varga49 | 2010. március 28. | 06:05:38
Folytatás: Ha már ott tartunk akkor a spanyolokat se hagyjuk ki mert a spanyolok gyilkolták az indiánokat, rabolták a gazdag Inka pre-Columbian arany kincseket amit zsákmányként hajó számra küldtek vissza Spanyolországba.
varga49 | 2010. március 28. | 06:03:36
Folytatás: A gazdag --... ... .. -.. --- számazásu angol, belga rabszolga kereskedők utodait is perelni lehetne mert ezek úgy gazdagodtak meg hogy afrikából n.é.g.e.r rabszolgákat szálitottak az újvilágba?
varga49 | 2010. március 28. | 06:02:19
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Flytts: gzdg --... ... .. -.. --- szmzs ngl, blg rbszlg krskdk tdt s prln lhtn mrt zk gy gzdgdtk mg hgy frkbl ngr rbszlgkt szltttk z jvlgb?
varga49 | 2010. március 28. | 06:00:15
Ezek a perek hol fognak megállni? Ha a magyarokat be lehet perelni a holokausztért akkor mi gátolja hogy az észak amerikai indiánok hogy ne pereljék be a jelenlegi amerikai és kanadai kormányokat mert a jelenlegi észak amarikaiak elődjei az indiánoktól erőszakkal elvették földjeiket, rezervátiumokba terelték az őslakokat mint az állatokat?
varga49 | 2010. március 28. | 05:57:08
Moderálási alapelvek- moderált komment -
zk prk hl fgnk mglln? H mgyrkt b lht prln msdk vlghbrbn lkvttt bnkrt kkr m gtlj hgy z szk mrk ndnk nm prlk b jlnlg mrk s knd krmnykt mrt jlnlg szk mrkk ldj z ndnktl rszkkl lvttk fldjkt, rzrvtmkb trltk z slkkt mnt z lltkt? Vgy gzdg --... ... .. -.. --- szmzs ngl, blg rbszlg krskdk tdt s prln lhtn mrt zk gy gzdgdtk mg hgy frkbl ngr rbszlgkt szltttk z jvlgb? H mr tt trtnk kkr spnylkt s hgyjk k mrt spnylk gylkltk z ndnkt, rbltk gzdg nk pr-Clmbn rny kncskt mt hj szmr kldtk vssz Spnylrszgb.
21.szazad | 2010. március 27. | 09:47:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Figyellek | 2010. február 22. | 09:28:20
gyerekek be kellene perelni a törököket Nagy Szulejmán miatt azért kérhetnénk 4000 milliárd eurót meg a 150 évért évente 1000 milliót, a mongolokat is be kellene perelni ugyanezért 2 millió magyar halála fejenként meg a kamatos kamat kiadna 10000 milliárd eurót, azután az osztrákokat is 200 évért, közben elmehetnénk Vietnamba vagy Japánba mert azok is fognak most perelni és abból juthat nekünk is mert letöröltük a könnyeiket amikor zokogtak, meg kölcsönt kellene felvenni egy csikágói banktól 4000 milliárdot és utána csődöt jelenteni, nekem ki fogja visszaadni a családi földeket 200 holdat Burgenland mellett ott a dűlőben a patak partján, kéne menni kapálni
SPQR | 2010. február 16. | 17:29:57
david lohem!
Már másodszor hivatkozol arra, amit Eichman mondott. Ennyire hiszel neki?
Ő gyanúsítottként azt mondott amit akart, vagyis ami őt kedvezőbb színben tüntette fel. A büntetőeljárásban a gyanúsított az egyetlen, akit nem terhel igazmondási kötelezettség, úgyhogy nem kellen ilyen személyek állításaira hivatkozni...
sznadi | 2010. február 16. | 12:54:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Estván | 2010. február 15. | 11:07:31
vakablak | 2010. február 15. | 09:59:10
Mi köze? Onnan talán nem vonattal szállították őket? Vagy ott is a MÁV volt?
vakablak | 2010. február 15. | 09:59:10
Mi köze ennek a jogutód kérdéséhez?
Estván | 2010. február 15. | 08:25:56
vakablak | 2010. február 14. | 19:23:11
A „jogutód” fogalmáról hallottál-e már?
akkor most jön majd a szlovák vasút a Román vasút az Osztrák vasút a Német a Lengyel?
david lohem | 2010. február 15. | 04:08:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pakesz | 2010. február 15. | 00:23:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pakesz | 2010. február 15. | 00:15:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. február 14. | 19:23:11
A „jogutód” fogalmáról hallottál-e már?
Estván | 2010. február 14. | 18:37:46
A MÁV-ot 1993-ban alapították. ez nem zavarja öket?
vakablak | 2010. február 14. | 10:46:08
Finnugor:
„1. A nácik kollektív felelősség címén küldték haláltáborba a zsidókat.”
Tévedés, a nácik fajelméleti alapon ölték a zsidókat. Ennek semmi köze a kollektív felelősségtudathoz, márpedig én erről beszéltem. Te kiforgatni próbálod a szavaimat. A németek mai generációi egyébként mindennél szemléletesebben példázzák, hogy miként élhető a kollektív felelősségtudat. Szó sincs arról, hogy a múlt bűneiért a későbbi generációk tagjai egyénileg bűntudatot kellene, hogy érezzenek, s ilyet Németországban sem tapasztalhat senki. Ugyanakkor felfogják, tudatosul bennük, hogy felmenőik milyen bűnöket követtek el, és ezt a tényt beépítik a saját nemzetükről alkotott felfogásukba. Erkölcsi felfogásaikat és törvényeiket olyan elvek mentén hozzák meg, hogy hasonló ne történhessen meg újra. Magyarországon a történelemtagadás és -hamisítás, hárítás és maszatolás megy ezerrel (lásd kármán, te magad és mások alant): továbbra is a bűntelen magyarságról hadováltok.
„2. A háború után az ittmaradt 10 millió állampolgár kollektíve ledolgozta az országra kiszabott háborús jóvátételeket.”
Mo. nem – vagy csak elégtelen módon – fizetett kártérítést az elhurcolt zsidók haláláért, szenvedéséért és elrabolt javaiért. A háborús jóvátételnek ehhez semmi köze.
Finnugor | 2010. február 14. | 08:21:16
vakablak 00:17:57 Kollektív siker van, kollektív felelősség nincs.
1. A nácik kollektív felelősség címén küldték haláltáborba a zsidókat.
2. A háború után az ittmaradt 10 millió állampolgár kollektíve ledolgozta az országra kiszabott háborús jóvátételeket.
filózoli21:42:06
szerintem a politikai motiváció másodlagos. A pénzen van a hangsúly: There’s no business like Shoa business. Ismerős. Ne spekulálj előre, nem fogjátok összedönteni a magyar államháztartást.
Ugyanis van egy határ, eddig és netovább.
kármán | 2010. február 14. | 00:41:47
Többek között a magyar hadsereg mentett meg rengeteg zsidót - de ezt egyesek nem akarják tudni, mert nem egyezik az érdekeikkel.
Azok a gazemberek, akik pedig nagyapáik esetleges halálát (mert mindnél szerintem ez sem biztos) használják fel ocsmány alattomos beadványukkal a meggazdagodáshoz csak leköpést érdemelnek..
Pereljék akkor a németeket, sőt felperesnként vonják be Magyarország mai lakosságát is, azért a sok halálért és szenvedésért amit a németek miatt kellet az országnak elszenvedni - vagy ez már nem "ügyes" - nehéz lenne a pénzt megkapni? Úgy sem fog menni, az egész csak disznó provokáció, hogy ezzel valóban növeljék az antiszemitizmust, ami enny i igyekezettel amit a moslék szoclib oldal kifejt már valóban számottevő lehet - és akkor majd lehet a rettenetes antiszemita veszélyre Magyarországon kicsit reálisabban rámutatni - lehet hogy ez a cél???.
kármán | 2010. február 14. | 00:39:09
Mint szakember mondom Vakablak mentális betegségben szenved, vagyis magyarul nem normális, úgyhogy vele vitatkozni kár - mindig neki lesz igaza....
Ami Horthyt illeti - valaki itt említette - amíg ő volt hatalmon, addig egy zsidót nem vittek el Magyarországról - aki erről többet akar tudni olvassa el egy hiteles zsidó ember könyvét (Hidasi József: Losonctól.Losoncig - egy család és egy túlélő története).
Zsidókat akkor kezdtek deportálni (azt sem mindjárt), amikor a németek megszállták Magyarországot - saját "szövetségesüket".Ettől kezdve a Magyar Államot nem lehet felelőssé tenni semmiféle atrocitásban ami a zsidókat érte - ezt minden épeszű ember tudja, aki valaha eghy megszállt országban élt. Az más dolog, hogy minden országban akadtak ordas emberek, akik kiszolgálták a regnáló (a magyar esetben a német) hatalmat.
Itt miért nincs szó a csehekről, szlovákokról, akik német megszállás nélkül, és jóval korábban kezdték irtani a zsidókat - a szlovákok még dicsekedtek is: "slovenské protižidovské zákony sú prísnejšie ako nemecké!" - (a szlovák zsidóellenes törvények szigorúbbak mint a németek!"). Fejenként 500 koronát (akkor nagy pénz volt) fizettek a németeknek a deportáció támogatásáért.
Sokkal több magyar volt ebben a hazában - a visszatért Felvidéki részeken is többek között, akik segítettek a zsidókon, mint olyan aki aktívan segédkezett a deportálásukban.Többek között a magyar hadsereg mentett meg rengeteg zsidót - de ezt egyesek nem akarják tudni, mert nem egy
filózoli | 2010. február 13. | 21:42:06
Én is arra tippelek, hogy a politikai motiváció a releváns itt. Igenis szembesüljön a húsz százaléknyi szélsőjobbos holokauszttagadó a ténnyel, hogy holokauszt márpedig olyannyira volt, hogy összedőlhet a következményébe a magyar államháztartás. Máskülönben olyasmiket olvastam a perbeadványról, hogy komolytalan, meg hogy erősíti az antiszemitizmust. Ha ez igaz is, a fentebbi motiváció helyességét nem érinti.
csalamar | 2010. február 12. | 22:48:27
Ez egy tudatos politikai provokáció a választások előtt. Egyetlen nagyhatalom (USAkOroszo.
Németo.) nem érdekelt ehy erősebb és összetartó Közép-Európa létrejöttében. A vallasái, etnikai indulaotk gerjesztésében az ő aktív közreműködésük nagyon is sejthető. A "zsidó /antiszemita " kártya lényege , nehogy véletlenül , pont a választások előtt zsidók (legalább egy része) és a magyarok között valamilyen konszenzus jöhessen létre. Ehhez az egykori szenvedők felhasználhatók, jól manipulálhatók.
Ahogy a hozzászólók sajnálatosan tendálnak a hülye toposzok felé (zsidó = nemzetietlen, pénzéhes, kommunista stb.) a magyar kriptofasiszta, rasszista stb. stb. Kinek az érdeke ez ? Aki a vitában elveti a sulykot az a manipulátorok érdekeit szolgálja.
Miért nem perlik a német vasutat? Netán most Németországgal cínján kell bánni, mert Irán ügyében fontos a jóindulata? (Német cégek aktívan jelen vannak a projektben.)
Kártérítés: Igenis igaza van Finkelsteinnek, az eddigi, nem csekély ! kártérítések 90 %-át cionista politikai szervezetek, ügyvédi irodák "lenyúlták", az érintettek valóban nevetséges összegeket kaptak. Nálunk a 60-as években az akkori NSZK által fizetett kártérítéseknél a DM-et majdnem 1:1 ben (forintban) számolták el a túlélőknek.
Viszont ez utóbbiért a kommunista rendszer, és az akkori pénzügyi vezetés felel, élén egy még ma is sztárolt bankárral.
Cenzor Lendváról | 2010. február 12. | 19:54:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jbjanos | 2010. február 12. | 19:39:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jbjanos | 2010. február 12. | 19:30:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kdodee | 2010. február 12. | 16:32:28
erdekes cikk.
engem viszont elszomorit, hogy meg a nepszabadsag iroi is le tudnak olyat irni, hogy "többszáz vasutasÁt agyonlőttEk"
:(
daráló | 2010. február 12. | 13:15:43
De nem vagyok Orbán. Ezért sem értem, ha már ilyen nagyon szoros és jó kapcsolatot építget az izraeli magyarokkal, miért nem volt legalább egy nyamvadt kis állásfoglalása ebben az ügyben? Az ő "királysága" alatt lesz ebből a perből valami, ha lesz egyáltalán. (Ez más téma, de tény hogy az USA a hülye perek hazája.)
Elég sok ember számára lenne szimpatikus lépés, tán talán még az antiszemiták körében is fogadtatásra lelne. Akkor? Miért van ekkora kuss?
Ellenben hallottam egy olyan véleményt ezzel kapcsolatban, hogy az ismerős eddig hülyének nézte Morvait az antiszemita nézetei miatt, de most komolyan elgondolkodott, hogy azért lehet ebben a zsidóellenes nézetben valami.
Meg abban is, hogy a cigányokat és a zsidókat mostanában a politikában valaki vagy valami (tán egy közös cél) eléggé összekovácsolta...
A végén kiderül, hogy lehet, hogy Morvai nem teljesen ép szellemileg, de hogy az üldözési mániája nem alaptan, az egyre valószínűbb...
Ja, az illető ismerős eddig "hithű" fideszes volt, idén már nem annyira...
daráló | 2010. február 12. | 13:15:22
NA már most:
1: A MÁV-ot perelik a zsidók, megtekinthető a vádirat. Az aláírók között egy szakajtónyi izraeli szerepel, gyanúsan magyaros hangzású nevekkel.
2: ez az a 200 ezres magyar ajkú izraeli állampolgár, akikkel Orbán oly nagyon jóban van.
3: Orbán nem titkolt célja, hogy a határon túli magyarok is kapjanak szavazatai jogot, csakhogy ő nem csak a székelyeket meg a palócokat érti ez alatt!! A jó izraeliták is ide tartoznak, mind a 200 ezer.
4: "A küldöttség megnézi, hogy az itt élő magyar diaszpóra miben tudja segíteni Magyarországot, nagy világmagyar célok, nemzeti célok segítése, végrehajtása ügyében mit tudnak tenni, mire hajlandóak."
Elég sok mindenre hajlandóak, az már biztos. Mondjuk nevetséges perekkel ellehetetleníteni egy adósságokban fuldokló országot.
Ezek után, ha én lennék Orbán, valószínűleg farokfelvágra rohannék, hogy ejnyebejnye, hát illik így a szegény magyarokat a határon túli magyaroknak megszívatni?
daráló | 2010. február 12. | 13:15:08
Csak mert szépen kértek, hogy itt is meglegyen. :D
Akkor egy pár érdekesség, aki nem a bulvársajtóból szokott tájékozódni a pártokról, nem lepedők meg.
A többieket meg beviszem kicsit a málnásba...
http://www.fidesz.hu/index.php?Cikk=39859
A Fidesz elnöke hétfő este találkozik a magyar közösség vezetőivel. Izraelben több mint 200 ezer - magyarajkú izraeli állampolgár él. A küldöttség megnézi, hogy az itt élő magyar diaszpóra miben tudja segíteni Magyarországot, nagy világmagyar célok, nemzeti célok segítése, végrehajtása ügyében mit tudnak tenni, mire hajlandóak. "Ezt a közösséget én nem ismerem, korábban nem nagyon volt velük kapcsolatom, most szeretném, ha be tudnánk őket kapcsolni a határon túli magyarokkal ápolt kapcsolatrendszerünkbe" - tette hozzá.
Orbán Viktor találkozik még a jobboldali Likud politikusaival is. Mint a Fidesz elnöke megjegyezte, ennek az útnak a Szilvan Salom külügyminiszter való személyes találkozón túl az az igazi célja, hogy megerősítsék a Fidesz és a Likud kapcsolatait. A Likud a politikai palettán a Fideszhez legközelebb eső szervezet. "A Likud egy nemzeti párt, kormányzópárt és nemzeti párt Izraelben. Mi is nemzeti párt vagyunk Magyarországon, az elveink is közel vannak egymáshoz, szeretnénk, hogyha a jövőben az együttműködésünk az még szorosabb lenne, mint a múltban volt. Ennek a jövőre nézve lehet jelentősége" - mondta a Fidesz elnöke."
daráló | 2010. február 12. | 13:09:55
Hmmm, két dolog ugrott be kapásból a hírről.
Az egyik, hogy ennél nagyobb hülyeség miatt is pereltek már az USA-ban, és nyertek.
A másik, hogy ott létezik az ún. precedens.
Ezek alapján, ha (tegyük fel most a legrosszabbat) nyernének a zsidók, az állam (=MÁV) fizet, akkor én Vietnamba fogok költözni.
Egy kis laza per a kiszórt lombhullató mérgekért, ami most is mérgezi a környezetet és beteg gyerekek százai születnek miatta, egy kis per a halottakért, stb, stb: a végére annyit fizet Vietnamnak az USA, úgy fognak élni, mint Dubaiban: nem kell adózni, nem kell dolgozni, eltart az állam. :D
Hasonló összeget fizethetnének Japánnak a két szép atombombájukért. (A zsidó tudósok utódai, akik anno segítettek létrehozni, gondolom szintén így tartják korrektnek.)
Nem sokáig lenne a világ ura az USA.
United Slaves of Amerika! Milyen jó vicc lenne, mivel pont szeret Uncle Sam demokratikussá bombázni kisebb államokat. :DDD
medve1942 | 2010. február 12. | 02:00:34
Ja, és az elenium meg a pohár sör se "vagy-vagy", az is lehet "és". Csak nem kell túlzásba vinni. (Bocs, most veszem észre, hogy propagálom a kábítószert... a fene a pofámat.)
medve1942 | 2010. február 12. | 01:55:09
Egyéb munkákból visszanézve az oldalra, látom, van itt éjszakai élet.
Adamantnak hoztam egy adalékot a "vagy-vagy" kérdéskötéhez:
http://www.tankonyvtar.hu/historia-1997-03/historia-1997-03-halalba
Nemeskürty írása. Érdekes, pláne összevetve Kolozsváry Borcsáéval.
Étcsoki | 2010. február 12. | 00:54:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
adamant | 2010. február 12. | 00:45:03
Bocs, és még valami
Kérem nézzék meg a kommentelök számát egy ilyen "hír" után.
(Money makes the world go round") AKi kommentel használ áramot, olvassa a bugyuta hirdetéseket, a képernyö elött ül és írja a barom kommentjeit, ahelyett, hogy az utcán tüntetne, vagy forradalmat csinálna.
Ha akarom így is fölfoghatom, nem kedves vakablak?
adamant | 2010. február 12. | 00:39:52
vakablak (kérem ne beszéljen csúnyán !!)
De igenis van felelösségem(ünk). Vagy akarjuk a "...múltat végképp eltörölni..."???????????????? A múlt és a jelen is mi vagyunk, hozzánk tartozik. A jó is, a rossz is. Mint Kormányzó miénk Hunyadi, Kossuth, de Horthy is.
Sajnos a bukásnak is mindíg megvan a "gazdája" (Tomori, Dózsa, Rákóczi, Kossuth, Teleki, Horthy, stb.) Baj a nagy "gyözteseinkkel" is elöfordult már (Károlyi, Kún Béla, Rákosi, Kádár, hogy az utána lévöket ne nevesítsem...). De ök is a mieink. (Nemcsak Liszt, meg Bartók). Akkor meg mia a baja tisztelt vakablak ?
Ez az egész MÁV - ügy egy kitaláció. (9 éves kutatás, ne röhögtessenek már 2010-ben !) Valaki(k) MO-on balhét akarnak. Hogy "Toleranciahorror"-t idézzem: "...a megrendelök alig várják, hogy történjen végre valami..."
vakablak | 2010. február 12. | 00:17:57
Csak a bukásnak nincs soha gazdája. Szálasi vagy Rákosi, Gömbös vagy Kádár senkinek se rokona, se vér szerint, se eszmeileg, se a felelősség tekintetében. Kegyetlen, buta és ostoba, szűk látókörű és sikertelen, az ellenséggel lepaktáló vagy gyáván elfutó egyikünk sem volt, ezek mindig mások. A nyilasok pl. egy egész más bolygóról érkeztek, belőlük lettek aztán a kommunisták, akik természetesen nem magyar emberek voltak, semmi közük a magyarsághoz.
Sikereink évszázadok múltán is közösek, kudarcaink mindig legfeljebb egy-egy bűnbakhoz köthetőek, akiket érzelmileg ki is tagadunk a nemzetből. Kollektív siker van, kollektív felelősség nincs. Ez, drága uraim, kib.szottul beteges.
vakablak | 2010. február 12. | 00:17:41
Én még olyan magyarral nem találkoztam, aki undorral elvetne minden magyar kulturális vonást és anyagi hagyatékot, csak azért, mert azokat a korábbi generációk hozták létre. Senki sem költözik ki a pusztába csak azért, mert a városokat az ő életét megelőző generációk sora építette, mely építőkhöz neki, mint egyénnek, nincs több köze, mint Horthy Miklóshoz. Senki sem utasítja el magától a magyar népzenét és népszokásokat ugyanezzel a felkiáltással, és hasonló igaz az anyanyelvre, a magyar ételekre, az összes átörökített szokásra, mindennapi kultúrára és tudásra. Az angliai 6:3-at is mindenki magáénak érzi, a Nobel-díjas tudósokra és világhírű feltalálókra pedig minden magyar egyenesen mint saját közeli rokonára gondol, kiknek fénye a múltból is egyenesen idesugároz mindannyiunkra. Mi itt mindannyian együtt kalandoztunk a honfoglalás után, királyaink bölcsességében egységesen osztozunk, forradalmainkat együtt vívtuk, ellenségeinket együtt vertük ki az országból, sikereink mind közösek.
vakablak | 2010. február 12. | 00:17:16
Artúr király | 2010. február 11. | 23:38:08
„Pedig csak kétféle ember van a világon: a jellemes ember, meg a szarember.”
Nos, ilyen világlátás mellett nem is csoda, ha te meg én nem jutunk közös nevezőre. Minden egyes ember kategorikus besorolása két ennyire végletes csoport valamelyikébe végtelenül szélsőséges gondolkodásra enged következtetni. A valóság ennél ezerszer árnyaltabb. De ha te eleve így gondolkodsz, akkor ezt se nekem, se másnak nem fogod elhinni.
Talán eleve a fentiekből következik az egész gondolat hibássága. Te azt magyarázod nagy hevülettel, hogy te nem vagy a nemzeti sorsközösség része, amennyiben e sorsközösség múltbeli kisiklásai rád nézve terhesek és kellemetlenek. Ez eszmeileg pont ugyanaz, mint amit az ide nem csekélyebb hevülettel írogató szélsőjobboldali tahók állítanak.
Soha, egyetlen magyar sem veti el nemzeti kultúránk pozitív vonásait, ahogy a korábbi nemzedékek ránk hagyott vívmányait és eredményeit sem. Ezeket mi mind elfogadjuk, természetesnek vesszük, a magunkénak érezzük, büszkék vagyunk rájuk, és el is várjuk, hogy bennünket, mint magyarokat, a világban mindenütt ezek alapján ítéljenek meg.
nagyarpi | 2010. február 11. | 23:52:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Artúr király | 2010. február 11. | 23:47:37
Nagyarpi, tökmindegy, hogy a MÁV mit tudott, és mit nem. A lényeg, hogy semmi közöm az akkori MÁV-hoz, se pro, se kontra, és engem, mint Magyarország 2010-ben adófizető állampolgárát senki csikágói ne büntessen azért, amit egy rakás faszkalap honfitársam 60 éve elkövetett.
nagyarpi | 2010. február 11. | 23:43:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Artúr király | 2010. február 11. | 23:38:08
Szóval - hogy ott folytassam, ahol 2 órája abbahagytam - engem ne büntessen senkise, se zsidó, se hottentotta, kollektíven azért, amit Horthy Miklós őfőméltósága és tisztelt bandája a múlt században elkövetett. Szarom magasról le az excellenciás urat, körülbelül annyi a közöm hozzá, mint Mao Ce Tunghoz. Ugyanennyi közöm van ma a Jobbikhoz, és az egész itten zsidózó kommunitáshoz. Ezért nincsen lelkifurdalásom egy csepp se a 6 millió áldozatért.
Ezek csikágóiak, akiket nem azért köpök le, mert zsidók, hanem azért, mert egy mocsok, kapzsi banda, semmi mást nem fognak elérni, minthogy majd Adolf H. és a méltóságos úr szellemi örökösei majd elviszik megint őket, azokat is, akik egyébként ezzel a keresettel nem értenek egyet. Na, azokat sajnálom.
Uraim és hölgyeim, ez a világ úgy szar, ahogy van. Egyesek zsidóznak, magyaroznak, cigányoznak, tótoznak, hutiznak és tüszüznek. Pedig csak kétféle ember van a világon: a jellemes ember, meg a szarember. Az utóbbiakhoz semmi közöm sincs.
Csínom Palkó | 2010. február 11. | 22:46:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Csínom Palkó | 2010. február 11. | 22:27:29
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Csínom Palkó | 2010. február 11. | 22:22:48
Moderálási alapelvek- komment törölve -
adamant | 2010. február 11. | 22:18:31
Vakablak: keep cool, vegyél be egy Eleniumot, vagy igyál egy pohár sört.
Mindkettö nyugtat és közben a konyhában nézz rá a mérlegre. Nézzd annak mindkét oldalát és talán megnyugszol Salem a leikum / Shalom
Csínom Palkó | 2010. február 11. | 22:13:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
joe1234 | 2010. február 11. | 22:07:11
Nem tudom mit akarnak még a zsidók.Az egész világon szinte övék az összes bank. Mi meg pereljük be a mongolokat a tatárjárás miatt, és a törököket a 150 éves megszállásért, ez így lenne kerek.
vakablak | 2010. február 11. | 21:44:59
...és ezzel a Jobbik támogatottsága a teljes választókorú népességen belül e pillanatban elérte a 380%-ot! Gratulálunk a 2010-es parlamenti választások 3,8-szoros abszolút győztesének! Új magyar-, európa- és világcsúcs, és a parlamenti választások olimpiai számában is felülmúlhatatlan siker! HURRÁÁÁÁÁ!
FONTANA | 2010. február 11. | 21:39:20
Ez a hír +5% a Jobbiknak!
vakablak | 2010. február 11. | 21:28:50
Artúr király | 2010. február 11. | 21:24:39
„Ne gúnyolodjon vakablak”
Rendben, hagyjuk. Nem értünk egyet, van ilyen.
Artúr király | 2010. február 11. | 21:27:17
Most komolyan, csak azt akarom mondani, hogy ez az egész téma avétos. Hagyni kéne a francba, az ilyen csikágói faszikat meg ki kellene röhögni.
vakablak | 2010. február 11. | 21:26:08
werner | 2010. február 11. | 21:21:47
„mi ényleg marha "élhetetlenek" vagyunk, vagy esetleg békére törekvők? megbocsátók?”
Egyik sem. Mi, magyarok (téged, werner, nem számítalak ide), még sosem voltunk abban a történelmi helyzetben, hogy bárkit, aki nekünk kárt okozott, végül legyőztünk volna. Így hát rendre csak a mi f.szunkkal verik a csalánt, és nem mi verjük máséval.
Artúr király | 2010. február 11. | 21:24:39
Werner, maga tényleg antiszemita. Szégyellje magát!
Ne gúnyolodjon vakablak, magát eddig jobb fejnek gondoltam. Persze megértem, hogy felizgult, jól felhúzta ez a sok kis mocsok.
vakablak | 2010. február 11. | 21:22:00
Felnézek Önre, Ön egy igazi nemes jellem. Hogyaza.
werner | 2010. február 11. | 21:21:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Artúr király | 2010. február 11. | 21:20:52
Köszönöm. Tudja, vakablak, én egy jellem vagyok. Nem úgy, mint az a csikágói sanda-banda.
vakablak | 2010. február 11. | 21:19:52
Bravó.
Artúr király | 2010. február 11. | 21:18:57
Nem jutna eszembe.
vakablak | 2010. február 11. | 21:18:17
werner | 2010. február 11. | 21:16:43
„Sosem voltam és nem is leszek szélsőjobbos!”
Nyilván véletlenül adod majd a szavazatodat a Dzsobbikra.
Artúr király | 2010. február 11. | 21:18:17
És ha a magyarok pereskednének az oroszokkal (amit magával ellentétben én nem hiszek), akkkor drukkolnék, hogy a pert elveszítsük.
vakablak | 2010. február 11. | 21:17:21
Artúr király | 2010. február 11. | 21:14:58
„Nem az a lényeg, hogy az oroszokat legyőzték-e vagy sem. A lényeg az, hogy nekem nem jut eszembe kártérítést követelni.”
Nem az a lényeg, hogy most nem jut eszedbe kártérítést követelni, hanem az, hogy ha a helyzet olyan volna, akkor bizony eszedbe jutna.
werner | 2010. február 11. | 21:16:43
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. február 11. | 21:16:27
FutApest | 2010. február 11. | 21:09:42
„Végig azt gondoltam, hogy 'vakablak' nem hiaba valasztotta ezt a nevet. Kar! Oszintén sajnalom vakablak.”
Hát igen, igen. Valójában meginogtam egy kicsit, eredetileg „Vitéz nagybányai Horthy Miklós” nicken akartam regisztrálni, hogy a PBBP-félék felnézzenek rám (ők meg a hozzád hasonlók szokták mondogatni felülmúlhatatlan éleslátással, hogy nomen est omen, bár amennyi funkcionális analfabéta retardált van a szélsőjobbosok között, tízből nyolc még ezt is elcseszi). Aztán felmerült bennem a „Mahatma Gandhi” nick, majd rögtön a csúcsra törve már-már begépeltem, hogy „Mindenható”, de aztán végül mégiscsak győzött a szerénység, és így lettem én vakablak.
Artúr király | 2010. február 11. | 21:14:58
vakablak | 2010. február 11. | 21:05:03
Nem az a lényeg, hogy az oroszokat legyőzték-e vagy sem. A lényeg az, hogy nekem nem jut eszembe kártérítést követelni.
vakablak | 2010. február 11. | 21:10:29
werner | 2010. február 11. | 21:02:07
„És nem fogod fel a mi elkeseredett nyomorunkat, félelmünket”
Az elkeseredett hülyeségedet, azt viszont felfogom. Nyomor, hah, nocsak. A leghalványabb fogalmad sincs arról, hogy mi az a nyomor. Hisztérikus, üldözési mániás és valóságvesztett szélsőjobbos vagy, az az igazság.
PBBP | 2010. február 11. | 21:10:16
Vakablak,
részemről is az utolsó üzenet:
mindenki olyan , amilyennek látszik.
FutApest | 2010. február 11. | 21:09:42
Figyelemmel kisértem 'PBBP' véléményét és 'vakablakét' is.
Végig azt gondoltam, hogy 'vakablak' nem hiaba valasztotta ezt a nevet. Kar! Oszintén sajnalom vakablak.
'PBBP' nem vagy egyedul a gondolattal és remélem (jaj nagyon remélem), hogy van még ma Mo. olyan ember, aki nem kezd el kopkodni a zsidokra hanem higgadtan atgondolja a szituaciot, olyan aki atlat a szitan.
gibson70 | 2010. február 11. | 21:08:17
Ez vagy valami provokáció,vagy a zsidók teljesen elvesztették a talajt maguk alól.
Luci Franciska | 2010. február 11. | 21:06:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Luci Franciska | 2010. február 11. | 21:05:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. február 11. | 21:05:03
Artúr király | 2010. február 11. | 20:52:20
„elvitték az oroszok a gulágra. [...] eszembe nem jut ezért tőlük elégtételt kérni. Vicc!”
Csak azért vicc, mert a történelmi valóság nem teszi lehetővé a jóvátételt.
Ha a gulágosdi után az oroszokat legyőzte volna valamilyen hatalom, és mint legyőzöttet mások is már sikeresen kártérítésre kötelezték volna, a veszteségeikért az oroszok ellen pereskedő magyarok a bíróságok előtt tülekednének, és ezt akkor mindenki a világ legtermészetesebb dolgának tartaná. Jóvátételt mindig csak a legyőzöttek fizetnek, az oroszok pedig valahogy megúszták legyőzetés nélkül. Lehet keseregni azon, hogy igazságtalan a világ berendezkedése, de ez semmin sem változtat. A győztes (és a győztes oldalán álló vesztesek) kapják a kártérítést a legyőzöttektől. Pont, vége.
PBBP | 2010. február 11. | 21:04:27
Jogállási kérdések:
Ennek a pernek az időzítése nem véletlen.
Az US bíróság amiatt találta az US jogrend alá eső szervezetnek a MÁV-ot, hogy ügynökök árulják az USA-ban a Budapest-Szeged jegyet.
De nem mindegy, milyen minőségben árulják ezt a jegyet. Nyilván, erre a borzasztó nagy piacra a MÁV nem akar rárohanni, mert pl. San Francisco-ban alacsony a Budapest-Szeged közti MÁV jegyre a kereslet. Ha ezt a jegyet valaki ott viszonteladóként értékesíti, akkor nincs felelősség. Ha ezt a jegyet valaki megbízottként értékesíti, akkor van felelősség.
Nomost, a MÁV az MSZP-SZDSZ konglomerátum hatalma alatt állt. Mi a f...nak akart volna jegyet árulni megbízotton keresztül az USA-ban ? Ez abszurd, üzleti szempontból.
Ez is azt támasztja alá, hogy ez az egész egy jól megtervezett akció a követkeő kormány ellen. Szar ügy, mert kis ország vagyunk, de szerintem most kellene konzultálnunk a lengyelekkel.
Luci Franciska | 2010. február 11. | 21:04:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
werner | 2010. február 11. | 21:02:07
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Luci Franciska | 2010. február 11. | 21:01:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. február 11. | 20:56:17
PBBP | 2010. február 11. | 20:46:44
A jó k.urva életbe. (Már bocsánat.) Megfogadtam, hogy nem teszek soha olyat, hogy ha valaki zsidózni kezd engem, tiltakozom, ez ugyanis teljesen méltánytalan. Most mégis megszegem:
Havercsávó! Szokjál már le rólam! Nálam még a pápa is zsidóbb. Származásom és összes felmenőm alapján annyira fajmagyar vagyok, hogy Szálasi ha élne, csak bokacsattogtatva és szalutálva merne felém közelíteni.
Amiről írsz, nulla, zéró, nil: értelmetlen, zagyva, koncepciózus, fajelméleti ökörség, a valósággal még csak nem is rokon. Ezek az utolsó szavaim hozzád.
Artúr király | 2010. február 11. | 20:52:20
Ja, és nekem meg nem volt nagyapám, mert elvitték az oroszok a gulágra. Nem tudom, hogy van, de eszembe nem jut ezért tőlük elégtételt kérni. Vicc!
werner | 2010. február 11. | 20:51:03
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pentagram | 2010. február 11. | 20:50:28
Ez a gondolatot egy kapcsolódó cikkben olvasható, mely nagy bölcsességgel, hozza felszínre az örök érvényű igazságot.
""Perelni a történelmet kell szakadatlan, hogy mindenki okuljon. Ennek pedig a pénzhez semmi köze.""
Artúr király | 2010. február 11. | 20:48:50
Az van, hogy kapzsi, nyerészkedő emberek kavarják a szart. A zsidókon a második világháború alatt esett sérelmeket, ezt az egész gusztustalan, ocsmány és szégyenletes történetet el kellene már helyeznünk a történelemkönyvek lapjain, nekünk is, nekik is. A világ számos embercsoportja kérhetne elégtételt a rajta esett sérelmeken. Mi például perelhetnénk a törököket, mert lerombolták az ország összes gótikus templomát, és emiatt most elesünk egy csomó turisztikai bevételtől. Ez az egész nevetséges, arra jó, hogy gerjessze az antiszemitizmust, és hergelje a sok kis mocskos antiszemitát.
werner | 2010. február 11. | 20:47:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
PBBP | 2010. február 11. | 20:46:44
Vakablak,
Szóval a lényeg:
A "paraszt" szót azzal kapcsolatban használtam, hogy Te (akinek az eddigi bejegyzései alapján a családján keresztül komoly és helyrehozhatatlan károk érték a holocaust miatt) ezt az akció (már ami a jelen pert illeti) egy helyénvaló és üdvözlendő dolognak tartod.
Szerintem enek az akciónak komoly reálpolitikai jelentősége van. Szerintem a cél a magyar szélsőjobb megerősítése (az emberre jellemző védekező reakciókon keresztül) majd az ezt követő retorzió (és ez a nagytőkén keresztül).
Ebben a játékban Te, aki lehet, hogy megrendítő emlékekkel rendelkezel (pl. miért nincs nekem nagymamám ? ) kiállsz a jelen per igazságossága mellett. Az, hogy sok zsidó kisgyereknek nem lehetett nagymamája, szégyen. De ezt nem lehet X ezer dollárral kompenzálni, ez egyértelmű.
A jelen pernek nem a régi dolgok kompenzálása a célja (szerintem). Erre nem mozdul rá a chicagoi egyetem professzora - a vége lehet egy kisebb összegű kártérítés, mert ha az adott országot tönkre akarná tenni egy USA bíróság akkor nagyobb hatalmak szólalnának meg.
A jelen per aktuálpolitikai célokat szolgál. Azt, hogy a szélsőjobb megerősödjön, s Magyarország ne lehessen elogadható partner (lásd pitykés mellényű Jobbikos képviselők Brüsszelben, akiket pincérnek nézttek, stb).
S Te, akinek szerintem lehetnek rossz emlékei a múlt menetáével kapcsolatban, erre rámozdulsz, és véded ezt a pert.
Pedig Te most is itt laksz (s remélem, nem méssz el), s Neked se mindegy, mer
vakablak | 2010. február 11. | 20:44:26
werner | 2010. február 11. | 20:37:23
„Miért kell naponta tűntetni a "mássággal"?”
ÉÉÉN tüntetnék naponta a mássággal...? Te mi a fészkes fenéről beszélsz, kérlek?
„ITT kell élnünk, magyarként!”
Akkor viselkedj is méltó magyarként. Ha van közös felelősségünk, viseljük.
mizar | 2010. február 11. | 20:44:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Terminátor | 2010. február 11. | 20:43:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. február 11. | 20:41:27
PBBP | 2010. február 11. | 20:30:38
„Nomost, erre Vakablak megsértődött (tipikus zsidó viselkedés)”
Vicces, most pont zsidó vagyok. A jó múltkoriban cigány voltam, mizarnak kommunista vagyok. Nem vitatkozhatnánk egyszer valami jófajta istenségről? Akkor talán azt hinnétek, én is egy vagyok közülük.
Ha a hozzászólásod akörül a téma körül forog majd, hogy én mennyire vagyok szerinted zsidó és hogy ebből mi minden következik vagy nem következik, akkor ne fáradj, mert válaszra sem foglak méltatni. Mint már említettem – időközben kitörölt – hozzászólásomban, nem haragszom, és ha nem haragszom, sértődött sem lehetek. Egész egyszerűen élek a szabadságommal, hogy csupán azzal vitatkozzak, akivel kedvem van. Aki fajelméleti alapon intézi szózatait a másikhoz, azzal nincs közös ügyem.
werner | 2010. február 11. | 20:37:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Laca22 | 2010. február 11. | 20:36:00
Igen , igaz a másik még fogoly, és úgy tenni mintha csak ők lennének a deportálások vesztesei hatalmas álszentség és átverés. Más nemzetiségűek is voltak ezekben a táborokban, lehet még én is találnék olyan családtagot a múltból aki járt valahol egy táborban, akkor most én is pereljek? Meg azzal megfogni az egész ügyet, hogy vonattal mentek!? Ami esetleg magyar vonat volt, és akik gyalogoltak, akkor a következő a Magyar Közútkezelő Zrt. lesz, na ... bumm, akkor zsidók tönkreteszik egész Magyarországot? Abszurd de akkor hogy is van ez..
vakablak | 2010. február 11. | 20:35:32
Öregvándor | 2010. február 11. | 20:28:56
„...hogy húzzanak még több hasznot a halottaikból...”
Nem vitatom, hogy létezik ilyen motiváció is. Viszont amennyire tudom, itt többnyire egészen konkrétan mo.-i zsidók (egy kivételével ma már mind máshol élők) perelnek. Én úgy tudom, hogy pont a mo.-i zsidók nem kaptak semmiféle méltányolható kártérítést. Ha van olyan ellenőrizhető adatod, amivel ezt cáfolni tudod, kérlek hozd a tudomásomra.
Aki viszont – a bármennyire is régen történt – kifosztásáért, elhurcolásáért és rokonai szisztematikus kiirtásáért még SEMMILYEN méltányos (vagy egyáltalán semmilyen) anyagi jóvátételben sem részesült – s én ezt feltételezem a felperesekről –, arra aligha mondhatjuk, hogy „még több hasznot húz a halottaikból”.
mizar | 2010. február 11. | 20:33:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
PBBP | 2010. február 11. | 20:32:45
Vakablak,
ez egy gyors komment, mert tényleg letörölték. Kár. Nem sértegetni akartalak, hanem inkább a jelen dolgokat elhelyezni egy nagyobb összefüggéskeretében. Ezt gyorsan elküldöm, aztán jön a lényeg.
PBBP | 2010. február 11. | 20:30:38
MINDENKINEK:
Amikor én Vakablaknak azt mondtam, hogy "parasztzsidó" nem a műveltségi szintjére vagy hasonlóra céloztam, hanem arra, hogy Ő pont azt a szerepet játssza el, amit a paraszt a sakktáblán.
Lásd az eredeti bejegyzésemet.
Nomost, erre Vakablak megsértődött (tipikus zsidó viselkedés), s nemsoká más úton támadni fog (lefogadom, mire ez kimegy, jön valami Tőle). Nem baj, a dolgok lényege a kommunikáció.
vakablak | 2010. február 11. | 20:29:42
PBBP | 2010. február 11. | 20:26:35
„Nem sértő szándékkal írtam ezt, hidd el - kérlek, olvasd el, amit írtam.”
Közben törölték a te hozzászólásodat és az én arra adott válaszomat is.
Öregvándor | 2010. február 11. | 20:28:56
vakablak | 2010. február 11. | 18:16:16
kb. olyan érzések lehetnek benned ez ügyben(a vonatjegyes dolog), mint bennem amikor előjönnek az újabb ötletekkel, hogy húzzanak még több hasznot a halottaikból...
PBBP | 2010. február 11. | 20:26:35
Jajj, Vakablak, csak nem megsértettelek. Sorry, elnézést, miegyébb. Nem olvastad tovább, pedig a lényeg ezután jött. Nem sértő szándékkal írtam ezt, hidd el - kérlek, olvasd el, amit írtam.
Nem ezt akartam, csak átütően akartam kifejezni, amit gondolok.
werner | 2010. február 11. | 20:24:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
PBBP | 2010. február 11. | 20:23:29
Vakablak,
fogd má.. vissza magadat. Senki ne küldjön el innen senkit, Ez a dolog alapelve (habár én becserélnék 1 millió magyar állampolgárt 1 millió dolgoskezűre, de ez más téma)
Te se menj el, werner se menjen el, csak az extremitásokat és a sunyi provokációkat védjük ki, Ezerszer elmondtam, hogy ez egy szándékos provokáció (és hátha leesik pár tízezer dollár, sose rossz, mégha anyám sírját is kell megbontani - na ezt nem én mondtam, hanem a pert indítók)
Szar ügy ez, úgy ahogy van. De szerintem szarabb a felpereseknek, mint az alpereseknek.
mizar | 2010. február 11. | 20:22:54
Moderálási alapelvek- komment törölve -
misima | 2010. február 11. | 20:19:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Laca22 | 2010. február 11. | 20:19:14
Ha ezen emberek közül akik perelnek most, egy is van akinek a felmenőjét vagy őt magát valamikor magyar földön és magyar kéz segítette a világra vagy magyarországon élő zsidó volt, akkor most szégyellje magát, talán borzasztó hogy ezt mondom-de nem kellett volna megszületnie ,abban az időben ő Magyar zsídóként született vagy élte mindennapjait és most meg ahogy a Himnusz írja ,,Hányszor támadt Tenfiad szép hazám kebledre" 66 év után rátámad, és pénzt követel, mintha nem lenne nekik elég. Nézzétek meg Izrael háborúját a palesztinokkal, kicsit nézzetek mögé, az izraeli harcolókat az amerikai zsidók pénze fegyverzi fel és tartja fenn, álszent nemzet én a Palesztin-ekkel vagyok, remélem nem kell még kétezer év és véget ér a harcuk.
mizar | 2010. február 11. | 20:17:34
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. február 11. | 20:17:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Laca22 | 2010. február 11. | 20:15:17
Így van misima!
vakablak | 2010. február 11. | 20:13:54
werner | 2010. február 11. | 20:08:50
„Most már én is azt mondom: költözz Izraelbe”
Most már te is azt mondod? :) Hát ez nagyon vicces. És mi a tőgyarcú atyaúristent csináljak én Izraelben, pajti? Miért nem költözöl te oda, ha ennyire nehezen viseled a magyarságodat? Én simán tudok élni a tudattal, hogy ha szüleink-nagyszüleink súlyos bűnöket követtek el, az ebből származó anyagi hátrányokat is viselem. Én nem csak akkor akarok és bírok magyar lenni, amikor zászlót kell lengetni, közben zokogva bömbölni, hogy hogy tépáz bennünket a sors, s nem is csak a dicsőségben, hanem amikor a felelősséget is vállalni kell. Ez ennyire egyszerű. S ha ez neked nem tetszik, akkor mars Izraelbe vagy Grönlandra vagy Szlovákiába, vagy ahova akarsz. Tűnés a szemem elől!
misima | 2010. február 11. | 20:12:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
prioritás | 2010. február 11. | 20:10:49
Emberek!
A hírt a megfelelő toleranciával kell kezelni:
Enyhén szólva badarság...
Ellenben az a sok hülye, idétlen hozzászólás, amit
itt egyesek megengednek maguknak, az felháboritó!
Ilyen stílussal nem lehet azonosulni és ezzel csak
LEJÁRATJUK MAGUNKAT!
PBBP | 2010. február 11. | 20:10:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Laca22 | 2010. február 11. | 20:09:41
Ha ezen emberek közül akik perelnek most, egy is van akinek a felmenőjét vagy őt magát valamikor magyar földön és magyar kéz segítette a világra vagy magyarországon élő zsidó volt, akkor most szégyellje magát, talán borzasztó hogy ezt mondom-de nem kellett volna megszületnie ,abban az időben ő Magyar zsídóként született vagy élte mindennapjait és most meg ahogy a Himnusz írja ,,Hányszor támadt Tenfiad szép hazám kebledre" 66 év után rátámad, és pénzt követel, mintha nem lenne nekik elég. Nézzétek meg Izrael háborúját a palesztinokkal, kicsit nézzetek mögé, az izraeli harcolókat az amerikai zsidók pénze fegyverzi fel és tartja fenn, álszent nemzet én a Palesztin-ekkel vagyok, remélem nem kell még kétezer év és véget ér a harcuk.
werner | 2010. február 11. | 20:08:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. február 11. | 20:04:28
pentagram | 2010. február 11. | 19:57:47
„ez az összeg irreális [...] Győződ még?”
Igen és igen.
vakablak | 2010. február 11. | 20:02:56
werner | 2010. február 11. | 19:57:41
„Te most nagyon dühös vagy! Érzed Te nagyon is ennek a mérhetetlen pimaszságát és "veszélyét", és most belénk rúgsz dühödben! És kiokádsz válogatás nélkül”
Én egyáltalán nem vagyok dühös. Hülye nácikkal vitatkozgatok egy hóeséses csütörtök este, mindemellett olyan higgadt vagyok, mint egy kőbe vésett ló.
newgrogil | 2010. február 11. | 20:00:14
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vakablak | 2010. február 11. | 20:00:02
newgrogil | 2010. február 11. | 19:50:06
„pofátlan lehúzási kísérlet...a Máv honnan szedi a pénzt, te...?!?”
Ha az egész családodat kiirtotta volna egy állam (meg akit még bírt a tieid közül), és találnál egy bíróságot, amelyik megítélhet neked bármilyen késői anyagi kártérítést a családtagjaid és összes akkori vagyonod elvesztéséért, te is nagy ívben tojnál rá, hogy a perelhető jogi személyek jogutódjai honnan szedik a pénzt.
Ha mondjuk – csak képzeld el – személyesen a te felmenőidet és testvéredet irtaná ki például Izrael állam, és te 66 év múlva lehetőséget látnál, hogy pereld Izraelben akit csak bírsz – vasutat, rendőrséget, bárkit –, hogy bármilyen későn is, de az összes borzasztó veszteségedért és szenvedésedért LEGALÁBB anyagi jóvátételt kapj – ha már a szeretteidet nem is kaphatod vissza–, te tényleg elkezdenéd-e méricskélni, hogy nos, lássuk csak, hogy is áll anyagilag az izraeli állami vasút? Hát a rendőrség? Nem forráshiányosak-e véletlenül? Nincs-e eladósodva Izrael állam? Hogy áll vajon az államháztartási deficit?
Szarnál te mindenre, perelnél, mint állat. Pont ez történik most ebben a perben.
Csínom Palkó | 2010. február 11. | 19:58:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Csínom Palkó | 2010. február 11. | 19:57:49
Moderálási alapelvek- komment törölve -
pentagram | 2010. február 11. | 19:57:47
vakablak | 2010. február 11. | 19:49:22
Üdv!
Nagyon gyengék a lehetőségeink, mi van akkor, ha a bíróság meg is ítéli,/ugye lehet fellebbezni/ majd a kárpótlás végrehajtására részletfizetést kérünk.
Oszt fizessük ahogy fizessük.
Vagy egy jelképes összeget beajánl az állam.
De ez az összeg irreális, ugyanis nem a négyszáz valahány ezer áldozatról, hanem a perben szereplő, és élő leszármazottak hozzátartozóiról van szó.
Győződ még?
werner | 2010. február 11. | 19:57:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gesztenye7 | 2010. február 11. | 19:57:30
Egy-két példa a kárpótlásról: 1965: magyar-német megállapodás 12000 márka/1000fő (tulélő).1998 92 millió dollár (német-magyar meállapodás),2004.Osztrák Megbékélési Alap 9 milliárd forint (átlagosan és fejenként 1 millió forint.) Az USA által Ausztriában elrabolt vonat miatti kártériés 4,8 millió USD. A Magyar kormány és a MAZSOK alapítvánnyal kötött megállapodás csak 2010-ben 12,6 millió USD, melyet a magyar kormány már átutalt.
|