Nem találják a Szuhoj fekete dobozát
Az idő kitisztult, így pár helikopter meg tudta közelíteni a helyet, ahol szerdán az orosz gyártmányú Szuhoj Superjet-100 nekicsapódott a Salak-hegynek Indonéziában. A gép bemutató repülésre vitte az indonéziai légitársaság munkatársait, a fedélzeten orosz mérnökök, egy amerikai és egy francia állampolgár is volt. A géppel felszállás után ötven perccel elvesztették a kapcsolatot, majd a Superjet a sziklafalnak csapódott. A mentést az időjárás miatt csak később sikerült elkezdeni, az azonban hamar világossá vált, hogy a balesetet az utasok közül senki sem élte túl. Eleinte ötven utasról volt szó, majd az indonéz légitársaság közölte, összesen 45-en voltak a gépen. Azonban még ez sem biztos, a pontos utaslista ugyanis a gépen volt.
A helikopterek szombaton elkezdték leszállítani az utasok maradványait a nyolcvan kilométerre lévő Jakartába. A mentőcsapat eddig 16 zsáknyi testrészt gyűjtött össze, egy holttestet sem találtak meg teljes egészében. Az áldozatok azonosítása már el is kezdődött, de nehéz megállapítani, hogy eddig hány ember testrészeit találták meg a dzsungelben.
A mentőcsapat munkáját nagyon megnehezíti az időjárás és az, hogy a repülő egy majdnem teljesen függőleges sziklafalnak ütközött, így a helyszínt nagyon nehezen lehet megközelíteni. A csapat a gép fekete dobozát is keresi, ennek segítségével ki lehetne deríteni, mi okozta a balesetet. A dobozt azonban még mindig nem találták meg, a gép darabjai ugyanis szétszóródtak a sűrű dzsungelben. Az eset kivizsgálásában orosz szakértők is részt vesznek majd.
A legnagyobb rejtély, hogy a pilóta miért kért engedélyt a légiirányítóktól, hogy tízezer lábról hatezerre ereszkedhessen egy 7200 láb magas hegy közelében. A közlekedési minisztérium szerint megadták neki az engedélyt, azt hitték, a pilóta a közelben lévő katonai bázist akarja megmutatni az utasoknak. Az orosz szakértőcsapat szerint a pilóta megszeghette a biztonsági előírásokat, ez okozhatta a balesetet.