"Hiszek benne, hogy még visszajössz"

"Hiszek benne, hogy még visszajössz. Szeretném tudni, hogy mit csinálsz most: éhes vagy vagy talán fázol? Pufók fickó vagy, meg tudod csinálni!" - így vigasztalja magát a kínai twitteren, a Weibón egy fiatal nő, aki egy barátját, annak feleségét, bátyját és sógorát keresi. Mindannyian a szombaton eltűnt malajziai repülőgépen utaztak. Ám a gépnek azóta sincs nyoma.

Kétségbeesett kutatás folyik immár tíz ország részvételével a Vietnam és Malajzia környéki vizeken, de egyelőre csak olyan tárgyakat találtak, amelyekről később kiderült: semmi közük az eltűnt géphez. Az illetékesek továbbra is sötétben tapogatóznak.

A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó repülőgép fedélzetén 239 ember utazott, túlnyomó többségük kínai állampolgár volt. A pekingi külügyminiszérium ma már jelezte, elégedetlen a maláj hatóságok munkájával, így kiszélesítették a kutatási övezetet - egyelőre eredménytelenül. Peking egy saját műholdat is ráállít a kutatásra, hátha akkor sikerül valami nyomra bukkanni - jelentette a Xinhua kínai hírügynökség.

A gép a Dél-kínai tenger felett repült, és a radar jelzése szerint vissza akart fordulni a kuala lumpuri repülőtérre, amikor váratlanul eltűnt. Semmilyen vészjelzést nem adott le.

Az eset zavarba hozza a szakértőket is, hiszen valami nyomot csak kellett volna hagynia. Amikor például az Air France gépe 2009-ben a brazil partoknál az Atlanti-óceánba zuhant, egy nap alatt felfedezték a roncsot a víz alatt, igaz, két évbe telt, mire a feketedobozt ki tudták emelni. A malajziai partoknál jóval sekélyebb a víz, mint ahol az Air France gép lezuhant, tehát ha itt feküdne, akkor már felfedezték volna - írta a BBC. Ha viszont ismeretlen eredetű robbanás történt, akkor apró darabokra is szakadhatott, így jóval nehezebb lesz megtalálni. A Reutersnek nyilatkozó repülési szakértő szerint az eset leginkább a Lockerbie felett felrobbant PanAm gép tragédiájához hasonlít: ezt 31 ezer láb magasban tépte szét a pokolgép, és apró darabokra szakadt.

Az időjárási viszonyok kifejezetten jók voltak, a pilóta pedig 19 ezer órás repülési tapasztalatával rutinosnak számított - tehát a rossz időt és az emberi hibát elvileg ki lehet zárni. A Boeing 777-es a világ egyik legbiztonságosabb repülőgép típusa, és a maláj légitársaságnak sem voltak komoly balesetei.

A terrorista cselekményt viszont nem lehet kizárni, és mindenképp gyanút kelt a két, hamis útlevéllel a fedélzeten tartózkodó utas: az olasz és az osztrák útlevelet tavaly illetve tavalyelőtt Thaiföldön lopták el, jelentette az Interpol. Ebből azonban nem következik egyértelműen, hogy ők lettek volna a terroristák. A Reutersnek egy utazási iroda munkatársa azt mondta, hogy egy iráni kapcsolatokkal rendelkező bizonyos Mr Ali foglaltatott mindkét férfinek jegyet a gépre - de neki nem tűnt terroristának.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.