belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Merkel: a multikulturális Németország megbukott

A multikulti hitvallása - hogy immár egymás mellett élünk, és ez mennyire jó nekünk - ez a felfogás megbukott, teljességgel megbukott - hangoztatta a kereszténydemokrata kancellár a CDU és a CSU ifjúsági szervezetének kongresszusán.

MTI| 2010. október 16. |143 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

szabadszo | 2010. október 19. | 00:05:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 18. | 09:49:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 18. | 09:16:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

alterego56 | 2010. október 18. | 00:08:53

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 22:31:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balango | 2010. október 17. | 20:05:18

lazus | 2010. október 17. | 20:01:07

Huzni kell egy hatart. Sajnos Merkel a nyilatkozataval atlepte ezt a vonalat.

Épp ideje volt. Csak reménykedni lehet, hogy nem túl későn tette.

lazus | 2010. október 17. | 20:01:07

Helga | 2010. október 17. | 15:12:35

Azt elhiszem, hogy te igy gondolod, de sokan nem es ezzel gondok vannak. Sokan nem tesznek kulonbseget az Eu polgarai es az Eu-n kivuliek kozott. Nekik egy a lenyeg, hogy valaki "nemzetidegen" -e vagy sem, hogy lehessen uszitani. Huzni kell egy hatart. Sajnos Merkel a nyilatkozataval atlepte ezt a vonalat.

Kattintós Kőkorszak | 2010. október 17. | 19:27:49

medve1942 | 2010. október 17. | 16:30:24

"Mindenesetre - bár ez más téma - egy dologban megállapodhatunk: Izrael jelenleg a kereszténység védőbástyája. "

Ma már ne igyál többet. :)

Helga | 2010. október 17. | 18:27:24

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 18:26:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 18:19:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balango | 2010. október 17. | 18:15:48

szabadszo:
"A modern Európának minden állampolgáráról egyformán gondoskodnia kell, akár kényelmes ez a németeknek akár nem."

Miért? Milyen isteni vagy természeti törvényből következik, hogy arról is gondoskodni kell, aki nem óhajt gondoskodni magáról? Én olyan törvényt ismerek, hogy "aki nem dolgozik, ne is egyék." Tekintettel a munkanélküliségre mint létező problémára, hajlandó vagyok engedményeket tenni, és így módosítani a törvényt: "aki nem akar dolgozni, ne is egyék."
Szerintem az én adómból szerencsétlenekről kell gondoskodni, de parazitákról nem.

Alapvetően semmi nem JÁR.

Balango | 2010. október 17. | 18:07:25

"Mindenesetre - bár ez más téma - egy dologban megállapodhatunk: Izrael jelenleg a kereszténység védőbástyája."

Elfogultságod érthető, Medve, de sokan látjuk úgy, hogy Izrael - pontosabban az izraeli politika - az, ami szembefordítja egymással az euro-atlanti térség államait és az iszlám államok népességét. Izrael semmilyen módon nem áll az iszlám európai terjeszkedésének útjában, viszont a legkülönbözőbb módokon folyamatosan az iránta való lojalitás demonstrálására kényszeríti az euro-atlanti államokat, ami nagyon komoly feszültségforrás Európa, Amerika és az iszlám között.

medve1942 | 2010. október 17. | 16:30:24

Vagyis - nem momdom, hogy le kell rombolni a kölni mecsetet, sút, de nagyon örülök, hogy nem építették a dóm mellé, kicsit magasabbra az utóbbinál. Örülök, hogy van nálunk egri minaret, Gül Baba-türbe, Jakováli Haszán mecset Pécsett, Bahai-iroda a Ferenciek templomával szemben, iszlám vallási központ Budán, három testvér-étkező pompás török ételekkel, de egy hajnali müezzinnek vagy egy éjszakai Bajrám-dobolásnak már kevésbé tudnék örülni.
Mindenesetre - bár ez más téma - egy dologban megállapodhatunk: Izrael jelenleg a kereszténység védőbástyája.

medve1942 | 2010. október 17. | 16:22:18

Tényleg kezdem magam frissen kinevezett rasszistának érezni. :-) Fenét. Nagyon helyes, ha valaki megőrzi az ősei kultúráját. Az a prof., akitől 1963-ban cigányul tanultam, mert érdekelt az eredeti kultúra, a két-háromszáz éves "sváb" nyelvjárások talán legnagyobb szakértője volt, Claus Jürgen Hutterer. Nincs ezzel semmi gond. Azzal sincs, ha a pizza és a döner éppúgy német étellé lesz, ahogy magyarrá lettek a Balkán ételei. Azzal van gond, ha a hagyomány keresztbe áll a társadalmi lét fő vonalával, például a nemek egyenjogúságában. Akkor a később jövőnek kell alkalmazkodnia. A kun mondhatta kun-törökúl a Miatyánkot, van olyan kiskun, aki talán ma is így mondja, de a Miatyánkot kell mondania, nem Tengrihez vagy Allahhoz fohászkodni.

paria | 2010. október 17. | 16:13:35

ILEGALLITAS=CRIMINALITAS
Mindenki europaban tartsa tiszteletben a hozza kapcsolodo orszagok torvenyeit. Ki az akinek tetszik a bankok kirablasa, a penz automatak felrobbantasa, a kartyak lemasolasa, a zsebtolvajok, az agresziv koldulok, a gyerek tolvajok, es a lista sajnos nagyon hosszu. SZABADSZO TE SAJNOS NEM ERTED HOGY MENNYIRE ZULOTT AZ A TARSADALMI RETEG AMIT TE UGY VEDSZ

revify | 2010. október 17. | 15:52:55

... ne haragudjatok kiszökött Artúr kutyám a kuncsaft után - csak azt tudnám, hogy vasárnap délután miért keresnek, amikor hétköznap fullservice-ben rendelkezésre állok. Hát persze magyar stílus bejelentés nélkül "gyüvünk a paphoz". Rendben. Elfogadom. Artúrt be kell fognom, mert még elüti egy úrvezető. Majd jelentkezem.

revify | 2010. október 17. | 15:50:00

... egy kis szóigazítás, de fogalomzavar feloldása is: nem figyelünk rá, de az NSZK, Németországi Szövetségi Köztársaság (az országi-n van a hangsúly). Nincsenek tartományok, szövetségi országrészek vannak és szabadállam benne Bajorország, Szászország. Így más egy kicsit.Persze kényelmesebb tartományt mondani magyarul s ez Osztrákra is áll, mert az is szövetségi államokban létezik.

paria | 2010. október 17. | 15:48:22

@szabadszo
"'Szerintem az európai romáknak ugyan olyan joguk lehet a francia rivérán élni, mint mondjuk a franciáknak. Miért akadályozzák akkor őket a jogaik gyakorlásában? "'
Az egyetlen akadaly az hogy ne ugy elyenek mint BUNOZOK! az ILLEGALITAS AZ = A BUNOZESEL! es pontosan nekik is ugyan olyan jogaik vannak mint mindenkinek tehat ugyanazok a szabalyok ervenyesek rajuk is, de nekik ez nem tetszik, ok azt hiszik hogy ok a torvenyek felett allnak es ott telepedhetnek meg ahol csak akarnak, lophatnak csalhatnak amikor csak akarnak! te ezt nevezed NORMALISNAK. Hany agysejted mukodik?

revify | 2010. október 17. | 15:45:14

... lentebb Valamnelyikőtök kérdezte: hány szerb él Németben. jelen pillanatban nyolcszázezer körül. Tito okos volt, hogy kiengedte a 60-as évek elején vendégmunkásként a jugoszláviai népeket. A második generáció hordja már a kinti nyugdíjakat haza. Kádárék nem engedhették ki vendégmunkásnak (az NDK-ba igen) az NSZK-ba a magyarországiakat. Nyílván Moszkva tiltása érvényben volt.

piramis | 2010. október 17. | 15:43:59

Ha jól látom, a kommentelők túlnyomó többsége hangos helyesléssel fogadta Merkel asszony megszólalását. A jelek szerint egyre többen gondolják úgy, hogy a beilleszkedni képtelen és nem akaró muzulmán bevándorlók milliós tömegei veszélyeztetik az európai nemzetek kulturális, stb önazonosságát.
Továbbá a hétköznapi életben is megoldhatatlan konfliktusok sorát okozzák.
Ezzel kapcsolatban megjegyezném, hogy ugyanezek az európai országok az izraeli-arab konfliktusban szinte kivétel nélkül mindig az arabok oldalára állnak.
Vagyis miközben egyre hangosabban jajveszékelnek a zsidó-keresztény gyökerű európai civilizáció jövője miatt, ennek a kultúrának a bölcséjét, Izraelt, közönyösen-cinikusan odavetik az iszlámnak. Akkor most, hogy is van ez? Ha a zsidókat támadják a mohamedán hitűek, akkor az helyes, ha nálunk okoznak bajt, az ellen védekeznünk kell? Nincs itt valami bűzlő képmutatás? És ha Izraelt nem hajlandók a védőszárnyuk alá venni az európai országok, márpedig nem hajlandók - pl. befogadni a NATO-ba -, akkor milyen erkölcsi alapjuk van arra, hogy otthon fellépjenek ugyanazok ellen, akik a Közel-Keleten Izrael elpusztítására készülnek?

revify | 2010. október 17. | 15:41:35

... vissza a merkeli felismeréshez. Rádöbbentek a németek, hogy a törökökkel (akik lenézik a németek életvitelét - néhány példa - háziállatszeretet megelőzi a gyermekszeretetet, széthulló-újra s újraösszeálló német párkapcsolatok etc)integrációban kell létezniük. Egyedül a törökök integrációja okoz komoly gondot. A törökök igen nagy többségükben családszeretők, szorgalmasak, tiszták és takarékosak is.

revify | 2010. október 17. | 15:37:13

... a két nagy történelmi egyház az evangélikus és a katolikus azonnal nemzetépítővé vált (minden intézményüket visszakaptak, amely a közjót támogatta és munkahelyeket teremtettek mind a mai napig tökéletesen funkcionál). Csak a német katolikus karitász (korábbi munkahelyem, négyszáznyolcvanezer főállású munkatárssal tevékenykedik). A szakszervezetek erőteljesen védik a munkás érdekeit.

Shearer | 2010. október 17. | 15:31:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

revify | 2010. október 17. | 15:28:23

...folyt.:egy példa csak: a német hadifogoly hazatért, ha bombatölcsér is volt a háza helyén, az övé volt, nem vették el tőle, nem adták másnak sem később újra másnak. (Lásd, reprivatizáció meg nem szavazása a magyar parlamentben). "Nem lehet visszamenni a középkorba a magyar földtulaj viszonyokat tekintve", de az 1947-es re visszamehettünk volna. Ez útóbbi megjegyzés tőlem. Folytatás következik. Üdv.

libertyMUC | 2010. október 17. | 15:25:52

folyt:
a zöldek, akik mindíg is a bevándorlást szorgalmazták és a "multikulti" támogatásának gyagya CDUs vádja terül rájuk, ma már országosan 19% körül "állnak", baden-württenberg tartományban 32%os az aktuális népszerüségük (a stuttgart 21 vasútprojekt megtámadása miatt). a zöldek immár a CDU számára is komoly ellenfelek lettek és merkel a multikulti buggyadtságával is el akar tölük határolódni.
a baj csak az, hogy a német realitás merkelt már rég túlszárnyalta. az integráció -problémák ellenére is - tény. a lakosság kb 20%a bevándorló, vagy bevándorló gyökerü.
aki ezek kultúrális befolyását tagadja, az vak, vagy pszeudo-konzervatív, vagy mind a kettö.

libertyMUC | 2010. október 17. | 15:25:17

lehet azon vitatkozni, hogy igaza van-e merkelnek, aki a "multikultit" temetné. a realitás az, - a bevándorló országgá vált németországban - hogy a párhuzamosan együtt élö kultúrák egyre inkább egybe mosódnak, kölcsönösen kihatnak egymásra. egy közös európai kultúra van születöben, amiben nem csakaz európai bevándorlók veszik ki részüket. az átlag német ma már ugyanúgy tülkül egy esküvöi meneten az autójában, minta azelött a török bevándorlók. ugyanúgy elmegy sushit enni a sarki olasz tulajdonú étterembe, mint a többi bevándorló, ugyanúgy elmegy nemzetközi sport- és kultúrális eseményekre, mint a bevándorlók, ugyanúgy török zöldségesnél vásárol, mint az anatóliából érkezett külföldi lakosok. és a bevándorlók nagy többsége sem teszi ezt másképp: gyerekeik a helyi német tájszólásban (is) beszélnek, ugyanazt a zenét hallgatják, ugyanúgy öltözködnek. a multikultiból már rég egy közös kultúra lett, ami a konzervatívok jobbcsücskét és szekurális fanatikusait félelemmel tölt el. (mert potens konkurenciárólis szó van.)
merkel CDU-ja beindult jobb felé... populizmussal halásznak a szélsöjobboldali trágyában szavazatok után, mert antiszociális, tökepárti és lobbiista politikájuk miatt egyre vesztik a szavazóikat.
a multikulti tagadása a CDU jelenlegi zöldellenes kampányának is része. a zöldek, akik mindíg is a bevándorlást szorgalmazták és a "multikulti" támogatásának gyagya CDUs vádja terül rájuk, ma már országosan 19% körül "állnak", baden-württenberg tartományban 32%os az aktuális

revify | 2010. október 17. | 15:24:39

... a hihetetlen gazdasági csoda "megbolondította" az átlagnémetet.(Hétköznapi materializmus). Dübörgött a gazdaság (Adenauer, Erhard alatt indult). A Marshall terv alátámasztotta, de az nem volt döntő. Hasonló szorgalmas volt a magyar háború utáni magyar generáció is, felépítették villámtempóban az ország nyugati felét. Vendégmunkás csak 1958-tól tette be a lábát a Csonkanyugatnémetországba. Megelőzően 1945-ben minden munkásembert védő törvény érvényben maradt és ki is egészült, amit "Adolfóék" hoztak. Másutt már leírtam, a tulajdonviszonyok abszolut védelme kezdettől fogva visszaállt. Teljes reprivatizáció volt. Folyt.:

Kattintós Kőkorszak | 2010. október 17. | 15:17:57

"A multikulti hitvallása - hogy immár egymás mellett élünk, és ez mennyire jó nekünk - ez a felfogás megbukott, teljességgel megbukott - hangoztatta a kereszténydemokrata kancellár "

WTF? :)))

Helga | 2010. október 17. | 15:12:35

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 14:57:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

lazus | 2010. október 17. | 14:52:54

Azoknak van igazuk, akik szerint Merkel tullott a celon. Felelos politikus NEM engedhet meg maganak ilyen nyilatkozatot. A CDU bukott meg.

Az arab es a torok kerdest nem lehet a multikulturalitas elvevel osszekeverni.
Az Europai Unio a celbol jott letre, hogy egyseges otthon biztositson minden tagallam szamara. Az Unio egyik alapcelja, hogy az tagorszagokat es polgarait kozelebb hozza. Ebben benne van a nemzetek keverese, es a nemzetallammi karakter tompitasa, vegul a nemzetallamok teljes megszuntetese.

Az egy mas kerdes, hogy az arabokkal meg a torokokkel vannak gondok, de oket nem
lehet az EU "eredeti" polgaraival egy szinten emliteni.

paria | 2010. október 17. | 14:43:48

@szabadszo,
Gondolom ezt a szabadszot nem kozvetlenul a mecsetbol tanulod, habar ugy latszik. Vedd a romakat es a toroket a sajat udvarodba, a zsebetbol segitsd es majd meglatjuk hova jutsz! SEHOVA! Vagy mindenki egyforman epiti a hazajat otthonat es tiszteli a kornyezetet meg az ottani kulturalis szokasokat vagy elhuzza a csikot. INFANTILIS PARAZITAKRA NINCS SZUKSEG

szabadszo | 2010. október 17. | 14:34:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 14:28:06

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 14:23:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hammada Patrol | 2010. október 17. | 14:17:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 14:14:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hammada Patrol | 2010. október 17. | 14:12:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kimitake hiraoka | 2010. október 17. | 14:08:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 14:04:44

Moderálási alapelvek- komment törölve -

revify | 2010. október 17. | 14:04:15

... Kösz a megtiszteltetést, hogy enyém lehetett a 101. kommentár.

revify | 2010. október 17. | 14:03:40

... ,hogy miket írtok ide! Mondjuk kicsit könnyebben beszélek mint sokan Közületek, (csonkanyugatnémethonban éltem 18 évig, húsz éve vagyok itthon) de mégis - a német politika rájött, hogy nem elég pótolni a munkaerőt és a fogyó született német lakosságot - a bejövőket integrálni is kell. Most végre bevallott valamit Merkel asszony s ez nem semmi, mert komoly (jó)következményei lesznek. Az őszinteség nem késő. Különösen akkor, amikor már Berlinben előfordult, hogy a német diákokat kicsúfolják idegen anyanyelvű osztálytársai. Ez csak egy példa. Majd folytatom. Üdv. Mindenkinek.

garrett64 | 2010. október 17. | 13:41:41

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 13:41:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

paria | 2010. október 17. | 13:38:22

@szabadszo,
A Torokok nem a magyar gazdasagot tudnak kiboviteni vagy meggazdagitani csak a gyerekszuletesek szamat, es ez a borzalmas szaporulat EPPENSEGGEL A LEGNAGYOBB SZEGENYSEGHEZ VEZET! a legnagyobb szegenyseg azokban az orszagokban van ahol a gyerekeket halomszamra szulik, de nevelni keptelenek.

kovacsi | 2010. október 17. | 13:37:19

Szabadszo! A történelem gyorsan változó valami. A németeknél voltál is hosszabb időt (nem láttalak), vagy róluk is a könyveidből tudsz mindent?

szabadszo | 2010. október 17. | 13:30:47

Moderálási alapelvek- komment törölve -

dekjh | 2010. október 17. | 13:30:37

Egyreszt orulok hogy vegre egy europai allam vezetoje ki meri modani azt amit az utca embere Nemetorszagban, Franciaorszagban, Nagy-Britanniaban sok eve tenykent kezel; masreszt szomoru hogy erre ennyit (evtizedeket!) kellett varni.

szabadszo | 2010. október 17. | 13:24:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 12:58:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Shearer | 2010. október 17. | 12:46:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 12:39:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 12:38:09

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bpredwing | 2010. október 17. | 12:36:49

szabadszo | 2010. október 17. | 12:32:12

Az EU olyan, mint a házasság: jóban rosszban együtt KELL lenni. Nemcsak a jót kell kimazsolázni.
Egyetértünk ha ezt a dolgot a segélyen élő, beilleszkedni nem akaró embertársainknak címezted.

szabadszo | 2010. október 17. | 12:32:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

bpredwing | 2010. október 17. | 12:27:35

Néhányan mintha szándékosan félreértenék a dolgot.Itt munkáról, beilleszkedésről van szó.Nem pedig arról hogy ki a cigány, ki a muzulmán vagy akármi más.Érdekes, ahogy előkerülnek ezek a szavak egyesek azonnal rasszistát kiáltanak.

szabadszo | 2010. október 17. | 12:23:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 12:18:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Bensheim | 2010. október 17. | 12:14:32

Hammada Patrol
Veritas

Teljesen egyet értek veletek!
Én is 1971-ben „vándoroltam“ be Németországba és egyértelmüen alkalmazkodtam az ottani viszonyokhoz, ez így normális! Nem is volt soha problémám az emberekkel (munkatársakkal, sporttársakkal és barátokkal).
A törökök, arabok és hasonló mentalitású népek, néhány kivételtöl eltekiktve, teljesen elzárkóznak és elvárják a németektöl, hogy munkanélküli segéllyel, családipótlékkal, mosé imaházak építésével tolerálják öket.
A német nép sokat nyelt és nyel a « hitleri tettek » miatt, de 65 év után nyiltan kimondhatják, hogy ök otthon vannak és a „bevándorlók“ igazodjanak az ottani életformához. Akinek nem tetszik, szabadon vállaszthat és csomagolhat a hazaköltözéshez.

szabadszo | 2010. október 17. | 12:11:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

azimut | 2010. október 17. | 12:08:13

A törökök kiverése Magyarországrol kegyetlen is sok penzbe és szenvedésbe került, de megérte. Igaz, más lehetőséget nem is hagytak.
http://www.youtube.com/watch?v=dU8dMHrJqPA

Helga | 2010. október 17. | 12:05:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 12:03:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kovacsi | 2010. október 17. | 12:01:27

Ennyi hülyeséget, mint szabadszo, rég olvastam egy személytől.
A németek a 2. vil. háború óta nem mertek ilyen véleményt megfogalmazni! Van oka, ha most mégis megteszik! Volt szerencsém dolgozni iszlám területen is, ott senki nem kiváncsi arra, milyen kultúrából érkezel, de rögtön elvárják, hogy alkalmazkodj. (a napi nyilvános imáktól eltekintenek)
Szép a tolerancia, ha kölcsönös.
Vakablak, ismét elfogult vagy! Az asztalod mellől fel kellene állni néha, szép a világ, érdemes megnézni.

miky75 | 2010. október 17. | 11:59:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 11:56:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

miky75 | 2010. október 17. | 11:53:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 11:48:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 11:46:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 11:45:01

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 11:42:40

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 11:41:10

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 11:40:11

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2010. október 17. | 11:37:19

Shearer | 2010. október 17. | 11:21:15
„A külhoni németek azon túl, hogy próbálják saját kultúrájukat, hagyományaikat ápolni, megőrizni, 100%-ig beilleszkedtek új hazájuk társadalmába. Dolgoznak, nem élősködnek,”

Dehogy. A román kultúrába pl. egyáltalán nem illeszkedtek be. Ott nem is azon volt a hangsúly, hogy mennyire jól vagy rosszul dolgoznak. Ott találtak egy adott kultúrát, és egy attól merőben idegent folytattak ők a falvaikban és városaikban, azaz tényszerűen mások voltak és mások maradtak mint azok, akik földjére letelepedtek. Azaz NEM integrálódtak, csak élték az otthonról hozott kultúrájukat tovább.

Egyébként is nincs ember se a láthatáron, aki ne szorgalmazná, hogy a No.-ban élő külföldiek dolgozzanak. Azonban arról sincs szó, hogy NE tennék. Ingyenélő külföldi is van, hogyne, egy csekély hányad. A mostani idegengyűlölő szlogenek azt a benyomást keltik, mintha minden külföldi ingyenélő, mihaszna, integrálódásra képtelen barom volna. Kb. tízévente zajlik le ez a folyamat, volt pl. 1990 körül egy erős ilyen tendencia, aztán 2000 körül, és most is ezt látjuk. Aztán amikor majd az, akinek érdeke ez a hangulatkeltés, végre eléri, amit akart, megint megnyugszanak a kedélyek.

Helga | 2010. október 17. | 11:36:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 11:35:34

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 11:32:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 11:30:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 11:28:04

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 11:26:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Shearer | 2010. október 17. | 11:25:21

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Shearer | 2010. október 17. | 11:21:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 11:18:03

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gaspar | 2010. október 17. | 11:16:26

Merkel csak csatlakozott Sarkozyhez, bár németes alapossággal tovább ism ent nála. És persze tudjuk, hogy a hollandok és dánok már korábban felébredtek.
Egyébként pedig, ahogyan valaki végre alább említette, nem azért van annyi muzulmán és fekete bevndorló Nyugat-Európában, mert a nyugat-európaiaknak büdös a munka. Hanem azért, mert mert a háboró után a megtizedelt férfi népesség nem volt elegendő arra, hogy munkaerőként kielégítsa a felfutó ipari termelést, Az már csak hab volt a torán, hogy az eredetileg vendégmunkásként érkező evándorlók később családegyesítés címén nemcsak feleségüket és gyermekeiket, de szüleiket, testvéreiket, azok házastársát stb. is maguk után költöztethették, ami, figyelembe véve az egyébként is magasabb termékenységi rátájukat, Exponenciális növekedést eredményezett.

Helga | 2010. október 17. | 11:12:54

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Hammada Patrol | 2010. október 17. | 11:08:12

Moderálási alapelvek- komment törölve -

vakablak | 2010. október 17. | 11:06:46

...abba illetve hozzáadta ahhoz, amit helyben talált. A folyamat évszázadokon át tart, nem zajlik le évek alatt.

vakablak | 2010. október 17. | 11:06:06

medve1942 | 2010. október 17. | 09:03:50
»»»Egyébként mintha egy antik jelmondatot cifrázna a világ: "Ha Rómában akarsz élni, úgy kell élned, ahogy a rómaiak."«««

És ha meg nem, akkor sincs semmi. A németek különösen büszkék arra, hogy hol mindenütt a világon éltek és élnek részben mind a mai napig német kivándorlók, mereven ragaszkodva a saját kultúrájukhoz, mintegy megtagadva az integrációt. A külhoni németek pont úgy szeretnek élni külföldön, mint ahogy éltek a saját országukban, őseik kivándorlása előtt. Ha a török/arab/lengyel gyerekek a német városok utcáin ma törökül/arabul/lengyelül karattyolnak, akkor az súlyos gáz és orvoslandó probléma. Viszont hogy a kitelepült németek még évszázadok múlva is ugyanezt teszik új hazájukban, gyakran még az eredeti (és otthonukban már részben kihalt) tájszólásukat is megőrizve, az nem hogy rossz, az egyenesen csodálatos és megőrzendő. Nincs itt valami kettős mérce?

Most konkrétan arról folyik a diskurzus Németországban, hogy az iskolákban meg kell tiltani a külföldi gyerekeknek, hogy a szünetben egymás között a saját anyanyelvükön beszéljenek.

Másfelől, megint csak a római-medvei jelmondathoz: Magyarország átjáróház volt évszázadokig, a multikulti fellegvára, ha így érthetőbb. Ha minden betelepülő otthonhagyta volna a saját kultúráját és mind csak a magyar szokásokhoz igazodott volna, akkor ma Mo. egy ázsiaias, elmaradott hely volna. Szerencsére nem így történt. Aki jött, hozta a saját kultúráját és beleolvasztotta

Shearer | 2010. október 17. | 11:05:58

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Shearer | 2010. október 17. | 11:03:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 10:59:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 10:58:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 10:54:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Shearer | 2010. október 17. | 10:51:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

idiotside | 2010. október 17. | 10:51:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Helga | 2010. október 17. | 10:41:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

trambulin1 | 2010. október 17. | 10:26:30

Most akkor innentől Merkel asszony nácifasisztaterrorista lett vagy mi, hittestvérek???

szabadszo | 2010. október 17. | 10:25:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

szabadszo | 2010. október 17. | 10:21:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Melchior | 2010. október 17. | 10:12:37

kimitake hiraoka | 2010. október 17. | 09:16:25

Igaz, és ez pech is egyúttal. (Már ami a rokonságot illeti.)
Viszont nem kell, hogy mindenki a barátom legyen. Elég, ha ismerem.
És, ha lehet: elismerem.

Melchior | 2010. október 17. | 10:12:30

medve1942 | 2010. október 17. | 09:03:50
"annyi idős mondás, mint a kereszténység."

Csak kötözködöm: a kereszténység előtt is volt élet és voltak "jó" mondások is.

paria | 2010. október 17. | 10:08:49

Oriana Fallaci a harag es buszkeseg cimu konyveben ezt irja a mai europarol:Hosszasan beszél az Európában élő arabokról, akik egyre komolyabb létszámban képviseltetik magukat, az állami pénzekből imahelyeket, mecseteket építettnek, azokat pedig a kormányzat fenntartja számukra, fizeti a költségeit. Aggályosnak tartja Fallaci mégis, hogy miért kell visszaélni ezzel a helyzettel, miért kell a semmittevés után követelőzni, holott semmi mást sem tesznek, csak gyenge minőségű termékeket árusítanak és napi ötször imádkoznak, ráadásul jelenlétükkel veszélyeztetik az országot. Mi lesz a következő? Pisa? Vatikán? MINDENKINEK ERDEMES ELOLVASNI

Melchior | 2010. október 17. | 09:54:07

Másfelől: ha nem "keveredtünk" volna (szándékosan, vagy erőszak által), nem tudom, mit neveznénk magyar kultúrának.

Melchior | 2010. október 17. | 09:42:50

medve1942 | 2010. október 17. | 09:03:50
"annyi idős mondás, mint a kereszténység."

Csak kötözködöm: a kereszténység előtt is volt élet és voltak "jó" mondások is.

Melchior | 2010. október 17. | 09:38:31

kimitake hiraoka | 2010. október 17. | 09:16:25

Igaz, és ez pech is egyúttal. (Már ami a rokonságot illeti.)
Viszont nem kell, hogy mindenki a barátom legyen. Elég, ha ismerem.
És, ha lehet: elismerem.

kimitake hiraoka | 2010. október 17. | 09:16:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kimitake hiraoka | 2010. október 17. | 09:13:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

medve1942 | 2010. október 17. | 09:03:50

Egyébként mintha egy antik jelmondatot cifrázna a világ: "Ha Rómában akarsz élni, úgy kell élned, ahogy a rómaiak." Kb. annyi idős mondás, mint a kereszténység.

medve1942 | 2010. október 17. | 09:01:39

Muszáj módosítanom kicsit a "jelszavamon", bár így hosszabb, de pontosabb. Az idegen nem ELEVE csúnya.

Hammada Patrol | 2010. október 17. | 08:59:51

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Balango | 2010. október 17. | 08:57:53

vakablak, xanadu

Le vagytok maradva. Olvassatok Seres Lászlót az európai idegen-kérdésről. Seres túlzott jobboldalisággal és nacionalizmussal nem vádolható, mégis szószólója lett az új trendnek, amire lassan nektek is rá kell bólintanotok.

Voltak erők - főleg a '60-as évektől -, akik itt nem részletezendő okokból abban voltak érdekeltek és azért küzdöttek, hogy megtörjék az európai nemzetek gerincét. Általában a NEMZET-et mint létező valamit szétzúzzák. Persze szigorúan csak Európában.
Majdnem sikerült.

Ám most ők is kénytelenek rádöbbenni, hogy bár ez a munka elvezetett a majdnem teljes szellemi uralmukhoz Európa felett, ezzel párhuzamosan teret nyitott az iszlámnak, ami egyre erősödik Európában, és ami felett - történelmi okokból - semmiféle hatalmuk nincs, és amely nem csak a befolyásukat szüntetheti meg Európában, hanem kellően megerősödve fizikai valójukban is kisöpörheti őket innen.
Most itt a pánik és a rádöbbenés, hogy azt az Európát, amely ezeknek az erőknek annyira fontos "Lebensraum" (ez az irónia helye), kizárólag a nemzeti eszme képes megvédeni Ázsiától és Afrikától.

A mi feladatunk pedig az, hogy az újra megerősödő nemzeti eszméket ne egymás ellen fordítsuk, hanem megpróbáljuk egyfajta új és erős európai nacionalizmusba integrálni. Amelyben egyébként a fent emlegetett erők is megtalálhatják a maguk helyét, ha akarják.

Melchior | 2010. október 17. | 08:43:00

kimitake hiraoka | 2010. október 16. | 22:35:36
"Az idegen lehet szép IS Meg csúny is meg förtelemsen csúnya is"

Meg csodálatosan szép is...Ahogy a rokonaim is lehetnek mindezek.

kismoszkva | 2010. október 17. | 08:07:47

34 èvig èltem Berlinben, de Merkel asszony ( akiugye Hamburgban született ) ès èdesapja pap volt, mègis tanulhatott fizikàt Moszkvàban. Nagyon feledèkenyek lettek a nèmetek! A NÀCI idöszak allatti pènzügyminiszternek màr
egy emlèktàblàt àlìtottak a "Potsdamer Platz" közelèben, mert ugye a nazionàlszocialistàk jò sok pènzt elloptak, illetve kivittek Luxemburgba, a Svàjcba. Na,de a volt "IM" Orbàn Viktor, majd fog adni jò tanàcsokat, hogy hogyan kell bànni a Nagy-Nèmetorszàgban èlö külföldiekkel.
Most màr megèrtem azokat a szemèlyeket,akik soha többet nem akarnak nèmet földre lèpni, turistaùtra menni.
"Aki a magyar vizet issza, annak a szive oda vàgyik vissza. A vilàg közepe
Magyarorszàgon van." Ezt mesèlte az èn magyar èdesapàm a kèt szeretett, de Berlin "Buch" kerületèben született unokàìnak. De mivel a gyermekeim apja a Heisenberg csalàd tàvoli rokona, ma màr nem emlèkeznek a nagypapàjuk szavaira. Sajnos.

Narancs.terror | 2010. október 17. | 07:11:05

blaszlo42 | 2010. október 17. | 05:18:54

Szegény Merkel, ha minket kérdez, már régen tudná, mekkora bukta a multikulti, mi már 20 éve tudjuk, nálunk még pártja(i) is volt(ak), mégis megbukott azokkal együtt.


Csak hogy nálunk soha nem volt még igazán Multi-kulti társadalom.Mellesleg merkel előveszi a reakciós konzervativizmust, amit én nagyon nem szeretek.Mert ugye a kispolgári középosztálynak kell valami rizsát-nyomni, ha nem akarja hogy mind a szocdemeknél kössenek ki újra.

alterego56 | 2010. október 17. | 06:52:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

idiotside | 2010. október 17. | 06:31:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

blaszlo42 | 2010. október 17. | 05:18:54

Szegény Merkel, ha minket kérdez, már régen tudná, mekkora bukta a multikulti, mi már 20 éve tudjuk, nálunk még pártja(i) is volt(ak), mégis megbukott azokkal együtt.

vakablak | 2010. október 17. | 04:58:47

Zárszóul még annyit, hogy legalább egy icipicit figyelhetne az a valaki, aki itt a címeket adja a híreknek. Hogy ez itt most konkrétan az MTI-nél valaki vagy a nol-nál, engem nem izgat. Legalább a minimális gondosságra kéne figyelmet fordítani.

Jelen esetben csupán arról van szó, hogy a cím hazug állítást tartalmaz. Angela Merkel sosem mondta azt, hogy „a multikulturális Németország megbukott”. Szó szerint ezt mondta: „A multikulturális eszme becsődölt, abszolút becsődölt!” („Der Ansatz für Multikulti ist gescheitert, absolut gescheitert!”) Ha valaki nem értené a „multikulturális Németország” és a „multikulturális eszme” szókapcsolatok közötti különbséget, azon sajnos már nem tudok segíteni.

xanadu | 2010. október 17. | 04:53:00

veritas | 2010. október 17. | 01:52:36

Csak óvatosan!

A kereszt jele alatt Mária országa 500 évig nem volt független, Isten nevében a múlt században elbukott két világháborút és területének kétharmadát, erőszakos halált halt ezen események alatt 2 millió magyar ember.

HIRDETÉS
Merkel: a multikulturáli...
Merkel: a multikulturális Németország megbukott
Reuters - Thomas Peter

Teljességgel megbukott a multikulturális Németország modellje, amely szerint különböző kultúrák harmonikusan élhetnek egymás mellett - jelentette ki szombaton Angela Merkel kancellár, állást foglalva a bevándorlás kapcsán fellángolt németországi vitában.

Németország a képzett munkaerő hiányával küzd és nem lehet meg a bevándorlók nélkül, de azoknak be kell illeszkedniük, magukévá kell tenniük a német kultúrát és annak értékeit - hangsúlyozta a kancellár abban a beszédben, amelyet konzervatív pártjának (CDU) és bajorországi szövetségesének (CSU) fiataljai előtt tartott a Berlin melletti Potsdamban.

A multikulti hitvallása - hogy immár egymás mellett élünk, és ez mennyire jó nekünk - ez a felfogás megbukott, teljességgel megbukott - hangoztatta a kereszténydemokrata kancellár a CDU és a CSU ifjúsági szervezetének kongresszusán.

HIRDETÉS

A bevándorlásról kezdett társadalmi vita élesen megosztja Németországot, amióta Thilo Sarrazin, az időközben posztjáról lemondott Bundesbank-vezető egy augusztusban megjelent könyvében beilleszkedni képtelen rétegnek nevezte a muzulmán, vagyis arab és török bevándorlókat, azt vetve a szemükre, hogy a népes családjaik révén húzott szociális támogatással voltaképpen élősködnek a német államon.

Vezető politikusok elítélték Sarazzin téziseit, de Horst Seehofer bajor miniszterelnök múlt vasárnap szintén arról beszélt, hogy az eltérő kultúrkörökből érkező bevándorlóknak, így a törököknek és az araboknak, összességében nehézségeik vannak a beilleszkedés terén. Ebből pedig azt a következtetést vonta le, hogy nincs szükségünk idegen kultúrkörökből érkező újabb bevándorlókra. Egy, a héten publikált közvélemény-kutatás közben a német társadalom nézeteinek drámai jobbratolódásáról számolt be.

Bár Potsdami beszédében Merkel megerősítette, hogy Németország továbbra is nyitott a világ felé, mintegy Seehofer szavait visszhangozva azt is kijelentette: Nincs szükségünk egy olyan bevándorlásra, amely ránehezedik a szociális rendszerünkre.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    143 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS