Visszatér a Newsweek
A Newsweek kiadója tavaly ősszel jelentette be, hogy 2013-tól megszünteti a lap nyomtatott változatát, és kizárólag digitális formában jelenik meg a 80 éves múlttal rendelkező magazin. A lépéstől 40 millió dolláros megtakarítást reméltek a tulajdonosok, de a Newsweek helyzetét az azóta eltelt bő egy évben így sem sikerült rendezni. Korábban a The Daily Beast című közéleti híroldallal próbálták összevonni, de ez nem járt sikerrel.
A Newsweeket augusztusban vette meg egy kisebb médiacég, és az új főszerkesztő, Jim Impoco jövő januárra vagy februárra tervezi megjelentetni a következő nyomtatott lapszámot. A 64 oldalas magazint „prémium terméknek” szánják, és az eddigieknél nagyobb előfizetési díjjal, de kevesebb reklámmal fog megjelenni - mondta a New York Timesnak Impoco.
A 2003-ban még négymillió, 2012 első félévében már csak másfél millió példányszámú Newsweek a nyomtatott változatának megszüntetésekor a második legnépszerűbb heti hírmagazin volt az Egyesült Államokban a Time után. Ezzel párhuzamosan a The New York Times arról is írt, hogy az „új újságírás” egyik fellegvárának tartott New York Magazine jövő márciustól a jelenlegi heti egy kiadás helyett csak kéthetente fog megjelenni. A lépés oka, hogy a hirdetők elpártoltak az elismert laptól a gazdasági válság 2008-as kitörése óta. A lapszámok csökkentésével megspórolandó 3,5 millió dollárt a digitális kiadás javítására fogják fordítani a tulajdonosok.
A magazin hasábjain korábban olyan - ma már híres - szerzők váltak ismertté, mint Tom Wolfe vagy Nora Ephron.