...?!
Ilyen ,ás ennél sokkal nagyobb teljesítmény ezer van a Magyar sport történetben, de ez nem mentesíti Öt az emberi tartásának a igen komoly hiányosságai alól

taliga | 2011. december 11. | 19:46:00

rasputyn | 2011. december 11. | 19:36:49

"De Te megalázod a nemzet igazi nagyságait,hogy ezt a senkit fényezhesd"

Téved!!!

Nincs okom Schmitt Pált, mint politikus, vagy embert "fényezni"...
Mint sportolót voltam kénytelen megvédeni a politikai szennyáradattól!

Vívásban sem volt könnyű nemzetközi versenyeket nyerni az óriási konkurencia mellett (olaszok, franciák, szovjetek, nénetek, svájciak).

Öcsiéket pedig a legkevésbé sem kell megvédenie, mert magam is 14 évig fociztam egy budapesti, elsőosztályú egyesületben...!

Csak nem szabad "szakbarbárnak" lenni és ledegradálni más eredményét, mert az 50-es-60-70-es években az egyik nemzetközi kiugrási lehetőség a sport volt. Ehhez lapozza föl a helsinki, vagy melbourni olimpia dicsőséges lapjait, torna, vizilabda, atlétika, stb. stb. stb. ott voltunk szinte mindenben, nemcsak fociban...!

Tessék disztingválni, ha sportról beszél és ne dagonyázza bele magát a napi politikai posványba...
:(((

rasputyn | 2011. december 11. | 19:42:13

luci_ferro | 2011. december 11. | 19:39:01 Az amit leírtál, semmit nem von le SP. "érdemeiből"

rasputyn | 2011. december 11. | 19:40:42

Az Astoria igazgatói székét,kizárólag jobboldali,nem 3/3-as, pártonkívüli kaphatta meg. Így is hirdetek meg az állást,és isteni szerencse ,hogy SP megfelelt a kritériumoknak

luci_ferro | 2011. december 11. | 19:39:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2011. december 11. | 19:38:31

wagabond53 | 2011. december 11. | 19:30:13
rasputyn | 2011. december 11. | 19:31:18

Nem kívánok most Schmitt családi életéről, politikai karrierjéről vitát nyitni, mert az egy másik történet.

Maguk itt megkérdőjelezték Schmitt sportolói pályafutasát is, sőt rasputyn még a "Magyar nép" nevében ki is kérte magának (a magyar ilyen esetben nem nagy "M"...).

Err reflektáltam, hogy egy csapatversenyen (vívásban van ilyen is) a selejtezők is számítanak egy csapat teljesítményében!

Egyébként Schmitt Pál 2x magyar EGYÉNI bajnok (egy olyan erős bajnokságban, amiről a Föld legtöbb országa csak álmodik).
EGYÉNI világkupagyőztas 1971-ben, 2x olimpiai csapatbajnok, 2x VB csapatbajnok.
(A többi ezüstöt, bronzot már fel sem sorolom, amiért más országban már szobrot kap valaki...).

Mi ez, ha nem egy nagy sportolói karrier...?!

rasputyn | 2011. december 11. | 19:36:49

taliga | 2011. december 11. | 19:28:01 Erre nem tudok mit lépni. Az hogy a Puskásék csak ezüstöt szereztek. Ember ,sírok az ilyen mértékű lakáj szellemtől. Az nem tunt fel, hogy vívásban annyi aranyunk van,hogy rengeteg,de VB ezüst nem sok van,mármint fociban. De Te megalázod a nemzet igazi nagyságait,hogy ezt a senkit fényezhesd

wagabond53 | 2011. december 11. | 19:35:01

Wazull | 2011. december 11. | 19:32:08
Később büntetésből még megkapta az Astoria ig.h. állást is. Jól kibasztak vele.

Wazull | 2011. december 11. | 19:32:08

akinek nem vilagos, a kepen eppen azt koszoni meg hosunk, hogy disszidalasi kiserlete utan jutalmul egybol felvettek a jogi egyetemre, ahelyett hogy szokas szerint uranbanyaba kuldtek volna.
Vajon miert?

rasputyn | 2011. december 11. | 19:31:18

taliga | 2011. december 11. | 19:24:49. Pont lesz@rom a Bartust, azt sem tudom,hogy kicsoda ,de a magyar nemzet,sem írta,hogy fogadta bárki a lányain kívül, akiknek nem üzenget,hogy a Magyar fiataloknak itthon kell boldogulnia. Őket kitanitatta a komcsik pénzén, oszt jonapot

wagabond53 | 2011. december 11. | 19:30:13

taliga | 2011. december 11. | 19:24:49
A nagy Hazaffy még azt sem tudta elérni, hogy családját itthon tartsa. Családlátogatáson volt a mi pénzünkön.

taliga | 2011. december 11. | 19:28:01

"Kikérem magamnak,és a Magyar népnek, hogy az említett URAKAT ezzel a nimandal egy napon emlegesd."

Schmitt is és Puskásék is csapat olimpiai bajnokok, mellettük Schmitt még legalább VB aranyérmes is, sajnos Öcsiék csak ezüstöt szereztek...

Sajnos akár tetszik, akár nem, valamennyien beírták magukat a magyar sport nagykönyvébe, mégpedig arany betűkkel...!!!

rasputyn | 2011. december 11. | 19:26:21

taliga | 2011. december 11. | 19:24:49 Mért is ? kivel tárgyalt? Kihagytam valamit?

rasputyn | 2011. december 11. | 19:25:03

taliga | 2011. december 11. | 19:22:22 Kikérem magamnak,és a Magyar népnek, hogy az említett URAKAT ezzel a nimandal egy napon emlegesd.

taliga | 2011. december 11. | 19:24:49

Elmegy Amerikába, és egyetlen tényező nem áll szoba vele.

Írta az amerikai Népszavás Bartus...

Lehet, hogy Schmitt Pált tényleg le sem tolták az USA-ban, de Bartusnak azt nem hiszem el, amit csak kérdez...!!!!

rasputyn | 2011. december 11. | 19:23:07

DE nem is az arany érem miatt szeretjük,tiszteljük. Sajnos szegény hazánknak ilyen ember jutott. Elmegy Amerikába, és egyetlen tényező nem áll szoba vele.

taliga | 2011. december 11. | 19:22:22

Megint megkérdezném, hátha válaszol rá valaki, amikor a Pusas Öcsi és a Bozsik Cucu jattolt Rákosival és őrnagyi rangot kaptak a hatalomtól, az nem csípi senki szemét???

Akkor is csípné az érzékeny szemeket Schmitt Pál és Kádár "kézfogója", ha most más lenne a KE??? Vagy ez a kitüntetett figyelem nem is a sportoló Schmittnek szól, hanem a politikusnak...???

rasputyn | 2011. december 11. | 19:17:27

Clandon | 2011. december 11. | 10:22:28 Javítsál ki ha tévednék, de mintha a SP. egy aszót se vívott volna, csak a csapat tagja volt. Az azért már kicsit gáz. De már akkor is a helyezkedés nagymestere volt a hernyó.

műrajz | 2011. december 11. | 19:13:52

" köpönyeget jókor fordíts,farkasokkal te is ordíts "

1 vélemény | 2011. december 11. | 19:12:59

amúgy igy oldalról mintha lézer lázárra hajazna picit schmitt úr,-)

1 vélemény | 2011. december 11. | 19:10:57

ja sima szocreál. csak a agymosottaknak furi, meg akik nem éltek akkor.kádár (elvtársa). meg 1 kegyelt kezet fog. nem is lehetett más a remek sportoló. hisz ragyogó vezetöi életpálya várta a szocializmusba.1 kiemelt szálloda vezetöje volt a 70évekbe?, ami nyilván nemzet b iztonságilag is releváns volt. majd a sport fö embere lett.de hát tele van a fidesz iylenekkel.

taliga | 2011. december 11. | 18:34:56

...sportszerű, ha nem ismerném el, hogy...(bocs)

taliga | 2011. december 11. | 18:33:58

Ha már sporttal foglalkozó cikknek indult (bár a végére nem az lett belőle) magam sem lennék sportszerű, hogy Kádár a vietnami kórház, kubai iskola és a palesztínok támogatása után azért a magyar sportra is hajlandó volt áldozni, kijárt meccsekre (Vasas) és nélküle nem kezdték el a magyar sakkbajnokságot...Az, hogy értette-e ami ott folyik egy más kérdés, minden esetre ott volt, ami meg is látszott a magyar, nemzetközi nagymesterek igen nagy számán és VB, meg olimpiai csapat sikereinken is...

John30 | 2011. december 11. | 18:19:22

Lassan, lassan egy ilyen fotó már büszkeséggel töltheti el a rajta lévőket. Kádár úgy vezette az országot, hogy megszállt volt. Hasonlítsátok össze a mostani állapotokkal. Siralmas helyzet. Nem ezt akartuk a rendszerváltáskor. Röhög rajtunk a világ.

Dekucy | 2011. december 11. | 17:52:14

Érdekes kép ma is aktuális, csak Kádár helyére mást kellene képzelni! Nem kell hozzá nagy képzelőerő!

Postmaster | 2011. december 11. | 17:25:32

Elismerés a kép kiválasztójának és a cikkírónak, hogy sok kínos melléfogás és unottan lekent dolgozat után sikerült a Képmentő 249. részét érdekes tartalommal megtöltenie.

Terminátor | 2011. december 11. | 17:18:48

Legyen az benne a tákolmányban, hogy bizonyos magas funkciók betöltése sakkeredményhez kötött. Pl.: Polgármester 1900+ ELO, parlamenti képviselő: 2000+ ELO, Europa parlament: 2100 + ELO, miniszter: 2200+, M.elnök:2300+.
Egyből jobban mennének a dolgok.

Zsálah | 2011. december 11. | 16:59:51

"... balkezét nyújtja kézfogásra a testőrök kísérte politikusnak,..."

Sunyi duma. Kádárnak nem kellett félnie, így a testőrök láthatatlanok voltak (ha voltak) - nem úgy, mint Vikinél.
Megjegyzés.
Mindkettővel "volt szerencsém" találkozni.

pietnik | 2011. december 11. | 16:48:01

Túl a gúnyolódáson!Kádár kéfogásbeli tartása összefügg a Horthysta börtönökben kinzás közben tönkre-tört jobb csuklójával!Soha nem tudta rendesen használni a jobbkezét!
Orbán jobbkeze viszont kifogástalanul működik!!

taliga | 2011. december 11. | 16:46:11

Clandon | 2011. december 11. | 10:22:28

"Meg mielott marhara hasra kene seni Schmitt elvtars olimpiai aranya elott, jo tudni, hogy azt csapatban nyerte meg."

Persze, de lagalább a Puskás, a Bozsik Cucu, vagy a Kárpáthy Dujika, az "öreg" Szívós meg egyéniben nyertek, ugye...???!

Csapatversenyt csapatban lehet csak megnyerni!

Hiába volt a zseniális Balczó András, a csapat aranyhoz kellettek a "Törökök" meg a Móna Pista is...!

latyek | 2011. december 11. | 15:09:44

Hát akkor a 160-ból hanyan is?/komenista érában szerezte/ -ma-Schmitt Pállal jól érezték magukat!Mindent tiszta forrásból-és újrahallgatták -gondolom a titkos és ügynöki közvetítést a Balczó aranyáról-Münchenből!Csak,hogy ne minden Los Angelesről szóljon!És mindezt az illegitim /Párizsi Béke?/komenista rendszerben bűntetésül átélni-mert a világ vagy komenista gyilkos vagy fideszes angyal.Lásd a bűnök törvénye a parlamentben !Gratulálunk Elnök Úr!Tudjuk -még a balkeze sem/nemhogy a jobb!/remegne meg aláírni:magát erőszakkal kényszerítették a tömeggyilkossal kezet fogni?

ganajturok | 2011. december 11. | 15:03:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

gope | 2011. december 11. | 14:49:35

A sportot és a sportolókat felhasználják a politikusok saját és pártjuk népszerűsítésére. Ezzel az eszközzel a totalitárius rendszerek fokozottabban élnek. Sok volt híres sportoló is szívesen részt vesz a politikában, mert hírnevét könnyen kamatoztathatja.Image építésre, önmaga megismertetésére már nem sok gondot kell fordítania.

pietnik | 2011. december 11. | 14:41:10

Teljesen elvadultak még a Népszabinál is a múlt lejáratását illetően!Azért ezt tenni Kádárral azért még sem kellett volna!!
Nyuggerpali!
Szerencse,hogy neked épen maradt a gerinced!És most majd nem is kell olyan mélyre hajolnod-Orbán anusa előtt!!

geeza | 2011. december 11. | 14:35:41

A kép jó. Persze sok múlik az interpretáción. Ha van fogalmunk arról, hogy mi zajlott itt akkoriban, nem magasztalhatjuk az egekbe a kép baloldalán álló embert (?). (v.ö. humanoid - de ez is kérdéses....). Ki is volt az, aki bejelentette, hogy magyar sportoló elvtársak nem vehetnek részt a los angeles-i olimpián? Csak nem schmittnek hívták? Nem volt az mszmp tagja? Többet tett ő ennél "kivülről".
Mellesleg ez a szerencsétlen csak azért volt a győztes CSAPAT tagja, mert kellett valaki, aki vigyáz a többiekre (akik persze nyertek - de Ő NEM), de mégis volt egy Nemere, aki lepattant. Szerintem ma is ezt tenné.

Továbbá:
Ez a f.sz meg az elmebeteg (v.ö. Döbling, foci, csút) korábban (v.ö. előző nyomasztó rencer) még gyakran megjelent a rudas gőzében - incl. Zsoltika Némethovics, akinek apukája kivitelezni próbálta a "szektatörvényt", ami csak napjainkban csúcsosodott ki (v.ö. 2/3)... persze több mint 100 millió volt már akkor is az ára, amelyet a püspök elvtársak fizettek ki (a pontos adat is rendelkezésre áll) - és mekkora csoda történt!!!! Az Erdélyi Gyülekezet nevű kamu-egyház (formed by Németh bácsi, akivel senki nem volt hajlandó kezet fogni az egyházi vezetők találkozásain a fentiekre való tekintettel) BENNE VAN a megmaradott és elismert egyházak körében!!!
Nyilván ők tudják az igazságot.....

meg mindenki más, csak valamiért még mindig nem állt be az általános sztrájk .....

beeeee
beeeee

Falatka | 2011. december 11. | 14:32:29

Már akkor két balkezes volt. Jellemző a meghajlás.......

nyuggerpali | 2011. december 11. | 14:18:40

Soha el nem múló alkalom egy Kerényi féle festmény "megalkotásához" másfél millióért!
Megjegyzem sokan vannak az országban, akik földig hajoltak Kádár és a rendszere előtt, meg még most is hajlonganak, az a derék már nem lesz egészséges....

tudodki | 2011. december 11. | 14:14:20

Tovább haladunk a közös bűn gondolat mentén (ez is a baloldal egyik megemészthetetlen emléke/problematikája), mert (szerintük) mindenki bemocskolódott aki két lépést tett a Rákosi-Kádári utcákon, ahelyett, hogy a Holdra lőtte volna magát (vagy akárhová)....

websas | 2011. december 11. | 13:49:47

Retusálni kellene!!
A kérdés, hogy kit?

wagabond53 | 2011. december 11. | 13:22:59

taliga | 2011. december 11. | 09:52:32
De ehhez kellettek azok is , akik elfogadják. Az undorító az egészben, hogy most ők köpködik legjobban azt a rendszert. A kiváltságot elfogadni akkor, most mégis undorodni a kiváltságot adóktól ez az ami hányingert kelt. És én ezt nem is a hatalomhoz való viszonyból vizsgálom, hanem a többi, gyalogos állampolgáréhoz való viszonyulásból. A "Nekünk jó, a többiek meg így jártak" hozzáállás.

kelenk | 2011. december 11. | 12:57:05

Sub Zero | 2011. december 11. | 12:40:02
Kihangsúlyozni? Ez volt a neve, és például Károly herceget egyáltalán nem zavarta. Amikor díszdoktorrá avatták, külön kérte, hogy Marx szobra (ma is az ölébe ülve fotóztatják magukat a diplomát kapott diákok!) mellől mondhassa köszönő beszédét: "Örülök, hogy világhírű druszám mellett állva..." Egy ismerősöm azért nem kapott meg egy külföldi állást, mert nem tudták, mi az a Budapesti Közgazdaság-tudományi Egyetem (ez volt előbb, azután lett Corvinus)"sajnáljuk, ha a jól ismert Marx Károly Közgazdaság-tudományi Egyetemen végzett volna..." Marxot szégyelleni csak nagyon buta emberek szokták.

Mr Fish | 2011. december 11. | 12:52:23

Jani bacsi, Pali bacsi 72-ben meg nem tudhatta, hogy egy Orban Viktor nevu fiatalember 89-ben hazakuldi az oroszokat. Jani bacsi koponyajat 2007 magassagaban eltulajdonitjak a Fiumei uti nyughelyerol. Pali bacsi pedig egy nemzetiszinu golyostolla lenyegul at 2010-ben.

Jager László | 2011. december 11. | 12:51:43

Más szemszögből
S.P. úgy hajbókol,hogy majdnem hasra esik.
Jobbkezével a tőrére támszkodik és balkezével Kádárba kapaszkodik!
Nem is történt baleset a bajnokkal.
Szerencsére!!!
J.L.

class | 2011. december 11. | 12:51:11

Bennem nem keltett hangulatot, hogy az egyetemet Marx Károlyról nevezték el. Inkább keltett és kelt nap mint nap bennem indulatokat a volt diákja. Ma már Kádár sem fogna vele kezet. És neki lenne igaza.

Sub Zero | 2011. december 11. | 12:40:02

Első osztályú sakkozónak lenni szép teljesítmény, bár onnan kezd nehezedni a dolog. Először van az un. rajtengedélyes, majd negyed, harmad, másod és első osztály. Ami utána jön, azt leírta a cikk is. Az első osztályú címhez minimum 3 minősítő versenyen kell hozni a szintet.
Nem tetszett viszont, hogy a cikk hangulatot próbál kelteni. Például miért kellet kihangsúlyozni, hogy a Marx Károly közgazdasági egyetemre járt? Hívhatták volna másképp is, ez abszolút nem lényeges.

cutcopy | 2011. december 11. | 12:38:29

A cikk amúgy a népszabadság pártállami örökségét bizonyítja leginkább: íme ők fotózták és népszerűsítették egykoron Kádárt - oszt ilyenkor próbálják másra kenni a Kádári örökséget..)

Mufakkar | 2011. december 11. | 12:32:42

Clandon | 2011. december 11. | 10:42:07
"Meszoly Kalman, aki egy 1983-as riportban a kovetkezoket mondta: "egyebkent pedig kommunista, parttag vagyok"

Naja, csakhogy Schmitt nem volt MSZMP-tag.

Iránytű | 2011. december 11. | 12:31:27

Nyilván azért fog nyújtja a bal kezét, mert a jobb keze a kardot tartja. Amúgy pedig teljesen alkalmatlan az államelnöki elnöki szerepre. Egy üres ember.

cutcopy | 2011. december 11. | 12:30:34

Na most ezzel aztán a népszabi végleg bebizonyította hogy Schmitt és a Fidesz visszaállítja a Kádár diktatúrát..)

Mufakkar | 2011. december 11. | 12:29:31

Azta! Micsoda leleplezés!! Ez igen!
És más gondunk sincs manapság, mint ilyeneket előkotorni a fényképalbumból!

(szerencsétlen idióták..)

Walden | 2011. december 11. | 12:06:07

"Schmitt Pál és Kádár fotója: történelmi kézfogás ballal"

Na ja, próbált volna meg az adott helyzetben jobbal kezet fogni a Pali bá'. Rövidebb lett volna a Kádár-korszak, és ma Kövér László lenne a köztársasági elnök.

staropramen | 2011. december 11. | 12:03:57

Fura mód nem Balczó Andrással futott össze "véletlenül"

Walden | 2011. december 11. | 12:03:47

"durrbelejeno | 2011. december 11. | 10:55:50
Ne tessék kérem félremagyarázni Pali Bá' történelmi tettét. Másként nem történhetett, mint hogy Kádár borulni kezdett majd szinte esdeklőn a segítő kéz felé kapott, és Pali Bá' felülről az éppen szabad bal kezével elkapta a főtitkárt."

Hát... én nem tudom. Az igazságot majd nyilván megtudjuk Debreczeni József vagy Dr Kende életrajzi művéből.

kormos | 2011. december 11. | 12:02:37

"hogy a nagy presztízsű Tungsram Kupa sakkversenyre „szökött ki” villamossal (!)"

Változnak az idők.

Ma a (ma még) Magyar Köztársaság köztársasági elnöke közpénzen, repülőgéppel "szökik ki" az egyesült Államokba, hogy a hévégét az ott élő lányaival tölthesse.

lord | 2011. december 11. | 12:01:37

Az ügyészségünk feladata, hogy vádat emeljen a fotós ellen!

staropramen | 2011. december 11. | 11:58:27

Ugye nem gondolja senki komolyan , hogy egy ilyen találkozás csak úgy spontán létrejöhetett, vagy létrejöhet ma?
Aki az ország tényleges vagy névleges első emberével véletlenül összetalálkozik fotósok jelenlétében, azt igen gondosan választották ki és választják ki ma is. Annak minden szempontból meg kell felelni az aktuális kor aktuális politikai elvárásainak.
Csak azon az alapon, hogy "Schmitt evtárs jó elvtárs, nem iszákos nem kurvás" ez a találkozás és ez a fotó nem jött volna létre.

kormos | 2011. december 11. | 11:52:20

Pardon:
Természetesen Egyesült Államok

kormos | 2011. december 11. | 11:50:04

"hogy a nagy presztízsű Tungsram Kupa sakkversenyre „szökött ki” villamossal (!)"

Változnak az idők.

Ma a (ma még) Magyar Köztársaság köztársasági elnöke közpénzen, repülőgéppel "szökik ki" az egyesült Államokba, hogy a hévégét az ott élő lányaival tölthesse.

weiner | 2011. december 11. | 11:49:16

A szerző nincs teljesena tényeknek birtokában, mentségére legyen mondva, az életkoránál fogva akkoriban a miniszoknyákkal volt elfoglalva. Ismeretes, hogy Kádár elvtárs 1972-ben töltötte be a 60. életévét és fel is ajánlotta a lemondását. A kép a lemondás előkészítése során készült, mikor a távozni készülő főtitkár felkereste Schmitt elvtársat azzal a szándékkal, hogy megkérdezze tőle, elvállalná-e a megüresedő pártfőtitkári pozíciót? Előtte Kádár elvtárs már a neves sakkozók körében próbálkozott, de nem akadt jelentkező, mert a szovjet sakkozókkal szemben reménytelenek látták a játszmát. A Központi Bizottság egyik érdemes tagja ajánlotta, hogy a párbajtőrvívók körében kellene jelöltet találni. Pár"baj"ban ugyanis ezer éve verhetetlenek vagyunk. Ezután kereste fel Kádár elvtárs a politikailag nem frekventált, takarásban lévő tatai edzőtáborban a képzett elvtársnak számító olimpiai bajnokot. Ha akkor erre a váltásra nem is került sor, a későbbi fejlemények igazolják, hogy Kádár elvtárs jó irányba mozdult, jól kisakkozta, hogy Schmitt elvtárs képes a legfőbb pozíció betöltésére.

ordító egér | 2011. december 11. | 11:38:12

SP úgy lett köztársasági elnök, hogy Hornék nem küldték oda nagykövetnek, ahova menni akart.
Ezen úgy megsértődött, hogy gyorsan elfogadta 14 közéleti személyiség éppen időben érkezett felkérését, hogy legyen független főpolgármester jelölt.

barnan | 2011. december 11. | 11:02:08

Önmagában ebben a képben nincs semmi rossz. Abban az időben azt a kort kellett megélni, a kor és körülmények adta realitásokkal kellett együtt élni. A gond valóban ott kezdődik, ha a fürdővízzel együtt a gyereket is kiöntjük s úgy mutogatunk vissza, mintha azon időszakhoz nem lenne semmi közünk. Sokan vágják Kádárt is (nem úgy mint pár évvel ezelőtt), sokszor elgondolkoztam azon, ha nem lett volna Kádár, valaki akkor is ott lett volna az ország élén, nekünk is lehetett volna saját Brezsnyevünk, Honeckerünk,...de nem lett. A kérdés abban a korban, azon játékszabályok mellett (amit többségében nem mi fektettünk le)ez hozadékot vagy deficitet képzett? Biztosan el lehet ezen kérdést intézni egy mondattal?

durrbelejeno | 2011. december 11. | 10:55:50

Walden | 2011. december 11. | 10:31:27

Ne tessék kérem félremagyarázni Pali Bá' történelmi tettét. Másként nem történhetett, mint hogy Kádár borulni kezdett majd szinte esdeklőn a segítő kéz felé kapott, és Pali Bá' felülről az éppen szabad bal kezével elkapta a főtitkárt.
Ma is ezt tenné azzal a különbséggel, hogy a másik kezében se nem kard, se nem ekeszarva, hanem egy toll lenne, amivel alapos tanulmányozás és mérlegelés után szokta aláírni a kihirdetésre szánt törvényeket.

Postmaster | 2011. december 11. | 10:45:29

Walden | 2011. december 11. | 10:31:27
Ráadásul, akik éltek már akkor, emlékeznek, hogy Kádár gyakran fogott így kezet. Jellegzetes mozdulata volt.

Clandon | 2011. december 11. | 10:42:07

Scmitt Pal a nyolcvanas evek elejen a Nepstadion igazgatoja volt. Mivel nagy tomegeket befogado intezmenyrol volt szo, nem is vezethette olyan, aki nem volt teljesen lojalis es megbizhato a rendszer szamara.

Kb. olyan ember, mint a ma ver fideszes Meszoly Kalman, aki egy 1983-as riportban a kovetkezoket mondta: "egyebkent pedig kommunista, parttag vagyok. Felelosseget erzek mindazert, ami a mi hazankban tortenik."

Kepes Sport, 1983. Junius 05-i szam, 5 oldal.

Walden | 2011. december 11. | 10:31:27

"durrbelejeno | 2011. december 11. | 10:02:18
Kádár elvtárs pillanatnyi egyensúlyvesztésekor az éppen ott tartózkodó Pali Bá' jóvoltából kerüli el"

Hehe, ez szellemes, de sajnos nem állja meg a helyét. Látható, hogy Kádár elvtárs keze van alul: ha Pali bá' önkéntelenül kinyújtja a kezét a dőlésben lévő Kádár elvtárs felé, akkor valószínűleg Kádár elvtárs keze alá nyúl, hogy Kádár elvtárs megtámaszkodhassék benne.

Clandon | 2011. december 11. | 10:22:28

Meg mielott marhara hasra kene seni Schmitt elvtars olimpiai aranya elott, jo tudni, hogy azt csapatban nyerte meg.

Az aranyat ero eredmenyt a csapat tobbi tagja hordta ossze, ugyanis Schmitt egyetlen meccset sem nyert meg.

ennyi...

Postmaster | 2011. december 11. | 10:17:35

A nagy művészek és sportolók sorsa, hogy előbb-utóbb kezet kell fogniuk az aktuális politikai vezetővel. Az a nevetséges, ha nem fognak kezet, mint az utóbbi években előfordult párszor.
Schmittnek mint sportolónak és politikusnak a megítélése független ettől a gesztustól.
A kép így is jó és érdekes, s a Képmentő-sorozat egyik legjobb választása.

HIRDETÉS
Kádár János és Schmitt P...
Kádár János és Schmitt Pál 1972-ben a tatai edzőtáborban
Népszabadság/archív - Bánhalmi János

Kádár Jánost érdekelte a sport. 1946-ban a „munkáscsapat” lelátóról ismert szurkolóját választották a Vasas elnökének. Úgynevezett sportvadász volt. A balatonaligai pártüdülőben gyakran játszott páros teniszt többek között Biszku Bélával, Fock Jenővel, Nyers Rezsővel. A hegyoldalba épített erdei pályán nem zavarta őket senki, legföljebb a szomszédos kis állatkert kerítésén át figyelt rájuk egy szelíd őz. A napi nyitás előtt magányosan úszott néhány hosszt az üdülő fedett uszodájának – éppen őmiatta – túl erősen klórozott vizében. A röplabdázók közé is szívesen beállt, játszott Alekszej Koszigin oldalán, amikor a szovjet miniszterelnök a Balatonnál töltötte szabadságát.

Azt mindenki tudja róla, hogy szenvedélyesen sakkozott. I. osztályú minősítést szerzett, de valószínűleg mesterjelölt erejű játékos volt (ezután jött még a mester, nemzetközi mester, nemzetközi nagymester fokozat meg a világbajnokjelölt, világbajnok). A hetvenes évek végén előfordult, hogy testőrsége három száguldó kocsival érkezett az Egyesült Izzó Külső-Váci úti székháza elé, mert valószínűsítették, hogy a nagy presztízsű Tungsram Kupa sakkversenyre „szökött ki” villamossal (!) megnézni, hogyan boldogul Csom, Adorján és Vadász az új angol sakkzsenivel, John Nunnal.

A Képviselői Irodaház (azelőtt Pártközpont) aulájának egyik falát elfoglaló hatalmas Munkásállam című festményén Bernáth Aurél is sakk közben ábrázolta őt.  Nem meglepő tehát, hogy a Kerényi Imre rendelte alkotmánykísérő képek egyikén, a Kádár és kora című alkotáson Rényi Krisztina a papírcsákóban sakkozva örökíti meg. 

HIRDETÉS

(Különben a közismert futballhívő mai miniszterelnök is szereti a királyi játékot, ahogy ezt bizonyítja az általa megrendelt, a londoni látogatása alkalmából Szijjártó szóvivővel váltott játszmáját bemutató fotó.)

A sport Kádár korában is fontos volt a politikának, de már korántsem csináltak belőle akkora cirkuszt, mint az ötvenes években. Az első titkárt a Népstadionban leginkább a nagy műsorral kísért SZÚR-on (Színészek–Újságírók Rangadóján)  lehetett látni. Hetvenezer néző leste, hogy a K-szektorban (ma VIP-páholynak hívnák) ülve miként reagál arra, ahogy jellegzetes beszédmódját Hofi Géza parodizálja a pálya közepén felállított színpadon.

