Nézze meg Koszovó CNN-re forgatott imázsfilmjét!
Nemzetközi reklámkampányt indított Koszovó, hogy javítsa az alig több mint másfél éve független állam arculatát, és minél több turistát és befektetőt vonzzon. A hétfőn indult reklámhadjáratot a híres Saatchi and Saatchi ügynökség vezényli le. A kampány 60 másodperces klipekből fog állni, amelyeket a CNN amerikai hírtévében, a BBC brit közszolgálati adón, továbbá a Euronews, a CNN Türk, a Bloomberg és a Eurosport tv-csatornákon is vetítenek.
Emellett informatív hirdetések jelennek meg az országról olyan nagy nemzetközi hetilapokban mint a The Economist vagy a Nesweek. A Saatchi and Saatchi januárban nyerte el a pristinai kormány által kiírt 5,7 millió eurós megbízást.
A reklámkampányt ünnepélyes külsőségek között indították el; a ceremónián jelen volt Fatmir Sejdiu koszovói elnök és Hashim Thaci koszovói kormányfő is.
A kampány az oraszág fiatalságának életerejét hangsúlyozza. "Kampányunk nemcsak gazdasági jellegű, amely befektetőket szeretne az országba csábítani, hanem politikai is. A szerb propaganda hosszú éveken át eltorzította a Koszovóról kialakult képet" - mondta Memli Krasniqi, a koszovói kormány kampánáyának vezetője.
Eddig a világ 62 országa ismerte el Koszovó függetlenségét, köztük az Európai Unió legtöbb állama és az Egyesült Államok. Szerbia nem hajlandó elfogadni egykori tartománya egyoldalú kiválását, és az ENSZ-tagállamok által előterjesztett jogvitákkal foglalkozó hágai Nemzetközi Bírósághoz fordult. A bíróság december elején fogja először tanulmányozni a kérdést.