autopia | 2010. február 23. | 12:13:44
Nekem az a asanda gyanum van, hogy ez a cikk egy burkolt reklam. A masodik linkben szereplö gyenge könyvet akarjak eladniuk.
Ha valaki az anyaszerepet akarja tamogatni, akkor tamogassa a csaladonkenti adozast, (atlagjövedelem), a gyerekek utani adokedvezmenyeket (az alanyi jogu segelyeket viszont a gyerekek erdekeben drasztikusan csökkenteni lehetne), a legszegenyebbeket pedig at-nem-valthato modon kell segelyezni (ingyenes, de konkret szolgaltatasok: etkeztetes, iskola, stb).
A sikeres csalad kapjon több segelyt.
Cesare Gonzago | 2010. február 19. | 18:20:16
Elisabeth Badinter korábban is hajmeresztő baromságokat írogatott, és francia értelmiségi körökben ünneplik ezt az ügyeletes emancipuncit. Remélem, múló divat csupán a "gender", és a feminizmus is oda kerül végre, ahová való: a történelem szeméttdombjára. A férfi legyen férfi, a nő pedig nő. Dicséretes, hogy a rövidesen felálló új kormány felülvizsgálja az óvodai nevelés irányairól kiadott legújabb agyrémet, amely "károsnak" tartja a hagyományos nemi szerepek elsajátítására irányuló nevelést. Remélem, ez az utolsó károkozás, amelyet a szocialista-liberális oktatási kormányzat elkövetett.
mizar | 2010. február 19. | 17:28:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. február 19. | 17:23:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Balu | 2010. február 19. | 16:22:36
Ekkor hülyeséget már rég olvastam. Méghogy az atomfegyver, hogy nem szülnek...!!
adamant | 2010. február 19. | 16:21:41
Sajnos szétrobbantották a nagycsaládokat, ahol 3 generáció tudott együtt, egymásért élni. Sokkal nagyobb mozgátere lenne most a nöknek (nagyi mindent megcsinál, föz, takarít, ebédet ad a gyereknek és minden tipp-topp, ráadásul ezt jó szívvel, magából nyugalmat árasztva, önként végzi, szemben egy "babysitterrel"...).
Más: sajnos Nyugat-Európában egyre több a kerrier érdekében a családot, gyermekáldást ledegradáló nö, akik elsösorban a kerriert részesítik elönyben, így az elsö gyermekáldást csak 40 éves kor után várják. Orvosok szerint a legjobb kor elsö szülésre a 20-30 év közötti.
Ördögi kör ez és nem lehet Nyugat-európai példákat Magyarországra adaptálni, mert ök másként élteék az elmúlt 65 évüket. Tartalékot halmoztak fel a ma nagyszülöi korban lévök (persze elidegenedettebbek is, mint itthon), így nincs anyagi problémájuk és jobban tudják a fiatalokat segíteni (ha akarják).
Jimmy2 elmebeteg ötlete, vagy az újabb gender lesz a megoldás ?? Ki tudja.
Én minden esetre maradok családpárti!
Szeretettel "A"
minime | 2010. február 19. | 16:01:24
haha, mókás a cikk címe :)
jimmy2 | 2010. február 19. | 14:19:49
Ha Magyarországon kevés a szülés jöjjenek ide az Ázsiaiak vagy Afrikaiak, kisebbek az igényeik, 16 órát is képesek dolgozni és kevesebb bért is kérnek.
Túl el vannak kényelmesedve egyesek "Itt Magyarországon".
jimmy2 | 2010. február 19. | 14:16:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. február 19. | 14:07:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
jimmy2 | 2010. február 19. | 13:57:07
Van elég szülés Afrikában és Ázsiában. Elvtársak, a Föld túl van népesedve. Azzal csak jót tesztek az ökológiai egyensúlynak ha nem szültök!!!
jimmy2 | 2010. február 19. | 13:48:31
"bevetik majd atomfegyverüket: kevesebbet fognak szülni."
NA ÉS?! KI NEM SZARJA LE!?
autopia | 2010. február 19. | 12:37:03
" delisa | 2010. február 19. | 08:36:14
A választás szabadságának megteremtésére volna jó törekedni. A svédeknél a nök 78%-a dolgozik, s az egy nöre jutó szülésszám a legmagasabbak között van Európában. "
Ez nagyon kreativan kezelt statisztika.
A svedeknel (es peldaul Hollandiaban is) a nem bevandorlo lakossag nötagjainak nagy resze valoban dolgozik, es ott a gyerekek szama szinten elegge alacsony. A statisztikat a bevandorlok sokszor gyengen kepzett es reszint ezert nem is foglalkoztatott nötagjainak atlagot messze meghalado gyermekvallalasi kedve emeli meg. Ez aztan ott is komoly tarsadalmi problemakhoz vezet.
Gaspar | 2010. február 19. | 11:29:12
mesterj,
A babazsúrt és a különórát épp annak kapcsán írta, hogy mostanában egyre gyakoribb lett itthon is. Azt látom, hogy sok szülő a család anyagi lehetőségein felül áldoz ilyenekre, mert attól fél, hogy különben a gyereke kimarad valamiből.
Nem ismerem minden nyugat-európai országot, de Franciaországban ez úgy megy, hogy a szülők a család összjövedelme és a család tagjainak száma alapján fizetnek az önkormányzati szolgáltatásokért. Az iskola, a nyári táborok többsége, a sportklubok, egyéb gyerekprogramok stb. többsége pedig önkormányzati szolgáltatás. Vagyis nem kell a férjnek különösebben jól keresnie ahhoz, hogy a feleség otthon maradjon a gyerekekkel (a családi pótlékról és a nagyarországihoz hasonló főállású anya státuszról nem is beszélve), különösen akkor, ha a fizetése amúgy sem volt túl magas.
Legkevésbé a magasan képzett, jól kereső, változatos munkával rendelkező nők maradnak otthon ott is.
FHajni,
Értem, amit mondasz, és egyet is értek vele, de ez az újkonzervatív, feminizmusnak álcázott mozgalom létező valami, és sajnos egyre nagyobb nyomást gyakorol sok nőre.
Azt sujkolja, hogy ha egy nő nem kizárólag az anyaságban éli ki kreativitását, nem alkalmazkodik hosszú évekig, és nem 1-2 évig, teljes mértékben a gyerekei igényeihez, azaz nem felel meg egyfajta női szerepnek,ami leginkább dédanyáink korára volt jellemző, akkor nem is igazi nő, valami nincs rendben vele.
Mindebben pedig az a "feminista", hogy azt állítják, a férfi és a nő alapvetően külö
mizar | 2010. február 19. | 11:09:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mesterj | 2010. február 19. | 11:09:18
mizar
Mi a tápszert pontosan tartaléknak használjuk illetve kiegészítésnek (jó az étvágya a gyerkőcnek). Ha nem lenne akkor nem fél óra lenne az etetés hanem másfél. Próbáltuk...
De úgy látom mindenkinek egyértelmű, hogy ez a cikk nem az itthoni viszonyokról szól.
Gaspar: Az az "átlagos" anyuka akiről te írsz messze nem átlagos. Ott bizony apuci keres annyit, hogy ne kelljen anyunak dolgozni és ezért hordja a gyereket különórára meg babazsúrra.
Akkor pedig apu keresete megvan vagy havi 2-3ezer euró (vagy több).
A 4-5e eurót meg azért írtam mert azt hittem, hogy ezt a divat marhaságot a tehetősek "űzik". De mint tudjuk a hülyeség nem ismer korlátokat. :-)
FHajni | 2010. február 19. | 10:57:13
Mizar, a bátorságot, egyenességet, küzdést az anyjuktól is elleshetik, mind a fiúk, mind a lányok.
Az egyszülők legtöbbször nők akik bátran, egyenesen küzdenek a mindenapokban.
És nem úgy tervezi, a legtöbben, hogy ezt egyedül kell megtenniük, hisz a gyerekvállalás mindig két ember ügye, legalább.
GAspar:
..."az igazi hedonizmus a nagycsaládos élet, ennél több kaland és élmény nem hiszem, hogy érheti...".
POntosan erről szól az az újkonzervatív mozgalom, ami azt hirdeti, hogy a pelenkamosás, a WC pucolás és az egyéb háztartási munkák ugyanolyan értékűek - állítólag - mint egy vállalat vezetése, a nők pedig elégedjenek meg ezzel, hiszen nincs is szebb, mint az anyaság, ugye.
Annyira buta ez a szemlélet!! Vajon egy vállalatvezető csak vállalatot vezet? Nem teniszezik, nem utazgat, nem tanul nyelveket, nem nevel gyereket, ne adj isten?
Az anyaság nem csak a pelenka és a wc- pucolás, akit anya szült, az tudhatja: a kisbabakor nem tart tovább egy-másfél évnél, a gyerekek önállósodnak, egyre több szabadságot adnak, és akár vállalatvezető is lehet mellettük az ember lánya.
Még kommenteket írni is van ideje:), mint Csil-nek és nekem, Csil, minden elismerésem, és minden soroddal egyetértek:)
Csil | 2010. február 19. | 10:17:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. február 19. | 10:01:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gaspar | 2010. február 19. | 09:56:30
daráló,
Nincs min vitatkoznunk, teljesen egyetértek veled, sőt, Elisabeth Badinter könyve ugyanerről szól.
Éppen az ilyen típusú társadalmi elvárások, nyomás ellen szólal fel. Úgy gondolja, hogy komoly visszalépés figyelhető meg ezen a téren a 70-es évekhez képest.
Az általad leírt probléma, a nők, különösen a kisgyerekes anyák munkaerőpiaci hátrányos megkülönböztetése, ha kevésbé is, mint Magyarországon, de nagyon is létező probléma.
mizar | 2010. február 19. | 09:53:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gaspar | 2010. február 19. | 09:52:51
mizar,
Igazad van. Badinter csak egy túlzó és napjainkban egyre divatosabb állásponttal vitatkozik, mely szerint létezne valamiféle, a tanulási és szocializációs folyamatoktól független anyai ösztön, ami arra predesztinálná a nőket, hogy kizárólag úk foglalkozzanak a csecsemőgondozással és a gyermekneveléssel.
Égyébként én is azt tapasztaltam, mit te, gyerekeim kisbaba korában bizony én is felédredtem éjjel, akkor is, ha csak a másik oldalukra fordultak.
Szóval nem hiszem, hogy a gyermekgondozás kizárólag a nők kiváltsága/kötelessége lenne, még akkor sem, ha szülni és szoptatni tényleg csak ők tudnak.
mizar | 2010. február 19. | 09:52:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
daráló | 2010. február 19. | 09:49:59
Gaspar | 2010. február 19. | 08:28:58
Ezzel vitába szállnék. Mivel a férjem igenis végez itthon is háztartási munkát, ahogy én is segítek neki, ő nekem, remekül működik a csapatmunka.
Ellenben ettől nekem, két kisgyerek anyjaként, még nem fog az ölembe pottyanni a lehetőség, hogy ekkorászor akkora karrierem legyen, mivel az első kérdés, hogy hány gyerek van. A következő mondat, a "Majd visszahívjuk". Fel sem merül a munkaadóban, hogy csapatmunkában megoldhatjuk, hogy hol ő, hol én leszünk otthon a beteg gyerekkel (mivel őt 8 év után azért annyira könnyen nem rugdalják ki, mint engem.)
Tőle még egyszer sem kérdezték, van-e gyereke, és mikor megy GYES-re. Pedig ha én keresnék többet, arcra esne, mert ő maradna itthon, és én hoznám a pénzt. :D
Ez ma fel sem merül, hogy a gyereknevelés és a háztartás csapatmunka, ez ma a TÁRSADALMI ELVÁRÁSOK SZERINT női munka.
Gaspar | 2010. február 19. | 09:47:48
mizar,
Franciaországban, Angliával elelntétben, van óvoda, ahová 2,5 fél éves kortól fel is veszik a gyerekeket. sőt, éppen az a baj, hogy egyfajta kisiskolaként működik, nem hagyják a gyerekeket eleget játszani, már 4 évesen írni, legalábbis betűket formálni, tanulnak.
Sajnos ezt saját tapasztalatból tudom, a gyerekeim is francia óvodába jártak.
gyakorlatilag a francia gyerekek 99 százaléka jár óvodába.
A bölcsődék viszont tényleg nincsenek, mindössze a gyerekek 10 százalékának tudnak helyet biztosítani.
Inkább az óriási munkanélküliség okoz gondot, ami hivatalosan 11 százalék körüli, nem hivatalosan valószínűleg sokkal nagyobb.
Ilyen körülmények között jól jön, ha minél több nő választja a főállású anya hivatását, ők legalább nem rontják a munkanélküli statisztikákat. Az állam addig is juttat nekik havonta néhány száz eurót, hogy megbecsülve érezzék magukat.
A gond az, hogy ezeknek a nőknek később, hacsak a férjük nem keresett tényleg jól és időközben nem vált el tőlük, gyakorlatilag alig lesz nyugdíjuk.
A francia nők egyébként elég jól megoldják az anyaság és a munkavállalás összeegyeztetését, nem véletlenül náluk látni az egyik legmagasabb születésszámot Európában.
daráló | 2010. február 19. | 09:43:58
h.genoveva | 2010. február 19. | 08:07:20
Ez a kettősség ma nagyon is jól megfigyelhető. Országunkban a tanulatlan nők valóban mást se tesznek, mint sok gyereket nevelnek. A tanult nők 30 éves kor előtt nem vállalnak gyereket, akkor is max. kettőt. (Na igen, 14-16 éves korban kezdve azért jelentősen több gyereket lehet szülni.) Viszont az apák megnövekedett felelősségvállalása nem pont úgy alakul...
Az meg hiú ábránd, hogy egy tanult, művelt, jó társadalmi pozícióban élő férfi egy tanulatlan nőt fog anyának választani, mert megelégszik a gyerekneveléssel. :S
mizar | 2010. február 19. | 09:38:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
daráló | 2010. február 19. | 09:37:52
A fiatal lányok persze, hogy inkább a babaillatú, nyugodt, sütisütős anyukaságot szeretnék választani, mint a kemény, egymást taposós, macsós karrierista világot, ahol legfeljebb a szívrohamukat lehet dédelgetni.
Elárulom: a férfiak 90%-a is inkább otthon maradna a családdal, a polcszerelős, barkácsolós, atyáskodó apa szerepében, ha tehetné, és nem keresne jóval többet, mint a felesége. Mivel pénzből élnek-élünk: nincs sok választása a családoknak.
daráló | 2010. február 19. | 09:35:00
Jajj, menjenek az ilyen kékharisnyás fap..ák a fenébe!!!
Az nem jut eszükbe, hogy nincs választásuk a nőknek? Akinek kisgyereke van, erős hátrányból indul a munkaerőpiacon, gyakorlatilag elvágta magát. A gyerektelenség pedig nem fegyver, hanem kényszer: aki meg akarja tartani a jó ki állását, és nem akar takarítóként vagy "kávéfőző dekorációs eszközként" "érvényesülni" a továbbiakban, az nem megy szülni.
Mivel a nők többet le kell, hogy tegyenek az asztalra, mint a férfiak, még a férfinál és férfibbnak kell lenni: a férfiak meg nem mennek szülni, nem szoptatnak (nem ÚGY!), és akinek vannak ilyen kis gyengeségei, hogy méhhel és petefészekkel született, ne akarjon karriert.
Esetleg, ha a munkaadók végre kihevernék azt a mániát, hogy a gyereknevelés csak a nő feladata, lenne változás. De amíg fiatal férfitól nem kérdezik meg, hány gyereke van, ki vigyáz rá, ha beteg: mert EGYÉRTELMŰ, hogy ez női munka, addig nincs miről beszélni.
A kisgyerekes anyáknál senki nincs nagyobb hátrányban a munkaerőpiacon.
MIÉRT?
Erre kell keresni a választ, és lesz itt annyi gyerek, (itt, Európában, a fejlett-kapitalista országokban), hogy győzzék összeszámolni.
mizar | 2010. február 19. | 09:33:29
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gaspar | 2010. február 19. | 09:33:03
csil,
A cikk címe csak a szövegkörnyezetből kiragadva félreérthető.
Badinter ugyanis egy amerikai, az újkonzervatív hullámot képviselő feminista antropológusnő könyvét figurázza ki, aki a csimpánznőstényekre hivatkozva indokolja meg az emberi "nőstényekre" vonatkozó teóriáját.
Elég szerencsétlen dolog volt ezt így átvennie egy magyar lapnak, hiszen Franciaországabn már vtöbb mint egy hete folyik a vita a könyvről, és valószínűleg mindenki ismeri az előzményeket.
A szerő alighanem azt a, sok amerikai tudósra jellemző teóriát szeretné megdönteni, amely szerint az emberi viselkedés jó része, az adott esetben az anyai ösztön, alapvetően biológiailag meghatározott lenne.
Badinter azt állítja, hogy a szocializációs folyamatok nagyobb súllyal esnek latba, mint az állatoktól örökölt ösztönök.
medve1942 | 2010. február 19. | 09:26:36
Aki a címet kitalálta, sose látott még Animal World filmet a csimpánzcsaládok életéről... :-)
Gaspar | 2010. február 19. | 09:26:02
mesterj,
Már megint ez a magyaros rosszindulat.
Franciaországban igen kevés apuci keres 4-5000 eurót, az átlagkereset ugyanis kb. havi 1600 euró.
Ez a jelenség pedig nem a jómódúakra jellemző igazán, az ügyvéd vagy orvos francia anyuka maga is jól keres, és megengedheti magának, hogy állandó háztartási alkalmazottat vegyen fel, ahogy nálunk is.
A társadalmi nyomás létezik, például olyan formában, hogy a környezetvédők nyomására két évvel ezelőtt a francia kormány adót vetett ki az eldobható pelenkákra és ababatápszerre. És persze árad a médiából is, megjelent a szülészeti klinikákon és az iskolákban/óvosákban is.
És ne gondold, hogy nálunk nem létezik. Gyerekeim budapesti általános iskolájában - és megjegyezném, hogy teljesen átlagos családok lakta környéken lakom - bizony sok ilyen anyukával találkozom.
Sokszor nem dolgoznak,fő foglalatosságuk az, hogy különóráról különórára és onnan babazsúrra hurcolják a gyerekeiket, megírják helyettük a házi feladatot, és mélyen megvetik azokat, akik nem így élnek.
sajnos van erre példa a saját családomban is.
Magyarországon a statisztikák szerint a munkaképes korú nők fele nem dolgozik, mégis, mit csinálnak szerinted? Alig hiszem, hogy mindegyikük 50 év feletti vagy kisebbséghez tartozó falusi nő lenne.
Egyszerűen ismét megjelent az az ideológia, hogy a gyermek alapvető érdeke, hogy az anya otthon maradjon, velük foglalkozzon főállásban, egyébként pedig puceválja a lakást, hogy az csillogjon-villogjon, és várja esté
mizar | 2010. február 19. | 09:22:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Csil | 2010. február 19. | 09:20:05
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Csil | 2010. február 19. | 09:18:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mizar | 2010. február 19. | 09:14:10
Moderálási alapelvek- komment törölve -
mesterj | 2010. február 19. | 09:06:14
De könyörgöm nézzük már meg mi ellen "harcol " ez a feminista filozófus!
Hát nevelje úgy a gyereket ahogyan az állítólag elvárások diktálják az akinek két anyja van. Majd hülye leszek nem használni eldobható pellust! Valamint őszintén szólva a tápszer az egy áldás. Ciciztetni a babát örökké?? Akkor majd hogy fogja elválasztani amikor már ott van az ideje?? Túlzott elvárások vannak a nőkkel szemben? Lehet, hogy Franciaországban igen. Ha apuci keres 4-5ezer eurót akkor anyu otthon is maradhat akár és mindenféle agybeteg irányzatok figyelembevételével is nevelheti a gyereket (ráér pelenkát mosni). De ha normális akkor azt mondja :NEM . Ehhez nem kell semmiféle feminista mozgalom meg könyv. Aki meg nem vesz részt tevőlegesen a gyerek nevelésében az meg ne pofázzon bele. Aki nem ad kalácsot , ne adjon tanácsot... Apuka meg szépen belenyugszik mert látja, hogy a gyerek szépen nő.
Gaspar | 2010. február 19. | 09:03:23
mizar,
Természetesen igazad van. Csak miután évekig éltem Franciaországban, azt hiszem, talán jobban értem, hogy Badinter miről beszél.
Amúgy szerintem nálunk is elkelne egy ilyen könyv.
Gyakorlatilag arról van szó, hogy kb. két évtizeddel ezelőtt megjelent egy újkonzervatív hullám - egyébként Magyarországon is és nemcsak ezen a területen - ami a természetre, a biológiai meghatározottságra és a csecsemők/gyermekek valós és állítólagos igényeire támaszkodva próbálja meg visszakényszeríteni a nőket a pelenkamosás (környezetvédők) és a tűzhely mellé.
A mozgalom megjelenése, talán nem véletlenül, egybeesik a 90-es évek elejére jellemző gazdasági válsággal.
Képviselői eléggé alattomos módon keltenek lekiismeretfurdalást, állandóan a gyermekek állítólagos érdekeire hivatkoznak, aminek az lett a következménye, hogy sok nő úgy érezte, neki nem megy együtt a munka és a gyermeknevelés.
Nem mellesleg ennek az egyik következménye a Nyugat-Európában már jó ideje ismert és nélunk is egyre ismertebbé váló jelenség: az ún. zsarnok gyerek.
A gyermek ilyen mértékű középpontba állítása ugyanis, akinek érdekében gyakorlatilag mindenről le kell mondani, aki az anya életének célja kell, hogy legyen... oda vezet, hogy a nő/anya gyakorlatilag a gyermek egyfajta szolgája lesz.
Azt persze senki sem sem vonja kétségbe, hogy gyermeket csak nők szülhetnek és szoptathatnak.
Sajnos azonban ez az ideológia nagyon jól jön az államnak, mely a túlságosan bőkező nyugdíjrendszer miatt egyre keve
020406 | 2010. február 19. | 08:41:07
Hogy mennyire igaza van Badinternek az mutatja, hogy ott születik több gyerek, ahol a gyerek nem akadálya a női munkavállalásnak, karriernek, nem zárja őt el évekre a munka világából: Franciaország és Izland.
A nőket otthonmaradásra ösztöndző támogatások a gyerekvállalás ellenében hatnak, ennek legékesebb bizonyítéka a 40 év gyes kk-európában és a családi adózás Németországban.
Amúgy meg, ahol a nők hozzáférnek a fogamzásgátláshoz, ott nagyon gyorsan csökken a születésszám, függetlenül attól, hogy a nők dolgoznak-e.
mizar | 2010. február 19. | 08:38:14
Moderálási alapelvek- komment törölve -
delisa | 2010. február 19. | 08:36:14
A választás szabadságának megteremtésére volna jó törekedni. A svédeknél a nök 78%-a dolgozik, s az egy nöre jutó szülésszám a legmagasabbak között van Európában.
mizar | 2010. február 19. | 08:31:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Gaspar | 2010. február 19. | 08:28:58
Kedves Fhajni és h.genoveva,
Éppen hozzászólásaik illusztrálják, hogy milyen igaza volt Elisabeth Badinternek, amikor megírta ezt a könyvet.
..."az igazi hedonizmus a nagycsaládos élet, ennél több kaland és élmény nem hiszem, hogy érheti...".
POntosan erről szól az az újkonzervatív mozgalom, ami azt hirdeti, hogy a pelenkamosás, a WC pucolás és az egyéb háztartási munkák ugyanolyan értékűek - állítólag - mint egy vállalat vezetése, a nők pedig elégedjenek meg ezzel, hiszen nincs is szebb, mint az anyaság, ugye.
A gond csak az, hogy nyilvánvalóan nem minden nő osztja ezt az álláspontot, bennük viszont a szlogenek állandó ismételgetése és a társadalmi nyomás lelkifurdalást kelt (milyen anya az, aki).
Mert bizony igen gyakori, hogy egy nő nem a nagycsaládos életben szeretné kiélni kreativitását, hanem, átlagos nőként szeretne egy-két gyereket és emellett dolgozni. Ehhez azonban nem sok segítséget kap, sem a társadalomtól/államtól, amelynek ő is adófizető tagja, sem pedig a férjétől, aki a természetre ésa biológiai meghatározottságra hivatkozva gyakorlatilag alig vesz részt a háztartási munkákban (mintha a mosogatás és a porszívózás biológiailag meghatározott magatartásforma lenne).
Egyébként Oroszországról egy szó sem esett a cikkben, a szerző Olaszországot említette.
magnetron | 2010. február 19. | 08:14:26
Moderálási alapelvek- komment törölve -
h.genoveva | 2010. február 19. | 08:07:20
Németországban azért müködik a nők "atombombája" /milyen ostoba kifejezés/, mert nagyon sok asszony kénytelen dolgozni. De a meg sem emlitett Oroszországban a család sikeres szovjet feldulása után , a nehéz férfi munkát is végző nők nagyon keveset szülnek. A lakosság fogy. Nálunk is ez a helyzet.
Teljesen érthetetlen, hogy amikor nincs elegendő munkahely, miért kellene képzetlen /tehát nem orvos,tanár stb/ nőknek dolgozni. Nagyobb társadalmi hasznot hoznának, ha gyermekeket nevelnének, gondoskodnának a családjukról. A gyakorlat azt mutatja, hogy az ilyen családokban a férfiak is nagyobb felelősségt éreznek. Aki pedig azt mondja, hogy a csak otthon tevéknykedő nő csak biológiai szerepet játszik, az még nem vezetett igazi háztartást.
FHajni | 2010. február 19. | 08:05:24
engem mindig felháborít, amikor a "nőkkel így meg úgy bánnak' - dolgokról olvasok. Hát van nekik is lehetőségük, szavuk, erejük, nem is kevés, hogy változtassanak a dolgokon, és ezt meg is teszik.A cikk is pont ilyesmiről szól.., szerintem. A férjek, apák nem gépek, hogy ez történik velük, akkor ők úgy reagálnak (szoptató feleség- kilépő apa)
Ennél sokkal árnyaltabb és összetettebb a férfiak személyisége, és folyamatos interakcióban vannak, tehát változnak ők is, a gyerek és a feleség (nő) hatására..
Az élet azonban ellentmondásokból áll..
Ötgyerekes,elég sok helyen dolgozó nőként szerintem hitelesen szólhatok..A hedonista nők pedig nem tudhatják, hogy az igazi hedonizmus az a nagycsaládos élet:)), ennél több kaland és élmény nem hiszem, hogy érheti, spontán, bármikor és bárhol az ember lányát, mint ha sok gyereke van:)
aszteroid | 2010. február 19. | 07:45:36
Milyen durva cím ez már...!
|