Az eltűnése után még hét órán át a levegőben volt a Malaysia Airlines Kuala Lumpurból Pekingbe tartó járata, amely egy hete, szombat hajnalban tűnt el 239 emberrel a fedélzetén. A rendelkezésre álló adatok tanúsága szerint eltérítették – jelentette be szombaton Nadzsib Razak maláj kormányfő.
A Malaysia Airlines MH370-es járata helyi idő szerint március 8-án hajnali 0 óra 40 perckor indult el Kuala Lumpurból. Az utolsó jelet reggel 8 óra 11 perckor fogta egy műhold. Nyolc óra repüléshez elég üzemanyag volt rajta. Razak elmondása szerint a szakértők kizárják, hogy a repülőgép műszaki hiba miatt tűnt el, mert még hét órával az eltűnése után is adott jelet magáról. Ez idő alatt hatalmas távolságot tehetett meg. A keresés északi határra valahol a kazah–türkmén határtól Thaiföldig, a déli az Indonéziától az Indiai-óceán déli részéig terjedő terület. Razak közlése szerint a Dél-kínai-tengeren a repülőgépet nem keresik tovább.
Hogy a repülőgépet ki és miért térítette el, az egyelőre nem világos, de olyasvalakinek kellett lennie, aki repülési tapasztalatokkal rendelkezik, mert a Boeing 777 és a földi irányítás közötti kommunikációt, valamint a földi nyomkövető rendszert szándékosan kikapcsolták. Az eltűnt Boeinggel kapcsolatban egyelőre senki semmiféle követeléssel nem állt elő, de a vizsgálatot most nyilvánvalóan az érdekli, hogy ki és miért térítette el a repülőgépet. A 227 utast 12 főnyi személyzet kísérte. Szombaton házkutatást tartottak a repülőgép kapitánya, az 53 éves Zaharie Ahmad Sah otthonában, aki harminc éve volt a nemzeti légitársaság, a Malaysian Airlines munkatársa, és több mint 18 ezer órát töltött a levegőben.
A New York Times amerikai forrásokra hivatkozva írta, hogy a kommunikációs csatornák megszakítása után a Boeing több alkalommal is megváltoztatta a repülési magasságát és útirányát. Az adatok tanúsága szerint a Boeing 777 először nyugat felé fordult, és 13 725 méter magasságba emelkedett, ami sokkal több az ilyen típusú gépeknek megengedett magasságnál. Később hétezer méterig ereszkedett a Malajziához tartozó sziget, Penang felé közeledve. Amint odaért, ismét irányt változtatott, és északnyugat felé haladt, a Malaka-szoros és az Indiai-óceán felé. Elemzik azt a hajtóművekből származó, automatikusan közvetített adatot is, amely szerint a gép egy alkalommal több mint 12 ezer métert süllyedt egyetlen perc alatt.