Mindamellett jelentőséggel bírt, hogy az Öreg (ahogy Kádárt hívták a pártban) meglátogatta az olimpiai csapatot, meg az is, hogy pont Paja (ahogy Schmitt Pált sportkörökben becézték) volt a kiválasztott, akivel lekapta a párt lapjának fotóriportere.

Az akkor 30 éves vívó pályája csúcsán járt. Mexikóban az egyéni aranyat ugyan Kulcsár Győző nyerte, de győzött a csapat (B. Nagy, Fenyvesi, Kulcsár, Nemere, Schmitt), azután 70-ben Ankarában, 71-ben Bécsben is a világbajnok csapat tagja volt. És bár a külföldre távozott Nemere kiszállt a társaságból, így is Magyarország volt a favorit az olimpián.

A vívókat általában az intelligensebb sportolók között tartják számon, és a Marx Károly Közgazdaság-tudományi Egyetemen diplomázott, nyelveket könnyen tanuló, a nők által bálványozott, jó kiállású sportembernél megfelelőbb partnert nem lehetett találni az első titkárral való találkozáshoz (és beszélgetéshez).

1972! Magam is szívesen emlékszem erre az évre. Augusztus elején leszereltem a hódmezővásárhelyi bölcsészszázadból, amelyben egy sor későbbi egyetemi tanárral, az ELTE és Pázmány tanszékvezetőivel, színházigazgatóval, szerkesztővel szolgáltam együtt. Még egy későbbi SZDSZ-es oktatási miniszter is volt köztünk, sőt a másik – természettudományos hallgatókat sorakoztató – egységben a későbbi fideszes miniszter töltött egy évet, ma ő a Magyar Tudományos Akadémia elnöke.

Másnap négy obsitos barát Földvárra utaztunk sátorozni, de a hosszú haj akkor tomboló divatjának idején muszájból tar koponyánkkal három nap alatt sem bírtunk egy csajnál sem bevágódni. A harmadik este végre a későbbi intézetigazgató, egyetemi tanár – akinek mellére maga Putyin miniszterelnök tűzte ki a magas kitüntetést magyarországi látogatása idején – égő szemű barátnője (neves gyermekorvos lett belőle) átjött Zamárdiból, mi pedig a drezdai bombázás idején játszódó regényével világhírűvé lett, nagy amerikai író teljes életművének későbbi kiadójával majd meghaltunk az irigységről.

Szeptember elején elkezdődött az olimpia. A diktatúra egyeteme akkori vezetőinek volt annyi eszük, hogy egy héttel elhalasztották miatta a tanév kezdetét. Így azután a fekete-fehér képernyő előtt lógás nélkül végigizgulhattuk, hogy az izraeli sportolók elleni véres támadás (lásd Spielberg: München) miatt törlik-e a további versenyeket, de szerencsére egy nap szünet után folytatódtak a küzdelmek.

A párbajtőr egyénit ezúttal Fenyvesi Csaba nyerte, a csapatban Erdőssel, Fenyvesivel, Kulcsárral, Osztriccsal, Schmitt Pál óriási örömünkre másodszor is olimpiai bajnok lett. És ezt nem veheti el tőle senki, akkor sem, ha későbbi aláírásával ő maga szentesítette az általunk felhatalmazott, rendkívüli történeti és jogi tudással bíró honatyák által megalkotott, hamarosan életbe lépő alaptörvényt, mely szerint 45 másikkal együtt ezt az évet is törölni kell a magyar történelemből.

Éppen ezért nagyon kellemes napot kívánok neki a 160 olimpiai bajnoki cím még élő nyerteseivel együtt, minthogy ma délben gyűlnek össze az olimpiai érmesek hagyományos karácsonyi találkozójára.

Különben 1972-nek az olimpiával nem lett vége: vasárnap tartották a záróünnepélyt, hétfőn az egyetemen megismerkedtem leendő csoporttársaimmal. Köztük volt egy feszes minijét zavartan a combjára húzogató lány (későbbi gimnáziumigazgató, gyakorló iskolai vezetőtanár, két gyermekünk szülőanyja), addig nézegettem lopva, amíg észre nem vett, és rám nem mosolyodott. De ez már egy másik kitörölhetetlen történet.

(A Képmentő-sorozat darabjaiból 2012-es falinaptár jelent meg, amelyet a www.lapcentrum.hu oldalon lehet megvásárolni.) 

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    156 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS