Az Európai Bizottság nemet mondott a presztízsberuházásra
Az 53 kilométer hosszúságú Brassó–Comarnic autópályaszakaszvállalt költségei három százalék fölé tolhatják a román államháztartási hiányt. Túlzottdeficit-eljárás indulhat.
Túlzottdeficit-eljárás indulhat Románia ellen, amennyiben a korábban tervezett feltételek mellett épülne meg az 53 kilométer hosszúságú Brassó–Comarnic autópályaszakasz. A szerződésben a román állam vállalta, hogy megtéríti a munkálatokat részben finanszírozó nemzetközi Vinci–Strabag–Aktor konzorcium költségeit, ha az esetleges alacsony kihasználtság miatt az autópályadíjakból nem folyna be a tervezett bevétel. A kormány havi hárommillió euróra vállalt garanciát (52 ezer euró/kilométer), ami a bukaresti sajtó által ismertetett brüsszeli közlés szerint a stabilitási paktumban rögzített három százalék fölé tolhatja az államháztartás hiányát.
A Brassó–Comarnic autópályaszakasz megépítését presztízskérdésnek tekinti Bukarest, ez lenne ugyanis az első autópálya, amely a Kárpátokon át összekötné Erdélyt az egykori román királysággal. Ezért szeretnék befejezni 2018-ra, a nagyromán egyesülés centenáriumára.