Fődíjas közösségi bolhapiac

Koncerttel és díjátadó ünnepséggel ért véget az idei Urbitális Majális. A harmadik alkalommal megrendezett "nagyvárosfesztivál" fődíját a Medence Csoport nyerte el közösségi bolhapiac programjával. Átadták a budapesti kirakatverseny díjait is.

A hétvégén véget vért a harmadik alkalommal megrendezett Urbitális Majális. A civil szervezetek által tartott mintegy 100 rendezvényre több tízezer érdeklődő volt kíváncsi Budapesten az elmúlt egy hónapban - tájékoztatta lapunkat közleményében Andor Márió kommunikációs menedzser, az Urbitális Majális projektvezetője. A múlt pénteki díjkiosztón a Medence Csoport kapta az Urbitális Fődíját a Nyitott Udvar nevű programjáért, melynek célja, hogy egy-egy városi bérház udvarán közösségi bolhapiac keretében keressenek gazdát a pincékben, padlásokon vagy épp a lakásokban porosodó, mások számára hasznosítható lim-lomok.

Az Urbitális további díjazottai között szerepelnek családi kalandtúrát szervező civilek (TermészetBarát OrszágJáró Közhasznú Egyesület) és a Vízi Majális szervezői (Budapest Evezős Egyesület). Az idei Urbitális programját összeállító Katlan Csoport különdíját a Mosolykommandó performance társulata kapta (VAN Csoportosulás). Az Urbitális Főutca elnevezésű vándordíját a JAM Táncműhely Zene körútja programjának ítélték oda.

A fődíjat átadó Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyettes hangsúlyozta, „a NagyVárosFesztivál harmadik éve véglegesen bebizonyította, hogy a programsorozatnak helye van a legnépszerűbb és legsokszínűbb budapesti események között. A fődíj nyertesei így joggal lehetnek büszkék arra, hogy elnyerték a főváros legnagyobb civil kezdeményezésű eseménysorozatának első számú kitüntetését.”

Az Urbitális fődíja mellett a Budapest Kirakat nevű ötletpályázat és a Rákóczi úti Kirakat-szépségverseny győzteseit is díjazta a Studio Metropolitana Városfejlesztő Műhely. A Budapest Kirakat két díját az 1sima1fordított műhely SzemPontok című alkotása, valamint Papp Szilvia Közlekedési dugó című munkája kapta. A Rákóczi Kirakatverseny közönségdíját az Auguszt Cukrászda portálja érdemelte ki, míg a szakmai zsűri a fődíjat a Mono Fashion kirakatának ítélte oda.

A győztesnek járó díjat Gauder Péter, a Studio Metropolitana ügyvezetője adta át, aki kiemelte, hogy egy olyan metropoliszban, mint Budapest, a civilek szerepe nélkülözhetetlen a város fejlődéséhez. „Ezért is volt öröm látni a jobbnál jobb kirakatrendezési ötleteket és azt a lelkesedést, amellyel a művészek egy csoportja belevetette magát a közös gondolkodásba, Budapest szebbé tételébe” – tette hozzá a városfejlesztő műhely vezetője.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.