Más hírforrások, például a BBC szerint a keresés továbbra is folyik a Földközi-tengeren, 250-300 méter mélységben. A feketedobozok hiányában egyelőre a gép által küldött utolsó hibaüzenetekből próbálnak következtetni a történtekre, illetve ellenőrzik az utaslistán szereplőket. Utóbbi egyelőre nem járt eredménnyel: az utasok egyike sem szerepel a terrorszervezetekkel kapcsolatos nyilvántartásokban.
A műszerek utolsó hibaüzenetei az egyik ablak jégtelenítő rendszerének a meghibásodását jelezték, ezt követően működésbe lépett a két füstjelző, a mosdóban és a fedélzeti számítógépeket tartalmazó rekeszben lévő – számolt be az Independent. A szakértők azonban pontos adatok hiányában egyelőre csak találgathatnak. Például a füstjelzők riasztását számos más dolog is okozhatja a tűzön kívül, többek közt vízpára.
Az egyiptomi, francia és görög hatóságok nem zárták ki, hogy a repülőgép lezuhanásának hátterében terrorista akció áll, azonban egyelőre ez is csak egy a lehetőségek közül. Sokan attól tartanak, hogy a szigorú biztonsági intézkedéseket áthágva a párizsi Charles de Gaulle repülőtéren csempészhettek fel valamit a repülőgépre. Az EgyiptAir katasztrófáját azonban egyelőre egyetlen terrorszervezet sem vállalta magára – írja a CNN.
Csütörtök hajnalban tűnt el a radarokról az EgyptAir MS804-es járata. A gép 56 utassal és a 10 fős személyzettel a fedélzetén szerdán 23:09-kor szállt fel Párizsból, és kairói idő szerint csütörtök hajnalban 2:39-kor látták utoljára. Az utasok közül 30-an egyiptomi állampolgárok voltak, rajtuk kívül 15 francia, 2 iraki, illetve egy-egy brit, belga, kuvaiti, szaúdi, szudáni, csádi, portugál, algériai, illetve kanadai állampolgár ült a gépen.
A légitársaság tájékoztatása szerint a repülőgép 10 mérföldet tett meg Egyiptom légterében, mielőtt eltűnt. 37 000 láb, körülbelül 11 300 méter magasan repült, amikor nyoma veszett. A flightradar24.com járatkövető honlap adatai szerint az eltűnt repülő egy 2003-ban gyártott Airbus A320-as, utolsó ismert helyzete pedig a Földközi-tenger felett volt.