Keresik a francia vonatbaleset áldozatait

A mentés befejeződött, de a kutaatás folytatódik, elképzelhető ugyanis, hogy a felborult vagonok alatt, illetve a vonat és a peron közé holttestek szorultak. Franciaországban huszonöt éve nem volt ekkora vasúti szeencsétlenség.

Befejeződött péntek este a sérültek mentése az elmúlt 25 év legsúlyosabb franciaországi vasúti szerencsétlensége után, amelyben a belügyminisztérium nem végleges adatai szerint hatan vesztették életüket, kilencen súlyosan, 22-en pedig könnyebben megsérültek. Az áldozatok keresése azonban egész éjjel folytatódik, miután elképzelhető, hogy a felborult vagonok alatt, illetve a vonat és a peron közé holttestek szorultak. Valamennyi sérültet helikopterekkel szállították négy nagy párizsi kórházba, a fővárostól 27 kilométerre délre található Brétigny-sur-Orge település pályaudvaráról, ahol 17.14-kor egyelőre ismeretlen okokból kisiklott a Párizsból a közép-franciaországi Limoges városa felé tartó gyorsvonat, amelyen 370-en utaztak. Az áldozatok között nem volt gyermek.

Frédéric Cuvillier közlekedési miniszter tájékoztatása szerint a vonatnak a menetrend szerint nem kellett megállnia a pályaudvaron, és a szabályoknak megfelelő óránként 150 kilométeres sebességnél valamivel lassabban, óránként 137 kilométeres sebességgel haladt, amikor a harmadik és negyedik vagonja kisiklott. Rendőri források szerint a vonat egyik része tovább haladt, a másik fele, négy vagon pedig felborult.

Guillaume Pépy, az SNCF elnöke köszöntet mondott azoknak a vasutasoknak, akiknek segítségével sikerült megállítani a kisiklott vonatot és ezzel megakadályozni, hogy az nekimenjen egy, a másik irányból érkező vonatnak. Azt is megjegyezte, hogy a kisiklást általában a kerekek vagy a sín problémája okozza.  A kisiklás egy váltó magasságában történt, 200 méterre a pályaudvartól. Az SNCF szerint június végén a szerencsétlenség helyszínének közelében javították a váltókat, de nem azon a vágányon, ahol a baleset történt.  

A szemtanúk által mobiltelefonokkal készített és a közösségi oldalakon közzétett felvételeken az látszik, hogy a kisiklott vonat egyik kocsija felcsúszott a pályaudvar peronjára és lesodorta annak a tetejét.

Az utasok és a szemtanúk is "horrorjelenetekről" számoltak be. „Sok volt a sérült, nők és gyerekek beszorultak a vagonokba. Remegtem, mint egy kisgyerek. Az emberek kiabáltak. Egy férfinak tiszta vér volt az arca" - mondta egy 30 éves férfi, aki a peronról nézte végig a balesetet. Egy 57 éves utas arról számolt be, hogy miközben menekült ki a vagonból, amelyben utazott, egy fej nélküli testen kellett átlépnie. Az utasok beszámolói szerint először egy nagy csattanást lehetett érezni, amelyet több is követett, mielőtt a vagonok egy része felborult. „Nekem azt mondták, de ez még megerősítésre vár, hogy volt egy csattanás. Hogy az milyen jellegű volt, azt majd a vizsgálatnak kell megállapítania" - mondta Francois Hollande államfő, aki este 8 óra után érkezett a helyszínre. Tájékoztatása szerint három vizsgálat is indult az ügyben, a minisztérium, az SNCF és a rendőrség részéről.  A köztársasági elnök szerint a vasárnapi nemzeti ünnep a gyász jegyében fog eltelni.

Manuel Valls belügyminiszter megszakította dél-franciaországi látogatását és szintén Brétigny-sur-Orge-ba sietett, ahol este 11-kor Jean-Marc Ayrault kormányfő is látogatást tett az egészségügyi és a közlekedési miniszter kíséretében. 
    A párizsi Austerlitz pályaudvarról induló és oda érkező teljes vasúti forgalmat péntek estére leállították, amely óriási fennakadásokat okozott az egész országban. A franciák jelentős része ugyanis a július 14-i nemzeti ünnepkor kezdi meg nyári szabadságát, s így nagyon sok család pénteken délután és este indult nyaralni. Az érintett vasúti szakaszon az elkövetkező három napban szünetelni fog a közlekedés. 
    Franciaországban 1988 óta nem volt ilyen súlyos vasúti szerencsétlenség, akkor 56-an vesztették életüket a párizsi Gare de Lyon pályaudvaron.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.