merle | 2011. december 20. | 14:12:41
A liberalizmus nem bukott és nem irányzat, hanem magatartásforma. Fő eleme a morális köpenybe burkolt érdekérvényesítés részben saját zsebre részben a Global Co. részére. Állandó kísérőjelensége mások állandó kritizálása és nulla önkritika.
Magyarul a liberalizmus gyakorlati megjelenési formája, a hatalmas hátszéllel gyakorolt szemfényvesztés.
elsore | 2011. december 19. | 23:26:25
taliga | 2011. december 19. | 15:23:10
1. Orbán bukott is többször, váltott is köpönyeget. 2010-es győzelmében számos tényező játszott szerepet.
2. A liberalizmus nem bukott irányzat.
3. Az SZDSZ-t részben saját identitás-zavara, de főleg a FIDESZ aknamunkája nyírta ki. Mint a többi vetélytárs vagy szövetséges, de feleslegessé vált pártot is.
4. Azt, hoghy a hölgy magyar belügyekbe avatkozik, nem kijelenteni, hanem bizonyítani kéne. Minimum idézetekkel. Azonban sajna ilyent nem találtam a szövegben, amely igen visszafogott sok helyen, óvatosan fogalmaz.
Nantal | 2011. december 19. | 17:18:16
...hmm...!
taliga | 2011. december 19. | 15:23:10
...Kedves "taliga"...!
...bele gondolt maga abba a - vélelmem szerint -, nyomorúságos CSALÁS sorozat következményeibe, amikor MAJD, - a közel jövőben -, nagyon sok hivatalos személynek, esküt lenne szükséges tennie, az alaptörvény megnevezésű "tákolmányra"...???...!!!
...na, akkor fog elválni a szar, a víztől...!
...én akkor sem tennék rá esküt, ha ott azonnal kivégeznének miatta...!
...remélem felfogja...!
taliga | 2011. december 19. | 15:23:10
elsore!
Orbán azért olyan sokszor nem váltott, csak a korai baloldali-liberális vonalról (feltehetően Antall József hatására) a polgári-konzervatív irtányba.
Ezzel a saját lelkiismeretével számoljon el!
Viszont a hölgy még ráadásul nyiltan beleavatkozik egy idegen ország belügyeibe, amikor destrukcióra szólít fel egy demokratikusan megválasztott, parlamenti, magyar párt ellen és ezért nagyon jól tudja, hgy otthon, a saját hazájában bizony megütné a bokáját...
elsore | 2011. december 19. | 14:14:56
taliga | 2011. december 19. | 13:24:39
"...tanácsadója volt Büky Dorottya SZDSZ-es képviselőnőnek. "
"Egy bukott ideológia (liberalizmus), bukott képviselőjének volt a tanácsadója..."
Mert? :))) Orbán pl. többször bukott mint nem... ideológiáját meg élete során úgy váltotta, mint más a kabátot. AKKOR?
taliga | 2011. december 19. | 13:24:39
"...tanácsadója volt Büky Dorottya SZDSZ-es képviselőnőnek. "
Egy bukott ideológia (liberalizmus), bukott képviselőjének volt a tanácsadója...
Ez elmond mindent, így leamortizálja minden mondatát!
Még akkor is, ha néhány "megállapításával" egyet lehet érteni, bár ezeket nem ő találta ki (túlzott a 4/5 az Alkotmány módosításnál, Médiafelügyletben kellene más pártból is tag, stb.
Nantal | 2011. december 19. | 13:00:57
...hmm...!
...ide "beemelek", egy másik cikkre írt kommentemet, - mivelhogy -, a tartalma nagyon is, a fentebbi riport tárgykörébe illő...!
Nantal | 2011. december 19. | 09:35:43
Kispancsa | 2011. december 19. | 07:35:32
"...Elképesztő, hogy a legmagasabb jogi érdekvédő szervek is a fidesz zsebében vannak. Magasan képzett eddig jó hírű emberek képesek megalázkodni, becsületüket feláldozni. Ez a szervilizmus teteje!! Úgy gondoltam, hogy van egy határ,amit az ember jó híre nem enged átlépni, de tévedtem..."
...Kedves "Kispancsa"...!
...Az az igazán sajnálatos, hogy EZ AZ ÖNNEK "ELKÉPESZTŐ" jelenség, a magyar komplett "JOGI IPAR" részéről, nap - mint nap, bekövetkező cselekmények okán -, még mindig "elképesztő"...!
...sajnos, Önben lehet a hiba...!
...ugyanis, az Alkotmánybíróságot, - a valóságban -, a rendszerváltáskor, - az ellenőrző és fék szerepkörét betöltő "felsőház" HELYETT hozták létre, annak megfelelő jogosítványokkal, melynek okán, Sólyom "madarunk" szinte "elszállt", a 3. hatalmi ág gyakorlása során...! ...sőt...! ...ezt "készpénznek véve", maga a komplett MAGYAR JOGI IPAR, "iparosai" is, ilyen "ándungokat" kergetnek azóta is...!
...azaz, - szerény véleményem szerint (nem vagyok jogász) -, az Alkotmánybíróság, a nem túl régen hozott határozatával, - amelyben NEM VÁLLALTA, az Alaptörvény ALKOTMÁNYOSSÁGI VIZSGÁLATAIT -, illetőleg többek között, a jelenlegi "időhúzásaival", stb. egyszerűen, a hazaárulás tilalmát szegheti meg...!!!
...jól gondolo
Borszívóügynök | 2011. december 19. | 12:30:02
nablaquadrat | 2011. december 19. | 11:31:55
"Lásd pl. a tényt, hogy Gergényi tábornok és Gyurcsány ex-miniszterelnök a mai napig vidáman és háborítatlanul élik világukat, pedig 2006. okt. 23.-án fegyvertelen és békés tömegekre is lövettek."
Nem fegyvertelen, nem békés, nem tömeg és nem lövettek! A többi stimmel.
merle | 2011. december 19. | 11:59:28
"nablaquadrat | 2011. december 19. | 11:31:55
újabb demokratikus deficitet termelnek."
Hű de nyugatos fogalmazás, mi az a demokratikus deficit, ki tartja számon?
elsore | 2011. december 19. | 11:45:13
nablaquadrat | 2011. december 19. | 11:31:55
"A cikkben boncolgatott kérdés csak úgy tehető fel helyesen, hogy melyik rendszer kevésbé demokratikus, az orbáni vagy a megelőző rendszer, melyet Gyurcsány és Kuncze koalíciós pártjaik élén végérvényesen kisiklattak?"
:)) Manapság nagyon divatos az a vitastílus, hogy elmondjuk a vita eredményét, konkludálunk és utána megemlítjuk, hogy erről pedig lehet vitázni... :))
Amihez persze felsorolunk egy csomó érvet, amelyek egy része jelentős csúsztatás, de erről már beszéltünk. Fogalmazni tudni kell, aztán, ha valaki félreérti (néha úgy 50-100 ezer ember) hát az márt az ő bajuk... :))
elsore | 2011. december 19. | 11:38:20
nablaquadrat | 2011. december 19. | 10:43:24
@ elsore | 2011. december 19. | 09:26:15
"Mindegy. Az átlagember számára (beleértve a 'dolgozó parasztságot' is) sokkal jobb volt, mint a mostani."
"Én ezt képtelen vagyok objektíve felmérni. Csak azt merem állítani, hogy a többség számára sokkal emberségesebb volt."
Az igaz. És vannak mérőszámok.
Az enyém például az élveszületések aránya a lakosság összlélekszámához viszonyítva (nem véletlen, hogy minden rendszer ezt próbálja helyes és meg nem engedett eszközökkel egyaránt tupírozni). Mutatja az emberek hitét a jelenben/jövőben és a hosszútávú tervezhetőséget.
Nos, ez a szám 80%-kal volt magasabb 1980-ban, mint 2010-ben.
A zsigeri komcsigyűlölő, mint társadalmi csoport pedig 1990-től kezdett teret nyerni hathatós támogatással a magyar közéletben. Számos alfaja van az 50-es évek kárvallottjaitól a nyugatról hazatelepült hazánkfiaiig. Mára polgárjogot és pártot is kapott. A komcsi alkalmas a felelősség rákenésre (vö. fekete bárány) és az ellenség megszemélyesítésére. Leírása megtalálható a többször publikált antikommunista kiskátémban.
nablaquadrat | 2011. december 19. | 11:31:55
Ezzel a nyanyával, Kim Lane Scheppele-vel nem tudok (és nem is akarok) vitatkozni. Gyújteményes érvelése meggyőző.
Csak egy, -meglehetősen általános- ellenérvem van: A pártunk és kormányunk által éppen most legyűrendő rendszer sem volt éppen a "democracy" elfogadott és kívánatos prototípusa.
Lásd pl. a tényt, hogy Gergényi tábornok és Gyurcsány ex-miniszterelnök a mai napig vidáman és háborítatlanul élik világukat, pedig 2006. okt. 23.-án fegyvertelen és békés tömegekre is lövettek.
A cikkben boncolgatott kérdés csak úgy tehető fel helyesen, hogy melyik rendszer kevésbé demokratikus, az orbáni vagy a megelőző rendszer, melyet Gyurcsány és Kuncze koalíciós pártjaik élén végérvényesen kisiklattak?
Az nem vitatható, hogy a rendszerkorrekció szükségszerű, Gyurcsány és Kuncze működésképtelenné tették a megelőző, -okkal, vagy ok nélkül- demokratikusnak csúfolt politikai rendszert.
Csak arról lehet vitatkozni, hogy semmiképpen sem éppen a jelenleg bevezetés alatt álló korrekciókra van szükség és semmiképpen sem lehet ilyen volumenű módosításokra a FIDESZ jelenlegi metodikáját alkalmazni, mert ezek minden megoldott probléma helyett újabb demokratikus deficitet termelnek.
merle | 2011. december 19. | 10:50:38
darus | 2011. december 18. | 20:45:56
Már leveheti a pufajkát!
nablaquadrat | 2011. december 19. | 10:43:24
@ elsore | 2011. december 19. | 09:26:15
"Mindegy. Az átlagember számára (beleértve a 'dolgozó parasztságot' is) sokkal jobb volt, mint a mostani."
Én ezt képtelen vagyok objektíve felmérni. Csak azt merem állítani, hogy a többség számára sokkal emberségesebb volt.
"És én belátom, hogy a zsigeri komcsigyűlölők is jól érzik magukat, csak hát nemcsak igével él az ember."
Sajnos én azt sem tudom, hogy az átlagember kit nevez "komcsinak". Egy tevőlegesen is involvált apparatcsikot? Egy opportunista és pragmatikus párttagot? Vagy egy "tisztán csak elméleti", de a proletárdiktatúra mindennapos gyakorlatától magát következetesen távol tartó, politikailag ösztönösen liberálisan viselkedő, pártidegen marxistát v. szocialdemokratát?
Sokféle "komcsi" létezett és v.sz. létezik még ma is.
A jobboldal persze igyekszik összemosni őket és a kortárs ál-baloldal is ezen fáradozik. Az ál-baloldal -megannyi orgánumán, hangszóróján keresztül- nekem például állandóan ezt harsogja: vagy beállsz a sorba és vállalsz bennünket a múltunkkal és jelenbeli céljainkkal együtt ahogy csak voltunk, vagyunk és leszünk, vagy jobboldali fidesznyik (rosszabb esetben náci) vagy. Tertium non datur.
merle | 2011. december 19. | 09:40:58
"vonswartz | 2011. december 18. | 18:35:18
Köszönöm, ezt már kiszürtem én is. Kivánnám hogy a sajtó objektív legyen és ténleg az igazságot keresse"
Reménytelen kívánság, a média a Global Co. kegyeit keresi. Scheppele asszony is ezt teszi, hiszen az úgynevezett társadalomtudományok teljesen a publikációktól függenek, az pedig a média kezében van. Nem véletlen, hogy micsoda viharos hátszéllel érkeznek ezek a liberális szemfényvesztők.
elsore | 2011. december 19. | 09:26:15
nablaquadrat | 2011. december 19. | 09:20:18
Mindegy. Az átlagember számára (beleértve a "dolgozó parasztságot" is) sokkal jobb volt, mint a mostani. Annyira, hogy össze sem hasonlítható a most bevezetett "minden rendszerek legjobbikával". Ami egyébként igaz. A kapitalistákra/nak. Csak hát azok vannak kevesebben az országban.
És én belátom, hogy a zsigeri komcsigyűlölők is jól érzik magukat, csak hát nemcsak igável él az ember.
Citoyen99 | 2011. december 19. | 09:26:04
torkosborzalom | 2011. december 19. | 06:03:11
"milesz egy olyan orszagbol ahol a maffia irja a torvenyeket?"
Hát igen, annak ami itt folyik, a jól látható politikai aspektusa csak egy dolog.
Érdemes elgondolkodni az alább idelinkelt cikk tartalmán: a magyar oligarchák, mint a simlis Simicska, az a NYerges nevű újgazdag, a don pintés és a nem említett kőgazdagok szerepén is. Mert azt gondolom, hogy a magyar politikai elitet, melynek tagjai esetében az elvtelenség az egyetlen működő elv, azért mindenek előtt a pénz mozgatja. (Az az irracionális mohóság, amikor a meglévő miliárdok mellé újabbak kellenek. Szeretném, ha ezk a humanoidok két hónapig csak a pénzüket ehetnék!)
Itt a hivatkozott cikk az ecoline.hu-ról: http://ecoline.hu/nagyitas/2011/12/18/Fellegi_5WVKRN
nablaquadrat | 2011. december 19. | 09:20:18
@ darus | 2011. december 18. | 20:45:56
"Válasz "Pista49 | 2011. december 18. | 19:55:24" -re:
...
Kicsit tanulmányozd a történelemkönyveket akkor talán nem írnál le annyi badarságot.
...
Arról is elegánsan átsiklassz,hogy hogy a kor legnagyobb magyar államfője Kádár János a maximumot hozta ki az országból és még mindig képtelenek vagyunk elérni az akkori életszínvonalat."
Bizony, e soraid szerint a történelemkönyvek tanulmányozása jó-magadra is nagyon ráférne. Ugyanis, nem kell ahhoz közgazdásznak lennem, tökéletesen elegendő, hogy a "kádári maximumot élvező" kortárs voltam magam is, hogy e maximum limitjeire és árára felhívjam b. figyelmedet.
Ezen limitek és a kádár-rendszer által tudatosan megfizetett árak közül önkényesen kiragadom a következőket:
1.) Mit tudsz Te a kádári idők termelőszövetkezeti parasztságának életszínvonala és a városlakóinak életszínvonala + élet- és munkakörülményei közti különbségekről?
2.) Mit tudsz Te a kádári idők termelőszövetkezeti parasztságának egészségbiztosításáról és nyugdíjbiztosításáról?
3.) Mit gondolsz, a lakosság hány százalékára és mely rétegeire terjedtek ki a "kádári maximum" biztosította előnyök és privilégiumok?
4.) Gondolkodtál valaha is azon, hogy vajh kiknek a kárára megvalósult abszolút igazságtalan és egyenlőtlen elosztáson alapulhatott a kádárkori egy-pártokrácia, munkásosztály és értelmiség KGST viszonylatban magas életszínvonala, a végén pedig gorenje- és trabant-jóléti állama?
elsore | 2011. december 19. | 09:14:06
hakos5 | 2011. december 19. | 09:00:29
"Sheppele egy SZDSZ-es képviselő "tanácsadója" volt korábban. Gondolom nem ingyen. Na ennyit a hitelességről és elfogulatlanságról....."
És ez bűn? Vagy az SZDSZ-t is be kell tiltani, mint az MSZP-t?
taliga | 2011. december 18. | 21:35:51
Ejnye taliga, mit is csináltál te a piszkosmocskos szocializmusban?
hakos5 | 2011. december 19. | 09:00:29
Sheppele egy SZDSZ-es képviselő "tanácsadója" volt korábban. Gondolom nem ingyen. Na ennyit a hitelességről és elfogulatlanságról.....
exkalibur | 2011. december 19. | 07:30:19
Tisztelt „honvédő” blogozók a délibábos túloldalról! Nézzék meg vagy olvassák el Gogol Revizor-ját, a szerző nem volt kommunista, de még csak balliberális bibsi sem…
Az ő mondata:
„Ne a tükröt szidd, ha a képed ferde.''
Bizony, néha kínos belenézni abba a tükörbe…
sarlo | 2011. december 19. | 07:27:29
Ezúton kérek minden hazai egyetemi professzort, akik jártasak a jogi illetve a közügyi témákban és szakértőknek mondhatók a demokrácia ismereteiben kérem állítsák össze, hogy a professzor asszony hazájában az utóbbi 10 évben hányszor sérült súlyosan a demokrácia.
Tudom, hogy 1 hónapos munkát adtam legalább tíz professzornak, de megéri a fáradságot.
torkosborzalom | 2011. december 19. | 06:03:11
ha jol tudom a negyotodos tobbseg az alkotmanyugyi bizottsagban kellett, de ezt a szabalyt ketharmados parlamenti torvennyel eltoroltek es igy mar szabad volt a palya. Tarsadalomfilozofiai kerdesem
milesz egy olyan orszagbol ahol a maffia irja a torvenyeket?
luigi22 | 2011. december 19. | 05:24:43
bumm:Felesleges olyan emberkékkel vitatkozni, akik valószínűleg nem is itt élnek.az elmúlt 20 évben biztosan nem.Különben nem írnának ennyi marhaságot össze!Fél igazságokkal,terelésekkel már tele a padlás!Attól hogy itt verik a nyálukat,az ország csak hiteltelenebb lesz!A cikk sajnos valós!
Nantal | 2011. december 19. | 00:41:20
...hmm...!
...először is óriási tiszteletem fejezem ki, KIM LANE SCHEPPELE jogász professzor asszonynak, ahhoz a tárgyszerű és szinte napra kész TÁJÉKOZOTTSÁGÁRÓL, amit elárul, a Magyarországi alkotmányozási, törvénykezési állapotokról, ebben a NOL, valamint a pár nappal ezelőtti ORIGÓ riportjaiban...!
...idegen anyanyelvűként, bizony a hazai jogászaink többsége is, szinte utca hosszal lemaradva képesek - esetleg -, követni, az Ő ismeret anyagait...!
...hogy mennyire valósak a meglátásai, arra egy másik cikk kommentjében általam írtakat hoznám fel, eklatáns példának:
http://nol.hu/kulfold/felreerthetetlen_intes_orban_viktornak
...az itt leírtak, még a közgazdász barátjának a véleményét is igazolják...!
taliga | 2011. december 18. | 21:39:37
KériSzépen | 2011. december 18. | 21:28:39
Még ha tudja is valaki korábbi nick nevét, unfairnek tartom az emlegetését! (Erre vonatkozóan pontosan a NOL SZERKI-től kaptam egy keserű leckét...)
Amúgy a szám örök és tényleg jó...
taliga | 2011. december 18. | 21:35:51
bumm, fiacskám!
Akkor most kapaszkodjon meg: soha egy percig nem voltam tagja sem az MDP-nek, sem az MSZMP-nek!
Továbbá közlöm magával azt is, hogy a 70-es években, tehát akkor, amikor az állam által létrehozott saját, belső ellenzéke - akiket ragyogóan lehetett a külföld felé mutogatni, így a Vatkikáni szerződéstől kezdve a Közös Piacig - tehát a Kiss János, Demszky & Co. még nem kapták meg a működési engedélyt, az én pofámat már akkor is verték hol a Szalay utcában (V. ker.) hol a Hámán Kató úton (IX. ker.) rendőrörsökön a maga rendőrei...
bumm, maga egy ártány...
:(((
KériSzépen | 2011. december 18. | 21:28:39
zumba | 2011. december 18. | 15:47:05
Vereckém, menj fel a YouTube-ra,keressed meg Chuck Barry Roll Over Beethoven című örök klasszikusát, majd kezdjed el szó szerint elképzelni,hogy az fogja a Fideszt megbuktatni.
Pont,mint Kádárt. 10 nap,10 év,10 ciklus...tök mindegy.
Roll Over Beethoven, a rock and roll : végetek van.
darus | 2011. december 18. | 20:51:59
Pista49 | 2011. december 18. | 19:55.
Talán nem neked kéne megmondanod hogy a Népszabadság milyen irányvonalat
kövessen,épp elég szennylapot működtet a jobboldali lakájmédia,ha ez nem
tetszik olvasgasd azokat.Végezetül, ha már annyira komcsizol meg pufajkázol
akkor talán tanulmányozd az imádott Viktorod és párttársai(d)káderlapját,
melynek alapján "cseh példára" a kormány háromnegyedét ellehetne zavarni.
darus | 2011. december 18. | 20:45:56
Pista49 | 2011. december 18. | 19:55:24
Magyarországon súlyos politikai és gazdasági válság előidézéséért a törvényes választók csúnyán kibuktatták a szocialista-liberális politikát, akik az országot másodszor (harmadszor) tették tönkre: először 19-ben, 45 után a kommunizmus alatt, majd utána a Gyurcsány-Medgyesi kormányok felelőtlen költekezésükkel és a baloldali politikusok által elkövetett töménytelen számú törvénytelenséggel"
Kicsit tanulmányozd a történelemkönyveket akkor talán nem írnál le annyi
badarságot.Trianonért ne azt a százharminchárom napot okold,hanem
a rendi Magyarország uralkodó osztályának több évszázados dicstelen mű-
ködéséről papoljál.A negyvenöt utáni kommunista megszállást,megköszönhetjük
Horthy és politikustársainak szánalmas regnálása jutalmaként.Arról is ele-
gánsan átsiklassz,hogy hogy a kor legnagyobb magyar államfője Kádár János
a maximumot hozta ki az országból és még mindig képtelenek vagyunk elérni
az akkori életszínvonalat.Gondolom szándékosan hagytad ki az Antall kormány
gusztustalan privatizációs ámokfutását és az ország kiárusítását.Megfeled-
kezel az első Orbán kormányról,melyektől a nép az első adandó alkalommal
megszabadult.Mély hallgatásba burkolódzol erró a másfél évről,az elbukott
gazdaságpolitikáról,a folyamatosan romló életszínvonalró az egeket verdeső
árakról.A folyamatos törvénytelenségekről az uram-bátyám rendszerről az adóforintok ellopásáról.Talán nem neked kéne megmondanod hogy a Népszabadság milyen irányvo
elsore | 2011. december 18. | 20:31:25
Pista49 | 2011. december 18. | 19:55:24
"Amit Scheppele állít, az a demokrácia megcsúfolása. Tudomásom szerint a demokráciában a szavazatok, nem pedig frakciók alapján mennek a dolgok."
Rosszul tudja. És Scheppele és az Ön demokráciatudása között a cikk és a komment alapján ég és föld a különbség. Állásfoglalása csak egy zsigeri komcsigyűlölő álláspontjával egyező. De azt nem tudná megmondani, hogy mi a kommunizmus.
vízöntő60 | 2011. december 18. | 20:06:09
vonswartz | 2011. december 18. | 19:55:56
Akkor még egy:
http://politika.tlap.hu/magyarorszag-miniszterelnokei-1990-2010/
Bár szerintem önnek csak az a hiteles amit Orbán személyesen mond.
vonswartz | 2011. december 18. | 19:55:56
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Pista49 | 2011. december 18. | 19:55:53
Scheppele figyelmébe: ez is beletartozik abba, hogyan itéljük meg a dolgokat, mert jelenleg Orbánék azt is megtehetnék, hogy átveszik a cseh példát, és szerintem meg is kellene tenni. Scheppele pedig maradjon meg Princetonban az elméleteinél, a Népszabadság pedig váltson stílust és irányvonalat, mert megérthetné: a baloldalnak hosszú időre befellegzett Magyarországon és többen olvasnák a lapot, ha az a jobboldaliakhoz is szólna.
Pista49 | 2011. december 18. | 19:55:24
Amit Scheppele állít, az a demokrácia megcsúfolása. Tudomásom szerint a demokráciában a szavazatok, nem pedig frakciók alapján mennek a dolgok. Jó lenne, ha a liberálisok és a baloldal, de Scheppele is megértenék: Magyarországon súlyos politikai és gazdasági válság előidézéséért a törvényes választók csúnyán kibuktatták a szocialista-liberális politikát, akik az országot másodszor (harmadszor) tették tönkre: először 19-ben, aztán 45 után a kommunizmus alatt, majd utána a Gyurcsány-Medgyesi kormányok felelőtlen költekezésükkel és a baloldali politikusok által elkövetett töménytelen számú törvénytelenséggel . Kiabálni lehet, de ez nem változtat a tényeken. Jelenleg Orbánékat szidják azért a kuplerájért, amit Gyurcsányék idéztek elő. Pedig a baloldal jobban tenné, ha csendben maradna. Én tulajdonképpen a jobboldalt hibáztatom, hogy a csehekhez hasonlóan nem intézték el a volt rendszer megmaradt elemeit azzal, hogy kitiltják őket a politikából. Akkor már nem kiabálnának Scheppeléék, mert frakciójuk sem lenne. De valahogy Scheppelének nincs baja azzal, hogyan viselkedett is a baloldal által adott három miniszterelnök a kommunizmus évtizedeiben: mert azok az emberek kik voltak akkor? Miniszterelnök-helyettes, KISZ-góré, pufajkás, aki nem nagyon törődött azzal, mit akartak az emberek 56-ban. Kedves Scheppele és Szőcs László: akkor hol volt a jogi elmélet? Scheppele figyelmébe: ez is beletartozik abba, hogyan itéljük meg a dolgokat, mert jelenleg Orbánék azt is megtehetnék, hogy
vízöntő60 | 2011. december 18. | 19:09:15
vonswartz | 2011. december 18. | 17:34:19
" Ami az úniót illeti; akármit mondott a nép a szavazáskor; az unióval való szerzödés olyan gazdasági körülményekre vonatkozott, ami valójában nem létezett. 2003 - ban Fletó ült a kormánynál,..."
Ez nettó hülyeség, az alábbiak miatt:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Gyurcsány_Ferenc
Politikai pályafutását az 1980-as években a KISZ-ben kezdte, majd a 90-es években üzleti tevékenységet folytatott. 2000-ben belépett az MSZP-be, 2003 májusa és 2004 szeptembere között a Medgyessy-kormány gyermek-, ifjúsági és sportminisztere volt.
2004-ben, a négyéves kormányzati időszak második felén túl váltotta Medgyessy Pétert a miniszterelnöki székben. A 2006-os országgyűlési választásokon már az MSZP jelöltjeként indult a miniszterelnöki pozícióért, ahol megválasztották miniszterelnökké, miután az általa vezetett koalíció pártjai ismét többséget szereztek a Országgyűlésben. A rendszerváltás óta ő volt az első, aki hivatalban lévő miniszterelnökként nyert választást.
Azért, mert valamit sokszor állítasz nem lesz igaz.
vonswartz | 2011. december 18. | 19:04:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
floride | 2011. december 18. | 18:50:19
"andras60 | 2011. december 18. | 18:44:08
Ez az amerikai professzor nagyon tájékozott a magyar helyzetről.
Nagyszerű elemzést adott rólunk.
MINDEN SZAVÁVAL EGYETÉRTEK."
Szerintem meg egyáltalán nem érti, sőt remélem, hogy nem érti, de ha igen, akkor csak ezt a röpke mondatot magyarázza meg.
"A demokrácia azt jelenti, hogy a nép elszámoltathatja a kormányt." mondja a "professzornő"
apakabar | 2011. december 18. | 18:49:32
A szavazókörzet-módosítással kapcsolatos érve röhejes. Amerikában szabad, ezért nem mondja rögtön gáznak.
apakabar | 2011. december 18. | 18:47:19
Tudok ide írni? Már a második üzenetem nem jelenik meg.
andras60 | 2011. december 18. | 18:44:08
Ez az amerikai professzor nagyon tájékozott a magyar helyzetről.
Nagyszerű elemzést adott rólunk.
MINDEN SZAVÁVAL EGYETÉRTEK.
Sajnos, már most borítékolni lehet: a választási rendszer sem lesz demokratikus.
vonswartz | 2011. december 18. | 18:35:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
floride | 2011. december 18. | 18:35:01
bumm | 2011. december 18. | 14:33:10
Bumm látom igen aktív, de ez nem menti fel a gondolkozás alól, mert amit ír az totális butaság, bizonyára nem evett elég almamagot.
A helyzet az, hogy az elszámoltatás és a beleszólás messze nem ugyanaz a dimenzió. Aztán tovább: Scheppele asszony arról beszél, hogy adott esetben a nép számoltat el, maga meg arról, hogy nem elszámoltat, hanem beleszól és nem a nép, hanem a KT meg az AB.
A többi mind stimmel.
Frappáns választ adott debilkém, gratulálok most már lehet igazi professzor.
Máskor gondolkodjon Bumm, már ha tud.
ui: minek hegyezi magát, ha ilyen setét?
""A demokrácia azt jelenti, hogy a nép elszámoltathatja a kormányt." mondja a "professzornő"
Például, kedves debilke, működött a Költségvetési Tanács!
Működött az Alkotmánybíróság!
És azok keményen belenyúltak a kormány működési területeibe.""
merle | 2011. december 18. | 18:11:28
vonswartz | 2011. december 18. | 15:25:29
Vonswartz, olvassa el a cikket alaposan és abból bemérheti Scheppele asszony képességeit. Konyhakész butaságok, felszínes ismeretek, és magabiztos nyilatkozatok egy készséges riporter tollába. Itt nincs mit vitatni, és amiket elmond az olyan gyenge, hogy annak köze nincs a kutatói színvonalhoz, az sima propaganda. Liberális a lelkem, mint a humán professzorok döntő többsége az USÁ-ban és merő véletlenségből Büky Dorottya SZDSZ-es képviselőnőnek adott tanácsokat. Micsoda véletlen..
Egyébként nézze meg, hogy milyen összetételű boardok vezetik ezeket az egyetemeket, kik a támogatóik és nem fog meglepődni. Ezek az egyetemek Krugmanok, Scheppelék, Charles Gatik keltetőgépei.
Nagyon jól mondta Putyin:"ha gyenge vagy, a mai világban biztosan akad valaki, aki sietve felkeres, odarepül, és félreérthetetlen tanácsokat ad, merre mozdulj, milyen politikát folytass, melyik utat válaszd (...) E látszólag teljesen jó szándékú, tolakodás nélkül tett javaslatok mögött valójában durva diktátum és a belügyekbe való beavatkozás rejlik".
Most Scheppele asszony jött tanácsot adni.
"Princeton mellesleg egy IVY - league (tehát magas színtü)egyetem,"
prolinyugger | 2011. december 18. | 17:37:33
Emberek!
Itt nem arról kellene vitatkozni, igaz e amit a hölgy mondott az interjúban?
Tehát hogy látszat e a demokrácia, NEM AZON A GUMICSONTON, hazudott e Fletó vagy nem!
Arról majd a JÖVŐBEN kell beszélni kit köpött le Európa, kit nem!
ÉBRESZTŐ!
vonswartz | 2011. december 18. | 17:34:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bumm | 2011. december 18. | 16:08:38
vonswartz
Mi az, hogy szelektív balos agysejt???
Semmit se tudsz rólam. Amúgy meg semmit se tudsz, még pár évre visszamenőleg sem. Tudatlan agy de mersz itt okoskodni.
a nolblogon igen: fideszpárti voltam, igen, DE azóta utánanéztem a dolgoknak.
Revidiáltam a véleményem, na de írd csak le szépen, hogy tuszkolta be az országot az Unióba Fleto?...:-)))
És még te beszélsz agysejtekről...:-DDD
bumm | 2011. december 18. | 16:04:05
"Fletót anno európában mindeni leköpte két napig, mert hazúgsággal jutott hatalomra 2006 - ban és hazúgsággal jutatta be az országot az unióba."
Na kedves NOL, itt kellene megszüntetni a kommentálási lehetőséget az oldalakon.
Itt ilyen, agyilag mérhetetlenül alultáplált egyedek írnak - egészen komolyan - a tudatlanság ordyít, ORDÍT róluk - atyavilág.
Gyurcsány hazugsággal juttatta be Mo-t az Unióba.
Mikor? Hol? Hogy?
Hogy is volt???"
Magyarország 1991 óta volt társult tag és az Unió 1998-as luxemburgi csúcstalálkozója óta folytatott csatlakozási tárgyalásokat a szervezettel, melyek 2002-re a végükhöz érkeztek. A törvények szerint a csatlakozásról népszavazásnak kellett döntenie. A kormányzó MSZP kezdeményezte, hogy az ügydöntő referendumot még a 2003. április 12-i athéni EU-csúcs előtt tartsák meg.[1] Az Országgyűlés 2003. április 12-ére tűzte ki az ügydöntő népszavazást."
Népszavazást. Érted, te szürkeállománymentes egyed? NÉP-SZA-VA-ZÁS!!!
Ami lezajlott!!!
És a többség a csatlakozás mellett döntött!
Ezért lehettünk tagok, nem az akkor még szinte ismeretlen sportminiszter hazugságai okán!
És ti egytől egyig ilyen idióták vagytok - egy épkézláb érvetek nincs, de mit akartok? Engem meggyőzni? vagy miiiit??? ennyi hazugsággal tudatlan baromsággal?
Fletot nem köpte le senki. Hazudsz. Fletót minden kormányfő fogadta, az amerikai elnök is fogadta, Putyin is - kábé hatszázszor nagyobb tekintélye volt, mint Orbánnak, akivel senki nem áll szóba már n
vonswartz | 2011. december 18. | 15:57:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zumba | 2011. december 18. | 15:56:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zumba | 2011. december 18. | 15:52:36
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bumm | 2011. december 18. | 15:49:39
vonswartz | 2011. december 18. | 15:33:19
elsöre: Mellesleg; valószínü hogy 2006 - ban Fletónak semmiféle elképzelése sem volt hogy mi történik a választások után. Gondolta, ha vesztenek, majd Orbánnak kell magyarázkodnia hogy miért nem tudja betartani a választási igéreteit, meg hogy miért "ment oly hamar" csödbe az ország. Most is a Fideszre akarják kenni a trágyát, pedig az MSZP keverte. "
Totál hülyeség, és épp az ellenkezője az igaz.
Fletó tudta, nagyon is jól, hogy mit kell tenni. Hozzá is fogott.
Ma már tisztán látszik: 1000-szer különb hazafi volt Orbánnál, és tényleg jók voltak mind az irányvonalai, mind a szándékai: de részben a saját pártja 8akik a népszerűségvesztéstől féltek), de még inkább a karaktergyilkos, minden reform elképzelést ordítva, populárisan, hazugul megvétózó (népszavazás! 300 forintért - na annyit is ér ez nyomorult magyar) Orbán, a fidesz és az ittenihez hasonló mérhetetlenül ostobák miatt nem vihette végbe.
Ki akarja, milyen trágyát, ki keverte???
Amikor Bajnaitól átvették a kasszát, már növekedő pályán állt a gazdaság, a korábbi, világválság miatti recesszióból!
Minden mutató nagyságrendekkel jobb volt! a hozamok a negyedét sem érték el az állampapíroknak, akkora most a kamatfelár, mint soha, a forint tartósan gyenge (265 ft-on vették át). az ország tekintélye a béka alatt sincs - holott Bajnai idején éppen felminősítést fontolgattak a minnősítők.
És közben eltapsoltak 3000 milliárd forintot, soha nem lesz meg, rabolnak
zumba | 2011. december 18. | 15:47:05
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zumba | 2011. december 18. | 15:43:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
elsore | 2011. december 18. | 15:38:11
vonswartz | 2011. december 18. | 15:17:08
" Akkor én is ott voltam pesten te félkegyelmü! "
Akkor jó, nagyjából képben vagy. Az őszödi beszédtől senkinek sem lett gyereke, politikai válságot inkább az MSZP idióta viselkedése nyomán okozott.
Neked meg már csak egy dolgon kell elgondolkoznod: azzal, hogy kimentél az utcára, hová jutottál te (kivéve ha a párt nem nyomott be most valahová) és hová jutott OV. Ha ráérsz, ezen kívül megvizsgálhatod a kettőtök jövedelmi viszonyaiban bekövetkezett változást is, így gyorsabban rájössz, hogy az akkori események kinek az érdekét szolgálták.
Aztán majd írjál, ha végeztél.
taliga, viszont. Amúgy volt már sokféle vallásból kóstolóm, még ministráltam is, bezony. És én is pártonkívüli voltam, bezony. És szerintem a rendszerváltásból is ugyanannyi hasznom volt, mint magának. Na, most nézzen körül.
bumm | 2011. december 18. | 15:37:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
rasztaszív | 2011. december 18. | 15:35:37
vonswartz | 2011. december 18. | 15:33:19
"Aki ilyen szituba hozta az országot feleljen érte! "
úgy legyen!
vonswartz | 2011. december 18. | 15:33:19
Moderálási alapelvek- komment törölve -
KériSzépen | 2011. december 18. | 15:29:13
zumba | 2011. december 18. | 12:35:38
Verecke,amit Európában ( nem nyugaton!) alkotmányosságnak nevezünk,az definíció szerűen leírható. Mostan az van, hogy a Fidesz a tavalyi választások után egyszer csak úgy döntött,hogy csinál egy olyan közjogi állami-hatalmi elrendezettséget,amely ennek az európai (nem nyugati!) alkotmányosságnak nem felel meg.
Na, a hiszti oka az az,hogy erre egyre többen és egyre élesebben hívják fel a figyelmet erre,és a Fidesz nem bír okosabb lenni,mint hogy egyre ingerültebben mondogatja, hogy "de ez az,de ez az..."
Ez vicces. Szépen őszintén ki kéne állni a világ elé és azt mondani,hogy a Fidesz úgy döntött,hogy az, amit európai alkotmányosságnak nevezünk, nem jó a magyaroknak, mert ők e nélkül szeretnek élni. Így elkerülhető lenne ez az egész áldatlan veszekedés,ami folyik,és mostanra már nem csak a belföldi bírálókkal,hanem a külföldiekkel is. Tessék szépen bevallani, hogy ez történt: a Fidesz megpróbált tényleg csinálni egy antiliberális polgári demokratikus jogállamot. Az lett,hogy az antiliberalizmus OKÉ,csak közben eltűnt a polgári is,a demokratikus is,meg a jogállam is. ( De ezt azért sokan mondták,korábban is,én is írtam a saját blogomban, hogy hahó,antiliberális jogállam nincsen ám...)
Így kell mostmár kormányozgatni. Megnézi valaki Magyarországot,és azt mondja,jé milyen érdekes,sem nem demokrácia,sem nem jogállam...
Borszívóügynök | 2011. december 18. | 15:25:59
merle | 2011. december 18. | 13:50:26
"Azt mondta, hogy kis győzelem kis változás, nagy győzelem nagy változás."
Nos - a változás valóban nagy! Hogy mást ne mondjak, a szocik idején nem került 420,- Ft-ba egy liter üzemanyag!
És még sorolhatnám a "nagy" változásokat!
bumm | 2011. december 18. | 15:25:41
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vonswartz | 2011. december 18. | 15:25:29
Moderálási alapelvek- komment törölve -
taliga | 2011. december 18. | 15:19:22
elsore!
Kösz!
De, mivel jócskán megettem a kenyerem javát, 40 évig tegeztek a szocialisták, pártonkívüli maradtam a mai napig, akkor hánynom kell attól, amikor kis újsütetű nyikhajok ordenáré módon, személyeskedve, gyalázkodva (ráadásul erre másokat buzdítva) "kommentelnek!
Amúgy még messze vagyok a "sértődéstő"...
Amiket átéltem, engem már csak baltával lehet megsérteni...
(Szép IV. Advent vasárnapot, bár tudom, hogy magát ez kevésbé érdekli, de "daffke"...)
:)
Borszívóügynök | 2011. december 18. | 15:18:43
Béla bá | 2011. december 18. | 14:23:52
"Érdekes a magyarság 98 százaléka nem így érzi."
Csakugyan! 99,9% érzi - nem így: még sokkal ígyebben!
vonswartz | 2011. december 18. | 15:17:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bumm | 2011. december 18. | 15:16:14
elsőre.
Nelem ez a taliga nyitotta ki a bicskámat, már hetek óta. Csak amikor itthon vagyok -mert főleg Ausztriában éldegélek - csak a szivem idehúz.
És írtam én már olyat, hogy úgy kell a sok elvakultnak, jöjjön a csőd nekem a hajam szála se görbül - de mégis rossz érzés, hogy a szemem láttára qúrnak el mindent, még százszor jobban, mint a nagy elqúró - hogy itt a magántulajdon se szent - éppen most rabolnak meg, de összességében ám igen nagy összeg a mnypénzem - ilyen sehol, egyetlen demokráciában nem lehetséges - de az ilyen taligák itt kikérik maguknak, és eljátsszák Pangloss mestert, na és mindenki hülye.
Velem nem jóval kezd, mert nem leszek az aljasságainál matyó hímzés.
Ja!!!
akinek pénze van a hazai bankokban menekítse, amíg nem késő!!!
puli | 2011. december 18. | 15:15:11
bumm | 2011. december 18. | 14:55:14
Kiskegyed nem tiszta .-ez nem sértés ez tény !
Borszívóügynök | 2011. december 18. | 15:15:03
merle | 2011. december 18. | 14:31:29
"Egy rokonom mesélte, hogy az ismerősei között volt egy fiú aki harmatgyengén tanult a gimiben, majd 56-ban kiment Kanadába. 15 év múlva hazajött, mint professzor..."
Hát persze! Amerika már csak ilyen harmatgyenge, hozzánk képest labdába sem rúghat!
Az USA. ezért olyan koldusszegény, hogy Magyarországhoz jár pénzt kunyerálni...
vonswartz | 2011. december 18. | 15:07:51
Moderálási alapelvek- komment törölve -
elsore | 2011. december 18. | 15:04:51
bumm | 2011. december 18. | 14:47:54
" Itt minden vissza kell majd csinálni. Mindent."
Sajnos. És bármilyen furcsa, ez a konzervatív, mérsékelt jobboldalnak is érdeke lesz. Üzletemberek. Mérlegelni fogják a kockázatokat és döntenek. Választhatnak a szélsőjobboldal, a jelenlegi kormányzás folytatása után előbb-utóbb bekövetkező balhé vagy valamilyen, minimálprogram alapján létrejövő centrista vagy progresszív irányzat/csoport között.
Szerintem a hosszútávon fenntartható magyar megoldás mellett fognak dönteni. és az nem ez.
taliga, ne sértőggyé meg, amikor a jobboldal osztotta itt az észt ennél bicskanyitogatóbb stílusban, gondolom, az ellen nem volt kifogásod... amúgy szeretlek, egyike vagy azoknak, akikkel lehet beszélni és nem fizetésből kommentelnek vagy a s***üket védik.
bumm | 2011. december 18. | 15:00:09
Mire fel kéred ki, mi? Mit kérsz ki, mi? Talán van egy hangyányi becsületed, amire kikérhetnél bármit is?
Talán nem voltál az állampárt kiszolgálója a vékonybélig benyalva 1989-ig? Le mered tagadni, hogy MSZMP tag voltál, és hajbókoltál??? Nem mered letagadni. a szerkiknek meg hiába kiabálsz - már reggel óta nem működik a nolblog, ott is kiabálnak, de válasz nincs.
Itt is csak tőlem kapsz választ: emberi hulladék vagy, egy kaméleon, aki mindig ott érzi jól magát, ahol a szemétdomb van. abban a hányadék langymelegben - most itt, de lesz hidegebb.
bumm | 2011. december 18. | 14:55:14
Ne hülyülj már taliga. Ki akar veled vitatkozni? Már ebből is látszik, hogy a fene tudja milyen álomvilágban élsz.
te nem vagy nemhogy vitapartner, de emberszánba se veszlek. Csicska vagy, aki minden rezsimet kiszolgált, reszketsz a tyúkszaros kis nyugdíjadért, és érdemeket akarsz szerezni, azért pedálozol itt. a megbízód is kiröhög. És ne önérzeteskedj, nem áll jól. Én nem itt töltöm az időmet, mint te napi 21 órát - mert van értelmes elfoglaltságom, még meg is fizetnek...hát itt ne gyere ki a vitapartner. Inkább próbáld meg nem kiröhögtetni magad. Bár már késő.
Ha azt hiszed, hogy emberileg érsz egy régi forintot, tévedsz. Ezt itt látja, aki olvassa a nol oldalakat. NEM kattanok le. Megírtam az előbb.
taliga | 2011. december 18. | 14:49:12
T. SZERKI!!
Ezt a stílust kikérem magamnak!!!!!!
bumm | 2011. december 18. | 14:25:35
"Miért, taliga, te vén farizeus csicska: te a biztos államcsődre szavaztál? (öreg hazaáruló)"
bumm | 2011. december 18. | 14:47:54
elsőre, ezeknek olyan sárga a nadrágjuk, mint a kikerics - a valódi, ott a magyar mezőn... :-DDD
A patkányok a sarokba szorulnak, és bár gyávák, még megpróbálnak ugrálni.
Dumából épült fel ez a kormány, ez a színtársulat. Bevallom, rájuk szavaztam. Épp az "elmúltnyócév" miatt, amit végig rohamoztak, azt állítva: készek a kormányzásra, és majd SOKKAL JOBBAN csinálják.
Na és ennél rosszabbul nem is csinálhatnák.
Ez úgy fog a történelembe bevonulni,mint Orbán önkényuralma.
Itt minden vissza kell majd csinálni. Mindent. Azért kel majd konszenzus - na de fél év múlva már csak az itt kommentelő teljesen vak idi óták nem látják, hogy ezek teljesen jégre vitték az országot. De az ő világuk is dumából épül fel, a valóság számukra nem létezik.
taliga | 2011. december 18. | 14:47:15
bumm | 2011. december 18. | 14:25:35
Ne erőlködjön!
Aki engem leidiótáz, lebarmoz és másokat felszólít, hogy sz@rjanak le...nekem nem vitapartner!!
Kattanjon le rólam!
:((
puli | 2011. december 18. | 14:44:43
A cím alatti kiemelt három sor megállapítása igaz ,- és ez olyan mint a mechanikában a sarokpontok szerepe,-tehát ezek a feszültség halmozódási pontok lesznek a hol a tönkremenetel a töréssel visszafordíthatatlanul bekövetkezik !
Az arrogancia határainkon belül is megkaphatja a maga legitim hozadékát ,-a hatalomtól való elválasztást .
Ami az utóbbi időben itt ment a demokrácia durva megcsúfolása !
bumm | 2011. december 18. | 14:40:25
Na ti nagyokosok, a lüttyös magyar öntudattal, figyu:
A legjobb esetben 5 hónapig finanszírozhatja magát az állam, utána bedől és itt az államcsőd. Mert minden mani elfogy - viszont, mivel az IMF nem ad egy petákot se, Brüsszel meg leveszi a kezét amíg ez a kormány randalírozik itt, jegybankot akar rabolni, a még mnypéntárnál maradt pár ember kis pénzét elrabolja, amíg nepotizmus van, amíg törvénytelenségektől hemzsegő alkotmányféle van - nincs segítség! Akkor pedig!!!
"...végleg leáll az állam működése. A kormány nem tudja fizetni a közkiadásokat, a köz- és felsőoktatást, az állami egészségügyet, a rendőrséget, a honvédelmi kiadásokat, a nyugdíjakat és az állami-önkormányzati alkalmazottak és tisztviselők fizetését... ergo leállnak az szja-befizetések is, és lefutó spirálba kerül az ország..."
És pillanatok alatt felduzzad az államadósság a mai 85%-ról akár a duplájára - mint a görögöknél.
És akkor még recessziót be se kalkuláltunk.
elsore | 2011. december 18. | 14:36:57
vonswartz | 2011. december 18. | 13:32:35
elsore | 2011. december 18. | 13:23:17
"Orbán nem küldött senkit az utcákra, legfeljebb hívott."
Hát először is, miután a zemberek kimentek a zuccára, utána beült a páncélozott meseautójába és otthonába hajtatott. Másodszor meg az emberek remélem megtanulták, hogy pártérdekből ne menjenek az utcára. mert utána a párt azt kapja, amit a FIDESz, ők meg azt, amit kaptak.
Amúgy látom, felvonult a nehéztüzérség. AMI MINDÖSSZE ANNYIT JELENT, HOGY A CIKK JÓ. NAGYON JÓ.
És nem ám a fülkeforradalmárok nyomják itt a sódert, de nem ám. Hanem az az oligarchia és fizetett vagy önkéntes támogatói, akik a vagyonukat és hatalmukat Orbánra bízták.
bumm | 2011. december 18. | 14:33:10
merle | 2011. december 18. | 14:02:32
"A demokrácia azt jelenti, hogy a nép elszámoltathatja a kormányt." mondja a "professzornő"
Hát ez érdekes, a szoclibek korábban azt mondták, hogy a képviselők négy évre kapnak bizalmat, addig ne bolygassuk őket."
Na te se ettél elég almamagot.
Például, kedves debilke, működött a Költségvetési Tanács!
Működött az Alkotmánybíróság!
És azok keményen belenyúltak a kormány működési területeibe.
De ez neked magas. És csak hüppögsz, ha kérlelhetetlenül itt lesz a vég: az államcsőd!
Mert a vezetőd annyira buta, csak a szája nagy, hogy tényleg azt képzeli: az IMF egy bank, akinek kutyakötelessége neki pénzt adni (MTV reggeli műsor).
Hát mit mondjak,qrva nagyot téved...
Nem kap egy fityinget, Brüsszeltől még annyit se, és ti itt öreg reakciósok, (mert tuti, mind nyugdíjas, kivéve a gyengeelméjű zumbát) nem kaptok fél év múlva nyugdíjat...
Tudjátok, mi az államcsőd???
MaxVal | 2011. december 18. | 14:31:32
vonswartz | 2011. december 18. | 13:57:37
"Jelzem hogy a republikánusok a Jobbiktól jóval jobbra állnak."
Jó vicc ez. Te találtad ki?
merle | 2011. december 18. | 14:31:29
vonswartz | 2011. december 18. | 14:24:00
"A demokrácia azt jelenti, hogy a nép elszámoltathatja a kormányt." mondja a "professzornő"
Scheppele asszony Európában legfeljebb tanító lehetne. Egy rokonom mesélte, hogy az ismerősei között volt egy fiú aki harmatgyengén tanult a gimiben, majd 56-ban kiment Kanadába. 15 év múlva hazajött, mint professzor, persze ő is ilyen dumás témában utazott mint Scheppele asszony. A rokonság gyanakodva körbeállta, megtapogatták és kérdezték, ilyen jól ment neked az iskola? Mire ő: a magyar gimivel császár voltam, a többi kiseggeltem. Hát ilyen a látszat professzorok. Csak el kell olvasni a cikket, tele van bugyuta általánosításokkal, persze ehhez riporter is kellett.
Pali | 2011. december 18. | 14:30:07
zumba | 2011. december 18. | 10:46:48
Ha onnek halvany fogalma lenne, hogy mi a demokracia (persze honnan lenne?), akkor nem irna ilyen bolcsessegeket. Ha az USA annyira antidemokratikus lenne, amint azt on burkoltan allitja, akkor pl. Guantanamorol nagy valoszinuseggel soha nem is hallottunk volna.
bumm | 2011. december 18. | 14:25:35
Tisztelt Asszonyom!
A politikai vélemény szabad.
Azonban ez a megjegyzése Amerikában, a saját hazájában verné ki a biztosítékot, ti. ez nyílt beavatkozás, noch dazu uszítás egy demokratikus választáson, parlamentbe jutott magyaországi párt ellen...
Másként fogalmazva: belügyekbe való beavatkozás... "
Mitől ez a nagy önérzet? Akkor is így hőbörögtél, amikor párttag voltál a Kádár rendszerben, gazsuláltál, és boldog voltál, amikor a párttitkát kezet szorít -mert akkor azokat szolgáltad ilyen lélekszakadva - neeem, akkor az volt a természetes, hogy Moszkva diktál.
Vedd tudomásul, hogy a koldus NEM szabhat feltételeket. A koldus az okos, tudja: jobb, ha nem hetvenkedik, ha pénzt akar - ezek koldusséá tették Mo-t, de belügyek, persze. Az IMF kölcsönt meg eltapsoljuk, MOL-ra, minden egyébre. De mi, a koldus, rossz-szagú bagázs diktálunk, igenis, Brüsszelnek is, majd mi megmutatjuk, hol lakik a magyarok istene.
És, agyatlanka, csődbe megy az ország.
Igen - erre (is) megy ki. És jön a segítség - ha ez az országrontó brancs eltakarodik.
Mit hencegtek a felére apadt 2/3-dal?
Nem erre szavazott senki. Miért, taliga: te a biztos államcsődre szavaztál?
vonswartz | 2011. december 18. | 14:24:00
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Béla bá | 2011. december 18. | 14:23:52
Ez a jól táplált mosolygós matróna már csak tudja, itt él, itt lakik közöttünk.
Nem igaz?
Vagy csak az ellenkezőjéről dezinformálják?
Érdekes a magyarság 98 százaléka nem így érzi. Akkor hol itt a baj?
Van itt média szabadság, Tv-ben naponta láthatod a VV lányok kivel hágtak, milyen nyelvjárást ismernek. Láthatsz szép maradandó felejthetetlen élményt nyújtó meleg házasságkötéseket.
Kell ettől több? Kezdem restellem, hogy hagyományos házasságban élek.
Mert a média ezt sugallja. Szabadság!
merle | 2011. december 18. | 14:22:52
Nem a demokrácia látszata itt a valódi téma, hanem Scheppele/Krugman/+álliberális társak csapat igénytelenül összefércelt butaságai. Megfeküdte a 2/3 a gyomrukat, most váltott lovakkal próbálnak támadni, de rettentő felkészületlenül. Olyanok mint a politikai rapperek, monoton ritmusban pörgetik a szavakat, demokrácia, tolerancia, kompromisszum, aztán újra és újra.
puli | 2011. december 18. | 14:14:16
saman | 2011. december 18. | 12:40:58
Nagy az igazságod ! Ha nem így lett volna ,-lett volna sírás és fogak csikorgatása !
Taliga ne hagyd magad !
merle | 2011. december 18. | 14:07:54
Nem a demokrácia látszata itt a valódi téma, hanem Scheppele/Krugman/+álliberális társak csapat igénytelenül összefércelt butaságai. Megfeküdte a 2/3 a gyomrukat, most váltott lovakkal próbálnak támadni, de rettentő felkészületlenül. Olyanok mint a politikai rapperek, monoton ritmusban pörgetik a szavakat, demokrácia, tolerancia, kompromisszum, aztán újra és újra.
merle | 2011. december 18. | 14:02:32
"A demokrácia azt jelenti, hogy a nép elszámoltathatja a kormányt." mondja a "professzornő"
Hát ez érdekes, a szoclibek korábban azt mondták, hogy a képviselők négy évre kapnak bizalmat, addig ne bolygassuk őket.
No és mi is az a kormány elszámoltatása. Hát éppen most próbálkozik vele Budai úr, Sukoró, moszkvai kirendeltség eladása, államadósság növelése stb. és nem látom, hogy a Scheppele/Krugman duó oly nagyon örvendezne.
merle | 2011. december 18. | 13:57:52
Scheppele asszony újabb csúsztatása. "..alávetették őket a politikai „egyensúly” világosan nem definiált normájának. Ennek a normának a betartását olyan médiatestület felügyeli, ami maga sem kiegyensúlyozott, hiszen csak a kormánypárt jelöltjei a tagjai. "
A médiatörvény életbe sem lépett még akkor, szóval semminek sem lettek alávetve. Sőt mi több a kiegyensúlyozottság követelményét ki is vetették a törvényből a nyugatosok.
vonswartz | 2011. december 18. | 13:57:37
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vonswartz | 2011. december 18. | 13:55:22
Moderálási alapelvek- komment törölve -
merle | 2011. december 18. | 13:54:28
Sceppele asszony újabb demagóg állítása: "Demokráciában ezt nem lehetne egyetlen politikai frakció szavazataival megtenni, akármekkora is az."
És miért nem? Arról nem is szólva, hogy primitív módon csúsztat Scheppele asszony, ugyanis nálunk is két frakció szavazott.
De azért kíváncsi lennék, hogyha az USÁ-ban az egyik frakció nem szavaz meg valamit, akkor ugyan hány frakció tudja megszavazni.
Na okos nyugatosok aki tudja a helyes választ árulja el Scheppele asszonynak.
merle | 2011. december 18. | 13:50:26
Sceppele asszony újabb csúsztatása.
"A 2010-es választási kampányban a Fidesz nem indult olyan ígérettel, miszerint változtatni akar az alkotmányon."
De az MSZP idejekorán felvilágosította a választókat, hogy a Fidesz alkotmányt fog módosítani és a Fidesz nem is tiltakozott. Azt mondta, hogy kis győzelem kis változás, nagy győzelem nagy változás.
taliga | 2011. december 18. | 13:50:24
"Egyetlen demokratikus párt, amelyi tiszteletben akarja tartani az európai értékeket, sem léphet szövetségre a Jobbikkal."
Tisztelt Asszonyom!
A politikai vélemény szabad.
Azonban ez a megjegyzése Amerikában, a saját hazájában verné ki a biztosítékot, ti. ez nyílt beavatkozás, noch dazu uszítás egy demokratikus választáson, parlamentbe jutott magyaországi párt ellen...
Másként fogalmazva: belügyekbe való beavatkozás...
Raszputyinka | 2011. december 18. | 13:49:37
Uraim!A legtöbb hozzászólásban az a tévedés,hogy fideszeseztek és kommunistáztok.Magyarországon a demokrácia pusztul és kérem már végre észrevenni,hogy a nemzeközi felháborodásnak ez a lényege.Senki nem vitatja a 2/3-ot,a kormány bírálatok kizárólag a demokrácia védelmére utalnak és semmi közük a gazdaságba való beavatkozásokról.
bumm | 2011. december 18. | 13:45:25
taliga, te aztán még pofátlanabb vagy a megszokottnál is.
Mi az, hogy engem minősít???
Egy ilyen olcsójános aztán dumálhat nekem, látom, milyen terelést, rombolást, ráadásul pofátlan diktálási hajlamot mutatsz be itt, már hónapok óta.
Unjuk a szemétségeidet, oké???
Eddig azt hitted, mindent lehet neked, kioktatni, letorkolni, hazudni, vádaskodni - napi 21 órán át - te nem is vizelsz? befőttesüveg van melletted?
Na de én ezt nem tűröm.
merle | 2011. december 18. | 13:44:50
"rasztaszív | 2011. december 18. | 11:55:17
látod,ezt nem is tudtam.ezek szerint egy alkotmánybírósági határozatot írt felül a parlament?"
Megint butaságokat beszél Rasztaszív, lassan már helyet cserélhet Scheppele asszonnyal.
Az AB azt mondta, hogy érvényben és nem azt, hogy nem lehet megváltoztatni. Ennek a megváltoztatásához kétharmad kellett, ez pedig megvolt.
bumm | 2011. december 18. | 13:40:24
Hú, aranybogarak, hogy ti mekkorát fogtok pofára esni... élvezet lesz nézni.
zumba te tinó (ökör sose lesz belőled, annyira retardált vagy),hát mire fel indultak el újra ezek a cikkek, eu-szerte!
Mit gondoltok, taliga, bondi, bééla, meg az isten tudja hány nick (2-3 lehet összesen váltogatva a bejelentkezést, a stílusról fel lehet ismerni a bagázst, zumba az unikum, ilyen hülye az összes web oldalon nincs) - szóval nem is sejtitek, mi az ábra???
Nos, az EU és az USA végre úgy döntött, hogy el kell tűnni a zseboroszlánnak - ha a pártjával még lehet kezdeni valamit, akkor talán - de inkább nem: be fog indulni a Berlusconi effectus.
Na aztán sápítozhattok - addig meg álmodozhattok. De miről???
Van fogalmatok, báránykáim, hogy 4 hónapra van összesen mani az ország finanszírozására?
Ahogy fogy - úgy kell a segítség, na de agresszív kismalacnak, aki tombol a szakadék alján, hogy kihúzhatsz, de én diktálok - annak biza ott kell maradni a szakadék alján.
Mégegyszer kérdezem: MIBEN reménykedtek???
taliga | 2011. december 18. | 13:38:14
bumm | 2011. december 18. | 13:29:20
Hmmm...
Maga biztosan liberális gondolkodású...!
"taliga te fogd be."
"jó lesz, ha az eszedbe vésed, túlságosan elszemtelenedtél:"
"Ez a taliga egyre elviselhetetlenebb idióta itt, minek álltok szóba vele?"
"Vedd észre magad, amíg nem késő. Kiüldözlek innen, most lesz egy kis időm, vén siska.""
Kíváncsi vagyok, mi lesz a véleménye a SZERKI-nek az ilyen stílusról, ami egyébként íróját minősíti...
:((
vonswartz | 2011. december 18. | 13:34:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vonswartz | 2011. december 18. | 13:32:35
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bumm | 2011. december 18. | 13:29:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
vonswartz | 2011. december 18. | 13:25:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
elsore | 2011. december 18. | 13:23:17
vonswartz | 2011. december 18. | 13:16:59
"Lám lám, fura világ van. Meglehetösen egyszemü. Érdekes, hol volt a nol ilyesfajta eszmekifejtése mikor 2006 - ban a rendörök miniszterelnöki utasitásra terrorizálták a népet? Tudtommal az Orbán kormány nem küldte ki a rendörséget a tüntetöket megveretni"
A mondat így helyesebb lenne:
Tudtommal az Orbán küldte ki a tüntetöket megveretni...
elsore | 2011. december 18. | 13:19:35
Ja és az is elhangzott, hogy amúgy sem lesz kétharmad...
elsore | 2011. december 18. | 13:18:06
Bondi02 | 2011. december 18. | 13:03:18
"Ez a hölgy alaptétele, és ez nem igaz. Innen már csak butaságokat lehet mondani. Ezt is teszi."
De igaz. Csak egy félmondatos lózung hangzott el, hogy "nem ugrunk el az alkotmányozás elől". Meg az, hogy nem nyúlnak a jogrendszerhez.
zumba | 2011. december 18. | 12:34:15
elsore | 2011. december 18. | 12:15:41
Demokratikus jjátékszabályok mellett , mindenki által elfogadott rendszerben:) 2/3ad .
Vlagyimir Iljics Klicsko | 2011. december 18. | 09:52:33
elsore | 2011. december 18. | 09:35:46
"Meséld csak el, hogy kik jogosították fel a mélyen tisztelt gittrágó bandát az Alkotmány módosítására 1989.október 23-dikán, amikor az első, rendszerváltó választás 1990-ben volt?"
Vitatkozzatok egymásközt. Már unom, hogy az elvtelentársaknak mindig az a véleményük, ami erősíti az érvrendszert, lásd a kormánykommunikációt, nem baj, ha ez hetente változik.
vonswartz | 2011. december 18. | 13:16:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Bondi02 | 2011. december 18. | 13:03:18
"A 2010-es választási kampányban a Fidesz nem indult olyan ígérettel, miszerint változtatni akar az alkotmányon. Valójában a választók akkor hallottak először róla, hogy az alkotmányt teljesen átszabhatják, amikor a választások véget értek."
Ez a hölgy alaptétele, és ez nem igaz. Innen már csak butaságokat lehet mondani. Ezt is teszi.
taliga | 2011. december 18. | 13:00:53
Csak röviden!
- Eléggé irányítottak a kérdések, vagyis több kérdésben eleve benne van a válasz is. Akár egy igennel, vagy nemmel is válaszolhatott volna.
- Néhány pontban egyetértek (nem nehéz, mert természetes dolgok). Pl. az Új ALkotmány esetében úgy lett volna korrekt, ha aváltoztatáshoz akkora parlamenti többség kelljen, amellyel végül is megszavazzák most!
Ha 2/3, akkor 2/3, ha 4/5-öd szavazta volna meg akkor annyi.
Így olyan, mintha egy szekrénykulcsát egy székre állva jó magasra teszem, majd kidobom a széket. Csak egy nálam sokkal magasabb érheti el...!
- Médiafelügyeletben valóban törz, hogy CSAK kormánypárti tagok vannak. A parlamenti arányban kellen képviseltetnie magát minden pártnak.
- Kerekaztalról sokkal rosszabb a véleményem. AZ nem koszenzus volt, hanem a hatalom "bársonyos" átjátszása, a korábbi bűnösök felelősségre vonását elkereülni, a korábbi MSZMP vagyont maguk között - az államot kihagyva, vagyis a néptől mellopva - felosztani.
- Az mindent megmagyaráz a világról, Magyarországról alkotott felfogásáról, elveiről, hogy "...tanácsadója volt Büky Dorottya SZDSZ-es képviselőnőnek."
Egy bukott ideológia képviselője.
saman | 2011. december 18. | 12:40:58
"Az,hogy a pufajkás Horn oktat benneteket európai és magyar alkotmányosságból,már milyen ?"
Szerintem a rendszerváltás az első két kormány haladt az eredeti társadalmi szerződés irányába. Akár a procedúrákat akár az eredményeket nézzük.
Az első két kormány alatti időben lehetett elhinni, hogy a jóléti társadalom felé, a demokrácia felé és a piac felé haladunk.
A Halász-Zuschlag paktum-tól, 1998-tól ez a korszak lezárult. Megindult egy Putyin féle preátor rendszer kiépítése, amely elérte azt a kirekesztés teljesítményt vagy meg is haladta, ami ott a világ leggazdagabb embereinek és az orosz népnek a bájos viszonyaira jellemző.
zumba | 2011. december 18. | 12:39:33
Moderálási alapelvek- komment törölve -
zumba | 2011. december 18. | 12:35:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
bumm | 2011. december 18. | 12:35:28
igaza van zumbának, eddig Horn Gyula volt az összes közül a legjobb magyar miniszterelnök. Tudta jól, mit kell tenni - hallgatott a szakértőkre, és 1998-ra kihúzták az ország szekerét a bajból.
OV. aztán, nem a legelején, mert akkor ott állt mellette a technokrata Járay, aki a kezére csapott, tűrhetően kormányozott, de 2002-ben megzakkant benne valami.
Most nem csupán az elmúlt 20 év, de a magyar történelem legrosszabb miniszterelnöke, aki mára csődközeli állapotot generált, 4-5 hónap múlva meg itt a teljes csőd.
szinte mintha szándékosan rombolná az országot.
Holnap tuti, hogy egekbe szökik az euró.A hozamos úgyszintén - na és könnyen kaphatunk egy újabb leminősítést.
zumba | 2011. december 18. | 12:34:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
durumo | 2011. december 18. | 12:31:59
"Add nekem egy nemzet valutájának ellenőrzését, s az már nem érdekel, ki hozza a törvényeit!" /Mayer Amschel Rothschild/ "
aranybika73 | 2011. december 18. | 12:29:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
elsore | 2011. december 18. | 12:29:19
Anett77 | 2011. december 18. | 12:16:57
"Én nem védem a Fideszt, mert tényleg van miért kritizálni. Csak az a kérdés, hogy, ha más pártnak lenne kétharmadja, nem írná-e át az is a történelmet.
Szerintem igen."
Hát ezért kell egy olyan alkotmány, amely korlátozza a - jelenleg - korlátlan 2/3-os hatalmat és a pártokat is, ha netán ilyen ingerencájuk lenne. Egyébként a Horn kormány idején a parlamentben volt kétharmad, koalícióban.
KériSzépen | 2011. december 18. | 12:24:41
Anett77 | 2011. december 18. | 12:16:57
Volt olyan,hogy két másik pártnak volt kétharmada. Átírta a történelmet ? Nem. Tehát nem kell feltételes módban beszélnünk.Ez nem törvényszerű, egyáltalán nem az.
Anett77 | 2011. december 18. | 12:18:00
Mivel 2010-ben megvolt a kétharmad, sajnos ez 2014-ig mindenre feljogosít mindenkit.
|