belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Fliegauf nyerte a berlini zsűri nagydíját: "Őrület"

A zsűri nagydíjával (Grand Prix) jutalmazták a 62. Berlinalén Fliegauf Bencét Csak a szél című művéért a rendezvény zárógáláján szombat este. Az Arany Medvét egy olasz rendezőpáros kapta a Caesarnak meg kell halnia című igen rendhagyó Julius Caesar adaptációért.

Csákvári Géza, Berlin| NOL| 2012. február 18. |109 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Vinegar | 2012. február 20. | 18:32:27

na, itt és most fejeztem be a kommentelést!! Ez kirekesztés, rasszizmus. Meg fogom tenni a megfelelő jogi lépéseket a nol ellen.

abaxa | 2012. február 20. | 16:49:33

Ja, és persze GRATULÁLOK a díjhoz Fliegauf Bencének!

abaxa | 2012. február 20. | 16:47:25

A múlt héten Horeczky Krisztina írt egy egészen éles kritikát a Madách Színház új József Attila-musicaljéről. Nem láttam az előadást, a kritika és a kritikát gyalázó kommentek miatt meg fogom nézni az előadást.
Fliegauf Bence filmjét is meg fogom nézni (láttam már minden eddigi filmjét). Nem tudom, milyen filmet csinált most Fliegauf. Javaslom mindenkinek, hogy ELŐSZÖR NÉZZE MEG A FILMET!!!!! és utána mondjon róla véleményt. Sőt, ha tudja, nézze meg az összes eddig rendezett filmjét. Enélkül üres és röhejes az egészről vitázni.

floride | 2012. február 20. | 13:19:19

Inel tévedésben van. Ha Cohn Bendit, Verhofstadt stb. a bírálataival csak Orbánt kritizálja és nem Magyarországot és a magyarokat, akkor a díj is csak Fliegaufnak szól és nem a magyaroknak. Úgy nem megy, hogy egyszer így másszor úgy.

inel | 2012. február 19. | 16:13:07
Nem tud örülni annak, hogy végre nem azért fognak egy pár napig MO-ról beszélni, mert a kormány sárba tiporja a demokráciát, hanem azért mert egy fiatal rendező hírnevet szerzett a hazájának.

kalamáris | 2012. február 20. | 12:42:40

Egy vicces paródia:

http://modoros.blog.hu/2012/02/20/filmzsemle

nakilehetek | 2012. február 20. | 07:33:55

Még jó, hogy nem rézmedve volt a díj, mert akkor az "amatőr színészek" az is "begyűjtötték" volna...

PumukliPumukli | 2012. február 19. | 22:29:41

Elfogadom a békejobbot. (Ha már arról van szó, hogy elszakadunk a politikától :)

Sárközy | 2012. február 19. | 22:17:09

PumukliPumukli | 2012. február 19. | 21:29:11
Próbáljunk most az egyszer elszakadni a politikától (valamint a rögeszméinktől), és örüljünk felhőtlenül, hogy egy magyar rendező magyar filmje nívós nemzetközi díjat nyert!

PumukliPumukli | 2012. február 19. | 21:29:11

Tudniillik, azt írta, hogy nem a meggyilkolt idős nénik és bácsik sorsa nem lépi át a zsidók (és persze cigányok) uralta média ingerküszöbét.
Az nem hír.

PumukliPumukli | 2012. február 19. | 21:27:51

Sárközy: Akár Ezüst Nyelv díjat is kaphatott volna.
Az a baj, hogy retroman60-nak igaza van, mert ha a c-k áldozatairól van szó, valamiért nem őrjöng a média, és nem követelnek fejenként 200 év börtönt rájuk.
(Mellesleg ez az egész műbalhé - ti. a cigánygyilkosságok - szerintem arra volt csak jó, hogy a cigányok megint sajnáltassák magukat egy kicsit.)

Sárközy | 2012. február 19. | 21:09:18

jobbikos invázió.

retoroman60 | 2012. február 19. | 20:56:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

PumukliPumukli | 2012. február 19. | 20:39:08

Kifejthetném hosszan is, de a lényeg ennyi: ha jó helyen nyalsz, te vagy a király. Itt is ez történt.
Ha az érem másik oldalát kellene megmutatni, akkor Flieglauf Benedek után sem ezüst medvéket hajigáltak volna...
Hogy mi az érem másik oldala? Hordákban járó, civilizált viselkedésre alkalmatlan élőlények bestiális kegyetlenséggel gyilkolásznak időseket, sőt, fiatalt és középkorút is.
A Szívenszúrt ország vajon miért nem szerepelt egyetlen nemzetközi filmszemlén sem? Pedig ott a gyilkosok védőjét is megszólaltatták. Itt meg gondolom, csak az áldozatok pereputtyai rászistáztak kórusban, a feltétel csak annyi volt, hogy minél hangosabban.

bizinol | 2012. február 19. | 20:11:55

A győztes film sem semmi, valami olasz börtönről szól.
Csupa aberráció, talán valami baj lehet a zsűri egészségi állapotával.
Egész biztos, hogy nem nézem meg ezeket a filmeket.

helado | 2012. február 19. | 19:25:27

Gratulálok a rendezőnek és az egész stábnak! Érdeklődve várom, hogy az olaszliszkai esetről készült filmjüket. Remélem az is hasonló sikereket fog elérni és együtt örülhetünk a magyar filmművészet sikerének és bízom benne nem fog nácizásba fulladni.

Hope Farhadi | 2012. február 19. | 17:31:46

A film jó, mi több, vállalható. Szögi Lajosról készítsék el a filmet, kíváncsian várjuk. Tavaly ugyanígy vitatkoztak Tarr-ról, a film ismerete nélkül. Milyen kár. Mennyi fölösleges energia.

Sárközy | 2012. február 19. | 17:00:16

1. Ezüst Medvét kapott.
2. Azt persze Ön mondja meg, hogy ki a magyar.
3. Akkor készítse el Ön a művészfilmet "a több mint száz" agyonvert és kirabolt idős emberről. Hátha mégis kap majd valamilyen díjat. Meg kell próbálni.

ground | 2012. február 19. | 16:45:49

A felfelé köpés tipikus esete. A kiragadott példa az egyetlen esetből. Ha a legyilkolt hétesi, sátai és a még több mint száz agyovert és kirabolt idősember esetéről készülne film, még ólomkutya díjat sem kapna.A fingós manus büszke lehet az aranymedve díjára, de a magyarságát ne nagyon hangoztatja, csak a köriben.

inel | 2012. február 19. | 16:13:07

Ezek a hozászolások is jelzik milyen országban élünk.Egy magyar, nem tud örülni egy másik magyar sikerének.Nem tud örülni annak, hogy végre nem azért fognak egy pár napig MO-ról beszélni, mert a kormány sárba tiporja a demokráciát, hanem azért mert egy fiatal rendező hírnevet szerzett a hazájának. El kell tudni fogadni más nézetét és véleményét. Szerintem gratulálni kell és örülni ennek a díjnak nem pedig belekötni és belerúgni valakibe aki révén rólunk beszélnek Európában.

Horaszán | 2012. február 19. | 15:51:31

Én örvendek, mert valaki tett valamit a magyarság hírnevének öregbítéséért.
Készült egy magyar művészi alkotás, amit a bírálók kiemelkedőnek tartanak.

Gratulálok!

passembly | 2012. február 19. | 15:12:48

Még mindig nem tudom eldönteni, közületek látta valaki a filmet? Addig szerintem ne beszéljünk se politikai kitüntetésről, se önlegitimáló díjátadásról, amíg nem ismerjük meg több szempontból is az elmúlt évekből a zsűrizett filmeket.
A film nem olyan, mint a dunakavics vagy a gumicukor: ha nem fogyasztják, akkor lekerül a polcról. A film akármilyen gagyi, akármilyen nézhetetlen művészi, akármilyen akármilyen, azt a funkciót tölti be, hogy lehorgonyozza a kultúra egy keresztmetszetét. Nem azért van, hogy fogyasszuk, és ezáltal megítéljük, hanem azért van, mert valamit megmutat. Attól, hogy ítélkezem fölötte, még nem rak "hozzám" semmit. Nem attól leszünk valakik, hogy ítéleteket hozunk, hanem attól, hogy bele tudunk helyezkedni a filmek, könyvek stb. világába, és az ebből leszűrtek alapján felelősen döntünk vállalható értékeinkről. A filmek így nemcsak nekünk készülnek, hanem azoknak is, akik utánunk jönnek (gyerekek, unokák stb). A film ugyanúgy, mint a többi művészet valamit megmutat. láttat (vagy éppen nem).
Azt javaslom, ne ítélkezzünk, hanem nézzük meg, és utána felelősen döntsünk arról, kihez mit rakott hozzá a film.
És ha már a kirekesztő diskurzus is szóba került, ajánlom mindenkinek a Svidd neger c. filmet - feltéve, ha a magyaron kívül beszéltek más európai nyelvet.

Karcso | 2012. február 19. | 15:09:47

Én nem védtem az olaszliszkai gyilkosokat. Távol áll tőlem. Én ott az előre megfontoltságot nem igazán veszem észre. A gyűlöletet talán, de azt a bíróság már megfelelően értékelte. Az ítélettel természetesen egyet értek.

Balcsi | 2012. február 19. | 15:03:17

Karcso

Olaszliszkán is volt etnikai indíték: "Üsd a magyart!" Ha Szögi Lajos cigány, akkor nem valószínű, hogy agyonverik.
Természetesen elítélendők a cigányok gyilkosai, de a másik oldal etnikai indíttatású gyűlölete is, ami a magyarok ellen irányul. Nem csak Olaszliszkát lehet példaként felhozni.

csesznegi | 2012. február 19. | 15:02:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Karcso | 2012. február 19. | 14:44:39

Balcsi | 2012. február 19. | 10:54:03

"Fliegauf Bence a most megzerzett nemzetközi hírnévvel a háta mögött csinálhatna és sikerre vihetne egy filmet Olaszliszkáról is. Korrekt dolog lenne, ha ezzel bemutatná, hogy az éremnek 2 oldala van. (A cigányügynek is.)"

Én nem értem egyes emberek hozzáállását a bűnözéshez. Nem tudják értelmezni azt a bűnözői hozzáállást, ahol csak az etnikai hovatartozásáért gyilkolnak előre megfontolt szándékkal, pénzt, fáradságot nem kímélve gyereket, felnőttet egyaránt, számolatlanul mindenkit , akik eléjük kerülnek. Csak azért, hogy gyilkolhassák azt az etnikumot, amelyet gyűlölnek. Ez nagyon súlyos bűntett. Itt még nincs ítélet, de a bűntett Magyarországon párját ritkítja.
Szögi Lajos esete ugyancsak nagyon súlyos bűntett. meg is kapták a tényleges életfogytiglani büntetésüket az elkövetők. De nem hasonlítható ahhoz a másikhoz, amit az előbb írtam. Ott gyűlöletből gyilkoltak előre megfontoltan. Az egy keresztényi elveket vallótól elvárható, hogy értse a különbséget.
Én örülök a díjnak, habár 40 éve nem voltam moziban, és ezután sem fogok elmenni.

Artyom | 2012. február 19. | 14:41:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Renicka | 2012. február 19. | 13:55:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ibi90 | 2012. február 19. | 13:29:34

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 13:19:21

ibi90 | 2012. február 19. | 13:12:25
Így működik a göbbelsi hazugságpropaganda.

Akkor ez most kire is vonatkozik????"

Az ORIGO-ra, illetve arra, aki annak ellenére vele együtt hazudik, hogy tudja, valójában nem azt mondta, ami mindkét cikkből kiderül.

ibi90 | 2012. február 19. | 13:27:15

floride | 2012. február 19. | 13:20:06

Hát arra én sem vagyok büszke, de arra még kevésbé, amikor a kormányfő kijelenti, hogy hazudott éjjel nappal, vagy amikor látom, hogy akarják elcserélni a magyar földet Joav Blum gyümölcsösére.
Lehet, hogy erre gondolt a mi büszke magyar Bencénk?"

Lehet. mint ahogy Énsem. De azért mert nem szeretem Gyurcsányt és bandáját, attól nem fogom jobban szeretni az Orbán és bandáját sem.
Egyik sem jobb a másiknál. Illetve: Gyurcsány egy hangyányival, mivel ő (a hívei előtt) legalább bevallotta.

ibi90 | 2012. február 19. | 13:24:39

floride | 2012. február 19. | 13:11:28
Az origó cikkéből:
Amikor a sajtótájékoztatón Fliegaufot arról kérdezték, milyen reakciókat kapott Magyarországon a filmje, elmondta, hogy bár még nem mutatták be, bizonyos szélsőjobboldali honlapokon "cigányseggnyaló"-nak titulálták alkotása miatt, amely a 2008-2009-es romagyilkosságok témáját dolgozza fel. "Meg is fordult a fejemben, hogy ezentúl 'Fliegauf Bence cigányseggnyaló'-ként fogok bemutatkozni mindenhol". Hozzátette, hogy a normális emberek büszkék a díjra, és hogy "én büszke magyar vagyok, annak ellenére, hogy néha nehéz büszkének lenni a magyarságomra. De ma este könnyű".

Vagyis itt az origo-n is is ugyanazt mondja: Büszke hogy magyar.

A címet hogy értsd, az újságírók adják. Gyakran csak azért, hogy feltűnő legyen, hogy elolvassák a cikket. És sokszor nem fedi az a valóságot. Az újságírót pedig nem illik úgy idézni, mintha a cikkben szereplőt idéznéd. Azt nem Fliegauf mondta, annak ellenére, hogy úgy tűnik. Ha szoktad a cikkeket a címnél tovább olvasni, akkor azt is megtudhatod, hogy valójában mit mondott.

floride | 2012. február 19. | 13:20:06

Hát arra én sem vagyok büszke, de arra még kevésbé, amikor a kormányfő kijelenti, hogy hazudott éjjel nappal, vagy amikor látom, hogy akarják elcserélni a magyar földet Joav Blum gyümölcsösére.
Lehet, hogy erre gondolt a mi büszke magyar Bencénk?

ibi90 | 2012. február 19. | 13:14:53
Pl. amikor neonácik parádéznak a Várban, vagy a Normafánál stb...

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 13:19:21

ibi90 | 2012. február 19. | 13:12:25
Így működik a göbbelsi hazugságpropaganda.

Akkor ez most kire is vonatkozik????

floride | 2012. február 19. | 13:17:01

Na ez az ami csak a szórólapokból derült ki. Fliegauf a büszke magyar önmagától ezt nem láttatta, sőt a szórólapok ügyében is teljes értetlenséget tanúsított. Azért annyira nem volt büszke magyar, hogy büszkén kijelentse, hogy nem a nemzeti kormány idején történt a gyilkosság, aztán az ügyben sem volt büszke, hogy bizony támogatta ez a kormány a filmjét, magyarul mindent kihagyott amitől például én mint magyar büszke lehetnék és semmit sem hagyott ki, amire nem lehetek büszke.
Tartok tőle, hogy Tarrmagyar őkelme.


"tudodki | 2012. február 19. | 12:26:06 Személy szerint örülök a díjnak, legalább ráirányítja a figyelmet a korábbi kormányok idején elkövetett súlyos emberellenes cselekményekre...."

ibi90 | 2012. február 19. | 13:14:53

floride | 2012. február 19. | 13:11:28

"A művész magát mindemellett büszke magyarnak tartja, annak ellenére, hogy néha nehéz büszkének lennie magyarságára. "

És mikor van az néha?"

Pl. amikor neonácik parádéznak a Várban, vagy a Normafánál stb...

ibi90 | 2012. február 19. | 13:13:31

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 12:35:23

Linkeld be légy szives azt amiről írsz!

ibi90 | 2012. február 19. | 13:12:25

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 12:35:23

ibi90 | 2012. február 19. | 12:14:19
Aranyvirág! Akkor döntsd el ki hazudik, az origó vagy a rendező vagy Te.
Ezzel a mondattal kezdődik az origó filmklub címlapja:

Akkor kommenteld az Origó-t.
Mindenhol máshol azt mondta:
"Fliegauf elmondta, hogy egyelőre otthon még nem látta senki, néhány radikális honlap mégis "cigányseggnyalónak titulálta" már. A művész magát mindemellett büszke magyarnak tartja,... "

floride | 2012. február 19. | 13:11:28

"A művész magát mindemellett büszke magyarnak tartja, annak ellenére, hogy néha nehéz büszkének lennie magyarságára. "

És mikor van az néha?

floride | 2012. február 19. | 13:10:40

"A magyar film, melyet korruptnak és elavultnak deklarált a jelenlegi kultúrkormányzat, utolsó darabjaival visszahelyezte a magyar filmet a világ élvonalába."

A korruptakat támogatta?

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 12:35:23

ibi90 | 2012. február 19. | 12:14:19
Aranyvirág! Akkor döntsd el ki hazudik, az origó vagy a rendező vagy Te.
Ezzel a mondattal kezdődik az origó filmklub címlapja:

Fliegauf Bence: Büszkeséggel tölt el, amikor cigányseggnyalónak neveznek

Ezt olvastam reggel. Akkor aranybögyörő, mond már meg nekem, hogy miért én adtam a szájába??!!
itt a teljes cikk, az ominózus mondat a 3. bekezdés utolsó mondata:
http://www.origo.hu/filmklub/20120218-fliegauf-bence-interju-a-csak-a-szel-berlinalen-elnyert-ezust.html
De a kedvedért egy kis copy:
"A szélsőségek egyébként csak hangoskodjanak nyugodtan, az a dolguk. Engem büszkeséggel tölt el, amikor cigányseggnyalónak neveznek."

tudodki | 2012. február 19. | 12:26:06

Személy szerint örülök a díjnak, legalább ráirányítja a figyelmet a korábbi kormányok idején elkövetett súlyos emberellenes cselekményekre....

ibi90 | 2012. február 19. | 12:14:19

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 10:49:21

ibi90 | 2012. február 19. | 10:32:19

Mi hazug torzítás? Leírtam a rendező egyik mondatát. Utána a saját véleményemet. Melyik hazugság propaganda?

Nem írtad le a rendező egyetlen mondatát sem.
Azt írtad le, amit te a szájába adtál. A rendező nem ezt mondta.
Javaslom olvasd el a cikket pontosan, és legalább Skicc Palitól tanulj. Ha nem tudod pontosan idézni: Copy-paste...

ibi90 | 2012. február 19. | 12:12:00

dr.w | 2012. február 19. | 11:35:24

Foci | 2012. február 18. | 22:50:07
(és többeknek)

Normális országban (MO. nem az, jobb, ha tudod) nem mondják meg a rendezőnek, miről forgasson filmet.

Nálunk persze, igen! OV közli Bereményivel, hogy forgassa le a Széchenyi-filmet, és kap hozzá több milliárdot. Hogy az elkészült művet nem díjazták külföldön, nem biztos, hogy a zsűri hibája. Volt még Bánk bán-(kurzus)film is, de valahogy az sem került be a filmtörténet remekei közé, pedig biztosan több millióan látták."

De tegyük hozzá, nem a téma miatt. Mindkettőből lehetett volna egyébként sokkal jobb filmet is csinálni!

ibi90 | 2012. február 19. | 12:08:45

csesznegi | 2012. február 19. | 10:44:04

Azért kíváncsi lennék, hogy miért van az, hogy a mindenféle hangzatos díjakkal kitüntetett filmrendezők alkotásaira és írók könyveire a kutya sem kíváncsi. Mostanában egy Arany Medve vagy egy irodalmi Nobel-díj már biztos jel, hogy az adott filmre vagy könyvre nem érdemes időt és energiát pocsékolni."

Tedd hozzá: úgy 30 IQ alatt.

idétlen | 2012. február 19. | 12:00:47

Szerintem alapvetően rosszul közelítik meg a problémát, akik lecigánybérencezik Fliegaufot. A rendező a filmkészítés szabadságát nem lehet elvitatni, ő pdig korrektül megmondta, hogy fikció a film, ellentétben a Hídemberrel, ahol keményen meghamisították a történelmet Eperjes hisztije miatt... A kormány hivatkozása, hogy 18 millióért cserébe sutyiba szórólapokat osztogat, gusztustalan. Az, hogy a televíziók nem kérnek a filmből, mindent elárul. Akik - mellesleg megnézése nélkül - beszólnak, egy jó tanács:
- írjanak ki egy ellenfilm-forgatókönyv pályázatot (jogi akadálya nincs)
- Kérjenek az államtól ne többet, mint 18 milliót (menni fog, talán több is)
- Szedjenek össze még pár szát milliót (menni fog, lsz, aki ad rá)
- csináltassák meg a filmet (lesz, aki bevállalja)
- vetítsék le az M1-en (menni fog)
- vigyék ki fesztiválokra (valaki még lehet, hogy be is veszi műsorba, de sok helyről el fogják hajtani)
- aztán tegyék el zsebre a kritikákat (na ez nem fog maradéktalanul menni)
- a nagykövetek írjanak olvasói levlet, amiben megmagyarázzák a filmet.

Senki sem fogja azt mondani, hogy a rendezőnek nem volt joga ilyen filmet csinálni. Maximum lenácizzák, istenem...

dr.w | 2012. február 19. | 11:41:33

Balango | 2012. február 19. | 09:55:01

Te zsűritag voltál? Mesélj, mik a szempontok! Végre egy autentikus személy!
Fliegauf Bence társszerzője is te vagy, hogy tudod a témaválasztás okát?

dr.w | 2012. február 19. | 11:39:24

klausztro | 2012. február 18. | 23:27:45
klausztro | 2012. február 19. | 08:52:17
klausztro | 2012. február 19. | 09:38:34

Több kommentedben is utalsz a 'nézettség - művészi érték' összefüggésre. A kettőnek semmi köze egymáshoz. Gondolom, nem tőlem hallod először, hogy pl. Vincent Van Gogh (1853. március 30. - 1890. július 29.) egyetlen egy képet sem tudott eladni, pedig a bátyja műkereskedő volt Párizsban. Azon a néhány kiállításon, amelyen bemutathatta a képeit, kiröhögték. Ma mégis őt tartják az impresszionizmus egyik legnagyobb festőjének, képei az aukciókon dollármilliókért kelnek el.

De sejtem, hogy a hasonló példák téged nem győznek meg.

dr.w | 2012. február 19. | 11:35:24

Foci | 2012. február 18. | 22:50:07
(és többeknek)

Normális országban (MO. nem az, jobb, ha tudod) nem mondják meg a rendezőnek, miről forgasson filmet.

Nálunk persze, igen! OV közli Bereményivel, hogy forgassa le a Széchenyi-filmet, és kap hozzá több milliárdot. Hogy az elkészült művet nem díjazták külföldön, nem biztos, hogy a zsűri hibája. Volt még Bánk bán-(kurzus)film is, de valahogy az sem került be a filmtörténet remekei közé, pedig biztosan több millióan látták.

raklap13 | 2012. február 19. | 11:21:12

Kéne még egy holocaust-filmet is csinálnia Bencének, s akkor jönne még pár díj. Kb. úgy, mint Szabónak, aki szintén tudja, hogy a német felségvizeken erre mindig adnak pénzt és elismerést. Így lesz ígéret művészekből biznicelő kamerás ember. Persze az első 100 millió forint után úgy érzi magát az ember, mint akinek igaza van.

cica | 2012. február 19. | 11:20:15

Gratulálok! mikor lesz a mozikba?

Balcsi | 2012. február 19. | 10:54:03

Fliegauf Bence a most megzerzett nemzetközi hírnévvel a háta mögött csinálhatna és sikerre vihetne egy filmet Olaszliszkáról is. Korrekt dolog lenne, ha ezzel bemutatná, hogy az éremnek 2 oldala van. (A cigányügynek is.)

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 10:49:21

ibi90 | 2012. február 19. | 10:32:19

Mi hazug torzítás? Leírtam a rendező egyik mondatát. Utána a saját véleményemet. Melyik hazugság propaganda?

csesznegi | 2012. február 19. | 10:44:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 10:43:27

Sárközy!

Én pontosan és szépen idéztem! innen:
http://www.origo.hu/filmklub/blog/riport/filmfesztival/20120218-fliegauf-bence-interju-a-csak-a-szel-berlinalen-elnyert-ezust.html

ibi90 | 2012. február 19. | 10:34:26

klausztro | 2012. február 18. | 23:32:56

Azt is tegyük hozzá, hogy pl. a klasszikus zenében ha az állam ennyi pénzzel támogat egy nemzetközi projektet, arra világszerte rengeteg ember kíváncsi!
Az egyik legjobb kamarazenei fesztiválunk fele ennyi állami támogatást sem kap, még is a helyszínen kb 15 ezer néző van, DE! - 74 országba közvetítik a koncertjeiket, amit kb 100 millióan hallgatnak meg egy évad alatt!
Szóval azért a magyar művészek tudnak olyan is nyújtani, amire kíváncsi a világ, és nem egy bennfentes társaság osztogatja a nézők igényeitől fényévnyire lévő elismeréseket!"

Csak magadról beszélj! A te igényszinted nem éri fel csupán. A nézőké lehet.

ibi90 | 2012. február 19. | 10:32:19

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 07:53:58

Fliegauf:
"Engem büszkeséggel tölt el, amikor cigányseggnyalónak neveznek."

Éljen a liberalizmus."

És hazug torzítás! Így működik a göbbelsi hazugságpropaganda.

ibi90 | 2012. február 19. | 10:29:33

Foci | 2012. február 19. | 09:17:36

Mennyi olyan film lett kassza siker ami Berlinben díjat nyert? :)"

Egy sem bulkott meg. Ha itthon nem is lett kasszasiker, 10-20-30 ország filmforgalmazói, vagy TV -i megvették.
Mindegyik megtérül.

ibi90 | 2012. február 19. | 10:27:57

alfától omegáig | 2012. február 19. | 09:19:57

"Az igazság az, hogy projektjét egyetlen magyarországi tévécsatorna sem volt hajlandó támogatni - mondta a rendező Berlinben, most viszont interjúkérelemmel jelentkeztek be nála. "Őrület" – fejezte ki tömören véleményét."

Fura figura ez a rendező! Ennyire nincs tisztába a pénz fogalmával? Mennyibe kerülne "beszállni" egy filmbe? Tízmilliókba? Mennyibe kerül interjút kérni? "

A köztévén a fábry show darabja 23 millió!
Most miért nem jut egy ilyen filmre 50, vagy 100 millió?

Postmaster | 2012. február 19. | 10:26:09

Súlyos tévedés volt azt hinni, hogy a magyar film problémáit majd egy amerikai producer oldja meg. A konzekvenciákat sürgősen le kéne vonni. Nem csak a politikai döntéshozóknak, de magának a producernek is, akinek hamarosan nem csak Magyarországon, de a nemzetközi filmvilágban is az elszigetelődéssel kell szembenéznie. Egyszerűbben: nem lesz hova visszamennie.

PumukliPumukli | 2012. február 19. | 10:22:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Postmaster | 2012. február 19. | 10:02:50

A kommentekhez:
„Akkor ez a díj elismerés vagy támadás?" Gondolom, mindkét oldal világosan látja, mennyire tarthatatlan (sőt, szégyenteljes) a helyzet, amelyben egy magyar film nemzetközi díjazásakor ezen lehet vitázni.

Balango | 2012. február 19. | 09:55:01

A berlini díjnak semmi köze ahhoz, hogy egy film milyen.
Fliegauf a néhány biztosan befutó tárgy közül választott.
Ennyi.

alfától omegáig | 2012. február 19. | 09:53:01

Kiemelném az utolsó előtti mondatot a demokráciáról és a művészek szabadságáról!

alfától omegáig | 2012. február 19. | 09:51:44

"Jó egy olyan országban élni, ahol megvalósulhatnak ilyen filmek. Magyarország imázsa szempontjából is fontos, mert társadalmi tabut és krízist dolgoz fel. Voltak, akik aggódtak amiatt, milyen képet fest ez majd az országról. De szerintem ez érthetetlen szűklátókörűség. Megmutatkozott, hogy demokráciában élünk és engedik a művészeket reflektálni a társadalmi jelenségekre. Egy társadalom akkor tekinthető nagykorúnak, ha képes szembenézni ilyen témákkal" - fejtette ki az MTI érdeklődésére."

kulimasz | 2012. február 19. | 09:46:23

a fikázóknak és kifelé mutogatóknak: pont olyanok vagytok, mint a 60-as évek kommunistái. mikor a nyugat bírálta a szocializmust, jött az "amerikában meg verik a n.ég.er.ek.et"! azért gondoljatok bele: ha ez az említett országokban valóban olyan nagy probléma lenne, amit írtok, nem gondoljátok, hogy már csinált volna belőle valaki filmet? esetleg csak a magyar média fújja fel ezeket az ügyeket, hogy relativizálja, kisebbítse az itthoni problémákat? amúgy meg utána lehet nézni, hogy az itthon nem játszott/nézett díjazott magyar filmeket hány ország veszi meg moziban/studióhálózatban terjesztésre. úgy tudom, az usától a távol-keletig sokfelé eljutnak...

klausztro | 2012. február 19. | 09:38:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kulimasz | 2012. február 19. | 09:36:44

Moderálási alapelvek- moderált komment -

fkzknk s kfl mtgtknk: pnt lynk vgytk, mnt 60-s vk kmmnst. mkr nygt brlt szclzmst, jtt z "mrkbn mg vrk ngrkt"! zrt gndljtk bl: h z mlttt rszgkbn lyn ngy prblm lnn, mt rtk, nm gndljtk, hgy mr csnlt vln bll vlk flmt? stlg csk mgyr md fjj fl zkt z gykt, hgy rltvzlj, ksbbts z tthn prblmkt? mgy mg tn lht nzn, hgy z tthn nm jtsztt/nztt djztt mgyr flmkt hny rszg vsz mg mzbn/stdhlztbn trjsztsr. gy tdm, z stl tvl-kltg skfl ljtnk...

Legitime | 2012. február 19. | 09:33:03

"Én egyelőre nem láttam Flieghauf filmjét"

Helyesen : "Fliegauf"- csak a helyesírás kedvéért...

Gaspar | 2012. február 19. | 09:29:50

klausztro,

Fogalmam sincs, hogy pontosan milyen darabokat néznek színházban az emberek, de aligha Dosztojevszkijért veszi meg a jegyét minden néző. Gondolom, hogy sokan közülük bulvár darabokat néznek, és miért isn e tennék. A legtöbb múzeumlátogató példul még most, a jó ég tudja hány évtizeddel később, sem képes értékelni egy dadaista vagy kubista alkotást, attól azonban azok még műalkotások.
És ne felejtsd el azt sem, hogy Dosztojevszkij vagy Arany János óta alighanem a nézők / olvasók is változtak.

Engem az háborít fel, hogy sokan, egyszerűen azért mert ők nem képesek értékelni vagy megérteni valamit (ami nem is csoda, ha sok hozzászóló helyesírási és fogalmazási készségét nézzük, mairől a kommentek árulkodnak), hörögve követelik, hogy azt avalamit, legyen az műalkotás, oktatási koncepció, bármi...azonnal tiltsák be, ne finanszírozzák, stb.

Én egyelőre nem láttam Flieghauf filmjét, ami lehet jó, vagy akár gyenge is, függetlenül a témától. MIndenestre mint magyar örülök a sikerének, aztán megnézem a filmet, és eldöntöm, hogy tetszik-e vagy sem.

alfától omegáig | 2012. február 19. | 09:19:57

"Az igazság az, hogy projektjét egyetlen magyarországi tévécsatorna sem volt hajlandó támogatni - mondta a rendező Berlinben, most viszont interjúkérelemmel jelentkeztek be nála. "Őrület" – fejezte ki tömören véleményét."

Fura figura ez a rendező! Ennyire nincs tisztába a pénz fogalmával? Mennyibe kerülne "beszállni" egy filmbe? Tízmilliókba? Mennyibe kerül interjút kérni?
Valahol elszomorítónak tartom, hogy nem veszik észre, pedig éppen a fennemlített eset is segíthetne megvilágosodni neki is, hogy egy kereskedelmi csatorna nem áldoz olyanra, ami eleve ráfizetéses és amennyiben levetítenék, akkor pillanatok alatt "megszabadulnának" a nézőiktől. Csak az államtól, a sokat ostorozott államtól kaphatnak és elemi udvariasság és elvszerű hozzáállás, hogy nem teszek arra az asztalra, amelyiken a manna van. Amennyiben mégis, akkor esetleg koplalhat egy darabig. Hiszem, hogy van még megvalósításra, értsd támogatásra váró műalkotás!

Foci | 2012. február 19. | 09:17:36

Mennyi olyan film lett kassza siker ami Berlinben díjat nyert? :)

klausztro | 2012. február 19. | 09:12:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2012. február 19. | 09:03:17

klausztro,

Ha a művészet kritériuma a nézettség vagy az olvasottság lenne - különösen napjainkban -, akkor Berlinben a Való Világot kellett volna díjazni, és szemétr dobhatnánk pl. Dosztojevszkijt vagy Arany János esszéit is. Ilyen érveket a kínai kultúrális forradalom idején lehetet hallanai, hiszen ennél még Kádárék is értelmesebbek voltak.

Amúgy pedig tudomásom szerint sem a franciák, sem az olaszok nem gyilkolásznak sem cigányokat, sem másokat. És nem a "hazai" cigányaikat küldték vissza hazájukba, hanem többségükben román és bolgár állampolgárokat.
Nem veszitek észre, milyen nevetségesek vagytok? Bármilyen, nektek nem tetsző hírre úgy reagáltok, mint az 5 éves kisgyerekek az óvodában: óvónéni, a Petike kezdte. Elképesztő, hogy a magyarok jelentős hányadának még a kamaszkorba sem sikerült eljutnia.

klausztro | 2012. február 19. | 08:52:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Sárközy | 2012. február 19. | 08:27:16

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 07:53:58
Idézni csak pontosan, szépen...
Az idézet helyesen: "néhány radikális honlap mégis cigány seggnyalónak titulálta már. A művész magát mindemellett büszke magyarnak tartja...".
És ez nem ugyanaz!
Egyébként nagyon unom már, amikor egyes kommentelők folyton azzal jönnek, hogy bezzeg a németeknél, franciáknál, amerikaiaknál sem jobb a helyzet, foglalkozzanak a saját dolgaikkal, ne avatkozzanak be a magyarok ügyeibe stb.
Be kéne már fejeznünk ezt a gyerekes visszamutogatást, amellyel mindig sikerül felmentenünk magunkat a felelősség alól. Nézzünk szembe bátran a hibáinkkal, amikor pedig van okunk rá, legyünk büszkék arra, hogy magyarok vagyunk! Mint például most, a berlini siker kapcsán.

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 07:53:58

Fliegauf:
"Engem büszkeséggel tölt el, amikor cigányseggnyalónak neveznek."

Éljen a liberalizmus.

keleten a helyzet változatlan | 2012. február 19. | 07:12:23

Úgy tudom, a franciák meg az olaszok a "felszámoltuk a cigány táborokat, hogy jobb legyen a környezetünk" című filmmel indultak. Nem is nyertek semmit...

Postmaster | 2012. február 19. | 01:10:07

Szabó István 1980-ban a legjobb rendezőnek járó Ezüst Medvét nyerte a Bizalom című filmjéért - ha már felsorolunk.

szuperbence | 2012. február 19. | 01:05:48

és persze ezzel Magyarország egy rasszista ország, ahol ilyen történik....szánalmas..pedig fordítva hetente történnek ilyen dolgok..és aról persze a "gyönyörűséges" média hallgat..zárójelben a rendező származása...mer az már antiszemitizmus...:)

Szamok Embere | 2012. február 18. | 23:52:47

" Ez egyben üzenet is a többség felé: ti le vagytok sz@rva...
Benneteket lehet gyilkolászni,"

bolond likbul bolond szél, pfuj.

klausztro | 2012. február 18. | 23:32:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pokolka67 | 2012. február 18. | 23:30:26

kalamáris | 2012. február 18. | 23:25:54
Miért, utoljára melyik magyar film hozta vissza a gyártási költségeket? Talán a Mephisto, de ebben sem vagyok biztos.

klausztro | 2012. február 18. | 23:27:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kalamáris | 2012. február 18. | 23:25:54

Én már annak is örülnék, ha visszahozná az államnak a gyártási költséget a film. Fliegauf Benedek eggyel ezelőtti lila agymenésére (Womb) ugyanis csak 3533 néző váltott jegyet.

pokolka67 | 2012. február 18. | 23:20:32

Azért kérdezem a hozzászólók egy jelentős észétől (pl. kalamáris, karakk, stb), igazából minek tudnának örülni ? Csak egy pozitív dolgot, aminek örülnének.

kalamáris | 2012. február 18. | 23:14:43

Remélem, a mostani sikere után többé már nem szorul rá a magyar adófizetők pénzére a művész úr.

weszz | 2012. február 18. | 23:13:26

A magyar film, melyet korruptnak és elavulnak deklarált a jelenlegi kultúrkormányzat, utolsó darabjaival visszahelyezte a magyar filmet a világ élvonalába.

A fenti baromsagrol csak annyit, hogyha informacioim nem csalnak (marpedig itt olvastam oket), a film elkesziteset anyagilag finanszirozta es tamogatta az allam, azaz ez inkabb az Andy Vajnanak jo es nem a Tarr feleknek. Tenyleg, hanyan lattak azt a torinoi lovat? Oszinten?

Palánk | 2012. február 18. | 23:07:57

Miura!
Nézzük meg a filmet, s akkor beszéljünk róla!
A többi csak duma.
Kurzus film-e, mint például a Széchenyi meg a Sorstalanság ( egyik rosszabb volt, mint a másik), vagy filmként is vannak értékei?
Már ha Veled egyáltalán lehet ilyenekről is beszélni.

karakk | 2012. február 18. | 22:58:31

Fliegauf - szép magyar név... A kép magáért beszél. Ezek mindenhol ott vannak...

Miura | 2012. február 18. | 22:56:12

Palánk | 2012. február 18. | 22:25:09
Én sem, de kíváncsi lennék Szögi Lajost melyik jelenetben rugdossák halálra.

A téma választása pedig egyértelműen "sikerorientált". Várható volt hogy a szintén képmutató nyugati világtól elsmerést fog kapni.
Amikor rendező majd elkészíti a romák által elkövetett gyilkosságok okyomozó filmjét, hogy tisztázva legyen az érem mindkét oldala, és azt bemutatva szintén díjat nyer, akkor fogok elismerően gratulálni. Kérdés egyáltalán venné-e a bátorságot hozzá...

Foci | 2012. február 18. | 22:50:07

babhun | 2012. február 18. | 22:34:50

Jelen pillanatban a film fikció! csak arra alkalmas, hogy rasszizmust keltsen! Vágod? Vagy ez is a célja a filmnek? Számtalan valós esemény van, amiből filmet lehetne készíteni4 elég lenne, csak a börtönöket végig járni és az ott bemutatott emberekről és bűneikről filmet készíteni! Az már nem derogál a kisebbségben lévő rasszistáknak mi?

Palánk | 2012. február 18. | 22:39:25

Taliga!

Konkrétan a film mely jeleneteire gondolsz a lelki, szellemi, pszichés befolyásolás kaocsán?

babhun | 2012. február 18. | 22:34:50

Foci | 2012. február 18. | 22:19:17
"Nos! Ha fordítva történnek az események, akkor milyen díjat kapna a film?"

Természetesen államit vagy önkormányzatit. Hiszen Bayer Zsolt úr is kapott Madách-díjat.

Ön és az önhöz hasonlók (v.ö. taliga urat) valójában nem egy filmre vitt történetet várnak, hanem egy gyűlölködésre alkalmas "kurzusfilmet", egy cigányokról szóló Jud Süss-t. Lesz is ilyen, nem kell aggódnia. Addig is kérem látogassák bátran az Új Színházat, azt önöknek hozták létre.

taliga | 2012. február 18. | 22:34:19

A témában még FOLYIK EGY PER MAGYARORSZÁGON...

Nincs döntés...

Nem jelenthet ez a film, lelki, szellemi, psychés befolyásolást a folyamatban lévő per bíráira...?


Nincs elkapkodva a film bemutatása legalább egy elsőfokú ítélatig...???

?????

Attila | 2012. február 18. | 22:30:34

Ez egy borzasztóan fontos siker! Óriási gratuláció és egy égetően fontos kérdésben nyithatná fel a társadalom párbeszédképességét!

Erika61 | 2012. február 18. | 22:28:02

T. Irigy honfitársaim!

Rémisztő, hogy így élik meg honfitársunk sikerét. Javaslom, írjanak tiltakozó jegyzékeket, mint Jeszenszky Úr, a Pulitzer díj kapcsán, vagy jelenlegi bécsi nagykövetünk.
A regnáló kurzus által támogatott filmek sikerére hiába várnak. Ha jól emlékszem, csillagászati összegekért készültek azok az alkotások, amelyekre diákjainkat kellett moziba vinni,hogy nyomtatásban leírható legyen a nézőszám. ( A közszolgálati média "fejlődésének" hála, erre ma már nincs szükség, tuti, hogy telt házak lesznek).

Palánk | 2012. február 18. | 22:25:09

Az a helyzet, hogy mivel még nem láttam afilmet, nem tudok érdemben hozzászólni.
Az alábbi kommentelők már látták?

Foci | 2012. február 18. | 22:24:57

Miura | 2012. február 18. | 22:22:49

Azokról soha, hiszen "demokratikus államokról van szó! :)

Miura | 2012. február 18. | 22:22:49

A Franciaországból való kitoloncolásról mikor fog film készülni, vagy a Szlovákiában húzott falról, vagy esetleg a Kanadából való kiutasításról?

Foci | 2012. február 18. | 22:19:17

Nos! Ha fordítva történnek az események, akkor milyen díjat kapna a film? Hát persze, hogy semmit sem! :) Pedig lehetne sorolni a "fikciókat"...

Legitime | 2012. február 18. | 22:12:45

Lenne egy téma javaslatom, mely a következő Berlinárén nyerő lehetne: a görög nép élet-halál harca a német imperialisták ellen. Tuti Arany Medve. (Ott kapcsolódnánk be a történetbe, amikor az egyszeri görög dolgozótól megvonják a prémiumot, melyet addig a rendszeres kézmosásért kapott - innentől már rohanunk a katarzis felé).
Hogy milyen lenne a film művészileg - tök mindegy, lényeg, hogy politikailag legyen "izgalmas".

Jager László | 2012. február 18. | 21:57:15

Kérdezem?
Mikor adják az M1-en??
Kérdés költői?
J.L.

steve1974 | 2012. február 18. | 21:48:22

A cikk olvasását itt hagytam abba:

"A magyar film, melyet korruptnak és elavulnak deklarált a jelenlegi kultúrkormányzat, utolsó darabjaival visszahelyezte a magyar filmet a világ élvonalába"

Ahhhhammmm...

Gaspar | 2012. február 18. | 21:41:18

Gratulálok a rendezőnek és a szereplőknek!

És hogy micsoda hazaárulók itt egyesek. Még annak sem tudnak örülni, hogy egy honfitársuk rangos nemzetközi elismerésben részesült.

Legitime | 2012. február 18. | 21:19:17

Az lett volna meglepő, ha nem nyer ilyen kockázatmentes témával. Csak a politikai korrektség kedvéért, a film függeléke gyanánt, forgathatott volna pár kockát egy másik brutális gyilkosságról is, ahol mondjuk egy tanárt ölnek meg "valakik" (szigorúan kitalált történetben, természetesen). Vagy ez nem annyira izgalmas téma, nem "érintette meg" a művészt...

Szaladó | 2012. február 18. | 21:19:13

taliga | 2012. február 18. | 20:52:57

Talyigával egyszer már megszakítottam a kapcsolatot az embertelen érzéketlensége miatt. Most sem okozott csalódást.

Jotapa79 | 2012. február 18. | 21:06:50

A rendező úr nem blöffölt. Tuti befutó témát választott.

Jotapa79 | 2012. február 18. | 21:02:05

marsalfia

Tiszta logika, igaz liberális elme.

taliga | 2012. február 18. | 20:52:57

Gratulálok a rendezőnek, szereplőknek!
(Keserédes győzelem ez, mert a témában folyó per még nem zárult le...!)


Talán egy kis német gyógyír az EP-ban járt magyar kanosszáért, aminek a létrehozásában szintén német Martin Schultz élen járt...

Ez egyben üzenet is a többség felé: ti le vagytok sz@rva...
Benneteket lehet gyilkolászni, a mindennapi életet pokollá tenni, rólatok nem készül film, a többség meggyalázásáról nem lehet NYERTES filmet, könyvet készíteni...

Arccal a s@ggünk felé...
:((

marsalfia | 2012. február 18. | 20:36:36

Vona Zázrivecz kedvenc filmje lesz ez, hiszen valahol ugye ő a társrendező. :-)

HIRDETÉS
Fliegauf Bence a zsűri n...
Fliegauf Bence a zsűri nagydíjáért járó medvével
Reuters - Markus Schreiber/Pool

Remélem, hogy érdekes döntéseket hoztunk – mondta Mike Leigh rendező, zsűrielnök. Magyar szempontból biztosan: a zsűri nagydíját Fliegauf Bence kapta. Nem mellékesen ugyanez az elismerés – az Ezüst Medvék közül a legrangosabb – jutott tavaly Tarr Bélénak A torinói lóért. Akkor a magyar film utolsó húsz évének legjelentősebb nemzetközi elismeréséről számolhattunk be, most viszont a duplázásnak örülhetünk.

A magyar film, melyet korruptnak és elavultnak deklarált a jelenlegi kultúrkormányzat, utolsó darabjaival visszahelyezte a magyar filmet a világ élvonalába.

Egy büszke magyar Berlinben

A díjátadót követő sajtótájékoztatón Fliegauf azt mondta: boldog lenne, ha a Csak a szél klasszikus tévéfilmmé válhatna. Egy újságírói felvetésre reagálva hozzátette, hogy ő pont azért nem néz már tévét, mert nincsenek a képernyőn szociális témákat feldolgozó alkotások. Az igazság az, hogy projektjét egyetlen magyarországi tévécsatorna sem volt hajlandó támogatni – mondta a rendező Berlinben, most viszont interjúkérelemmel jelentkeztek be nála. "Őrület" – fejezte ki tömören véleményét. 

Arra az újságírói kérdésre pedig, hogy Magyarországon milyen hatást ért el a film, Fliegauf elmondta, hogy egyelőre otthon még nem látta senki, néhány radikális honlap mégis "cigányseggnyalónak titulálta" már. A művész magát mindemellett büszke magyarnak tartja, annak ellenére, hogy néha nehéz büszkének lennie magyarságára. "De ma este könnyű" – tette hozzá.

HIRDETÉS

Az Arany Medve Olaszországba került, Pao­lo és Vittorio Taviani Caesarnak meg kell halnia műve nagyon izgalmas Julius Caesar-adaptáció. A kezdő képsorokban egy színházi előadás végét látjuk, a közönség tapsol, nagy a siker. A következő jelenet már a próbafolyamat eleje: mint kiderül, a rendezők Róma egyik legnagyobb börtönének rabjai között castingolnak. Miután kiosztották a szerepeket, indulnak a próbák a börtön falai között, melyek alatt Shakespeare művének alapigazsá­gairól kiderül, hogy a mai napig aktuálisak és helytállók.

A legjobb rendező a német sajtó által a végső befutónak várt Barbara direktora, Christian Petzold lett.


Fliegauf amatőr színészgárdával forgatott. Berlinbe elkísérte Toldi Katalin, Sárkány Lajos és Lendvai Gyöngyi
Reuters - Morris Mac Matzen
A Sister című svájci produkció elismerő oklevelet kapott. A forgatókönyvért járó elismerést a dán kosztümös dráma, a The Royal Affair írója, Nikolaj Arce és Rasmus Heisterberg (előbbi egyben a rendező is) kapta, míg egyik főszereplője, Mikkel Boe Folsgaard a legjobb színészi alakításért járó szobrocskát.

A legjobb női alakítás díja Rachel Mwanzáé lett a War Witch-ből. A látványért adható Ezüst medvét a White Deer Plain című kínai film német operatőre, Lutz Reitemeier kapta. 

A legjobb első film a Kauwboy című holland produkció lett. Újszerűségért Alfred Bauer-díjjal ismerték el Miguel Gomes portugál rendező Tabu című alkotását.

Magyarország 1975-ben vehetett részt először az addig a szocialista államok által bojkottált nyugat-berlini filmfesztiválon. Ekkor Mészáros Márta Örökbefogadás című filmjével elnyerte az Arany Medvét. A magyar rendező nemcsak az első magyarként vehette át a rangos díjat, de ő volt az első nő a nagy filmfesztiválok történetében, akit fődíjjal jutalmaztak.

A díjak kulcsszavakban

Arany Medve a legjobb filmnekCaesar must die (Olaszország, rendezte Paolo Taviani és Vittorio Taviani)

Ezüst Medve, a zsűri nagydíja: Csak a szél (Magyarország, Fliegauf Bence)

Ezüst Medve a legjobb rendezőnek: Christian Petzold a Barbara című filmért (Németország)

Ezüst Medve a legjobb női főszereplőnek: Rachel Mwanza (A War Witch című kanadai filmért, rendezte Kim Nguyen)

Ezüst Medve a legjobb férfi főszereplőnek: Mikkel Boe Fölsgaard (A Die Königin und der Leibarzt dán, német, cseh, svéd koprodukciós filmben nyújtott alakításáért, rendezte Nikolaj Arcel)

Ezüst Medve a legjobb forgatókönyvnek: Nikolaj Arcel és Rasmus Heisterberg (A Die Königin und der Leibarzt dán, német, cseh, svéd koprodukciós filmért, rendezte Nikolaj Arcel)

Ezüst Medve kiemelkedő művészeti teljesítményért - operatőri munka: Lutz Reitemeier (A White Deer Plain című filmért, rendezte Wang Quan'an)

Alfred Bauer-díj (a fesztiválalapító emlékére létrehozott díj a filmművészetben új perspektívákat nyitó alkotásért): Tabu (Portugália, rendezte Miguel Gomes)

Ezüst Medve elismerő oklevélként: Sister (Svájc, Franciaország, rendezte Ursula Meier)

Legjobb első film (nem a fesztiválzsűri által adott elismerés): Kauwboy (Hollandia, rendezte Boudewijn Koole)



 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    109 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS