Maga alá temette a hó a brit országimázst

Elkerülhetetlennek látszik, hogy családok külön töltsék a karácsonyi ünnepeket. Sem a nagy-britanniai repülőterek, sem a vasút, sem az utak nem képes leküzdeni a hóakadályokat.

A meteorológiai intézet előrejelzése szerint egészen 2011. elejéig tart a szokatlanul hideg idő Nagy-Britanniában. A világ egyik legforgalmasabb repülőtere, a Heathrow a tévéközvetítések alapjánt „menekülttábor” benyomását kelti. A heathrowi állapotok közepette még az általában higgadt brit utasok is elvesztették a türelmüket, amint a földön gubbasztva, étel-ital és megfelelő higiéniai feltételek hiányában próbáltak hozzájutni bárminemű információhoz.

Hétfő délután az 1-es és 3-as terminálra kitették a „megtelt” táblát, több utast az épületbe sem engedtek be. A légitársaságok megpróbálnak a transzatlanti járatokra koncentrálni az egyetlen használható kifutópályán. A British Airways hétfőn valamennyi európai desztinációját törölte. Utasok számára egyre világosabb, hogy a többnapos kiesés és a „rossz helyen tartózkodó repülőgépek” időigényes visszairányítása miatt lekéshetik a családi karácsonyt.

Eljött az idő (az indokoltnál egy perccel sem korábban) a bocsánatkérésre. A Heathrowt üzemeltető BAA vezérigazgatója, Colin Matthews kijelentette: „nem tudja kifejezni, mennyire sajnálja, hogy a repülőtér cserbenhagyta az utazóközönséget”. Philip Hammond közlekedési miniszter átfogó vizsgálatot helyezett kilátásba az ügyben, ahogy sikerül felülemelkedni a zűrzavaron.

Több brit lap is figyelmeztet arra, mennyire árt a közlekedés összeomlása Nagy-Britannia hírnevének. A lap szerint Heathrowt úgy tartják számon, mint amit „mindenáron el kell kerülni”. „Micsoda reklám ez a modern Nagy-Britanniának”? – hangzik a költői kérdés. Hiába lennének képesek a hatékonyabb repülőterek, mint Frankfurt, normálisan működni, ha a gépeik nem tudnak felszállni Heathrowról vagy landolni a lefagyott kifutópályán.

A Daily Mail emlékeztet arra, hogy közel két éve, majd idén januárban, végül alig két héttel ezelőtt hasonló „meglepetés” érte a nagy-britanniai repülőtereket és nagyjából a teljes közlekedési hálózatot. „A hatóságok láthatóan nem vonták le a tanulságokat” – írja a lap. Bár mind a kormány, mind a londoni önkormányzat biztosította az utazóközönséget, hogy megfelelő mennyiségű sóder és homok, illetve hóeltakarító gépek állnak rendelkezésre, napok alatt kifogyott a készlet. Heathrown mindössze tíz hóeke dolgozik, míg a kritikus jégoldó berendezések sem elég gyorsak.

A St Pancras pályaudvaron, a kontinensre induló Eurostar vonatok indulásánál tömegjelenetek alakultak ki, és rendőri beavatkozásra volt szükség, miután az utasok hat órát álltak a kígyózó sorban, rendkívül hideg időben a Euston Roadon, és sokan elvesztették a türelmüket. A felső vezeték befagyása miatt az országos vasúti hálózat is csonka menetrendet követ, míg az AA autóklub szerint a sorsukra hagyott utak „síugró pályákra emlékeztetnek”.

A snow plough is driven by a worker at Heathrow Airport in west London December 19, 2010.  Britons Sunday faced little respite from the Arctic conditions that have disrupted travel and shopping plans on the last weekend before Christmas, normally one
A snow plough is driven by a worker at Heathrow Airport in west London December 19, 2010. Britons Sunday faced little respite from the Arctic conditions that have disrupted travel and shopping plans on the last weekend before Christmas, normally one of the busiest times of the year. REUTERS/Luke MacGregor (Britain - Tags: TRANSPORT POLITICS ENVIRONMENT)
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.