belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Washington nem kér bocsánatot Hirosimáért

Először képviseltette magát az Egyesült Államok a Hirosima elleni amerikai atomtámadás emlékünnepségén. Bocsánatkérésre nem került sor a 65. lvfordulón sem, washingtoni hírmagyarázók azt is valószínűtlennek tartják, hogy Barack Obama novemberre tervezett látogatásán megköveti majd a japán népet Harry Truman egykori amerikai elnök döntéséért.

Szőcs László – Washington| NOL| 2010. augusztus 6. |57 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

xanadu | 2010. augusztus 7. | 16:44:12

foma | 2010. augusztus 7. | 16:02:51
Egyetértek.

Mennyivel volt emberségesebb, mikor a Magya Királyság katonái MAGYAR munkaszolgálatosokat hajtottak maguk előtt aláaknázott területen a Don folyó környékén?

xanadu | 2010. augusztus 7. | 16:41:22

Hagyjuk a hülyeséget.

Ilyen alapon I. Isvánt is el kell ítélni, aki tűzzel vassal írtotta saját családját és népét hatalmáért.

ulrich | 2010. augusztus 7. | 16:11:16

foma | 2010. augusztus 7. | 16:02:51
Tevedes. Amit ti szajkoztok, az az amerikai propaganda talalmanya.

foma | 2010. augusztus 7. | 16:02:51

Kedves Dézsa és Vakablak
Bámulom a kitártásotokat. Teljesen reménytelen "ezekkel" bármit is megértetni. Teljesen egyetértek veletek és az érvelésetekkel. A háborúban nincsen jó, vagy pláne ideális megoldás. Akkor ez volt a legkevesebb áldozattal járó megoldás, amit Vakablak racionálisan levezetett.
Aki pedig azt szajkózza, hogy az orosz miatt volt az egész, az komplett bolond. Ez a sztálinista ropaganda találmánya, ami úgy látszik annyira sikeres volt, hogy a mai napig mélyen ül a fejekben.

adamant | 2010. augusztus 7. | 15:52:39

bozsós | 2010. augusztus 7. | 15:30:37

Bizonyára ugyanezt a véleményt képviselné, ha Irán tény atombombát építene és a további "felesleges" áldozatok életének megkímélésére, mondjuk ledobna egyet valahol Izrael területére.

Végsö soron - ha háború lesz, amit nagyon eröltet az USA és Izrael - fö szempont a "felesleges" áldozatok megkímélése...??!

Elég cinikus véleménye van

vidok | 2010. augusztus 7. | 15:37:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

SammyD | 2010. augusztus 7. | 15:31:19

Ha már itt tartunk, nem szabad elfeledkezni arról a lényegében irtóhadjáratról, melyet a szabadság és egyenlőség jegyében létrejött USA évtizedeken keresztül folytatott az amerikai őslakosság, az indiánok ellen. Azt hiszem ezt sem kell részletezni, az indiánok számos törzse halt ki a 19. század folyamán ill. a 20. sz.(!) eleje alatt.
Az utóbbi években jutott végre Amerika odáig, hogy felülvizsgálja eddigi politikáját az őslakossággal szemben, szerencsére ebben a tekintetben már vannak pozitív fejlemények is, de ezzel együtt is az USA vajon mikor fog teljesen számot adni a történelmének ezzel a sötét időszakával?

bozsós | 2010. augusztus 7. | 15:30:37

A Népszabadság cikkírójának elkerülte a figyelmét, hogy akkor Amerika és Japán között háború volt. A háborúban a feleknek egy céljuk van. Nyerni, minél kevesebb SAJÁT áldozat árán. Az atombombák ledobása ezt a célt szolgálta, mint utóbb kiderült páratlan hatékonysággal. Miért kérjen érte bocsánatot Obama? Miért lett volna jobb a Japán szigeteken partraszállni és akár több millió japán és amerikai áldozat árán "elegánsan" befejezni a háborút, ha ilyen kiváló eszköz állt a rendelkezésre?

xanadu | 2010. augusztus 7. | 12:37:36

Levedi | 2010. augusztus 7. | 11:26:44

Tévedsz.
A népírtást a Horthy kormány követte el mikor polgárait kirablás után egy másik országnak adta át megsemmisítésre.

És ágyban-párnák között halt meg, és a "demokratikus" magyar vezetők asszisztáltak hazai temetésén.

xanadu | 2010. augusztus 7. | 12:30:37

taliga | 2010. augusztus 6. | 20:42:29

Emberek százezrei pusztultak el Berlinben az ostrom alatt, a város rommá vált.

Az veszteség nem kevesebb, de talán hamarabb vége a vérzivatarnak, ha a Vezír radioaktívvá válik.

Levedi | 2010. augusztus 7. | 11:26:44

vakablak | 2010. augusztus 7. | 00:43:21

Gyakorlatilag semmi nem igaz abból amit ide firkáltál kicsi kazárom!
Nem biztos,hogy a hivatalosan elfogadott történelmi számokat kéne leirogatni4
Na most,ha tényleg így lett volna,akkor miért nem az összevont Japán haderőre dobták le? Hm? Mert inkább választottak egy könnyű célpontot, ami miatt ma Hágába kéne rángatni azt a sok hajdani USA vezetőt, akik előre kitervelt NÉPIRTÁST KÖVETTEK EL!

rigó jancsi | 2010. augusztus 7. | 11:18:59

xanadu | 2010. augusztus 6. | 20:33:47

Az egyik városra kettőt dobtak. De ha nagyon kötekedő akarok lenni, akkor elképzelheted, hogy hánnyal kísérleteztek a tengerekben, föld alatt(híres sivatagi videó) vgy éppen az Antarktiszon!

vakablak | 2010. augusztus 7. | 00:43:21

Most komolyan jól értem, hogy te azokat az embereket véded, akik egyetlen gombnyomással 200-300.000 emebert öltek meg, nyomorítottak meg?

Hogy tudsz te tükörbe nézni?

I'm F.(mint ferenc) | 2010. augusztus 7. | 10:39:04

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 11:52:08

Azt is elárulhatnád, hogy az amcsik miért nem valami lakatlan területre dobták a bombáikat?
Erődemonstrációnak az is megtette volna és nagyságrendekkel kevesebb ártatlan ember hal meg.

De nekik kellett a sok halott.

puli | 2010. augusztus 7. | 04:58:15

Most törékeny a béke .A klíma változása ,az energia hordozók hiánya ,a népesség számának ugrásszerű növekedése háborút indíthat el , vagy egyéb módon a populáció romlását okozza .
A kérdés az van e az emberiség javát szolgáló olyan megoldások melyek egyetemessé válhatnak . Egyaránt kell szolgálják a szegény és a gazdag államokat .
Az atombomba huzamosabb ideig jelentett tehát háborús fenyegetést az egész világnak ,és ez volt az elrettentés tehát a béke alapja is a következő évtizedekben . Puszta léte súlyos megterhelést jelentett , és lehetővé tette mégis , hogy most szabadon leírhassuk a véleményünket .

puli | 2010. augusztus 7. | 04:46:14

Az ember irtás mindkét oldalon korszerű ipari módszerekkel történt .
Mindegyik fél a saját harcát tartotta igazságosnak .
Mi sokat veszítettünk -civilt és katonát ,-és keveset pusztítottunk .
Mi nem voltunk győztesek .
Japán erejét megtörte az atombomba .
Az ötvenes évek elején katonáink télen nyáron sátorban laktak és állandóan változtatták telepítési helyüket .Küszöbön volt a 3. világháború .
Ez a fegyverzetek új szintje az elrettentés miatt maradt el .
Új hatalmi egyensúly alakult ki .Ez -a fegyverkezés-tette tönkre a szocializmust .

ulrich | 2010. augusztus 7. | 01:50:06

vakablak | 2010. augusztus 7. | 00:43:00
Amit irsz az irrelevans, cinikus es hazug. Ahogy mas kommentelo is irta, a japanok mar honapokkal korabban meguzentek, hogy kapitulalnanak, ha megtarthatjak csaszarukat. Az amerikaiak azonban nem akartak ezt meghallani.

Ahogy Medve irta, az atombomba nem a japanoknak, hanem az oroszoknak szolt.

Akik azt allitjak, hogy az atombomba vetett volna veget a haborunak, azoknak ajanlom figyelmukbe, hogy addigra az amcsik a legtobb japan nagyvarost mar porra bombaztak.

Az 1945 marc. 10-i Tokioi tuzbombazas alkalmaval kb 100.000 civilt meszaroltak le.

Ajanlom olvasgatasra:
http://www.japanfocus.org/-Mark-Selden/2724
http://en.wikipedia.org/wiki/Capitulation_of_Japan
http://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Tokyo

vakablak | 2010. augusztus 7. | 00:43:21

...lényegesebb kisebb számú japánt megölni. Végezetül pedig egy konvencionális invázió Japánban is egy bő nagyságrenddel több áldozatot szedett volna, mint a két város atombombával való elpusztítása.

Bármennyire is idegesítő gondolat, utilitarista-humanista alapon kimondottan üdvös volt az atombombák bevetése. Ez nem érzelmi kérdés, hanem számszaki.

vakablak | 2010. augusztus 7. | 00:43:00

Ugyan miért is kérne bocsánatot az amerikai elnök?

Nem véletlenül dobták le az atombombákat, hanem nagyon gondos analízis alapján. Dönteni kellett, hogy a Japán elleni háború visszamaradó fázisában inkább sok százezer amerikai katonát áldoznak-e fel (korabeli becsült érték: 360 ezer halott, kb. egymillió sebesült), mire sikerül Japánt végleg legyőzni, vagy inkább a japánok körében okoznak tömeges pusztulást (1950-ig az utólagos hatásokkal együtt kb. 200 ezer), ezzel gyorsan térdre kényszerítve a szigetországot.

Az invázióra készülve egyébként az amerikaiak a saját katonaáldozataik poszthumusz kitüntetése végett már le is gyártottak 500 ezer bíbor szív medált. A II. vh. befejezése óta ÖSSZESEN nem volt ennyi áldozata mind a mai napig az amerikai hadseregnek: 2003-ban még mindig volt ebből a készletből 120 ezer darab raktáron, úgyhogy a korábbi gyakorlattal szakítva ilyet már a sebesült katonáknak is osztogatnak.

A fentiekhez jön még a sokak által teljesen lényegtelennek ítélt részlet, hogy 1937 júliusa és 1945 augusztusa közötti kilencvenhét hónapban csak Kínában a helyi lakosság HAVONTA 100 és 200 ezer közötti új halálos áldozatot szenvedett el. Az amerikaiak által a Japán elleni, konvencionális eszközökkel megvívott invázió minden egyes hónapjában is további ilyen nagyságrendű pusztulásra kellett volna számítani. Nehéz lenne indokolni, hogy miért lett volna ésszerűbb (az akkor épp szövetséges) kínaiakat százezerszámra hagyni elpusztulni, mint ennél egyébként lén

medve1942 | 2010. augusztus 6. | 23:39:05

Amikor 41-ben Magyarország hadat üzent Amerikának, ajkkor szóba lkerült, hogy semmilyen területi követelése nincs. Mármint nekünk. Románia esetében lett volna, de annak nem üzenhettünk hadat, mert szövetséges volt.
A két - különféle - atombombát nem igazán a japánokra dobták az amerikaiak. Hanem egyrészt kíváncsiak voltak "élesben" a hatásukra, másrészt igazából az oroszoknak szánzák intelmül - de rájuk nem dobhatták, mert akkor még szövetségesek voltak.
Mikor nem sokkal késpbb "kitört a hidegháború, sőt, kicsit előbb, felmerült, hogy nem ártana néhány atombombát ledobni az Uralban működő szovjet hadiiparra. Csak akkorra már nem volt elég bombanyersanyag, és még nem volt elegendő megfelelő teherbírású bombázó. Aztán már Sztálinéknak is lett atombombájuk. (Forrás Hobsnawm, A szélsőségek kora, illetve az általa idézett, ma már felszabadított bizalmas amerikai külügyi iratok.)

Speaker | 2010. augusztus 6. | 22:32:48


Tisztelem az ENSZ főtitkárát az atomfegyvermentes világ megteremtése melletti elkötelezettsége miatt. Ugyanakkor azt gondolom, amíg két ember lesz a földön, addig erre nincs esély.

lajcsi | 2010. augusztus 6. | 21:24:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Levedi | 2010. augusztus 6. | 21:23:55

taliga | 2010. augusztus 6. | 20:47:07

És szerinted ez így jó?

Levedi | 2010. augusztus 6. | 21:23:10

xanadu | 2010. augusztus 6. | 20:31:50

És szerinted ez így jó?

taliga | 2010. augusztus 6. | 20:47:07

Washington nem kér bocsánatot Hirosimáért


A gyoztesek soha nem kernek semmiert sem bocsanatot a legyozottektol.
Amerika nagyobb, erosebb maradt, mint a demilitarizalt Japan.

Probalt volna mondjuk Moldova, vagy Finnorszag a "dicso" Szovjetuniotol nem bocsanatot kerni hasonlo esetben...

Levedi | 2010. augusztus 6. | 20:44:16

xanadu | 2010. augusztus 6. | 20:31:50

Hegtévőnek tekintve a malenkij robottal!

taliga | 2010. augusztus 6. | 20:42:29

xanadu | 2010. augusztus 6. | 20:36:44

"Egy atom augusztusban Berlinre már a háború korábbi végét jelentette volna."

Ha nem haragszik nem kivanok belegondolni milyen hatasa lett volna Europara egy Berlinre ledobott atombomba...

Eleg, ha csak egy kicsit feldurrant, high-tech ex szovjet technologiaval epitett csernobili eromu robbanasra gondolok! Es az meg csak nem is azert keszult, hogy romboljon es emberek szazezreit, millioit olje meg.

Nem gondolok bele, gondolkodjon On rajta...
:(((

xanadu | 2010. augusztus 6. | 20:36:44

taliga | 2010. augusztus 6. | 20:15:20

Lehet, hogy tévedsz.
Randóti novemberben halt meg.
Egy atom augusztusban Berlinre már a háború korábbi végét jelentette volna.

Hitler nem az eltökéltségtől sugárzott volna.

xanadu | 2010. augusztus 6. | 20:33:47

rigó jancsi | 2010. augusztus 6. | 20:29:52

A harmadik bombát hol dobták le?

Los Alamosban?

xanadu | 2010. augusztus 6. | 20:31:50

És Magyarország bocsánatot kért már a Don kanyari kirándulás helyi halálos áldozatainak utódjaitól?

rigó jancsi | 2010. augusztus 6. | 20:29:52

Erről egy gyerekkori emlékem jut eszembe, amikor megkérdeztem édesanyámtól, hogy "mi magyarok voltunk a jók a második világháborúban?". Amire ő azt válaszolta, hogy " a háborúban nincs jó és rossz, csak győztesek és vesztesek."

Aki érti a dolog lényegét az megérti, hogy miért lehetséges olyan egy "szabad világban", hogy az USA 65 éve ledobott 3 atombombát megölve 200.000 ártatlan embert és most miért ugyanez az az ország játssza el a szentet és lép fel a "gonosz" Irán ellen.

Cilla | 2010. augusztus 6. | 20:18:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

taliga | 2010. augusztus 6. | 20:15:20

xanadu | 2010. augusztus 6. | 19:58:30

"Vajon hogyan alakult volna Magyarország helyzete egy 1944-es bombázás esetén?"
"Talán Radnóti ágyban-párnák között hal meg?"

Nem! Valoszinuleg kinok kinja kozott, heteken keresztul szenvedve az On szuleivel egyutt a fajdalmaban fetrengve, a haborus korulmenyek miatt meg a minimalis korhazi ellatas hianyaban.

Sot nagy valoszinuseggel meg On sem szulethetett volna meg, hogy most ilyan cinikus megjegyzest tegyen.
Nagyon sajnalom!
:(((

xanadu | 2010. augusztus 6. | 20:14:00

Végül is Napóleon sikertelen oroszországi kalandja óta tudjuk: egy hadsereget a hátországon keresztül lehet térdre kényszeríteni.

Nincs utánpótlás: vereség.

Levedi | 2010. augusztus 6. | 20:06:02

marvles | 2010. augusztus 6. | 17:47:44

Gyakorlatilag, most az USA tart diktatúrát a neki és politikájának nem tetsző országok felett!

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 15:16:47
Kicsit lentebb írtam,hogy ilyen és ehhez hasonló kísérleteket gyakorlatilag majd mindegyik nagyhatalom elvégzett! Itt az a gond,hogy a vesztesek gaztettei vannak kiemelve!Másrészt az atombombát miért nem dobták le az összevont japán hadsereg területére? Azért,mert inkább azt akarták demonstrálni a világ felé,hogy mostantól mindent megtehetnek!
Az hamis kép hogy Iwo-Jima volt a kiszámolási alap!Már azért sem jó,mert ott sikeresen megtörték a japán hadsereg morálját,ami mi sem bizonyít jobban,hogy az atomok után kapituláltak!Ha nem így lett volna,akkor a teljes megsemmisülésig harcolnak!De Ők is emberek és megtörhetők!

Etelköz | 2010. augusztus 6. | 20:01:22

há mostan az ember már nem is igen tudja, hogy valóban Pearl Harbor volt elöbb és csak azután támadtak az amik, me volt már olyan, hogy az egész teljesen forditva volt. Csak úgy mondom.

xanadu | 2010. augusztus 6. | 19:58:30

A háborúnak valószinüleg hamarabb vége lett volna egy korábbi bombázással.

Miért éppen akkor?

Akkorra készült el 4-5 db?

Vajon hogyan alakult volna Magyarország helyzete egy 1944-es bombázás esetén?

Hány magyar menekült volna meg a haláltól?

Talán Radnóti ágyban-párnák között hal meg?

Che21 | 2010. augusztus 6. | 19:56:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

xanadu | 2010. augusztus 6. | 19:37:52

sanyi77 | 2010. augusztus 6. | 12:42:40

Mi köze van ahhoz a te halálodnak, hogy éppen mi egy ország hatalmi rendszere?

A királyért szívesebben hagyod hátra gyerkekedet, mint egy elnökért, vagy fordítva?

Klapanciusz | 2010. augusztus 6. | 19:26:32

Kedves Marvles!

Nem vitatom hogy a Németeket Japánokat meg kellett állítani, de neked sem ártana, utánanézni a dolgoknak.
Nagyon sok nemzetközi konfliktust pont az Amerikai vétók miatt nem lehet megoldani. Ha nem hiszed el, lapozd fel az ENSZ határozatokat 1948 óta. Húsz évvel a rendszerváltás után az USA sokkal többet költ a hadseregére, mint a hidegháború idején. A világ legnagyobb fegyvergyártója és exportőre. Majd meglátod, hogy a kis kedvenced hány háború és nemzetközi konfliktus kirobbantója, aktív támogatója, haszonélvezője és fő finanszírozója.

marvles | 2010. augusztus 6. | 17:47:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HNB9JSK041 | 2010. augusztus 6. | 15:34:36

Indítsunk vetélkedőt: Ki követtett el nagyobb népirtást a második világháború idején? (Dézsa..)

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 15:16:47

Levedi : 2007 Géczi Zoltán (Kurt Reider) - Japán szamurájok a II. világháborúban. ( 177. old. vegyi fegyverek.... 190. old Nanking....)
Tedd meg, hogy megszerzed, elolvasod , majd utána eldöntöd :elhiszed , vagy sem.
Régebben is olvastam ezzel egybehangzót, főleg az orosz hadifoglyok szemszögéből leírva (fagyasztás, lóvér) Amúgy meg SOK történelmi dok-film (sok ismétléssel) a NG, Spectrum, History TV-k adásaiban a Csendes-óceáni hadszintérről eredeti felvételeken. Mindenkinek látni kéne legalább 1x . Az Iwo-Jima szigeti rengeteg partraszálló halott-ból kalkulálták : mennyi áldozat lenne a fősziget elfoglalásakor, és nem vállalták be. Helyette : ATOM . Az oroszok fenyegetését ekkor még korainak tartom (később IGAZ !), mert javában folyt az oroszok távol-keleti háborúja is a japánok kiszorításáért ! Japán SOKKAL NAGYOBB népirtást követett el, csak időben elnyúlik ! Az ATOM 1 nap alatt végzett , azért feltűnőbb.

HNB9JSK041 | 2010. augusztus 6. | 14:46:33

Azért a híradásokban (Kossuth rádió déli hírek) a korrektség kedvéért meg lehetett volna említeni, hogy az Egyesült Államok dobta le az atombombát Hirosímára majd három nappal később Nagaszakira.
Nem szégyen ez, legfeljebb kellemetlen az USA-a nézve. Miért kell nyalni USA felé?

Levedi | 2010. augusztus 6. | 14:40:35

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 14:01:02


Minden okom meg van arra,hogy amit állítasz az nem igaz! Ezért kértem a forrásanyagot,amiből meríted ezeket az állításokat!
Az, hogy a Japán akresszionak is legyen emléknapja, az más kérdés!
Elöszőr is előrébb való az, hogy valaki tömegpusztító fegyverrel, előre kitervelt alapon a másik oldal elrettentése, "és itt a Szovjetunióra gondolok" végett egy olyan fegyvert vett be,amiről tudja, hogy 100000 fognak meghalni rövid időn belűl! Csak azért nem kerűl Hága elé,mert ezt a népírtást az USA követte el!

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 14:01:02

Levedi : Igen én is tudom, hogy ma milyen évforduló van, és hogy a japán áldozatokra emlékezünk. Én viszont azt kívántam elérni, hogy a RENDKÍVÜL KEGYETLEN japán hadviselés áldozatai is kapjanak megemlékezést ! Még akár ma is ! Kifogásolom a : Forrás? Naügye! :) megjegyzésedet. Te eldöntötted, hogy ÉN a levegőbe beszélek, és nem tudok forrást megnevezni ! Hát ez meg milyen dolog ??? Mi nem vagyunk óvodai kispajtások, akkor miért viselkedsz úgy ???

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 13:32:09

Sting : EGYEDÜL NANKING-ban 2x több civil áldozat volt, mint a 2 bombánál együttvéve ! Más : MÁIG vannak vegyifegyver-lőszer balesetek Kínában, azok miatt amiket a kísérletező telepek közelében ástak el a menekülés előtt a japánok ! Ott pedig a robbanás csak elenyésző része az összhatásnak !

Levedi | 2010. augusztus 6. | 13:29:45

Moderálási alapelvek- moderált komment -

Dzs wxy | 2010. gszts 6. | 13:19:34


Ngyn nvtsgs vgy zzl Jpn mbrksrltkkl! Frrs? Ngy!:)
Msrszt mbrksrltk trmsztsn mnd kt ldln vltk!
Mltt lrsz vlmt,n flttlzskr hvtkz,mrt gy csk t vgy z stb! mkt lrtl,rr vntkzn mtssl b frrskt!
z, hgy jppn nm kptllt vln,sm fd vlsgt, hszn ,h nnyr mgszlttk lttk vln,kkr mt nkk kt tm?
Nms gyszrsgl, z S gy krt znn Szvjtnnk!
Hdd l z S s Lxrj ktnt,csk flmkn vnnk hs mgmntsk!

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 13:19:34

Sanyi kérem ! Több minden nem passzol a valósághoz, abban , amit írsz ! Amerika fölénybe került, de még nem győzött ! Mint ahogy az orosz is (JOGOSAN) romokban akarta látni Berlint, és halva Hitlert, úgy Amerika is méltán ragaszkodott a kapitulációhoz. Ami csak nagy (saját és ellenséges) emberáldozattal lett volna elérhető. Megadás a japán fogalmakba nem fért bele, pedig láthatóan vesztettek.
A japán emberkísérletek : TÖRTÉNELMI TÉNY , tagadásával tájékozatlanságodat bizonyítod. A kísérletek alanyai nagyobbrészt kínaiak voltak (vegyi és bio.) anyagok hatásainak vizsgálata csoportokra (civilekre, foglyokra. Megfertőzték és élve boncolták !!) de nem kivételeztek angol, amerikai, ausztrál és sok OROSZ katonával sem. Szörnyű halálukat teszed nevetségessé OSTOBA TUDATLANSÁGODDAL !!!!! Olyan , mintha az Auswitz-i 30 kg-os embereken röhögcsélnél !!!Tudtommal VOLT HIVATALOS bocsánatkérés, tehát ELISMERTÉK az embertelenségeket !

Stingray_hu | 2010. augusztus 6. | 12:53:12

Dézsa wűxy

Mindaz amit leírtál, ha az a legutolsó betűig igaz is lenne, ( a japán történészek erősen vitatják egyébként a főleg kínai forrásból származó adatokat ), szóval ha mindez teljesen úgy lenne, ahogy a győztesek tálalják, az amerikai atomtámadás akkor is örökre megbocsáthatatlan előre megfontolt civilek ellen elkövetett terrorgyilkosság.
Kár is megpróbálni szépítgetni a tényeket.

sanyi77 | 2010. augusztus 6. | 12:43:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

sanyi77 | 2010. augusztus 6. | 12:42:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 11:52:08

Oktár (barátom) Ahogy LONDON rakétázása szembeállítható a drezdai tűztengerrel (mindkettő CIVIL áldozatokat követelt , válogatás nélkül) , úgy a 2 bomba áldozatai is összevethetők a japán agresszió civil áldozataival. Tehát a "harcban mi ?" nem nagyon jól értelmezhető, sőt ok-okozat alapon Japán volt , aki ELŐBB követte el a civilek elleni bűneit . (pl Fülöp-szigetek stb.)

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 11:39:26

Nem szabad elfelejteni, hogy Japán volt a hadüzenet nélkül támadó. A "bushidó" miatt kötelező volt utolsó emberig harcolni, fogságba nem esni, utolsó lehelletig ellenséget irtani. Miközben Japán volt az agresszor, az erőszakkal terjeszkedő, az országokat leigázó. A háborút Amerika belépése előtt már évekkel előbb elkezdték, Kínában terjeszkedtek, egészen Ausztráliáig eljutottak. Az ismeretterjesztő TV-k -ben látni korabeli filmfelvételeket, a teljes igazsághoz tudni kell : mit követtek el a japánok ! Leszűrve : a tűzzel játszottak, és megégették magukat .

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 10:45:57

Akiket a japánok kísérletképpen feltöltöttek LÓVÉRREL, vagy üvegen át figyelték és naplózták a fagyhalálukat, mérgezésüket stb , azok a szenvedők és meghalók SZÁZEZER ATOMBOMBÁT kívántak Japánra ! Japán kegyetlen háborút vívott, és kegyetlenül lett megállítva ! Saját kardjába dőlt bele. Igaz, hogy civil áldozatokat okoztak az atombombák, de nem szabad elfelejteni a SOKSZOROSAN TÖBB civil áldozatot, akiket Japán ölt meg ! Ők is ártatlanok voltak SOK MILLIÓAN !

Dézsa wűxy | 2010. augusztus 6. | 10:33:47

A hadifoglyokat lefejező, a kínaiak millióit kiirtó (pl Nanking), az élő embereken borzalmas kísérleteket végrehajtó (RENGETEG!!!!élveboncolás!!!!) Japán-t sok évi harc után térdre kellett kényszeríteni. Japán elfoglalása tömérdek élet elvesztésébe került volna a kamikáze szellem miatt. A háború befejezését csak óriási pofonnal lehetett kikényszeríteni. Megkapták ! A háború előzményei indokolják a súlyos árat követelő, de gyors befejezést. Akiknek az ismeretei a "Barátok közt" sorozat nézésnél vannak a maximumon, azok alkotnak "hirtelen" véleményt !

Oktár | 2010. augusztus 6. | 09:20:09

"Japán a világ egyetlen országa, amely atomtámadást szenvedett el, az Egyesült Államok pedig az egyetlen, amely harcban atomfegyvert vetett be."


Harcban,mi?
A két város civil lakói harcoltak, mi?

Stingray_hu | 2010. augusztus 6. | 09:00:30

Eddig nem volt pofájuk odamenni, úgy látszik most már van.
Kiváncsian várom, hogy a következő 65 év elég lesz-e, ha nem is egy bocsánatkérésre, de legalább egy odavetett „sorry” -ra

HIRDETÉS
Galambok hirosimai Atomb...
Galambok hirosimai Atombomba Emlékmúzeum felett
Reuters - Kyodo

– Az egyetlen mód annak biztosítására, hogy soha többé ne vessék be a nukleáris fegyvereket: meg kell szabadulni mindegyiküktől – hangoztatta Ban Ki Mun ENSZ-főtitkár a hirosimai atomtámadás 65. évfordulóján. A dél-koreai politikus az első a világszervezet eddigi vezetői közül, aki részt vett a lényegében a második világháború végét jelentő, ám szörnyű áldozatokkal – mintegy 140 ezer japán halálával – járó 1945-ös támadás szokásos évi megemlékezésén a Béke Emlékparkban. Ennél is nagyobb jelentőséget tulajdonítottak a visszhangok annak, hogy pénteken ugyancsak először volt jelen – a brit és a francia kormány küldötteivel együtt – az Egyesült Államok képviselője.

– A jövő nemzedékek érdekében tovább kell dolgoznunk azon, hogy megteremtsük az atomfegyvermentes világot – fogalmazott John Roos, az USA tokiói nagykövete. Bocsánatkérésre nem került sor, washingtoni hírmagyarázók azt is valószínűtlennek tartják, hogy Barack Obama novemberre tervezett látogatásán megköveti majd a japán népet Harry Truman egykori amerikai elnök döntéséért. A több mint 200 ezer túlélő egy része nehezményezi, hogy az amerikai kormány képviselője nem találkozott velük. Idén halt meg egyébként – 93 évesen – Jamagucsi Cutomu, az egyetlen ember, aki a japán kormány által is elismerten mindkét atomtámadást túlélte. Ő a Mitsubishi – hirosimai üzleti útjáról éppen Nagaszakiba hazatartó – mérnöke volt.

Az amerikai részvétel jelképes továbblépés abban a folyamatban, amelyet Obama tavaly áprilisban Prágában indított el az atomfegyvermentes világért. Az elnök éppen egy évvel ezt követően az USA új atomstratégiáját is meghirdette. Ez először mondja ki: az Egyesült Államok akkor is lemond róla, hogy nukleáris fegyvert vessen be az ilyennel nem rendelkező és az atomsorompó-egyezmény rendelkezéseit is betartó országokkal szemben, ha azok biológiai vagy vegyi fegyverrel támadnak rá. Mindez nem vonatkozik Iránra vagy Észak-Koreára, amelyek nem tartják be nemzetközi kö­te­le­zett­sé­gei­ket;­ velük szemben továbbra is az a hivatalos politika: „minden lehetőség az asztalon van”. Obama – jelenleg kongresszusi ratifikációra váró – leszerelési szerződést kötött Oroszországgal, az új START-ot ugyanakkor a NATO-ban zajló egyeztetésektől tette függővé, hogy országa kivonja-e Európából mintegy kétszáz taktikai nukleáris fegyverét. Az USA nem dolgozik tovább új nukleáris arzenál kifejlesztésén sem.

Címkék: USA, 1945, Japán, atombomba
 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    57 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS