belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Paul Lendvai: Uszítás Magyarországon

Uszítás Magyarországon címmel közölt vendégkommentárt a Der Standard című osztrák lap csütörtöki számában Paul Lendvai Ausztriában élő újságíró, publicista.

MTI| 2011. február 17. |82 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

sniper | 2011. február 19. | 09:11:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rezvirag | 2011. február 18. | 20:06:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rezvirag | 2011. február 18. | 20:02:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

narancsdömping | 2011. február 18. | 11:57:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

imisti | 2011. február 18. | 10:43:31

.....és a Tanácsköztársaság tömeggyilkosaihoz hasonlította!
Na ,ez itt a legnagyobb csúsztatás!!!
Bayer Zsolt az orgoványi tömeggyilkosságra utalt,ahol sokakat nyakig földbe ásva gyilkoltak meg!És a gyilkosok nem a Tanácsköztársaság emberei,hanem a fehérterror,Hothy-különítményesek voltak!
Nem tudom,hogy a cikk írója szándékosan (feltételezem!!) írta ide,de illene villámgyorsan helyesbíteni!
Mostanában gyakori az ilyen "tévedés" a média részéről!Na meg a politika részéről is!
Bp.felszabadításáról a köztudottan horthyista Bororss Péter emlékezik meg!
A Holokauszt megemlékezések (elbagatelizálása!)után rögtön a Szovjetúnióban meggyilkolt gyerekek napjáról emlékezünk meg ,és a magyar II hadsereg katasztrófája kapcsán Jányi Gusztávot igyekszünk rehabilitálni,és orosz hadifogságban elpusztult katonáinkat siratjuk!Az utóbbi kell,de nem így!!
És akkor Orgovány kapcsán pedig a Tanácsköztársaság gyilkosairól beszélünk!A tanácsköztársaságot valóban legyilkolták-a különítmányesek a horthyista terrorlegények!Bayer Zsóti a zsidókat,kommunistákat kívánta a gödrökbe,meg a cigányokat!

joan | 2011. február 18. | 08:53:14

Lendvai ur kitünő tényfeltáró ujságiró. Hálistennek van ilyen ebben a világban . Akiknek nem tetszeik, miért nem tetszenek saját ujságukban mocskolódni? Van néhány, mocskos papirból készült izé , abba kell véleményt irni, nem ebbe a jó lapba.Tünés.

Makkmarci | 2011. február 18. | 07:02:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kutya555 | 2011. február 18. | 06:58:18

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kic-KING | 2011. február 18. | 06:56:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rezvirag | 2011. február 18. | 04:49:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pszafe | 2011. február 17. | 19:15:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mufakkar | 2011. február 17. | 19:06:44

Nem jó ez a cím..
"Paul Landvai: Uszítás Bécsből" - ez jobban tükrözné a lényeget :-)

Nantal | 2011. február 17. | 18:51:14

Salinger | 2011. február 17. | 17:25:41

"...Nem hiszem el. Azt hittem, hogy ilyen hozzászólásokat csak a Magyar Hírlapban lehet olvasni. Tévedtem. Mi az, ami kiváltja ezeket a végtelen gyűlöleteket az emberekből? És amikor egy "rezvirag" idetéved, Őt agyon kell verni?..."

...Kedves "Salinger"...!

...ezeknek a kommenteknek jó része, egyszerűen fizetett "trol" aktivista lehet...!
...amelyik komment nem a cikk témájával, vagy ahhoz kapcsolhatóan szól hozzá, - hanem tudat hiányosan -, csak a gyűlöletét érzékelteti, az egy átlag olvasót sem tud megtéveszteni...!
...legalább is ebben reménykedem...!

ottvoltam | 2011. február 17. | 18:46:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kiki78 | 2011. február 17. | 18:36:25

libertyMUC | 2011. február 17. | 16:32:11

Épp én is erről regéltem. :)

ügyvéd | 2011. február 17. | 18:33:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Felvonuló | 2011. február 17. | 18:32:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Aripeit | 2011. február 17. | 18:26:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

chili | 2011. február 17. | 18:26:13

Vicces, ahogy itt szajaskodnak a jobbosok, de feltunoen nemak azoknal a cikkeknel,ahol az Orban-rezsim nagy nagy mellefogasairol van szo, mint az adotorveny, a mediatorveny, az AB lefokozasa,es ugy altalaban, az EU-s kudarcsorozat. Nem az orszage, Orbane. Lendvairol meg azt irtok, amit akartok, ettol o nem lesz kisebb. Ti meg csak azt szajkozzatok, amit a MN es a MH az alpari sajtomunkas gardajaval beletek sujkol. Inkabb gondolkozzatok el azon, hogy ha buntetlenul lehet gyalazkodni, holnap ratok is sort kerithetnek.Jobb lenne most megteremteni az egyenloseg es tolerancia hazajat. Jobban ereznetek ti is magatokat, ha a bajbajutott ember szamithatna a masik segitsegere, es nem a durva kirohoges lenne a valasz.

madarsoska | 2011. február 17. | 18:21:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csoszi12 | 2011. február 17. | 18:21:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

madarsoska | 2011. február 17. | 18:20:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Uszui | 2011. február 17. | 18:17:44

Kedves imre608, Ön úgy ír, mint aki még nem teljesen tanult meg magyarul. Ezen túl lebirkázza szeretett népemet, amit kikérek magamnak! Mindennapos gyilkosságokról beszél, Ön nyilván nem a hiteles magyar újságokból tájékozódik.

Kedves strogg, Önből ömlik az epe. Mégis mi viszi rá arra, hogy egy külhoni magyarnak azt a kérdést szegezi, mit érdekeljük, és miért nem költözik haza? Nemsokára neki is szavazati joga lesz, legalábbis ezért harcol kormányunk.
Azzal a megjegyzésével mellékesen egyetértek, hogy Paul Lendvainak nincs hitele. Valóban nincs, magam sem hiszek neki.

skymiller | 2011. február 17. | 18:14:16

rezvirag | 2011. február 17. | 16:56:36
Teljesen egyetértek.
Nekem egy "sógor" a főnököm. Valójában nincs is tisztsége, mert a munkát hozza-viszi, de akkora a hatalma a főnökeim felett is, hogy mindenki úgy ugrál, ahogy éppen kedve tartja. Technológiai tanácsadó, de valójában semmihez nem ért. Rendre okoz százezres károkat, de neki soha semmiért nem kell felelni. Bezzeg, ha mi szúrunk el valamit, ugrott a kafetéria. Arrogáns, nagyhangú, durva alak, emberségnek nyomát is ritkán látni rajta. Ha mégis, akkor is gyanakszunk, hogy sánta úton jár.

Istapp | 2011. február 17. | 18:09:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

HongKong | 2011. február 17. | 18:06:43

Tisztelet illeti Lendvai urat mert megosztja a véleményét. Nem uszít, nem gyülölködik tart egy tükröt, mutat egy retusálatlan képet. Ez van, és mi lesz?! 90 előtt is voltak hasonló karakterek, miattuk lett vége a 40 évnek. Ez a demokrácia uraim, vagy tán nem azt akarnak?

pszafe | 2011. február 17. | 18:03:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

pszafe | 2011. február 17. | 18:00:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

argosztoli | 2011. február 17. | 17:55:49

Moderálási alapelvek- komment törölve -

imre608 | 2011. február 17. | 17:46:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

JoGabor | 2011. február 17. | 17:45:44

Salinger | 2011. február 17. | 17:25:41
ne csodálkozzon, szinte minden NOL-írás alatt többségben vannak, sokan minden írásnál ott vannak, ez itt Agyarország lincselő csőcseléke. Ezek sosem a leírtakkal, hanem a személlyel foglalkoznak: gyalázzák, köpködik, kiélik minden saját kudarcuk, tehetségtelenségük miatti gyűlöletüket.
"Merő irigység ez a mocsári világ, víz alá rejtőznek, és följelentik azt, aki a nádszálon keresztül óránként eggyel többször vesz levegőt. […] Görbe, sunyi, babonás lelkek, megmondják nekik, ki a boszorkány, ki ver szemmel, és agyonütik." (Spiró: Tavaszi tárlat, Magvető, 2010.)
A legfőbb motiváció - ahogy Paul Lendvai is mondja - a veszélytelenség: úgy érzik, és jól érzik, hogy most ezt szabad nekik tenni, mert nem kell szégyellni, és buzgón meg is teszik.
Így van ez.

skymiller | 2011. február 17. | 17:43:55

libertyMUC | 2011. február 17. | 16:14:02
Liberó, te szoktál gondolkodni is, mikor leírsz valamit?
Kétlem.
sic!
4) nem az a leényeg ki mond valamit, hanem hog y MIT mond. arra kéne már figyelni

Ez éppen fordítva van, mert ha pl. nekem Rákosi bebörtönözte volna a nagyszüleimet és ott agyonverték volna őket, (nem így történt, de voltak ilyenek!), nekem Rákosi napi 24 órában mondhatná a mantrát, akkor se hinném el.
Ugyanezt gondolom Paul bácsival kapcsolatban is, úgyhogy én magasról teszek arra, mekkora ember a nyugati újságírásban, nekem egy ÁVH-s marad, ha megfeszül is.

imperatrix | 2011. február 17. | 17:40:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Piti Palkó | 2011. február 17. | 17:38:19

Te beszélsz tolarenciáról "rézműves ivadék" aki ügyvéd fajtákról beszélsz?
Mellesleg a rézvirágot ,rézművesek készítik, de az a jellemző hogy Te rasszista godolkodásodban ez mit jelent.De ha ekkora magyar vagy gyere haza , ne más farkával akard verni a csalánt.

csoszi12 | 2011. február 17. | 17:36:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Salinger | 2011. február 17. | 17:25:41

Nem hiszem el. Azt hittem, hogy ilyen hozzaszolasokat csak a Magyar Hirlapban lehet olvasni. Tevedtem. Mi az, ami kivaltja ezeket a vegtelen gyuloleteket az emberekbol? Es amikor egy "rezvirag" ideteved, ot agyon kell verni?

uniqmlaude | 2011. február 17. | 17:24:32

adamant | 2011. február 17. | 15:30:54
Mennyire igazad van a magadéban...........

refenci lajos | 2011. február 17. | 17:23:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

skymiller | 2011. február 17. | 17:23:24

Köszönet Körömi Teréznek Paul Lendvai életrajzáért.

Forrás : http://jobbik.net/index.php?q=node/5500

skymiller | 2011. február 17. | 17:21:34

Csak hogy tudjuk, ki ez a Paul Lendvai:

Paul Lendvai (Lendvai Pál)
Szül: Budapest, 1929. augusztus 24.
Anyja: Polacsek Edit
Lakása: Budapest, Kígyó u. 46.
1947-ben érettségizett és 18 éves korától újságíró
1957. februárjában Bécsbe emigrált.

Lendvai Pál az ÁVH szombathelyi karhatalmi ezredének volt a tisztje. 1951-ben az egység pártbizottságán mûködött politikai tisztként, majd az Europäische Rundschau címû folyóirat főszerkesztője Bécsben. /ir. Kubinyi Ferenc: A katonapolitika regénye. Malomfalvi Kiadó - Thousand Oak California 112. old./

Lendvai Pál a szombathelyi ÁVH Belső Karhatalom agitációs és propaganda főnöke volt. Aczél Györgyöt az osztrák sajtó részéről mindig csak ő, Paul Lendvai interjúvolta meg. /ir. Méreg c. újság 1995. 1. sz./

Ledvai Pál ÁVH-s őrnagy 1952-ben kihallgatta Pógyor Istvánt (Sárosoroszi, Bereg vm, 1902. jan.26 + Gyûjtőfogház börtönében Bp. 1953.11.07-én) a református ifjúság egyik vezetőjét. Pógyor István sokgyermekes szegény családból származott. A Keresztény Ifjúsági Egyesület (KIE) munkatársa. A II. világháború alatt szervezte a menekültügyi és mentősegélyszolgálatot.

1951-ben letartóztatták. Egyik kihallgatója Lendvai Pál őrnagy volt. Elektrosokkal fenyegette meg Pógyort, ha nem írná alá azokat a jegyzőkönyveket, amelyek szerint a régi Protestáns Ifjúsági Egyesületeket a föld alatt tovább vezette és a rendszer ellen tevékenykedett. Pógyort 12 évre ítélték. Ismeretlen körülmények között halt meg a börtönben. Sírja a 301-e

rezvirag | 2011. február 17. | 17:17:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

csoszi12 | 2011. február 17. | 17:09:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

diesirae | 2011. február 17. | 17:09:46

A fidesz vezér csinálja a bődületes ökörségeit, no meg a talpnyalói, lásd a debreceni és a győri két jó madzagot, Lázárt stb. és utána meg másra próbálják terelni a felelősséget. Önmagukat állítják be a nemzetnek, amely megtámadtatott és természetesen ők megvédték egy kurucos rajtaütéssel, nem lévén ők kapcarongy, mármint a nemzet, feltörlendő a mit is, meg a hogyishivják? Szóval barátaim, megszoptuk és még sokáig fogjuk. Ámen!

Piti Palkó | 2011. február 17. | 17:08:37

Ritka nagy hülye aki ilyet összehoz hogy "ugyved-filozofus tarsasag "
Mit csinálsz külföldön ennyi ésszel? utcát söpörsz?

Piti Palkó | 2011. február 17. | 17:05:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rezvirag | 2011. február 17. | 17:02:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

opusz32 | 2011. február 17. | 16:59:06

Bay Zsolt egy véres száju uszitó ! Egy szer meg üti a guta mert mikor beszél be pirosodik a feje a szája meg habzik fröcsög! Ezt addig csinálja mig sztogot kap gratulálók neki! Csk igy Tovább a szélütéshez, vagy agy infarkushoz vagy lógó kezekhez ,bénultan feküdni az ágyban nagyon sok ember jár igy

levin | 2011. február 17. | 16:58:12

Palikam,most nem teszel jot nekunk, israeli barataim mar aggodnak. Kar gerjeszteni a hangulatot.

erlauer | 2011. február 17. | 16:57:40

Az itteni kommentek egy része jól illusztrálja, sőt igazolja Paul Lendvai cikkének fontosságát.

rezvirag | 2011. február 17. | 16:56:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szamóca | 2011. február 17. | 16:53:39

@strogg | 2011. február 17. | 16:36:09
nagyon tévedsz! akikről Te írsz, nem liberálisok, hanem szélsőliberálisok, ultraliberálisok, anarchisták... (mindenki kiválaszthatja a számára legkedvesebb megnevezést), akik kommunikációs stratégiáikat és módszereiket tekintve semmiben nem különböznek a "hagyományos" szélsőségesektől (nácik, komcsik, vallási fanatikusok...). ha ebből a szemszögből közelíted őket, akkor könnyen fel lehet fedezni a jeleket: más vélemények elhallgat(tat)ása akár erőszakkal is, gyűlölet kiterjesztése egy egész népcsoportra (ebből a szempontból a szélsőliberalizmus új megoldást is hozott, hiszen rendszerint saját nemzetüket is kiszemelik), az igazság kíméletlen alakítása saját igény szerint, saját hivatalos nyelvezet kialakítása és kötelezővé tétele (esetünkben a PC-beszéd ugyebár -még nevet is kapott), saját axiómák önhatalmú bevezetése ...és még annyi más eszköz.

strogg | 2011. február 17. | 16:43:10

libertyMUC | 2011. február 17. | 16:37:14
Te, és a hozzád hasonlók pont az ellenkezőjét állitaná akor, ha nem azt mondaná, ami nektek tetszik. Ha igy lenne, nyoma sem lenne a mondókádban azoknak a csodás magasságoknak, amivel jellemezted.
A te szinvonaladra meg ez a jellemző :) Ennek semmi köze semmiféel kultúrához, vagy európaiságoz.
1 poszttal ezelött pedig pont erről az agresszvitásról beszéltem :)
A hozzád hasonlók garantálják, hogy ez a szemlélet amit képvieltek, az életbe ne tudjon többé meggyökerezni. Ezért is emeltem ki a nol szerepét hir kapcsán. Kiváló szonda, hogy éppen merre veszi az irányt magyar szoclib értelmiség/gondolkodás.
Megnyugtató a válasz azt kell mondjam.

madarsoska | 2011. február 17. | 16:43:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2011. február 17. | 16:37:14

strogg | 2011. február 17. | 16:32:05

a színvonaladra jellemzö, hogy semmit nem olvastál lendvaitól. ha tetted volna, akkor nem vonnád kétségbe publicistai, írói képességét, de hazaszeretét sem. (igen, magyar hazaszeretetéröl beszélek, bár európaisága sem hanyagolható.)
lendvai magas szintje olyan lenne a magyar jobboldalnak mint gyöngyök a vályúban. pazarlás. eszetek, kultúrátok sincs öt megérteni.

strogg | 2011. február 17. | 16:36:58

kivételnek=követelnek.

strogg | 2011. február 17. | 16:36:09

madarsoska | 2011. február 17. | 16:32:38
Mindig is a liberálisok voltak a legerőszakosabbak.
Csak figyeld meg, hogy a demokrácia,meg szabadság védelmében miket kivételnek, és milyen stilusban. Nem véletlenül tartjuk őket a legkártékonyabbnak.

madarsoska | 2011. február 17. | 16:32:38

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2011. február 17. | 16:32:11

kiki78 | 2011. február 17. | 16:16:46

az én hazámnak semmi köze az éppen uralkodóhoz. az én hazám örök, uralkodói me gelmúlnak mint a hasmenés. de azér tjellemzö, hogy neked kádár népköztársasága volt a hazád.

strogg | 2011. február 17. | 16:32:05

"Paul Lendvai Ausztriában élő újságíró, publicista."

1. Ha ott él akkor miért foglalkozik velünk? Ha ennyire érdekeljük őt, miért nem költözik haza?
2. "újságíró, publicista." Ez biztos?
3. Ausztriában él. Valaki puszta önszorgalomból már odamehetne egy nyakleves végett ,hogy ha már vinnyog, meg szűköl, akkor legalább oka legyen rá.
4. A nol ezt leközli? Hááááááát gyümölcséről ismerszik meg a fa ugyebár...

Amúgy is hiteltelen a pali.

csoszi12 | 2011. február 17. | 16:21:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kiki78 | 2011. február 17. | 16:16:46

libertyMUC | 2011. február 17. | 16:09:50

Amikor Gyurcsány volt hatalmon, akkor is a hazámnak tekintettem. Sőt, még a komcsi rendszer alatt is, képzeld.

csoszi12 | 2011. február 17. | 16:15:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

libertyMUC | 2011. február 17. | 16:14:02

adamant | 2011. február 17. | 15:30:54

"Herr Lendvainak bizonyára meg sem fordul a fejében, hogy ebben az uszításban az egyik élenjáró harcos volt kezdettől fogva!"

jókat szoktam röhögni a jobboldal kétségbeesett ujjalmotogatáso taktija miatt.
1) a kritika nem uszítás
2) az uszítás, az övön aluli politikai kultúra a fidesz találmánya volt
3) buta, ostoba ellenvádakkal nem lehet komoly érveket megtámadni, nem is tudod, ne mis tudtad. csak a lendvaira fröcsögés marad. és ez az igazán szánalmas.
4) nem az a leényeg ki mond valamit, hanem hog y MIT mond. arra kéne már figyelni


kiki78 | 2011. február 17. | 16:13:08

Imre_32 | 2011. február 17. | 16:05:04

Figyu Imre, te most melyik cikkre reagálsz? Vagy csak úgy általánosságban írsz?

libertyMUC | 2011. február 17. | 16:09:50

kiki78 | 2011. február 17. | 15:57:27
"Csak hazánk folyamatos lejáratásán ügyködik a nemzetközi médiában"

nem tudom nem tünt-e fel, vagy csak szándékosan csúsztatsz... itt senki nem a hazát kritizálja, maximum orbán bandáját. és itt senki nem hazánk lejáratásával van elfoglalva. éppen ellenkezöleg: a nacionalista hányadék elleni újabb mozgalomról számol be lendvai, ami csakis hazánk javára válhat. semmilyen rémhírt nem olvastam a fenti cikkben. a komoly diktatórikus tendenciák létezését csak a vakok, meg a fideszesek tagadják.

lehet hogy neked az orbán rezsim a hazád, de akkor meg meg is érdemled, ez már elég kemény büntetés önmagában is. rossz lehet azonosulni ilyen szeméttel... dehát kinek a pap, kinek a papné...

Imre_32 | 2011. február 17. | 16:05:04

Elárulok nektek egy titkot.Kérdezhetnétek,hogy miért ítélik el a Magyarországon megjelenő rasszista,antiszemita,idegengyűlölő megnyilvánulásokat külföldön? Sohasem találnák ki a jobboldaliak.Elárulom.A külföldiek azért ítélik el a Magyarországon tapasztalható antiszemita, rasszista megnyilvánulásokat,mert Magyarországon antiszemita,rasszista megnyilvánulások történnek.Az emberiség nagy része elítéli például az antiszemita megnyilvánulásokat,mert úgy gondolja,hogy talán igencsak nagy hiba volt elpusztítani hatmillió embert pusztán származása miatt.Azt is gondolják,hogy aki ma is a zsidóság ellen uszít,az meg szeretné ismételni a korábbi mészárlást.Az,hogy például a zsidók intelligensebbek,értelmesebbek, kitartóbbak mint például mi,az nem az ő hibájuk.Talán jobb volna,ha mi is tanulnánk,így talán nem lennénk irigyek más nemzet fiaira,és nem tűzne el innen minden európai Lengyelországba.

csoszi12 | 2011. február 17. | 16:03:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

autopia | 2011. február 17. | 16:03:27

Csodalkozom, hogy eppen Lendvai nem tudja, hogy a Tanacsköztasasag utan valoban nehany olyan gazember is menekült Ausztriaba, akinek a kezehez ver tapadt.
Mivel akkor meg nem volt Genfi Egyezmeny legalabb ezeket nyugodtan visszaadhattak volna Magyarorszagnak. Ez egy helyes üzenet lett volna az utokornak: vannak bünök, amiket sehol es soha sem toleralnak, amikert mindenkeppen jar a büntetes. Ha a 2. vh utan pl. az örjöngö szerb partizanokat felelössegre vontak volna, akkor talan Boszniaban maskepp alakultak volna a dolgok.

madarsoska | 2011. február 17. | 16:00:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kiki78 | 2011. február 17. | 15:57:27

Ennek az embernek egy pozitív megnyilvánulását nem lehetett hallani az elmúlt években. Csak hazánk folyamatos lejáratásán ügyködik a nemzetközi médiában. Jobb dolga nincs?
Ami meg Alföldit illeti: Mitől "rendkívül tehetséges" az igazgató Úr? Például attól, hogy még mindig alkalmazza az erkölcsi hulla Stohlt? Vagy mert külföldön fall*sz*s plakáttal kampányol?

madarsoska | 2011. február 17. | 15:52:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

peti5030 | 2011. február 17. | 15:48:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

madarsoska | 2011. február 17. | 15:47:56

Moderálási alapelvek- komment törölve -

antivirtus | 2011. február 17. | 15:47:39

"A kezdetet - írta - Schiff András aggódó olvasói levele jelentette a Washington Postban."
Lendvai hozzáállását mi sem jellemzi jobban, hogy van képe "aggódó levélnek" nevezni egy Magyarországot kizárólag az általánosságok szintjén mószeróló, angol nyelven írt, külföldi laphoz elküldött irományt.
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2011/01/01/AR2011010102177.html
Ha Schiffet valóban az aggodalom vezette volna, akkor magyar nyelven, magyar médiumban teszi közzé részletesen megokolt, tényekkel alátámasztott mondanivalóját. Ennek hiányában marad a lejárató szándék alapos gyanúja, nála csakúgy mint Lendvainál.

keleti szél | 2011. február 17. | 15:44:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

keleti szél | 2011. február 17. | 15:44:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

keleti szél | 2011. február 17. | 15:44:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

matyas1443 | 2011. február 17. | 15:42:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

peti5030 | 2011. február 17. | 15:41:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

adamant | 2011. február 17. | 15:30:54

"Paul Lendvai: Uszítás Magyarországon"

Herr Lendvainak bizonyára meg sem fordul a fejében, hogy ebben az uszításban az egyik élenjáró harcos volt kezdettől fogva!

Hogy is van az Herr Lendvai, "Kritizáljuk más szemében a szálkát, de a magunkéban a gerendát nem vesszük észre...?!".

HIRDETÉS

Valami szokatlan történik ezekben a napokban Magyarországon - írta Lendvai a liberális napilapban. Kiváló művészek és tudósok lépnek fel belföldön és külföldön a tolerancia, a véleményszabadság és az emberi értékek védelmezőiként. Elítélik a nacionalista, antiszemita és romaellenes hangulatkeltést is - fogalmazott.

A kezdetet - írta - Schiff András aggódó olvasói levele jelentette a Washington Postban. Schiffet azonnal megtámadta Bayer Zsolt, a Fidesz alapító tagja, Orbán Viktor barátja, és a Tanácsköztársaság tömeggyilkosaihoz hasonlította - fogalmazott Bayernek januárban a Magyar Hírlapban megjelent egyik cikkére utalva. Lendvai kommentárjában idézett Bayer cikkéből: „várta őket Ausztria és annak hülye kancellárja, Renner, s még hülyébb államtitkára, Bauer. Ez a két bolsevikrajongó tárt karokkal várta a népbiztosokat, a gyilkosokat, előre megadva nekik a menedékjogot”. Ez az idézet - írta Lendvai - „sejtetni engedi a Magyar Hírlap azon sztárkolumnistájának szellemi színvonalát, aki már 2008 márciusában - Esterházy Péter szavaival - az utóbbi évek messze legundorítóbb cikkét írta”.

Ezután a híres karmester, Fischer Ádám vette fel a kesztyűt - folytatódott a cikk. A következőkben a szerző felidézte többek között Fischer Ádám, Konrád György, Tarr Béla és mások Európai Bizottsághoz intézett petícióját, és Fischer Ivánnak a Frankfurter Allgemeine Zeitungnak adott január 27-i interjúját. Utóbbi a nacionalista demagógiára és a demokrácia leépítésére figyelmeztetett az interjúban, s „postafordultával megkapta a választ; zenekarának támogatását indoklás nélkül 17 százalékkal csökkentették” - írta Lendvai.

HIRDETÉS

Heller Ágnes, Radnóti Sándor, Vajda Mihály és más nemzetközileg elismert filozófusok sajtókampány céltáblái lettek - fogalmazott. "A Nemzeti Színház rendkívül tehetséges igazgatóját, Alföldi Róbertet, állítólag szintén le fogják váltani" - írta, felidézve, hogy Alföldit "meleg hazaárulónak" nevezték.

A kormánypárt kétharmados többsége fényében érvényes az, amit Elias Canetti írt Tömeg és hatalom című művében: az uszító tömeg gyors növekedésének egyik fontos oka tettük veszélytelensége - írta Paul Lendvai.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    82 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS