1 vélemény | 2010. augusztus 17. | 19:48:17
sajnos nagyonn negatív cikkek jelennek meg kórmányunkról .még ha csak szlovákiában az haggyán bár akik most ezt nehezményezik, máskór pont azt írják bezzeg szlovákia. ki érti ezt?? de szerte a világban mindenhól lesajnálnak mikor pl a kormány saját valutáját értéktelenití ,pártemberei hozzá nem értése miatt.lásd kósa.szijjártó forint gyengitö oktondisága.több negativ cikk jelen meg ezekröl vagyis orbánékról.röpke 3hónapos ténykedése kavart ekkora vihart. ez nem jó, nem jó az országnak és nem jó a pólgároknak.ezért remélem változtat a kormány a munka minőségénn. ráférne hazánkra.hajrá kormány!!!
intikam | 2010. augusztus 13. | 12:32:33
Felháborító egy miniállam mini-nemzetének önteltsége - na, pláne, hogy ez az új állam a Történelmi Magyarország része volt több, mint ezer évig...
De jön még kutyára dér...:(
harunalrasid | 2010. augusztus 12. | 14:32:34
azért ez olyan gyerekes!
egy minisztertől azért elvárható lenne, hogy valamivel komolyabban vegye a feladatát, mint az ilyen ovodás durcáskodás!
jusztse! lehet, hogy a lábával is toppantott hozzá?
ezek a fülkeforradalmi hevületek egyszer még megégetik valakinek a száját!
venember | 2010. augusztus 12. | 09:50:42
Fátime | 2010. augusztus 12. | 00:19:46
"Ma már senki sem sajnálkozik a cseheken. Igen, van saját út. Igazi "különút" nincs. Dsak a birka megy vakon, amerre "vezetik". Egy normális társadalom nem."
Igaza(d) van, kicsit annyiban finomítanám, hogy "sajátos" út van, ami figyelmbe veszi a nemzeti sajátosságokat, a világ történéseit és ezek ránk való hatásait egyaránt.
És itt van a probléma. Kérlek, olvasd el a NENYIT-t és a NER-t, főleg az utóbbit. Nem is az a lényeg itt, hogy ki kit tömjénez. Hanem az, hogy egy olyan utat deklarál, amit még senki sem próbált és meg sincs építve. És ez az egyik, ami rémísztő.
A másik az, hogy az útépítéshez a köveket nekünk kell összeszedni és ilyen utat utoljára Hannibálnak sikerült építenie ("csinálunk egyet"). Most kizárólag az útépítési törvények deklarációja folyik, ami leginkább abban nyilvánul meg, hogy aki velünk van, annak nem kell követ törni.
Olvasd el, amit ajánlok. Aztán térjünk vissza arra. hogy mit lehet csinálni a birkáknak.
Jager László | 2010. augusztus 12. | 07:46:03
Mondhatnám kinevették!
Jajj!
/kiröhögték/
J.L.
propatria | 2010. augusztus 12. | 02:07:26
Az a baj a Fidesz tagságával és vezetőivel, hogy nem elég okosak és nem elég szerények. A kettő együtt pusztító erejű. És mi szenvedjük meg, mert nekik a bukásuk után is lesz mit aprítani a tejbe. Például jó kis bizottsági tagságok cégeknél (lehet a cég izraeli), vagy brüsszeli képviselői hely (nagyvonalúan elfeledkezünk a nyugatfóbiánkról). Visszataszító egy banda.
Fátime | 2010. augusztus 12. | 00:19:46
Egyébként bármennyi hasonlóság van a régióbeli társadalmak/gazdaságok között, mért ne lehetne több út is célravezető?"
Miféle csúsztatás ez, Math?
Neked mindenről a diktátorok jutnak eszedbe? Te biztos valami harcos vagy. (???) Aki nem ért egyet veled, az mindjárt Sztálin/Hitler/Csingacsguk/Néro/Tutenkhámon híve? De mindegy is, hiszen könnyű érvelni veled szemben.
DE!!! Ha jól emlékszem (bár akkor még eléggé kislány voltam)a rendszerváltás idején a magyar ballib megmondók örökké sajnálkoztak a cseheken. Hogy a csehek nem privatizálnak elég gyorsan, "hátul kullognak" az átalakításokban, hogy az a kuponos privatizációja... hogy milyen lagymatagon (nálunk mindenesetre megfontoltabban és lagymatagabban) követik az ortodox liberális gazdaságpolitikai elveket.
Ma már senki sem sajnálkozik a cseheken. Igen, van saját út. Igazi "különút" nincs. Dsak a birka megy vakon, amerre "vezetik". Egy normális társadalom nem.
Jager László | 2010. augusztus 11. | 23:52:25
Megért volna egy -két könycseppet ez a bejelentés Matolccsy úrtól........
Mi nyem.
J.L.
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 22:28:52
De azért jót beszélgettünk, gondolom egyikünknek se vált kárára.
Pedro_27 | 2010. augusztus 11. | 22:23:48
Re: nyugger56
"Továbbra se vagyok meghatva az érvelésedtől."
Szégyellem magam, igazgató úr.
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 22:18:25
"Pedro_27"!
Továbbra se vagyok meghatva az érvelésedtől. A jereváni rádió nem mondott semmit? Az is legalább ilyen releváns!
Pedro_27 | 2010. augusztus 11. | 22:01:50
Re: nyugger56
"Nekem van egy fiatal informatikus fiam, ő mást mondott."
Nem tudsz olvasni? Külföldi véleményekről beszélünk.
Pedro_27 | 2010. augusztus 11. | 22:00:06
Re: nyugger56
"Hát Pedro_27, ezzel a véleménnyel nem rendítettél meg,"
Ez nem vélemény volt, hanem beszámoló egy élményről. Kezdjél vele, amit akarsz.
"az oviban mit mondott a középső csoport?"
Nem olvastad az előzményeket. KJanos írt ilyeneket, hogy "Sajnos sokszor kell ezt magánemberként is megélnem." meg "Néhány FIDESZ kommentezőnek kivánom halgassa meg amit odakint mondanak a magyarokról és a vezetőinkről." Tehát magánbeszélgetésekre hivatkozott. Ennyik az ovis középső csoportról.
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 21:57:39
Nekem van egy fiatal informatikus fiam, ő mást mondott. És akkor mi van? Nekem is van jókora közöm az informatikához, igaz már nem vagyok fiatal, de akkor is csak egy a sok közül a véleményem. Persze, ha még demokrácia van...
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 21:51:41
Hát Pedro_27, ezzel a véleménnyel nem rendítettél meg, az oviban mit mondott a középső csoport?
Pedro_27 | 2010. augusztus 11. | 21:49:07
Re: nyugger56
"Nem tudok románul, a lefordított sajtóban nem jött át."
Ez jó. Akkor ebben a mondatban:
"Te ezt honnan veszed, én ebben az országban éltem, de ilyesmiről nem tudok..."
...melyik az az "ez ország"? Azt gondoltam, Románia.
"Konkrétan ki és mit mondott?"
Baráti társaság, fiatal informatikus, 2007 decembere. Gúnyos mosoly kíséretében: "...a magyar szocialistáknak szemmel láthatóan nehézségeik vannak a gazdasággal..."
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 21:42:49
Nem tudok románul, a lefordított sajtóban nem jött át. Konkrétan ki és mit mondott?
Pedro_27 | 2010. augusztus 11. | 21:40:14
Re: nyugger56
"Jé "Pedro_27", Te ezt honnan veszed, én ebben az országban éltem, de ilyesmiről nem tudok..."
Rendben, akkor beszéljünk erről konkrétan.
Hallottál románokat 2006 ősze után Gyurcsányról beszélgetni?
Ha igen, mit mondtak, hogyan beszéltek róla?
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 21:35:10
Jé "Pedro_27", Te ezt honnan veszed, én ebben az országban éltem, de ilyesmiről nem tudok...
Pedro_27 | 2010. augusztus 11. | 21:33:17
Re: math
"Gyurcsányt és Bajnait külföldön megbecsülték. képzelegsz."
Így van. A románok például nagyon megbecsülték.
Helyettük is alázta Magyarországot.
gope | 2010. augusztus 11. | 21:33:04
nyugger56
Én is szeretem a focit, de csak a jót.
Ma sajnos egy angol magyar már nem nyújt szórakozást.
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 21:22:46
Ne haragudjatok, de most nem nagyon tudok figyelni, mert nézem az Anglia-Magyarország focimeccset. Azért, mert nem nagyon csípem Viktorékat, még szerethetem a focit?
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 21:17:43
Márpedig a humortalan, besavanyodott emberek bármilyen gazemberségre képesek - legalább is a történelem ezt mutatja. Akadt nekik egy betegesen hatalommániás vezérük kellő számú seggnyaló sleppel, és mint látszik, sikeresen hülyítették (és hülyítik) a csodákban, mesékben hívőket. De keserű lesz az ébredés...
gope | 2010. augusztus 11. | 21:10:54
tökász 19.15
Így van.
Dzurinda azt nyilatkozta kb 1 éve az egyik magyar TV csatornán, hogy baromság a Fidesz részéről a reform gáncsolása.
Őket . ha nem is támogatta, de nem gáncsolta Fico.
Na ez a különbség a szlovák és magyar politikai osztály között.
chili | 2010. augusztus 11. | 21:02:35
nyugger56
Miert hianycikk a jobboldalon a humor? A 8 eves szenvedes tonkretette az agysejtjeiket, azt tudjuk, de attol meg nem kene annyira komolyan venni magukat. Orban es a tobbiek maximum felsotagozatos szinten poenkodnak, jol mutatva, hogy hol jarnak az emberre valas folyamataban.
math | 2010. augusztus 11. | 21:00:19
Orbánhoz képest Castro még reálisabb is volt, hiszen a szovjet segítség az tényleg életben tudta tartani egy ideig azt a szörnyűséget, amit kitalált. Orbánnak még ilyen sincsen a baromsága támogatására.
math | 2010. augusztus 11. | 20:58:49
"Egyébként bármennyi hasonlóság van a régióbeli társadalmak/gazdaságok között, mért ne lehetne több út is célravezető?"
1) elég sokszor előfordult már a történelem során az, hogy másik útra hivatkoztak. Lenin, Hitler, Mussolini, Pol Pot, Mao, Castro, Kadhaffi, Kim Ir Szen. Oszt a végén nagy szívás volt a népnek.
2) A fent említett diktátoroknak egyébként legalább volt egy elképzelésük az úrtól, többnyire írtak egy könyvet is róla. Orbánnak nincs.
Orbán leginkább Castróhoz hasonlít ebben, mert Castro nem eleve volt kommunista, hanem csak a történelem sodrásában alakult úgy, hogy a Szovjetúnió és nem az USA mellé sodródott. Akkor jött rá arra utólag, hogy mi az út.
Na Orbán most akar rájönni valami hasonlóra. De hasonlóan katasztrofális is a dolog.
chili | 2010. augusztus 11. | 20:58:34
math
Minden szavazo azert nem volt buta, csak a 32% plusz a jobbikra szavazok. Egyetertek, a koltsegveteskor kiderulhet, hogy a csaszar meztelen, de nincsenek illuzioim. Nagy szemfenyvesztes lesz, az fix. Nem tunt fel, hogy eddig ki se ejtette a "nyugdijas" szot a szajan egyik prominens fideszes se? Aki ebbol nem ert, buta.
math | 2010. augusztus 11. | 20:54:32
Pedro: Gyurcsányt és Bajnait külföldön megbecsülték. képzelegsz.
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 20:51:58
Ha javasolhatom a külön útra, akkor meg kéne írni a Narancssárga könyvet iránymutatásképpen. A zöld könyvet megírta Kadhafi, a pirosat Mao - ezek a színek már így el vannak happolva. (Igaz, hogy egyik harmadik út sem jött be...) Gondoljátok, hogy a felcsúti bejön?
Fátime | 2010. augusztus 11. | 20:42:20
Kedves Math! Rémesnek tartom.
Egyszer abba kéne hagyni, nem?
mit szóltál ahhoz, amikor Orbán kioktatta Ficót?
http://www.origo.hu/nagyvilag/20100519-talalkozni-akar-fico-orbannal-a-kettos-allampolgarsag-miatt.html
A Népszabi és ti azért komáljátok ezt a hangot annyira, mert a szlovákok egy ITTHONI ellenfelet járatnak le.
Egyébként bármennyi hasonlóság van a régióbeli társadalmak/gazdaságok között, mért ne lehetne több út is célravezető? Ma már "megbocsátják" az amerikai egyetemeken is, hogy a demokrácia vagy a piacgazdaság nem egyféleképpen épül – nemcsa úgy, ahogy azt ők kifundálják az egyetemi kutatószobákban. Egyik így csinálja, a másik úgy csinálja. Hát aztán!
Ez a nagy doktrénerkedés csak azért éli világát itt Kelet-Közép-Európában, mert itt ANNYIRA, minden PC-szabályt felrúgva szokás gyűlölni a politikai ellenfeleket.
Ha valami, hát ez igazán balkáni. És ez tényleg útjában áll minden kibontakozásnak.
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 20:39:24
Miért van az, hogy a jobbos kommentelők érvek híján csak fröcsögni tudnak? Ezek mind egyforma tablettát szednek, vagy ugyanabba a faiskolába jártak és egyébként mi a frásznak olvasnak Népszabadságot? Vagy talán tudat alatt (ha van ilyenjük) érzik, hogy erre van az igazság?!
Pedro_27 | 2010. augusztus 11. | 20:38:10
Re: KJanos
"Akár igy akár úgy de olvasva a nyugati kommenteket bizony mi vagyunk Európa hülye gyereke!!! Sajnos sokszor kell ezt magánemberként is megélnem."
Szerintem ez az Őszödi beszéd óta van így, és kell egy kis idő, amíg megváltozik a kép. Talán ha Gyurcsány akkor gyorsan megbukott volna, az segített volna.
Képzeld el, amikor például a román tévében hűen lefordítva idézik a "kurvaországot". Gondolom, nem kell ecsetelni a hatást.
"Néhány FIDESZ kommentezőnek kivánom halgassa meg amit odakint mondanak a magyarokról és a vezetőinkről."
Kívánságod máris teljesült. Négy éve hallgatjuk.
aletheia71 | 2010. augusztus 11. | 20:34:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 11. | 19:56:20
meg lehet nézni az itteni kommentelők arányát most és áprilisban. itt már fordulat van. idő kérdése, hogy leszivárog mindenhova. hogy októberre ez megtörténik-e vagy sem, az kérdés. de hogy idővel megtörténik, az nem kérdés
tik-tak | 2010. augusztus 11. | 19:51:20
Matolcsy nem is ér többet egy mosolynál.
math | 2010. augusztus 11. | 19:42:26
nimród: az igazság pillanata nem októberben nem az önkormányzati választás lesz, hanem utána a költségvetés megszavazásakor. na akkor lesz a nagy józanodás!
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 19:41:45
Én ugyan nem akarok rosszat a Romániában élőknek, de Felcsútot elcsatolhatnák...
math | 2010. augusztus 11. | 19:39:39
chili: sajnos még nem fog leesni. buta emberek a szavazók, lassan esik le nekik.
egyelőre csak az látszik, hogy az értelmiségieknek, az internetes kommentelőknek, az újságíróknak, a gazdasági vezetőknek és a külföldi véleményezőknek esik le a tantusz.
megjegyzem, voltak, akik már a választás előtt megmondták... és vannak, akiknek kell egy pár év viktatúra,. mire eszmélnek. vannak, akik meg soha nem fognak.
math | 2010. augusztus 11. | 19:37:05
zoli: lám lám, pedig ROmánia Orbán mintaképe. egykulcsos adónál mindig Romániával példálózik.
chili | 2010. augusztus 11. | 19:37:04
nimrod
Maris padlot fogott az orszag, ha nem tudnad, azzal, hogy beugrottatok a komcsizasnak, es a nyakunkra hoztatok rakosi matyas 2-ot. Most a fidesz-aktivistake a vilag. Remeljuk, oszre leesik a tantusz azoknak is, akiket elkabitott ez a Cipolla (ha ez mond valamit, gimiben tanultad talan).
math | 2010. augusztus 11. | 19:35:05
Orbán minél magasabbra mászik, annál nagyobbat fog zuhanni. sajnos mellékesen annál nagyobb lesz a tarolás is. ez meg az őt megszavaző buta nép jutalma. de hogy Orbán nagyot fog reccsenni, az tuti.
zoli | 2010. augusztus 11. | 19:34:13
Egy kis ízelítő a román gazdaságról: minimálbér 33000 Ft, átlagkereset 300 euro (ebből 25% lement), 13 havi mesék ismeretlenek,gyógyszertámogatás minimális, tőkeexport nulla,munkanélküliség 10% feletti, több millió külföldön " tevékenykedő" polgár, a falvak több mint 60%-ban nincs vezetékes víz (helyette kerekes kút), csatorna hálózat (helyette ganyé gödör), angol véce (helyette fa budi),aszfalt ut (helyette eső barázdálta kavics ut) az országban vagy 200 km autopálya. Azért a magyar gazdaság még nincs itt.
nyugger56 | 2010. augusztus 11. | 19:34:10
Nimród! Te is enni fogod a kefét szeretett vezéred és párjának elqrásai miatt! Maximális helyeslésemet tudom kifejezni MATH, Jáger úr véleményével, mint önálló gondolkodó és nem bérkommentelő! Ideje volna már felébredni a szabadon főzött narancspálinka-gőzös (rém)álmokból... Most van csak igazi dumakormány. Az utóbbi néhány héten Orbánnak és tettestársainak több "öszödi" beszéde volt, mégse jártok piknikelni a Kossuth térre?!
math | 2010. augusztus 11. | 19:32:22
nimród: it aint over until the fat lady sings.
az nevet, aki a végén nevet. és Orbán még csúfosan fog bukni egyszer. a hülyeség elnyeri méltó jutalmát.
math | 2010. augusztus 11. | 19:30:56
tökász: ez így van. mitőbb. Gyurcsány is bevállalta volna ugyanezt. de nálunk egy Ficónál lényegesen hülyébb Orbán volt a másik oldalon, akinek az sem volt elég, hogy Gyurcsány megcsinálja a reformokat, aztán majd ő átveszi a rendbe tett országot.
nem, ennek az ostoba baromnak azonnal be kellett tartania Gyurcsánynak, ami nbem volt jó se az országnak, se igazából neki hossző távon.
egyes egyedül Orbán bugyuta, rövidlátó, ostoba égójának volt jó.
ld
http://entellektuel.freeblog.hu/archives/2010/04/25/Orban_Viktor_politikai_tehetsegenek_mitosza/#e4979834
nimród | 2010. augusztus 11. | 19:21:06
T. math és társai! Felesleges a sok huhogás, jajongás és rémisztgetés. A kutya sem törődik vele. Jön az ősz, és az MSZP ismét padlót fog.
Finita la commedia, kedves balliberális válságsóvárgók.
tökász | 2010. augusztus 11. | 19:11:45
Math! A reformok miatt Dzurinda megbukott a választásokon és Orbán ettől retteg a legjobban. Dzurinda az országa érdekét tartotta szem előtt, nem a saját népszerűségét. Viktorunk pedig...
math | 2010. augusztus 11. | 18:55:56
nekiment-e Fico Dzurinda reformjainak népszavazással Szlovákiában? nem. mert Fico nem akkora hazaáruló barom, mint Orbán. mert csak abszurdisztéánban van az a böszme rendszer, hogy a kormány reformjait népszavazással meg lehet akadályozni. mert csak abszurdisztánban van egy olyan barom AB, amelyik ehhez aszisztál is.
és csak Magyarországon van egy olyan barom Orbán Viktor, aki ezt meg is csinálja.
math | 2010. augusztus 11. | 18:48:31
"Magyarországgal szemben mi végrehajtott reformjainkkal rendbe raktuk az országot és a gazdaságot. "
miről is van szó?
1) például a hiány 3% alá csökkentését hajtotta végre Dzurinda. Orbán pont ez ellen kapálódzik
2) például bevezették a magánbiztosítást, és egy olyanhoz hasonló vegyes rendszert, amit az SZDSZ-MSZP nálunk is be akart, de orbán megakadályozta
mi is a nagy különbség Szlovákia és Magyarország között?
a különbség neve: Orbán Viktor.
math | 2010. augusztus 11. | 18:37:01
"Egy "reformra" emlékszem, de az is eszdéeszes, a kórház-reform, ami átment."
és aztán melyik népszavazással torpedózták meg, és kinek a népszavazása volt az, nemdebár Orbán Viktoré?! ne tessék máér történelmet hamisítani!
Orbán Viktor minden refomrot megakadályozott, minden reformot ellenzett, és még most is minden reform ellen van. ne tessék már bemesélni, hogy nem ő a legnagyobb reformellenes barom itt Magyarországon!
de van egy másik, nagyon egyszerű tesz. orbán Viktor hónapok óta egyedüli felkent, teljhatalmu kormányzója Magyarországnak. oszty csinált-e bármilyen olyan reformot, amit a Szlovákok megcsináltak, és fontos volt?
NEM.
na akkor tessék nagyom mélyen kussolni, és hallgatni!
math | 2010. augusztus 11. | 18:32:41
"Nyilvánvalóan az, aki képes volt rá, vagyis a kormányzó párt. A korrupt és impotens MSZP! Akik miatt a világon semmi nem történt az elmúlt nyolc évben, azon kívül, hogy hordták haza a zsozsót."
persze, az MSZP írt ki népszavazást maga ellen. te észlény. az MSZP nyilatkozta 4 éven keresztül minden reformra, hogy népnyúzás.
te hol éltél, bazdmeg, a holdon?!
Orbán Viktor generalisszimus volt minden reformok elkötelezett ellenzője 4 évig. és még most is az.
exelon | 2010. augusztus 11. | 18:07:50
Ha valakit "néven" neveznek (Szlovákiával példálózni), annak joga van reagálni és természetesen véleményében benne lesz irányultsága. Ezért irtak ilyesmit.
Ami viszont szomorú, hogy a jelen kormány a hiányt akarja növelni, de senki nem tudja milyen célból, ugyanis sehol nem látni a konkrét terveket, csak azt, hogy ezt szeretném, meg ezt akarnám (29 pont). Ezt az EU egyáltalán nem fogja elfogadni, előre nem ad semmire engedélyt a megvalósítás útjának ismerete nélkül.
malkom | 2010. augusztus 11. | 17:54:28
Most aztán tényleg jószándékukat demonstrálták a szlovákok, ha rosszat akarnának nekunk, akkor biztatnák Matolcsit mint egyes anarchista újságírók teszik. A realitásokkal való szembenézés képtelenségének jelenségére van egy gyujtofogalom, és ez a "hulyeség". Meg kell azonban jegyezni, hogy van egy forgatókonyv, amely esetéban bejohet a kormány politikája, ha a novekedés ugrásszeru lesz a világban, ennek az esélye kb. 0,00005%. De a kormány alávetheti az országot ennek a rizikónak, nem a saját vagyonukról van szó, van rá mandátuma, a kovetkezményeket végsosoron az emberek fogják elszenvedni a kovetkezo szocialista kormánnyal karoltve.
Jager László | 2010. augusztus 11. | 17:47:53
Hát ez a bodza közgazdász mivel nem érvel!????
Ha nekik lehet,nekünk is!!
És mit nyerünk ezzel a hule érveléssl!!!??
Ők beugrottak a kútba ,mi is ugorjunk!????
Matolcsi inkább ne nyilatkozz,mert kósával leszel egy színvonalon!!!
Sajnálom ezeket a koca közgazdászokat,akik még az észt is mérnék!!
J.L.
luther | 2010. augusztus 11. | 17:38:31
Felesleges ugy beszélni a hiánycélnöveléséről, mint egy pozitívumról, a hiányt kölcsönből kell pótolni
minden kölcsönt vissza kell fizetni, vagy megszorítóintézkedéssel beszedni,
annyi kölcsönünk van , dosztig, persze hogy kiröhögik,a hiánycsökkentés a pozitívum, nem is könnyü, ezt oldja meg
kzt66 | 2010. augusztus 11. | 17:37:56
libertyMUC | 2010. augusztus 11. | 16:56:50
"Magyarország nem fogja törni magát a költségvetési hiány csökkentéséért"
mit is jelent ez?
1) m.o. hitelképességének besorolása a béka feneke alá kerül. minden hitel még drágább lesz. az adófizetö meg fizeti a kamatokat.
2) nem lesz még évekig euró m.o.-n, magasak maradnak a kamatok, a szorongató tökehiány továbbra is megmarad.
3) a magyar gazdaság minden válsághelyzetben a csöd széléröl 1-2-re az igazi csödbe kerülhet. és nem fog kihúzni minket senki a bajból (se az EU, sem az IMF) amíg nem teszi rendbe a kormány a költségvetési hiányt.
4) tovább nö a hatalmas adóssághalmazunk. a mostani magyar kormány unokáink költségére vásárol meg mai szavazatokat. rövidlátó és buta pénzügyi politikával.
kinek jó ez?
Az elejével nem akarok vitatkozni, el tudom fogadni!
A kinek jó ez kérdésre adott választ kiegészíteném!
A vállalatok elszámolása már euróban történik. Főleg ha exportra termel. Kinek jó a gyenge forint? Nyilván annak, ki abban kapja a "fizut" és forintban "költi "el. Meddig lesz ez így? Nyílván addig, míg a forintot lehet alacsonyan tartani. Sok forintot lehet kapni 1 euróért most pillanatnyilag. Hogy mi van azokkal, kik devizában vannak eladósodva? Nem érdekes! Ők pillanatnyilag leírhatók! Majd 4 év múlva!
Jager László | 2010. augusztus 11. | 17:36:30
Szedlacsek csak kérdezem!?
1m3,hány ppm?
J.L.
kzt66 | 2010. augusztus 11. | 17:31:26
Magával a cikkel vitatkozni nem akarok, mert konkrét ismeretek hiányában "szenvedek". Én csak az átlag ismeretekkel bírok, napi szinten tényleg csak az ingerküszöbömet elérő hírek jutnak el hozzám.
Viszont egy közhely: pénzt összerakni csak stratégiával lehet. Ugyanúgy, mint egy családban. meg kell vizsgálni, hogy a gazdálkodás hogyan működik. Mennyi a bevétel, mennyi a kiadás. Tételenként. Ha ez megfelelő, rendben. Ha nem megfelelő, VÁLTOZTATNI KELL. De változtatni kell. Miért? Mert ha továbbra is így folytatod, elmerülsz.
Szerintem az elmúlt 8 évben volt az akkori kormányzópártnak elképzelése arra, hogy miképp lehetne változtatni. Erről folyt a vita 2 cikluson keresztül. Eredmény? Semmi. Az, ahol most vagyunk!! Szlovákok elmentek mellettünk? Ha így folytatjuk, lesznek többen is!!! Addig amíg itt sírunk, szociális népszavazást tartunk, örökkön betartunk, csak merülünk. Nem vesznek komolyan minket? Kontár kormányunk van? Hiánycélt akarunk emelni, hogy legyen pénz? Pontosan ezért!!!!
Én a szocikra szavaztam, mert Orbán számomra hiteltelen! Most viszont azt mondom, hogy a 2/3-al tegyen valamit, induljon el valamerre, vagy húzzon a szélbe innen, mert az idő elfogyott.
Miért? 8 éven keresztül fúrta a mindenkori kormányt! Úgy indult el a választásokon, hogy kész programja van! Persze! Mi lett ebből? A forint 2x fogott padlót, van egy 29 pontos semmink, oszt jó napot. Várjuk az októbert, mert a népszerűség fontosabb.
Hát erről ennyit!
Szedlacsek | 2010. augusztus 11. | 17:03:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lenoardo999 | 2010. augusztus 11. | 16:57:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
libertyMUC | 2010. augusztus 11. | 16:56:50
"Magyarország nem fogja törni magát a költségvetési hiány csökkentéséért"
mit is jelent ez?
1) m.o. hitelképességének besorolása a béka feneke alá kerül. minden hitel még drágább lesz. az adófizetö meg fizeti a kamatokat.
2) nem lesz még évekig euró m.o.-n, magasak maradnak a kamatok, a szorongató tökehiány továbbra is megmarad.
3) a magyar gazdaság minden válsághelyzetben a csöd széléröl 1-2-re az igazi csödbe kerülhet. és nem fog kihúzni minket senki a bajból (se az EU, sem az IMF) amíg nem teszi rendbe a kormány a költségvetési hiányt.
4) tovább nö a hatalmas adóssághalmazunk. a mostani magyar kormány unokáink költségére vásárol meg mai szavazatokat. rövidlátó és buta pénzügyi politikával.
kinek jó ez?
csak a fidesznek. akik választási propaganda okokból tovább húzzák a pénzügyi konszolidációt.
nem az a botrány, ha nem tudnák a konszolidációt csinálni, hanem az, hogy nem akarják.
aztán meg csodálkoznak hogy a szlovákok kiröhögik öket. (ök tudják mivel jár az euró, sikeres pénzpolitikájukat európa is irigyli)
béna, pénzügyi annalfabéta és amatör ez a nacionalista jobbközép kormány (is).
csak így tovább.. további gazdasági bénázás oszt nyakunkon a fasiszta szélsöség. gratulálok viki cár!
math | 2010. augusztus 11. | 16:50:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 11. | 16:49:32
szedlacsek:
a fenét. a cikkben ez is van:
"Magyarországgal szemben mi végrehajtott reformjainkkal rendbe raktuk az országot és a gazdaságot. "
no és ki akart reformot? no és ki akadályozta meg?!
ibi90 | 2010. augusztus 11. | 16:43:24
raptor | 2010. augusztus 11. | 16:29:44
dizavul | 2010. augusztus 11. | 14:53:26
"Csakhogy Románia olyan lépéseket tett a gazdaság rendbetrételére, amelyeknek Magyarország a közelében sem jár."
Elnézném, hogy vernéd magad a földhöz, ha román mintára most 25%-al megkutitanák a közalkalmazottak bérét, 15%-al meg a nyugdíjasokét..
kocsobur!
A legjobb úton haladunk felé!!
Tán részben már már meg is tettük: 13. havi nyugdíj: 8% nyugdíjcsökkentés
13. havi közalkalmazotti bér eltörlése: 8% bércsökkentés
2. évben elmaradó közalkalmazotti béremelés elmeradása: további 12 % bércsökkentés.
Amit szívunk: magas segélyek, nagyon drága autópályaépítések, pazarló drága közigazgatás, hihetetlen drága állami és önkormányzati vállalatok: MÁV, BKV, MALÉV, Stb., valamint a hihetetlenül korrupt közigazgatás: Csak az állami és az önkormányzati szférában 400 - 700 milliárd a közbeszerzési korrupcikkal okozott kár. És bár a bűnbak - nem alaptalanul - az MSZP-SZDSZ kormány, semmivel sem mkülönb a FIDESZ kormány sem. ugyanolyan a korrupció a FIDESZ vezette önkormányzatoknál, és az állami szektorban is ( nem véletlen a közérdekű adatokról szóló szabályok enyhítése)
Szedlacsek | 2010. augusztus 11. | 16:32:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
raptor | 2010. augusztus 11. | 16:29:44
dizavul | 2010. augusztus 11. | 14:53:26
"Csakhogy Románia olyan lépéseket tett a gazdaság rendbetrételére, amelyeknek Magyarország a közelében sem jár."
Elnézném, hogy vernéd magad a földhöz, ha román mintára most 25%-al megkutitanák a közalkalmazottak bérét, 15%-al meg a nyugdíjasokét..
kocsobur!
A legjobb úton haladunk felé!!
raptor | 2010. augusztus 11. | 16:27:18
goyoo | 2010. augusztus 11. | 15:58:55
dizavul!
Nyugodtan nevezheted kocsoburnak,ugyanis ő az!! :)
Peripetia | 2010. augusztus 11. | 16:21:04
"Matolcsyt lemosolyogták Szlovákiában". Én meg kiröhögöm, mint a vezér hű cselédjét. Ez azé' má' erősebb, nem, skacok?
goyoo | 2010. augusztus 11. | 15:58:55
dizavul!
nem vagyok sem közalkalmazott, sem rokkantnyugdíjas.
A versenyszférában dolgó ember vagyok. Hangsúlyozom: nem szoktam a seggemet a földhöz verni, dolgozom látástól vakulásig. Javaslom tedd te is azt és akkor nem lesz gond a gazdasággal.
zeta62 | 2010. augusztus 11. | 15:56:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -
math | 2010. augusztus 11. | 15:40:54
"Nem védem matolcsit, de:
Mosolygás helyett inkább Dél-Szlovákiában nézzenek szét:
NYOMOR, NYOMOR, NYOMOR mindenhol!"
az a baj, hogy a Fidesz hivatalos álláspontja szerint Szlovákia rég leelőzött minket. szóval aligha lehet Matolcsyt így védeni. a fidesznek most komoly skizofrániája lesz, mint általában a bugyuta propagandájuk miatt.
chili | 2010. augusztus 11. | 15:40:29
A jobbosok keptelenek a tenyeket elfogadni. Magyarorszag, reszben a fidesz elmult 12 evi latvanypolitizalasa miatt keptelen volt a reformokat megvalositani, ezert vagyunk ott, hogy raszorulunk az IMF-re. Ez persze a cikkben vilagosan benne van, de a narancssarga szemuvegen ez nem jott at.
math | 2010. augusztus 11. | 15:39:04
fatime:
"Én ugyanis magyar állampolgárkét nem tartanám különösebben jónak, ha egy magyar politikus ilyen durva módon kioktatna ("lemosolyogna") egy szlovák politikust"
mit szóltál ahhoz, amikor Orbán kioktatta Ficót?
http://www.origo.hu/nagyvilag/20100519-talalkozni-akar-fico-orbannal-a-kettos-allampolgarsag-miatt.html
tyutyuka | 2010. augusztus 11. | 15:38:06
Nem védem matolcsit, de:
Mosolygás helyett inkább Dél-Szlovákiában nézzenek szét:
NYOMOR, NYOMOR, NYOMOR mindenhol!
Nem csak egy-két faluban, hanem szinte mindenhol.
math | 2010. augusztus 11. | 15:35:06
"Naívaság azt hinni, hogy az IMF az egy objektív, mindent tudó jóakarónk. O is a piac egyik szereploje, vannak érdekei, gyarlóságai, és nem tévedhetetlen."
az IMF a piacnak olyan nagy szereplője, hogy "tévedhetetlen". ez majdnem olyan, mintha azt mondanád, "le a gravitációval"!
tavi görény | 2010. augusztus 11. | 15:20:02
Matolcsyt itthon is „lemosolyogják”. A jobberek szemében úgy tűnik föl, mintha egy Magyarországra vonatkozó szlovák vélemény ismertetése egyenlő lenne a hazaárulással.
Természetesen lehetőség van a nemzetközi reakciók egy legyintéssel való elintézésére, de attól még semmi sem változik. Észak-Korea például elég hosszú ideje ezt teszi, kubai, venezuelai kísérettel... Nem jó példák.
Fátime | 2010. augusztus 11. | 15:14:48
Kedves Népszabi!
Annyi sok jó újságíród van, annyi sok jó publicisztikád! De csak ha egy kicsit, egy nagyon picit jobban szeretnél bennünket! Hidd el, több olvasód lenne.
Én ugyanis magyar állampolgárkét nem tartanám különösebben jónak, ha egy magyar politikus ilyen durva módon kioktatna ("lemosolyogna") egy szlovák politikust. Egyáltalán semmilyen ki ha nemén keménykedést ("lemosolygást")nem tartok jónak a régióban. Se itt, se ott.
sampinyon | 2010. augusztus 11. | 15:13:39
Naívságot akartam írni.:)
sampinyon | 2010. augusztus 11. | 15:13:20
Naívaság azt hinni, hogy az IMF az egy objektív, mindent tudó jóakarónk. O is a piac egyik szereploje, vannak érdekei, gyarlóságai, és nem tévedhetetlen.
KJanos | 2010. augusztus 11. | 15:09:27
Akár igy akár úgy de olvasva a nyugati kommenteket bizony mi vagyunk Európa hülye gyereke!!! Sajnos sokszor kell ezt magánemberként is megélnem. Néhány FIDESZ kommentezőnek kivánom halgassa meg amit odakint mondanak a magyarokról és a vezetőinkről. Nos amit itt lehet a kommentekben olvasni az nagyon szalonképes. Hát ezt bizony nagyon nehéz annak megélni aki sokat jár külföldön. Szájhőz vezetőink alaposan elintézték a kisember lehetőségeit külföldön. Talán emlékeztek arra mikor a Bécsi bevásárlasinkon 89-ben láttunk és ki volt irva a kirakatba " magyarok ne lopjatok" Nos akkor kezdődött azóta hitelét vesztett népek lettünk és ezt nemzeti összefogással sikerült überelni és olyan vezetőt választani aki nyugaton de sajnos még keleten is lejáratódott. Kell egy-két évtized mire találunk olyan vezetőt aki visszaszerzi a bizalmat mind keleten mind nyugaton.
math | 2010. augusztus 11. | 15:08:34
"Romániának is 6% feletti hiánycélt engedett az IMF és az EU, holott, Románia is vett fel hitelt az IMF-tol. "
de Románia nem viktátoros bunkósággal ment oda, és készek voltak tárgyalni. el tudtak fogadni feltételeket, tudtak mutatni reformterveket, költségvetést. Viktátor semmi ilyet nem tudott mutatni, csak a szája nagy, a tudása nulla.
bizony, viktátort még a románok is lekörözik.
viktator.freeblog.hu
math | 2010. augusztus 11. | 15:05:25
"Elnézném, hogy vernéd magad a földhöz, ha román mintára most 25%-al megkutitanák a közalkalmazottak bérét, 15%-al meg a nyugdíjasokét...
Ráadásul, az IMF diktátumainak "hála", 8%-os lenne az infláció, és munkanélküliek milliói koricálnának az utcán vagy külföldön, rabolva..."
hát valami ilyesmi lenne rövid távon. de a viktoriánus megoldás még rosszabb, hiszen a külföld igenis beárazza viktor kamuit. tehát magas forint, kivonuló befektetők. devizahitelesek bedőlése. aztán 8%-os infláció, munkanélküliek milliói az utcán.
a végeredmény ugyanaz, még rosszabb is.
hiába kamuzik a viktor, a valóság az bizony erősebb, mint a fidesznyikes agymosás. a fidesznyikes agymosás hordereje a fidesznyikes szavazókig tart. onnantól vége, és kezdődik a valóság.
sampinyon | 2010. augusztus 11. | 15:04:44
Az egész tálalás hulyeség. Ne már, hogy az befolyásolja az ország donteseit, hogy a szlovák politikusok hogyan mosolyognak, esetleg fintorognak.
math | 2010. augusztus 11. | 15:01:41
"Tisztelt Népszabi!
Hogyan kell valakit lemosolyogni?"
:)
így.
math | 2010. augusztus 11. | 15:01:10
"De vajon összehasonlította-e valaki, hogy mennyi a rokkantnyugdíjas,
Nem hiszem, hogy van okuk lemosolyogni bennünket."
dehogynem nincs. 700000 rokkant parkolási engedély?! és ezen nincs mit mosolyogni? dehogynincs kérem. ez is csak abszurdisztánban van.
benburns | 2010. augusztus 11. | 15:00:52
Tisztelt Népszabi!
Hogyan kell valakit lemosolyogni?
math | 2010. augusztus 11. | 14:59:24
"Magyarországgal szemben mi végrehajtott reformjainkkal rendbe raktuk az országot és a gazdaságot. "
bizony kérem. és ezt a Fidesz még mindig nem fogja fel. és a hülye fidesznyikek sem.
zizi9 | 2010. augusztus 11. | 14:57:56
Biztosan rosszabbul állunk, mint Szlovákia.
De vajon összehasonlította-e valaki, hogy mennyi a rokkantnyugdíjas, a szoc.segélyes itt és ott. Valamint mennyi egy átlagnyugdíj v. mennyi a családi pótlék ott és itt.
És vajon a cigánykérdést hogyan oldotta meg az eminens Szlovákia?
Nem hiszem, hogy van okuk lemosolyogni bennünket.
KJanos | 2010. augusztus 11. | 14:54:35
Sajnos bárhová megyünk Szlovákiának sokkal nagyobb a hitele az egész EU-n belül mint a magyaroknak. És ezért a népszerütlenségért a magyarnép hatalmas árat fizet. Sajnos nem a vezetők!! És ez a népszerütlenség bizony Orbánnal kezdődött és a MSZP-vel folytatódott most ujból Orbán izmozik. Bizony még emlékszünk arra az időre mikor a német kancellár nem fogadta Orbánt és Bush elnök mikor telefonon akart vele beszélni a Viktor nem fogadta el és Orbán inkább üdülni ment mintsem Merkellel tárgyalt volna. Hát ilyen kicsi nüansok teszik utálatossá a magyarokat. Persze ez meglátszik azon is ahogy Barossó elbánt a Viktorral. És most a szájhős forradalmárt már alig van hely ahol ne utálnák. Hát mi ujból bevásároltunk a Viktorral. Sajnos amilyen a nép olyan a vezetője is. Úgy látszik a természeti törvényeket nem tudjuk levetkőzni. Mi mármint a vezetőink genetikalilag vannak ilyen hülyére állitva. És ez a hozzászólásokból is látszik.
dizavul | 2010. augusztus 11. | 14:53:26
"Csakhogy Románia olyan lépéseket tett a gazdaság rendbetrételére, amelyeknek Magyarország a közelében sem jár."
Elnézném, hogy vernéd magad a földhöz, ha román mintára most 25%-al megkutitanák a közalkalmazottak bérét, 15%-al meg a nyugdíjasokét...
Ráadásul, az IMF diktátumainak "hála", 8%-os lenne az infláció, és munkanélküliek milliói koricálnának az utcán vagy külföldön, rabolva...
pacsul | 2010. augusztus 11. | 14:51:16
Kedves hobo111
Én azért nem szettnék 90 előtti évekről, mint jó példáról beszélni.
sententia | 2010. augusztus 11. | 14:42:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
KJanos | 2010. augusztus 11. | 14:38:16
Sajnos bárhová megyünk Szlovákiának sokkal nagyobb a hitele az egész EU-n belül mint a magyaroknak. És ezért a népszerütlenségért a magyarnép hatalmas árat fizet. Sajnos nem a vezetők!! És ez a népszerütlenség bizony Orbánnal kezdődött és a MSZP-vel folytatódott most ujból Orbán izmozik. Bizony még emlékszünk arra az időre mikor a német kancellár nem fogadta Orbánt és Bush elnök mikor telefonon akart vele beszélni a Viktor nem fogadta el és Orbán inkább üdülni ment mintsem Merkellel tárgyalt volna. Hát ilyen kicsi nüansok teszik utálatossá a magyarokat. Persze ez meglátszik azon is ahogy Barossó elbánt a Viktorral. És most a szájhős forradalmárt már alig van hely ahol ne utálnák. Hát mi ujból bevásároltunk a Viktorral. Sajnos amilyen a nép olyan a vezetője is. Úgy látszik a természeti törvényeket nem tudjuk levetkőzni. Mi mármint a vezetőink genetikalilag vannak ilyen hülyére állitva. És ez a hozzászólásokból is látszik.
goyoo | 2010. augusztus 11. | 14:38:09
sampinyon!
Csakhogy Románia olyan lépéseket tett a gazdaság rendbetrételére, amelyeknek Magyarország a közelében sem jár.
hobo111 | 2010. augusztus 11. | 14:30:06
89-ben minden szomszéd ország csak utánunk baktatott akikre most szavazgattok szét csesztek mindent az mdf-el kezdve csak lopás rablás a termelés csökkentése leállítása volt a cél
kiskocka | 2010. augusztus 11. | 14:28:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
apadtoke | 2010. augusztus 11. | 14:25:29
Moderálási alapelvek- komment törölve -
dizavul | 2010. augusztus 11. | 14:20:43
"Remélem, a NOL-nak nem a szlovák politikusok jelentik a viszonyítási alapot."
Nyugi, a SME meg ez Ľudovít Kaník is csak papíron szlovák..:)
"Liberális"...:D
Egyébként ez utóbbi még 2005-ben botrányosan megbukott :
Minister práce Ľudovít Kaník podá demisiu
K odchodu z funkcie sa rozhodol po zrelej úvahe, chce sa venovať integrácii pravicových síl
05.10.2005 / TASR
Minister práce, sociálnych vecí a rodiny Ľudovít Kaník podá vo štvrtok 13. októbra prezidentovi demisiu. Dôvody rezignácie oznámil na dnešnom mimoriadnom brífingu.
-----
Ez a "brífingu" ez nagyon tetszett..:D
laci_54 | 2010. augusztus 11. | 14:15:00
Az egészben az a szomorú, hogy kint lenézték teljes joggal Matolcsyt!
sampinyon | 2010. augusztus 11. | 14:12:05
Romániának is 6% feletti hiánycélt engedett az IMF és az EU, holott, Románia is vett fel hitelt az IMF-tol. Szóval Szlovákia tényleg nem volt a legjobb példa, mert nagyon más helyzetben van mint mi, de vannak szintén hitelért folyamodó országok, akiknek sokkal magasabb hiánycélt engedélyezett az IMF mint nekunk.
KannibálTatárÚr | 2010. augusztus 11. | 14:05:27
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Fel,vidék! | 2010. augusztus 11. | 14:02:07
Na kérem szépen, akkor most felteszem gazdasági kérdésekben oly érzékeny Népszabadságnak, hogy vajon mely párt(ok)nak köszönhető, hogy az országunk ilyen dicstelen pozícióba került?
Na? Szabad a gazda? Nem, nem az a miniszterelnök, akinek a fóbiájában szenvednek, hanem az, akiért éveken át rajongtak!
mojszi | 2010. augusztus 11. | 13:53:19
Sajnos igazuk van...ez a legszomorúbb
Mo legrégebben a régióból 2004-óta túlzott deficiteljárás alatt áll. Mindig kértünk kibúvót a hiánycél módosítására. Hogy is volt azzal a 2008-2009-es euróval? Most jó ha 2015 lesz belőle. Sírunk az Euro/Forint árfolyam miatt....könyörgöm ha betartjuk a konvergenciaprogramot már rég euróval fizetünk. De nem. Az a fránya népszerűség többet ért. Többet ért????
És ezek még most is azon izmoztak volna h emelhessük a hiánycélt. Miért? A saját szaros népszerűségük növelése érdekében. Populizmus a javából. És mennyi követővel! Az emberek többségének fogalma sincs arról mit jelent egyország hosszútávú jövője, csak a pillanatnyi látszatintézkedések. És ezt ki is használják vastagon a politikusok
sampinyon | 2010. augusztus 11. | 13:34:04
Remélem, a NOL-nak nem a szlovák politikusok jelentik a viszonyítási alapot.
|