belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Nem vicc a szlovák címer

Fel akarja jelenteni a Sme liberális napilapot Ján Slota Szlovák Nemzeti Pártja egy, a minap elfogatott hazafiassági törvényt parodizáló videó miatt. Április elsejétől „furcsa háromszínű takarók”, „háromgombócos, hupikék törpikés fagylaltba szúrt fehér antennák” és egy „nem túl jól sikerült versike a rossz tátrai időjárásról” kerülnek az tantermekbe – próbálkozott a humorral Tomás Hudák, a lap egyik szerkesztője.

NOL/bumm.sk| NOL| 2010. március 8. |28 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

volk | 2011. november 18. | 14:15:41

Tény, hogy a csehszlovák szétválás (1992) előtt a szlovákok nagyon igyekeztek mielőbb saját állami/nemzeti jelképeiket feleleveníteni. A kettős keresztes címer még (a polgári) Csehszlovákia idejéből megvolt - pajzsként a kétfarkú fehér oroszlán karján, a szlovák országrész jelképeként. A közös himnusz is második felében szlovák volt, magyarul a "Hej, ha nékem száz forintom volna..." népdalra emlékeztető dallammal, hazafias versszöveggel. Nos, így már '92-ben deklarálták, hogy ők a most is látható színeket választják zászlójukhoz, a kettőskeresztes pajzsot pedig címerükül. Nem is volt baj addig, amíg a csehek néhány hónap múlva - de még '92-ben - nem közölték, hogy ők akkor viszont megtartanák maguknak a régi csehszlovák zászlót. Pozsonyból hullott rájuk az átok, hogy a váláskor nem ebben állapodtak meg (ami igaz). A csehek sem fukarkodtak a válasszal, az egyik prágai újságíró így fogalmazott: "Most mit vannak úgy oda a szlovákok, csináltak maguknak egy lobogót az orosz zászlóból és a magyar címerből, legyenek vele boldogok...". Sok becherovkát, illetve borovicskát kellett mindkét oldalon elfogyasztani, amig lecsillapodtak a kedélyek.

tabor | 2010. március 9. | 08:41:55

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szittyaninja | 2010. március 8. | 22:01:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Dr Cenzné | 2010. március 8. | 21:03:36

Nem vicc a szlovák címer: De igen

medve1942 | 2010. március 8. | 18:14:21

rakerdező - most már látom, Marton Veronika tanulmánya...

Gustav | 2010. március 8. | 17:38:26

"„Tudják, mi háborított fel a legjobban? Hogy valaki, akit én ferde hajlamú, nem normális embernek tartok, arról beszél, hogy az állami címer egy fagylalt antennával, valamint háromszínű takaró – jelentette ki Belousovová a JOJ tévé műsorában. Az SNS alelnöke szerint ezzel meggyalázták az állami jelképeket."

Ja igen, de a magyarok "görbelábú gnómok" és István király lovas bohóc. Ez nem gyalázatos...

Tényleg nem vicc a tót címer, mert a magyar címerből lopták. Így nem lehet az.
De amit ún. Szlovákiának neveznek, nos ez az állam egy vicc. egy nagyon rossz vicc és már lejárt.

medve1942 | 2010. március 8. | 15:30:01

Hatvannégyben jártam először Pozsonyban. Egy plakát valamilyen magyar eseményt hirdetett. Olcsó megoldást kerestek, fehér alapon volt egy piros virág, tulipán vagy rózsa, persze zöld szárral. Az éber nyomdaigazugató rájött, hogy nacionalista aknamunka esete forog fenn, bezúzatta a plakátokat, és újra nyomatta - KÉK szárú virággal.
Azért rakerdezo hatezer éves sumer agyagtáblájára a kettős kereszttel és hármas halommal kiváncsi volnék...

bozsós | 2010. március 8. | 15:19:45

kibicke | 2010. március 8. | 14:17:12

"Megneznem nem-e bujna ki az ördög belöletek ha peldaul Budapesten kolozsvari funaros mintara haromszinüre festenek a padokat, kukakat es neha a keriteseket is."
Kibicke! Összetéveszt minket valakivel. Azok, akik a fenekükre is a nemzeti színeket festik - azok az amerikaiak - lelkük rajta. Itt nem erről volt szó.

KannibálTatárÚr | 2010. március 8. | 14:19:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kibicke | 2010. március 8. | 14:17:12

Nafene, nem is hittem volna hogy ennyien tarjak szentnek a nemzeti jelvenyeket. Lazitsatok mar!! Az ha valaki jelkepekkel viccelödik nem jelenti azt hogy utalja az illetö jelkepet. Megneznem nem-e bujna ki az ördög belöletek ha peldaul Budapesten kolozsvari funaros mintara haromszinüre festenek a padokat, kukakat es neha a keriteseket is. Azt hiszem egy idö utan sokaknak mar nagyon elege lenne a piros-feher-zöldböl, anelkül hogy feladnak a magyarsagukat.

Barcsak annyi tisztelet lenne bennünk magyarokban egymassal szemben mint ahogy azt a nehany jelkepet tiszteljük, akkor nem lenne most ez a politikai es moralis zürzavar, amiben egy jobbos egy balost egy kanal vizben megfojtana, es forditva. Inkabb viccelödnenk a jelkepekkel, es tisztelnenk jobban a masikat es annak a velemenyet.

komszomol | 2010. március 8. | 14:15:00

"buff | 2010. március 8. | 13:48:01

Hálásnak kellene lennie ennek a Slota nevű senkiházinak, hogy egyáltalán megtűrtük a gyülevész bandáját.
Lehet még másként is."

buffikám! Te tűrted meg? És lehet még másképp is? Muhaha! Jól ráijesztettél a szlovákokra!

Vésd az eszedbe, hogy NEKIK még van hadseregük, nekünk már nincs. A NATO csicskása vagyunk.

komszomol | 2010. március 8. | 14:07:52

Más népek érzéseit illik tiszteletben tartani, de ez a "szent jelképek" duma elég álszent baromság.

A mi piros-fehér-zöldünk meg a címerünk igen csak fiatalka abban a formában, ahogy használjuk, az elemei meg innen-onnan vannak összeszedve, a kettős keresztet sem a magyarok találták fel. Szóval nem kell akkora hűhót csapni, én sem sértődök meg túlságosan, ha valaki fikázza azt a címert, amely alatt ifjúságom hősei, Papp Laci, Kozma Pisti, Balczó András öregbítette hazánk hírnevét.

Legfeljebb elkönyvelem faragatlan tuskónak az illetőt.

buff | 2010. március 8. | 13:48:01

Slota egyszerűen kifogyott az észérvekből /szerintem nem is volt neki/ és előszedi a jelképeket. Ahogy ő egy kitömött bagoly társaságában /valami tátrai sas, vagy mi/ mutatkozik szívesen, mi a turul képével.
Egy zászló pedig olyan amilyennek valaki megálmodta. Egyébként milyen nemzet fiai vesztették életüket a zászló alatt? Hol volt "nemzet", vagy ilyesmi? Az elmúlt húsz évre gondol az a szerencsétlen? Mert azelőtt nem volt szlovák "nemzet". Kár ócsárolnia István szobrát. Az ő királysága garancia volt arra is, hogy a szlovák törzsek, családi bandák ne vesszenek el végleg a történelemben.
Hálásnak kellene lennie ennek a Slota nevű senkiházinak, hogy egyáltalán megtűrtük a gyülevész bandáját.
Lehet még másként is.

szittyaninja | 2010. március 8. | 13:38:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szittyaninja | 2010. március 8. | 13:35:59

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tarpataky | 2010. március 8. | 13:15:22

Hm.olvasva a kommenteket,egy két vidiótát leszámítva,aki gúnyolódik rajta,tisztességes vélemények.Nekik üzenem,hogy akkor már Slotának két dologban is igaza van,amit a ronda turulokról mondott,az is frankó.Feketedjen sok fajankó.

tarpataky | 2010. március 8. | 13:15:21

Hm.olvasva a kommenteket,egy két vidiótát leszámítva,aki gúnyolódik rajta,tisztességes vélemények.Nekik üzenem,hogy akkor már Slotának két dologban is igaza van,amit a ronda turulokról mondott,az is frankó.Feketedjen sok fajankó.

ugocsa | 2010. március 8. | 13:03:28

Egy nemzet7nek vannak jelképei me3lyeket tisztelni kell.Sajnálatos, hogy vannak még emberek akik ezen viccelődnek.Igaza van Slotának!Milyen lenne, ha náláunk is viccelődnének a nemzeti jelképeinkkel?Lehet vitázni rajta,hogy milyen legyen, vagy mi legyen? De ha már eldöntötték,akkor azt tisztelni kell,mert egy nemzeté a jelkép!

bozsós | 2010. március 8. | 12:43:52

Slotának teljesen igaza van. A nemzeti jelképeket senki se gyalázhatja, mert ezzel az egész népet sérti meg. Nálunk persze mindent lehet. Emlékszem, még 20 éve az SZDSZ akkor elnöke nevezte a magyar címert "svájci sapká"-nak. Biztos az SZDSZ vezetőségén belül különb módon is vigyorogtak a nemzeti jelképeinken azok, akiknek semmi sem szent.

Dödölle | 2010. március 8. | 12:35:31

"...Nem vicc a szlovák címer..."
Hanem ?....

ugocsa | 2010. március 8. | 12:30:11

Minden nemzet szimbólumait védi.Nálunk csak egy párt volt a rendszerváltozás után, aki felemlítette, hogy a Himnusz-t le kell cserélni, és helyette a Szózat legyen a nemzetünk himnusza.Aztán mostanság is van egy párt amelyik szeretné a trikolórt lecserélni és csak az árpád-sávos zászlót alkalmazni. Ez különben nem újszerű gondolat,. hiszen egy elmebeteg magyar,Szálasi Ferenc is ezt akarta.Igaz ez a párt sem áll messsze ettől az ideológiától,mely először is kinyalta a s...ét a náciknak,félanalfabétákra bízta a hadsereget, az ország irányítását, kirabolta a magyar népet, és menekült, futott mint a nyúl amikor harcolni kellett volna. Csak védtelen magyarokkal, gyerekekkel és asszonyokkal volt nagy a szájuk.Ez a nőszemély meg a barátai olyan sötétek mint azok akik nyomorba döntötték az országot és nyakunkra hozták az oroszokat!

KannibálTatárÚr | 2010. március 8. | 12:28:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

rakerdezo | 2010. március 8. | 12:20:52

Csak erdekessegkeppen, a kettoskereszt-harmashalom rajta van az Okinawai tablakon is Japanban (kr. e. 1000), es egy sumer agyagtablan is (kr. e. 4000). Biztos szlovakok voltak... :D

Mirakel | 2010. március 8. | 12:18:42

Szegény szlovákok, olyan görcsösen akarnak kompenzálni, hogy már csak röhögni lehet rajtuk.

sandor1 | 2010. március 8. | 12:07:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

g.leo | 2010. március 8. | 12:04:34

Ezért a zászlóért ugyan melyik csatában haltak meg a tékozló tót atyafiak?

héron | 2010. március 8. | 11:52:56

Tényleg csak érdekelne, hogy a kettős kereszt hármashalmot, hogyhogy beették szlovák testvéreink? Ez a szimbolika honnan jön?

liberal01 | 2010. március 8. | 11:30:20

Jót röhögtem. De hasonló dolgok nálunk is lesznek, ahogy majd a Fidesz meg a jobbik versenyez "magyarságteljesítményben". Úgyhogy a következő rezsimnek - amely alapjában persze lehangoló lesz - ugyancsak lesz humoros oldala.

HIRDETÉS
Nem takaró, nem antenna ...
Nem takaró, nem antenna – életkép a 2002-es szlovák parlamenti választásokról
Reuters - Petr Josek

„Tudják, mi háborított fel a legjobban? Hogy valaki, akit én ferde hajlamú, nem normális embernek tartok, arról beszél, hogy az állami címer egy fagylalt antennával, valamint háromszínű takaró – jelentette ki Belousovová a JOJ tévé műsorában. Az SNS alelnöke szerint ezzel meggyalázták az állami jelképeket. „Milyen emberek azok, akik képesek így meggyalázni a zászlót, melyért a nemzet fiai meghaltak?”- tette fel a kérdést az SNS alelnöke.

Tomáš Hudák szerkesztő az SNS által kidolgozott hazafiassági törvényt figurázta ki, többek között megjegyezve, április elsejétől „furcsa háromszínű takarók“, „háromgombócos, hupikék törpikés fagylaltba szúrt fehér antennák“ és egy „nem túl jól sikerült versike a rossz tátrai időjárásról“ kerülnek az tantermekbe. Hudák az üggyel kapcsolatban csak annyit mondott, meglepte őt, hogy bárkinek is eszébe juthat, hogy feljelentést tegyen „egy humoros műsor, egy ártatlan tréfa miatt”. „Nem gyújtottam fel és nem köptem le a lobogót, a vicc abból áll, hogy a zászlókat és állami jelképeket az iskolákba akarják vinni, ahol kis gyerkőcök vannak. Megpróbáltam a gyerekek szemével tekinteni arra, mit válthat ki bennük a zászló és a címer” - jegyezte meg a humoros videó készítője.

A Sme hétfői kommentárjában is foglalkozik az esettel, rámutatva, pont Ján Slota SNS-elnöknek köszönhető, hogy a feljelentés nyomán nem lenne szabad bárminek is fenyegetnie Hudákot. A szerző, Lukás Fila emlékeztet, az ügészség nemrégiben elutasította Ondrej Dostál és Csáky Pál feljelentését Ján Slota ellen, melyet magyargyalázás címén tettek. „És akkor jöttek ezek a rablók, gyilkosok, és azok, akik Szlovákia-szerte undorító turulokat emelnek, ezeket a magyar papagájokat“ - jelentette ki a Szlovák Nemzeti Párt elnöke, ám az ügészség nem találta gyalázkodónak ezt a mondatot, többek között arra hivatkozva, hogy nem hangzott el Slota szájából, hogy a magyarokra gondolt. Az ügyészségi logika szerint tehát például a „furcsa háromszínű takarók“, és Hudák többi megjegyzése sem vonatkozhat az állami jelképekre, mivel szó sem esik a címerről, lobogóról, vagy himnuszról. Fila hozzáteszi, az ügyészségnek eljárását kellett volna indítani Slota ellen, mégsem tette, így azt sem lehet pontosan megjósolni, mit tesz ebben a teljesen abszurd esetben, ha Belousovová megteszi feljelentését.

HIRDETÉS

A hazafiassági törvény körüli történések fejre vanak állítva, előbb azok az emberek, akik meglopják saját államukat és szégyent hoznak rá, kötelező rituálékat fogadtak el. Amikor valaki viccet csinál az egészből, ezek az emberek gyalázkodásról kezdenek beszélni, holott pont az ő politikai sikerük épül a valóban veszélyes uszításon – összegzi a lap. „Mindez sokkal inkább nevetséges lenne, mint Tomáš Hudák világa. Csakhogy Ján Slota világában valóban élnünk kell” - zárul a kommentár.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    28 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS