E három repülőből korábban egyet lehetett megfigyelni a Flightradaron, ez a gép azóta leszállt Budapesten. A másik két gép nem jelent meg az oldalon, aminek természetesen lehet az az oka, hogy a védett személyeket szállító repülők helyzetét nem teszik nyilvánossá.
Az IL–96-300PU típusú repülő annak a széles törzsű gépnek a módosított verziója, amely évekig szolgált az orosz Aeroflot légitársaság flottájában, s ha nem VIP-módon van berendezve, akkor 262 utast tud szállítani. A 60 méternél is hosszabb repülő 1988-ban repült először, s a voronyezsi repülőgépgyár 1993 óta gyártja sorozatban. Elvileg ma is gyártják, évi egy-két darabot készítenek belőle. Putyin gépeinek a belső berendezése pazar, finom bőr, fa, arany és kristály bevonatokat alkalmaznak rajta.
|
RIA Novosti / Reuters |
Cikkünk megjelenésekor már a Budapest Airport betonján várakozik az az IL–76-os szállítógép, amelyik az orosz elnök szállításához és védelméhez szükséges autóflottát szállította, valamint egy Global Express típusú magángép is. Már a levegőben van a Gazprom egyik Falcon9000-ese, s hamarosan felszáll Budapestre egy Gulfstrem5-ös is.
Közben megérkezett egy Airbus A319-es utasszállító is, amelyen, ha légitársaság üzemelteti, 110-130 ember utazhat, ám a luxemburgi üzemeltetésű repülőről azt tartják, hogy az valójában az ismert oligarcha, Viktor Vekszelberg Renova nevű vállalkozásához tartozik. Lapunk úgy tudja, a gépről két embert szállított el egy lefüggönyözött, fekete Mercedes kisbusz.
Így nem fogunk közlekedni ma
Putyin és delegációja budapesti tartózkodása miatt a város több pontján ideiglenes forgalomkorlátozásokra kell számítani kedden egész nap.
Összesen tehát legalább nyolc repülőgép parkol délután a ferihegyi betonon az orosz elnök látogatása miatt. Este nyolcig azonban mind felszáll Budapestről.