magnetron | 2010. február 23. | 08:39:46
Moderálási alapelvek- komment törölve -
magnetron | 2010. február 23. | 08:35:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lusta | 2010. február 22. | 21:01:45
mesterj | 2010. február 22. | 11:07:19
Nem ártana tudni, hogy a cigányoknak, még a XX. század második felében is voltak olyan európai országok, nem adtak állandó letelepedési engedélyt. Rá voltak kényszerülve a vándorlásra és az egyik napról a másikra való életre.
magnetron | 2010. február 22. | 08:30:38
azt a részt hívják Boroszlónak és a házak jelentős részét még ők építették vagy vásárolták. Hétesben valójában előszür egy holland program alapján volt felújítás, majd az önkormányzat ismételten felújította. A harmadik változt lett volna egy komplex felújítás, amihez az ott lakókat a felújítás idejére el akarták költöztetni Velencére, de épp a velencesi cigányok voltak ennek az ötletnek a legnagyobb ellenzői. Mint látod cigány és cigány között úriási akülönbség, még Ózdon is, úgy mint magyar és magyar között.
Lehet, hogy zavaró, sőt biztos, némely cigány csoport tevékenysége, de mit sdzólsz pl. Tasnádi remek művéhez. Az is nagyon felháborító.
csak úgy mellesleg az ózdi cigány kisebbség vezetője, ha jól tudom, már háromszor le akarták váltani, mert bizony keményen fellép a bűnöző életvitelű, henyélők ellen.
fridzsi | 2010. február 22. | 13:24:22
Plüskacsa ez nagyon tetszik ahogy, ahogy elmagyarázod, hogy én mit láttam és mit nem láttam a saját szememmel. Igazi tudományos megközelités. Pontosabban ennyi a tudományod. A stilusra pedig eddig nagyon kényes voltál, ehhez tartsd magad továbbra is.
Plüskacsa | 2010. február 22. | 13:15:32
mesterj | 2010. február 22. | 11:07:19
"Egyszerűen: Nem szeretnek ezek dolgozni."... hát én a szakmámból kifolyólag sokat vagyok külföldön, több országban (többet vagyok külhonban mint Magyarországon)ami azt illeti a magyarok hire-neve sem éppen dicsekedni való!
Nem mind dolgos szorgos emberként ismerik öket, hanem inkább a dorbézolásairól ("Mulatság"), hiresek, meg a sok evés-ivásról. A rendeszerváltás után meg még a porno/szex-milliö is világszerte ismert und hires.....ami nem éppen a szorgos, egyszerü emberek képét kelti külföldön.
Plüskacsa | 2010. február 22. | 13:09:26
mesterj | 2010. február 22. | 11:07:19
A cigányok föleg a vásárokhoz kötött mesterségeik miatt vándoroltak.... azt is sok esetben csak részben...télen visszatértek a lakhelyeikre, ahol a termékeiket készitettték a következö szezonra (pl.kosárfonás, kefe/fésü készités, fa faragmányok mint fakanalak, teknl...stb.) Tavasztól késö öszig pedig járták a vásárokat (a nevezetes lakókocsijaikkal)
Másrész: minkenképpen le kell telepedniük az embereknek????Az USA-ban jó részben az emberel egy életen át vándorolnak, ahogy a munkalehetöség diktálja.Az EU-nak nem a legnagyobb "vivmánya" és Követelése a szabad munkaerö vándorlása???? Nem a magyarok is dögivel vándorolnak "nyugatra" dolgozni???????Miért ne tehetnék meg a cigányok is?
Sajnos az egykori vásáros szakmákra, termékekre nagyon megfogyott az igény, olcso kinai müanyaggal helyettesitették öket! De okos igazgatással nagyon sokat lehetne elérni (régi szakmák ujraélesztése, hazahozatala kinából pl: kosárkötés, fafaragás...)Arról nem is beszélve hogy a cigány fiatalság is képes modern fejlödésre, képzésre, csak képezni kell öket! Ugyanúgy alkalmasak és igénylik is a technikai szakmák kitanulása´t....csakhát a képzés után alkalmazni is kéne öket!
mesterj | 2010. február 22. | 11:07:19
Plüskacsa.
Miről is írsz? Arról, hogy vándoroltak. Nem akartak letelepedni. Pedig volt olyan időszaka szép számmal a magyar történelemnek amikor kevesen maradtunk. Török háborúk után pl. Akkor simán letelepedhettek volna lett volna föld amit megműveljenek. Ja , hogy ez a mai napig nem megy nekik... Egyszerűen: Nem szeretnek ezek dolgozni.
Én azt mondanám, nincs határ irány Európa. Menjenek, kóboroljanak. Csak tegyék ezt mind Franciaországban meg Németországban.. Kíváncsi lennék meddig hagynák nekik.
Plüskacsa | 2010. február 22. | 10:23:55
fridzsi | 2010. február 22. | 09:25:46
Hát én ezeket a "Storykat" másként éltem át! Na hazudozzál már!
Inkább a cigányprimás húzta a talpalá valót és magyar "nagyurak" dorbézoltak (és még ma is dorbézolnak) és ragasztgatják a "bankót" a primás homlokára!
A cigányok másképp ünnepeltek.... inkább a "cigánysoron" az udvarban az apraja és nagyja együttesen.
Ami meg a kocsmákban üldögélö "busafejüeket" érinti böven van köztük magyar is. Az alkoholizmos komoly gond a magyarok közöztt is!
Plüskacsa | 2010. február 22. | 10:16:25
Kaczor király | 2010. február 21. | 21:19:47
Egy biztos, a történelemböl is világosan kiolvasható hogy a "cigányokat" (roma, lovara, olah, sinti stb népekhez tartozókat)az európában létezö társadalmak mindig kizárták, üldözték. Az életük sosem volt könnyü.
Mégis, korábban a cigányok föleg kézmüvességböl mint kovács, kosárfonó, kefe/fésü készitök, utazó piacosokként (rövidárú árúsok,köszörüsök, patkoló-kovácsok) zenészek (nem létezett egy mulátság/esküvö a cigány muzsikosok nélkül!!!) és vándorszinészekként éltek. Több muzsikus és szinész világhirre is tett szert!
ahogy ezek e szakmák és tevékenységek "kimentek a divatból", a cigányok is munkanélkül maradtak. A társadalmak pedig egyszerüen elfelejtették öket, és nem foglalkoztak az integrálásukkal, hanem kirekesztették öket!
A korábbi rendszerben, Kádár alatt eröfeszitések voltak a cigányok "beolvasztására" a társadalomba.aminek elég jó eredményei voltak! (idösebb vagyok és átéltem ezt az idöszakot, söt tanitottam is ebben az idöszakban!)
sok fiatal tanult ki szakmát, a TSZ-ben foglalkoztatták öket, a tisztitóvállalatok csaknem cigányokból álltak, sok dolgozozz az épitkezéseken, és utépitéseknél.....
Sokan épitkeztek, beilleszkedtek... A "cigányprobléma" minimálisra zsugorodott.
De a Kádár idei Integraciónak is voltak hibái.Mert nem ismerték el cigánykultura önállóságát (nyelvüket, népszokásaikat, nagy-családos életforma).Nem vonták be öket a közös tervezésbe (hanem inkább kényszeritették öket az asszimilációra (beolv
harunalrasid | 2010. február 22. | 09:52:18
aha.
mert a fal, az kurvára véd ám a magántulajdon elleni cselekedetektől!
persze, ha kívülről őrség vigyázza, hogy át ne másszanak rajta, a kapuját meg csak engedéllyel lehet átlépni, az más.
szerintetek hogy hívják ezt, okoskáim?
mert mintha erősen koncentrációs táborra hajazna!
daráló | 2010. február 22. | 09:48:44
Mi van akkor, ha minden elhallgatás ellenére ez a megoldása a fejlődésnek?
A szlovákok honnan indultak, és hogy elhúztak mellettünk, ahogy a románok is, meg lassan már dél-afrika is előttünk jár jóval.
Aki hasznos része a társadalomnak, az kapjon előjogokat. Adót fizet, az adójából épüljön egy fal, ami megvédi. Nem az, hogy adót fizet, és kiosztják segélynek, hogy hátha akkor nem lopnak annyit, meg nem éhezik a 6 gyerek annyit.
De mi van, ha mégis? Még több segély, ahogy Ferge Zsuzsa néni megmondta, csak azt nem, hogy miből.
Mi van akkor, ha ez a megoldás?
A társadalom beilleszkedni nem akaró, deviáns részét elkülöníteni, kirekeszteni, akár jelképesen, akár ténylegesen, egy fallal.
Aki át kerülni a fal túloldalára, az TEGYEN ÉRTE. Fizessen adót, szedje össze a szemetet, ha másnak felújítják a panellakását, ne tegye tönkre irigységből, mert neki nem adtak még olyat.
Az a gyerek, aki azt látja, hogy a fal túloldalán az emberek adót fizetnek, igyekeznek dolgozni, kertet művelnek, állatot tartanak, hogy legyen mit enni, és 6 gyereket, hanem 2-t nevelnek, de azoknak sokkal több minden jut: talán át akarnak kerülni a fal túloldalára.
AKARNAK, és talán ez a megoldás: az egyén akarata.
tarkabarka84 | 2010. február 22. | 09:31:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
fridzsi | 2010. február 22. | 09:25:46
Gyerekkoromban, az általános foglalkoztatás idején hétköznap délután háromkor óriási banzáj volt a helyi étteremben. Kérdeztem, mi ez: mondták, hogy a cigányok ünneplik a fizetésnapot. A primásnak ragasztották a lóvét a homlokára, stb. Igy osztották be azt, amiért még dolgozni is kellett.
Képzelhetjük, hogy osztják be azt, ami az ölükbe hullik. Két nap alatt elmegy, 28 napig pedig lehet nézegetni, hova menjenek lopni.
Tudomásul kellene venni, hogy ami ingyen van, azt senki nem veszi komolyan. Nem véletlenül találták ki az önrész fogalmát.
Dr Cenzné | 2010. február 22. | 09:15:14
Követendő példa. Helyette itt agyonhalgatják a dolgokat és tömik öket segélyekkel a melós meg a minimélbérért robotoljon,ahelyett ,hogy a segijkékre kifizetett pénzt normális munkabérre forditanák. Majd én megtanitanám öket dolgozni,korbács-viz-szárazkenyér ja meg kiherélni az összeset ,hogy ne szaporodjanak mint a nyulak mert csak arra van eszük ,hogy 12-13-évesen bass.anak a segijkéért.
daráló | 2010. február 22. | 09:01:57
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Robin Good | 2010. február 22. | 08:47:12
szeretemanolt | 2010. február 22. | 00:04:51
varga49 | 2010. február 21. | 19:01:52
A 6-os hatvány csak szűznemzés esetén jön ki. Mivel a gyereket általában 2 ember produkálja, ezért 6 lurkó esetén a következő generáció csak 3x-osa lesz az előzőnek. Mindenesetre az unokáitok már most megkezdhetik az integrálódást a leendő többségbe :)
daráló | 2010. február 22. | 08:43:55
Tele a hócipőm, hogy lassan a romnet-en nem jelenik meg ennyi cikk a kisebbségről, mint a nol-on.
Ha a határon túlra kell is menni ezekért a hírekért, akkor is.
Muszáj egyfolytában cigányoznia egy (állítólag) kulturált újságnak, ahelyett, hogy a magyarországi aktuális eseményekkel foglalkozna?
Ezért külön fizetnek, hogy keltik itt a feszkót, ha kell, ha nem?
Azzal egy percig sem foglalkoznak, hogy az itteni hírekkel néha fényévekkel vannak lemaradva, már ami megjelenik, de határon túli szlovák romák életképét azt naprakészen le tudják hozni.
Szlovák Nemzet Online, vagy Magyar Nemzet Online?
Lassan a stop.hu, de még a femina.hu is színvonalasabb és kevésbé bulvár, ami szvsz elég szégyen egy ilyen újságra nézve.
daráló | 2010. február 22. | 08:40:10
Szömörcsög | 2010. február 21. | 15:40:00
Na gyere, cica, bezzegszlovákozok neked egyet.
Bezzeg a szlovákoknál szempont, hogy ők nem fizetnek egy kanyi adót sem.
Bezzeg a szlovákoknál szempont, hogy az önkormányzatok kevesebb pénzt kapnak, akkor az ne a kisebbségre menjen el, hanem a többségre.
Bezzeg a szlovákoknál megvédik a normális embereket, nem hagyják, hogy amit kemény munkával más megépít, azt egyesek ne tegyék tönkre fél év alatt.
Bezzeg a szlovákok szemrebbenés nélkül megfelezték a segélyeket.
Egy másodperc kétségem nincs, ha nálunk ezt tennék, még úgyabbul lenne éhséglázadás, nem hiába fegyverkeznek fel egyesek... valahányszor lekapcsolnak egy-egy komolyabb fegyvermennyiséget, érdekes módon mindig "egyeseknél".
Afelől sincs kétségem, ha itt se járna pénz a gyerek után, és megkurtítanák a segély, a romatelepek így se néznének ki, mint szlovákoknál, mert nem munkabérből élnek.
Egyébként meg tegyél már egy pár kört pár telepen, pont így néznek ki azok is, nem kell panaszkodni.
Szerintem nem a szlovák önkormányzat kényszeríti őket arra, hogy öntsék a koszt meg a mocskot mindenhová, ez nem pénzkérdés, hanem igényesség meg igénytelenség.
Bezzegeltem eleget, vagy folytassam?
reader | 2010. február 22. | 08:38:10
Nem ezek a szlovák települések azok, ahol már tulajdonképpen kisebbségben vannak a szlovákok? Ha erről lenne szó, akkor talán valósághűbb lenne úgy fogalmazni, hogy a szlovákok körbekerítették MAGUKAT, tisztán önvédelmi okokból.
MagyariHUN | 2010. február 22. | 08:35:32
Egyrészt a helyzetre adott válasz, másrészt szomorú embertelen állapot. Soha nem fogják ezt megoldani!
magnetron | 2010. február 22. | 08:32:23
Moderálási alapelvek- komment törölve -
magnetron | 2010. február 22. | 08:31:17
Moderálási alapelvek- komment törölve -
magnetron | 2010. február 22. | 08:30:38
Moderálási alapelvek- komment törölve -
fridzsi | 2010. február 22. | 07:55:21
A nagylelkű cigánybarátok szemléletváltást sürgetnek a részünkről, én is azt követelek a cigányoktól. Ha a fehér ember kénytelen elosztani a pénzét a napokkal, s csak annyit költeni, amennyi abból kijön, ezt kell megtanitani a cigányoknak is. Ha nem tud számolni, menjen ki egy szociális munkás és irja le neki egy papirra.
Ha egy fehér ember sokáig rágódik azon,bevállalhatja-e a második, harmadik gyerekét, ne szülhessen egy analfabéta hat-nyolc gyereket.
Persze nem vagyok naiv, a cigány sosem látott előrébb az orránál, ugyhogy az állami kényszer elkerülhetetlen, vagy ölbe tett kézzel várhatjuk, hogy egy polgárháború rendezze a sorokat.
böhöm | 2010. február 22. | 01:18:00
Sokatmondó a sajtó nyelve. A szlovák kerítés, amin a cigánylurók átmásznak könnyen, betonfal. A háromméteres izraeli betonfal biztonsági kerítés.
agadou | 2010. február 22. | 00:23:53
lusta! Plüskacsa! Azért ne essünk át a ló túlsó oldalára. Azt azért mindannyian tudjuk és biztos készültek ilyen irányú felmérések is, hogy a rendszerváltást a cigányok várták leginkább. Mert volt ugyan munkájuk és fizetésük, de azért minden nap be kellett menni a munkahelyre. Annak idején nyugat németországban a munkanélküli segély magasabb volt mint itt az átlagfizetés és csak az lebegett a szemük előtt, hogy ha itt is kapitalizmus lesz, akkor munkanélküli segélyként többet fognak kapni mint most (anno) fizetésként. Természetesen voltak jócskán magyarok is akik erre bazíroztak. Aztán jött a fekete leves. Németország is felülvizsgálta nagy lelkű szociálpolitikáját. Mi sikeresen tönkre tettük a gazdaságunkat. Ráadásul arányaiban sokkal több munkanélkülit (és sajnos munkakerülőt) kell eltartanunk mint Németországnak. Az MSZP és az SZDSZ elvtelenül az ország és - szerintem - a cigányok érdekeit is figyelmen kívül hagyva, csak választási jolly joker-nek tekinti a cigányságot. Sajnos minden esélyünk meg van arra, hogy érdemben nem fog változni semmi a közeljövőben és ennek nem lesz jó vége.
ossian | 2010. február 22. | 00:17:50
Én ebből a cikkből egy szót sem hiszek el.
Ilyen (kivéve a falat) csak nálunk van,máshol mindenütt integrálva vannak már a cigányok, tanulnak és jól élnek.
Ha nem így lenne, tele lenne az ilyen esetekkel a világsajtó, Mohácsi Viktória biztosan nem hagyná szó nélkül.
Vagy nem így van????
szeretemanolt | 2010. február 22. | 00:13:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
szeretemanolt | 2010. február 22. | 00:04:51
Moderálási alapelvek- komment törölve -
azimut | 2010. február 22. | 00:03:53
A cigányok se magyarországon, se europa más országaiba az utolsó 5 évszázadban nem illeszkedtek be. De még őshazájukba indiába se integrálodtak két ezer év után!
Sőt, indiaba az utolsó 2 ezer év alatt kikristályosodott ki az a feudális kaszt rendszer - amibe a cigányok - vagy ahogy őket ott hivják a dalit-ok nem integrálodtak.
Az indiai cigányok - a dalitok - a társadalom legalsó ranján vannak.
http://www.youtube.com/watch?v=WBxy1R0jitM
szeretemanolt | 2010. február 21. | 23:57:09
Moderálási alapelvek- komment törölve -
lusta | 2010. február 21. | 22:45:47
Ez egy nagyon jó felvetés és hosszan el lehet vitatkozni. Szerény meglátásom szerint a történelem ilyenkor bizony nem bánt kesztyűs kézzel a kisebbségekkel, a kényelmetlenekkel. Egyszerűen kizsuppolták őket. Ez megtörtént a svábokkal, a németekkel, a lengyelekkel, a magyarokkal, és a sort folytathatnám.
A cigányokat nincs hová kizsuppolni. Még sok víznek kell lefolynia a Dunán, míg eljutunk a közmegegyezés azon szintjére, hogy itt mindenkinek a közös megegyezést kell keresni és magtalálni. A szemléletváltásra lenne szükség, nem pedig a gyűlölet kapmányra.
szentandi | 2010. február 21. | 22:30:35
Nem tudom, minek a müfelháborodás. Akik tisztességesen viselkednek, nem lesznek ilyen közutálat tárgyává. Miért nem történik ez a svábokkal, tótokkal és egyéb más nemzetiségekkel?
lusta | 2010. február 21. | 21:46:11
Ha végig nézed a történelmet, sajnos meg kell állapítani, hogy igenis az európai társadalmak a cigánysággal szemben kirekesztőek, intoleránsak.
Kaczor király | 2010. február 21. | 21:19:47
Plüskacsa
Mondj egy társadalmat, amelyikben a cigányság nem vesztette el a hitét! Mondj egyet, ahol együttműködik, ahol beilleszkedett, tanul és dolgozik. Mondj! Vagy a cigánysággal szemben minden európai társadalom elutasító, kirekesztő és rasszista? Szerinted véletlenül sem bennük van a hiba?
lusta | 2010. február 21. | 20:57:09
Tudod Ózdon a helyzet egy kicsit más. hangulatkeltsében a Jobbik nagyon jó. Mondok is egy példát. Ha kell jövök többel is. Menjél Ózdről farkaslyuk felé és láthatod milyen házak épültek Boroszlóban. Igen a Völgyes úti házakat még szociális házaknak építették a hetvenes évek második felében, és jelenleg gettósodott a rész. Az út végén mutatta a tévé is a cigányok egy földcsuszamlás következtében előbújt a szénréteg. kemény munkával, veszélyes körülmények közepette bányásszák a szenet. Úgy, ahogy biztonságossá tették a vájatot. Mert még vannak fiatalabbak, akik értenek a bányászkodáshoz, a többieknek meg ők mutatják a hogyant. Tudod a bányászkodás kemény, hozzáértő, odafigyelést igényel. De kinek vanm szükségük az ő szaktudásukra?
Egyik ózdi ismerősöm kemény jobbikos. Nincs mindig rendszeres munkája és az élettársa segélyen él. Van egy kis gyerekük, de a bölcsödébe taxival hordja a gyereket. Az élettársát az utcában gyalog, amióta összeköltöztek még nem látták. Csak taxival hajlandó közlekedni. A gázt már lekapcsolták, a villanyt is időnként. Na, szerinte az ő bajának minden oka az ózdi cigányság. Azt hiszed egyedül van ezzel.
Érdekes, egyik ismerősöm gyakran kénytelen Pestre menni busszal. Az első már 4 órakor indul és gyalog megy az állomásra Várkonyról a hétesi hídon keresztül. Este pedig vissz. Eddig, több éve még sosem volt ilyen problémája.
Balhék persze mindenütt vannak. Lásd Szombathely és a markoló esetét. Pedig a delikvens nem is cigány.
agadou | 2010. február 21. | 20:39:38
Plüskacsa | 2010. február 21. | 20:19:16
Kellene sok ilyen lehetőség, mert akkor a cigányok előtt is lenne példa arra, hogy van más út is mint a bűnözés. Sajnos a magyar kormányok eddig még nem fogták fel ésszel, hogy nem segélyek összegét kellene növelni, hanem azokat a (kis és közép) vállalkozásokat kellene helyzetbe hozni, akik munkát adnak a vidéki cigányoknak és persze a nem cigányoknak is. Én ugyan tudok több embernek is munkát adni, de csak idény jelleggel. Itt nem tud kialakulni egy olyan személyes kapcsolat, mint egy bejáró nő esetén, ami tudatosítja a munkavállalóban annak az értékét, hogy van biztos munkahelye.
szimpatikus | 2010. február 21. | 20:26:59
a hápogásod senkit nem érdekel
Plüskacsa | 2010. február 21. | 20:25:08
kaputt | 2010. február 21. | 20:10:12
Mit ilyedezel??? Morvai is "szociologus"!....Bár én nem ismerem el a "tanait"
szimpatikus | 2010. február 21. | 20:24:50
Moderálási alapelvek- moderált komment -
Plskcs | 2010. fbrr 21. | 20:23:03
hpgsd snkt nm rdkl t fjtd jtttt d Mgyrrszgt!!!
szimpatikus | 2010. február 21. | 20:23:40
Dikk he oszt áll még a fal
a Szlovákia nem gatyáznak
csak az a baj lassan itt Magyarországon is meg kellene csinálni akkor az egész országot csak nem betonozhatjuk be!
Plüskacsa | 2010. február 21. | 20:23:03
magnetron | 2010. február 21. | 20:16:16
Én itt a házépitési munkákra gondoltam.... De ha már a "közmunkáról" van szó.... nagyon sajnálatos dolog, akárki részere (ha magyar, ha roma), hogy idáig sülyedt Magyarország.. hogy szalinista és náci "foglalkoztatásokat" vezettek be!
Plüskacsa | 2010. február 21. | 20:19:16
agadou | 2010. február 21. | 20:15:32
De igen... és adtunk is munkát néhánynak (sajnos többnek nem tudunk, mert az üzem nem olya nagy :-( ) a családi vállalkozásunkban (Borászat)! Meg vagyunk velük 100 %-ig elégedve!
Idös édesanyám háztartását is eg yroma hölgy vezeti ... immár csaknem 10 éve! Még csak egy varrótü sem tünt el soha!
magnetron | 2010. február 21. | 20:16:16
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Plüskacsa | 2010. február 21. | 20:15:41
kaputt | 2010. február 21. | 20:08:12
Az ilyen primitiv (csak szitkozódni képes) "véleményekre" válaszolni nincs semmi értelme....
agadou | 2010. február 21. | 20:15:32
Plüskacsa | 2010. február 21. | 20:01:40
Azon nem gondolkozott még, hogy esetleg ne csak "megéljen a romákból", hanem munkát adjon nekik? Az valamivel nehezebb.
magnetron | 2010. február 21. | 20:14:51
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Plüskacsa | 2010. február 21. | 20:11:16
magnetron | 2010. február 21. | 20:01:04
Aztán gondolod, hogy gyülölködések közepette lehet nyugodtan élni/fejlödni???
Új ház, lakás , szép és jó, de ha továbbra sincs munka/kereset amiböl karbantartsák?????
Megkérdezték öket, hogy hol és milyen házakat szeretnének (figyelembe lett véve a több generaciós életmód?), bevonták öket a munkákba (Hogy önbecsülésük, és önértékelésük is tiszteleben legyen tartva), vagy csak "alamizsnaként" kapták, messze kinn a falúvégen????
Jó szivvel segitettek ? Barátságok lettek kötve? ...vagy csak egy kitelepités történt????
kaputt | 2010. február 21. | 20:10:12
Plüskacsa | 2010. február 21. | 20:01:40
Hilfe! Hilfeeee! Egy szociológus!!!! Neeeee!!!
lusta | 2010. február 21. | 20:08:56
Ha valaki ismeri az ózdi viszonyokat az itt hozzászólók közül, akkor az talán szerénység nélkül megjegyezném, én vagyok.
A saját hólapátolás, a saját munkavégzés az teljesen máz fogalom. Tetszik, nem tetszik a közmunka is munkavégzés annak minden közvetkezményével.Például munkaruha és védital tekintetében is. A munkát a munkaszervezőn kell számonkérni.
Sajnálatos tény, ezt jól látod a súlyos aranylánciokon is, hogy sokat a saját cigányuk megfélemlítve tartanak. Ez egy ördögi kör.
kaputt | 2010. február 21. | 20:08:12
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Plüskacsa | 2010. február 21. | 20:01:40
magnetron | 2010. február 21. | 19:53:47
Dolgoztam mér romákkal, és ismerem a gondjaikat, gondolkodásukat... de böven van tapasztalatom más külföldi nyomorteleppek is, ahol szociologusként tevékenykedtem (pl.San Francisco, Mexico) A nyomor arculata mindenhol ugyanaz! A rasszizmusé is!
magnetron | 2010. február 21. | 20:01:04
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kaczor király | 2010. február 21. | 20:00:11
Plüskacsa | 2010. február 21. | 19:56:25
htamas14 | 2010. február 21. | 19:47:21
"Mélyszegénységben élö, rezignált, traumás emberekkel, akik elvesztették a társadalomban való bizadalmat nem könnyü együttmüködni!Az életviszonyok javitásához hosszú évekre lesz szükség....A érintettek aktiv bevonása nélkül nem is megy a dolog!"
Ugyan már! Mondj egy társadalmat, amelyikben a cigányság nem vesztette el a hitét! Mondj egyet, ahol együttműködik, ahol beilleszkedett, tanul és dolgozik. Mondj!
agadou | 2010. február 21. | 19:58:40
lusta | 2010. február 21. | 17:11:09
Nem tudom próbált-e már munkát adni cigányoknak? Mindenféle gyűlölettől mentesen írom le az alábbi történetet. Kukorica címerezésre kerestem alkalmi munkásokat. Mindig vannak bőven jelentkezők. Általában cigány vállalkozókkal (ujjnyi vastag arany nyaklánccal) és felerészben magyar felerészben cigány munkásokkal. A vállalkozó közel felét lenyúlja a fizetett bérnek. A munka igen megerőltető, de a munkadíj is ennek megfelelő. A csapatban mindig vannak sunnyogók (magyarok cigányok egyaránt) akik helyett a többieknek kell dolgozni. A lógósokkal való küzdelmet megelégelve meghirdettük a munkát úgy, hogy mindenkinek kimérünk egy területet amit csak ő címerez és vállalja a munkájáért a felelősséget. A pénze is több mert a vállalkozó nem nyúlja le a munkadíjának nagy részét. Egyetlen cigány sem jelentkezett. Egyik sem vállalta a felelősséget a munkájáért, pedig munkanélküli segély sokszorosát kapná a munkáért.
magnetron | 2010. február 21. | 19:58:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Plüskacsa | 2010. február 21. | 19:56:25
htamas14 | 2010. február 21. | 19:47:21
Mélyszegénységben élö, rezignált, traumás emberekkel, akik elvesztették a társadalomban való bizadalmat nem könnyü együttmüködni!Az életviszonyok javitásához hosszú évekre lesz szükség....A érintettek aktiv bevonása nélkül nem is megy a dolog!
magnetron | 2010. február 21. | 19:53:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
magnetron | 2010. február 21. | 19:52:55
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Plüskacsa | 2010. február 21. | 19:52:24
lusta | 2010. február 21. | 19:26:09
Teljesen igazad van!
htamas14 | 2010. február 21. | 19:47:21
"Hány helyre lenne szükség a börtönökben? Tudják-e ezek az emberek mennyibe kerül egy elítélt eltartása és ezt az összeget ki fogja fizetni?"
Jah akkor adjunk minden rablásért, stb.-ért felfüggesztettet? Csakmert nincs hely a börtönökben, ez aztán a szép példa.
"ingyenessé tenni az oktatást. Ingyen óvoda, ingyen tankönyvek, ingyen napközi, ingyen menza."
Nem 1-2 helyen van ez így, mégse viszik a gyereket se óvodába se iskolába. Van olyan község, ahol havi 20 ezret adtak volna, ha viszi a gyerekét óvodába mégse vitték sokan... Akkor miről is beszélünk?
Aki próbál kiemelkedni azt segíteni kell, viszont aki csak tüzelni viszi haza az ingyen tankönyvet, annak minek?
Plüskacsa | 2010. február 21. | 19:44:38
SZÈGYENLETES! TÖRV`NYTELEN!!!!KÖVETELEM , HOGY AZ EU SZANKCIÒKAT RENDELJEN EL SZLOVÀKIA KORMÀNYÀVAL SZEMBEN!!!!!!
h.genoveva | 2010. február 21. | 19:28:38
Hozzánk másként viszonyul Európa, mint a szlovákokhoz, vagy a románokhoz. Nem szeretem ezt a romantikus szöveget, de valószinüleg van abban valami igazság, hogy sem a latin, sem a szláv népek nagy családjába nem tartozunk. Értünk, rokontalan magyarokért, senki nem fog kiállni Európában. Ezzel együtt nem kellene ilyen szolgai módon teljesiteni minden pisszenésüket. Azzal sem kellene törődni, hogy a képmutató külföldi sajtó mit szövegel. Ők is tudnak mindent, de szeretik osztani az észt. Azt kell tenni mindenben, ami nekünk előnyös, mondjon mindenki amit csak akar.
lusta | 2010. február 21. | 19:26:09
Szomorú, hogy ily kevés gondolkodó ember szúl hozzá a cikk érdemi részéhez. A hőbörgőket, fenyegetőket, gyűlölködőket bnem sorolom ide. ugyanis szerintük a gettók építése az iránymutató. A nekik nem tetszőket pedig akár irtanák is. Hát ide jutottunk.
Csak úgy melléskesen szeretném megkérdezni azkoat, akik a szigurú fellépésről és büntetésről beszélnek tisztában vannak-e azzal, hány helyre lenne szükség a börtönökben? Miből építenék az újakat? És a legfontosabb. Tudják-e ezek az emberek mennyibe kerül egy elítélt eltartása és ezt az összeget ki fogja fizetni?
Az valóban egy megoldás lenne, hogy a családi pótlékot meg kellene szüntetni, helyette viszont ingyenessé tenni az oktatást. Ingyen óvoda, ingyen tankönyvek, ingyen napközi, ingyen menza. Ez eléggé ösztönző erő a gyerekek iskolába járatása mellett. Az egyik jó barátom jegyző és elmondta, hogy az ingyenes étkeztetés megteremtése következtébenaz addig rendszeres 80-90 iskolakerülési eljárás száma lecsökkent ötre. Az önkormányzat egy halmazottan hátrányos helyzetű település.
tudos | 2010. február 21. | 19:04:59
Érdekes a Szolákok is úniós ország és nekik senki sem papolhat arról hogy a saját határainn bellül mit hogyan csinál! Ha ez az eset Magyarországon történne itt lenne fél európa és mi lennénk a szemét rasszista ország!!! Itt is ugy lépne fel a hatóság a cigányok ellen ahogy a Szlovákok akkor kisseb lenne a lehetőség arra hogy Bence József rettegve mondja azt hogy nem lehet kimondani a bűnözö etnikai hovatartozását mert az jogsértő!!
varga49 | 2010. február 21. | 19:01:52
Kinába a 2000-óta érvényben levő egy-gyerekes család stratégia 250 millióval csökkentette a lakoság létszámát. Elöbb utóbb ez vár az europai cigányokra. Nem szaporodhathak korátlanul ha képtelenek eltartani népes családjukat. Egy 6 gyerekes családba - faji hovatartozás nélkül - ha minden utodnak 6 gyerek születik, és tovább szaporodnak, akkor a mai 6 utódból 240 év mulva a nyolcadik generecióba 1 679 616 leszármazottal szaporítja a létszámot. Ehhez a számhoz még hozzá adódik az elöző generáciokból életben levők száma.
1. __ 30 év mulva 6
2.__ 60 év mulva 36
3.__ 90 év mulva 216
4.__ 120 év mulva 1 296
5.__ 150 év mulva 7 776
6.__ 180 év mulva 46 656
7.__ 210 év mulva 279 936
8.__ 240 év mulva 1 679 616
h.genoveva | 2010. február 21. | 19:00:55
Lusta, igazad van. Az átkosban azért dolgozott a cigány férfiak 80 %-a. Ki- be léptek, nem lettek "sztahanovisták", de dolgoztak. A cigánykérdést komplexen kellene kezelni. Munkalehetőség, a gyermekek oktatásban való részvétele, a környezetük rendben tartása . Sajnos ez ma már csak szépszóval nem megy. A cigánygyerekeke óvodáskorban történő felzárkóztatása, mert enélkül az integrált oktatás nem megvalósitható. Nagy szerepe lenne ebben a cigány értelmiségnek, rájuk hallgatnának, jobban mint a szociáli munkásra. Nem keritések, hanem tettek kellenének.
lusta | 2010. február 21. | 18:46:05
Tudom reményetelen ennek a sok elvakultnak elmagyarázni a miértet.
"A cigányok nagy része akkor se menne dolgozni, ha lenne munkahely. Nem úgy szociálódtak. Ezek a gyerekek már 3. generációs munkanélküliek, otthon nem látták, hogy valaki tisztességes munkából élne."
Menni menne, ha valaki értelemesen elmagyarázná a meglévő munkahely lényegét. De nincs munkahely ember. Sőt, ha valaki sohasem látott biciklit, sohasem ült rajta, szerinted tud bizciklizni?
ad9851 | 2010. február 21. | 18:34:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Odin | 2010. február 21. | 18:27:34
A cigányok nagy része akkor se menne dolgozni, ha lenne munkahely. Nem úgy szociálódtak. Ezek a gyerekek már 3. generációs munkanélküliek, otthon nem látták, hogy valaki tisztességes munkából élne. Nekik más vagyonának eltulajdonítása természetes. Sajnos! De ez Spanyolországtól-Oroszországig így van. A cigányság nem tud beilleszkedni egy társadalomba se.
lusta | 2010. február 21. | 18:21:14
Igen szeretünk nagy melldöngetésekkel megyarkodni és lenézni a többieket. Rá kell néznünk a térképre és a vak véletlen megmutatja, hogy a szegény régiókban a legnagyobb a cigányság létszáma. Ott bizony a nem cigányoknak sincs munkája. Az egyik riportalany is mondja, hogy ez bizony Szlovákiában is így van. A munka és a munkalehetőség hiánya szüli az agressziót. azt a nézetet, hogy az én rossz helyzetemnek a cigányok az okai. A politikai élet egyes szerplői pedig meglovagolják ezt a frusztrált csoportot.Kemény fellépést heélyezve kilátásba. Feltenném a kérdést. Ha keményen odacsapunk, elítéljük, büntetjük, ezáltal lesz-e munkája az eddigi munkanélkülieknek? Igen, jó a válasz. Nem. van a másik javaslat. Szlovák mintára, egyes hozzászólók szerint ez a járható út, meg kell vonni a segélyeket és azoknak a mértékét. Egy véghelyzetbe került ember, ez népcsoportra való tekintet nélkül, mit fog cselekedni? Igen, jó a válasz. Lopni, rabolni, esetleg ákár ölni is fog.
Illene már észrevenni, hogy ez a probléma nem cigány kérdés, hanem a magyar állampolgárok, minden állampolgár emberhez méltó élethez való jogát feszegeti. A hőbörgéd helyett a megoldás, a foglalkoztatási lehetőségek bővítése a cél. Amennyiben a lehetőségekkel valakik nem akarnak élni, akkor az egy teljesen más helyzet.
Míg a kevés álláshelyre jelentkezőket szegregálják, előrelépés nem lesz itten. Sőt, akik most oly nagyon kiabálnak és véletlenül nem őt veszik fel, hanem egy cigány származ
ásút, még jobban fel lesz háboro
h.genoveva | 2010. február 21. | 18:04:13
Hát. . .nem is tudom. Valószinüleg Lustának igaza van, bár sokan mondják, hogí az idei nagy havazáskor verbuvált hómunkások között egyetlen cigány sem volt. . . Egész biztos, hogy munkát kellene adni nekik, és ha másként nem megy némi presszióval odahatni, hogy dolgozzanak is. Egy biztos: ezen a kelet-középeurópai problémán falakkal nem lehet segiteni.
nooller | 2010. február 21. | 17:49:27
Tisztelt Szömörcsög, ne legyen olyan nagyra azzal amit nem tud, ugyanis a Szlovákok NEM bánnak rosszabbul a magyarokkal, mint ahogy ember az emberrel, csak ezt szokás kiemelni (Szlovákiai magyar vagyok de már Budapesten élek), ki mondta magának hogy én úgy szeretném? Már ne haragudjon.. Az tény hogy valamiért nekik mégis jobban megy. És mint Szlovákiai magyar mondhatom hogy EGY kint élő honfitársam SEM kér az Ön pártjából. Egyébként titokban biztos a spanyolok is ölik a dél-amerikai őslakókat, és az amcsik is az indiánokat... Mellesleg meg fogja látni, hogy amennyiben a Jobbik hatalmi pozicíóba kerül , nem falvakat fognak falak körülvenni, hanem városrészeket. Üdv
nagypapa | 2010. február 21. | 17:33:06
A leszakadt primitív létszinten vegetálók nem akarnak, nem tudnak és ami a legrosszabb, a gyerekeiket meg nem hagyják kiemelkedni. Szűk körben szaporodnak így genetikailag lesilányulnak. két dologra azonban megmarad az affinitásuk 1. elképesztő ravaszságra és gátlástalan hazudozásra 2.az idióta törvénykezés miatt a jogaik abszolút kikövetelése minden követelmény teljesítésének elvárása nélkül .
Bupszi01 | 2010. február 21. | 17:19:37
Azt hiszem a problémát kellene megragadni... a fő probléma az, hogy a cigánynak nem kell gondolkodnia, hogy ki, miből tartja el a gyerekét! Adót sem fizet egyik sem! Leszarják!!! Nekem kell gondolkodnom is, és adót fizetnem is. Akkor vállalok gyereket, ha van hozzá háttér, és ezzel így van a civilizált világ 99%-a! Ez nem GYŰLÖLET a részemről!!! A helyzet pedig nem más, mint diszkrimináció a cigányok javára... Törvényen kívüliek, azt csinálnak, amit akarnak. Meg fogjátok látni, hogy nagyon komoly problémák lesznek Európában 15-20 éven belül, és az egyetlen megoldás lesz - mint Kínában - a születésszabályozás! Sehogyan máshogyan nem lehet majd ezt a kérdést kezelni humánusan. (Persze úgy lehet, ahogy a románok, elzárjuk őket egyre nagyobb falakkal, aztán majd' éhenhalnak...) Egyszerre kellene őket egyébként tanítani, munkát adni nekik, és nem engedni, hogy ennyi gyereket vállaljanak!!! Csak így lenne megoldás, - szerintem.
lusta | 2010. február 21. | 17:11:09
Mennyi gyűlölettől tele ember írdogál ide. kezdjük a végén. Mennyiből kellene megélni az embereknek? Nem csak a cigányoknak. Milyen munkalehatőségek vannak azokon a vidékeken?
Amennyiben idehaza is elveszik a segélyeket, akkor szerinted mit foganak a nincstelenek csinálni? A börtönben van kaja, fedél. Kijön ott folyetetja, ahol abbahagyta. Valahogy az integráción sokan pénzosztást értenek, holott munka kell ide. Az szemenszedett hazugság, hogy a cigányság nam akar dolgozni. Valaki próbaképpen úgy póbáljon munkát szerezni, hogy a telefonba, a papírokba mondja meg, írja le, hogy cigány. Utána visszatérünk a téma megbeszéléséhez.
Ha gyűlölet kell az országban, akkor a Fidesz és a Jobbik majd meghozza nekünk. Az eredmény szomorú lesz. Akinek szinte nincs semmi veszteni valója, nem néz se istent, se embert. Ez a riportból is érezhető.
hazadnakrenduletlenul | 2010. február 21. | 17:07:47
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Robin Good | 2010. február 21. | 16:57:11
Az "asszony" szót valami intelligens szoftver javítja ki aszszonyra NOL-éknál?
Robin Good | 2010. február 21. | 16:54:16
A cikk szerint nemcsak 6 rajkóra, de még "nyüszítő, csaholó, borzas szőrű kutyák"-ra is telik a segélyből.
Nagyvilági Főcső | 2010. február 21. | 16:43:01
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kaputt | 2010. február 21. | 16:42:32
A zsidók nem ekkora, hanem 3x ilyen magas falat éítettek Izraelben. És sokkal hosszabban. És ha jól emlékszem azon még szögesdrót is van.
Szömörcsög | 2010. február 21. | 16:35:25
varga49 | 2010. február 21. | 16:21:25
Még 6 gyerek, majd lesz több is. Amúgy én az Ön helyében nem sajnálnám a szlovákokat. Amúgy is a szlovákok (és csehek) sterilizálták és valószinüleg titokban a mai napig sterilizálják a cigányok leganalfabétább rétegét.
Kérem ne sajnálja a szlovákokat, nem érdemlik meg... Ahogy azok bánnak ott a magyarokkal az katasztrófa!!!
Szömörcsög | 2010. február 21. | 16:32:04
nooller | 2010. február 21. | 16:11:28
Ha mi is úgy csinálnánk mint a szlovákok (ahogy Ön szeretné) nem 3-4 gyerek lenne a magyarországi cigány családok átlagában, hanem 8-10 amennyi szlovákiában van!!!!!!!!!!!!!!!
És ha azt az iszonyatos pénzt amit a magyar állam (egyes tolvaj politikusok sikkasztásai közepette) beleölt a roma integrációba nem ennyi lopás lett volna az utóbbi 20 évben hanem amennyi a szlovákoknál van, hogy ott már falakat kell emelni.
Természetesen annak egy ember se örül, főleg az adófizető magyar állampolgárok, hogy egy feneketlen kútba (roma integráció) ömlesszék a súlyos adóforintjainkat, amiket Kolompárok és Rézművesek (is) kezelnek...
zoli | 2010. február 21. | 16:31:13
a képen látható keritést semmikép nem nevezném falnak
varga49 | 2010. február 21. | 16:21:25
Hat gyereket számol meg a sztori riportere a panszkodó cigányasszonynál. Persze a gyerekek éhesek. Talán jobb lenne nem csak segélyeket, szülésgátó információt, kotonokat is oszthanának a cigány rászorulóknak. Mert ha nem dolgoznak és ráérnek csak gyerekeket csinálnak, az éhező gyerekeket meg másoknak kell eltartani. Ezek a gyerekek mikor felnőlnek folytatják szüleik lábnyomába, még több éhező gyerek csinálnak akik felnőtt korukba szaporitják a nyomort, a követelőzést, a megélhetési bűnözést.
nooller | 2010. február 21. | 16:11:28
Lehet hogy nem csinálták rosszul, és ha mi is így csinálnánk, bezzeg Magyarországról beszélhetnénk, úgyhogy aki bezzeg szlovákiázó majmokról beszél az ne beszéljen inkább, hanem csinálja, ennyi. Lehet itt hőbörögni hogy mert hogy Szlovákia így úgy meg mégsem olyan jó. Ne is legyen annak a romának jó aki abból él amit ÉN befizetek. Ha itt is a Magyaroknak lenne csak jó, én már boldog lennék, Szlovákia ide-oda.
marco32 | 2010. február 21. | 16:09:11
Ugyan már ne vicceljünk:ezt nevezeik romatelepnek?Itt arany életük van ezekben a "lakásokban".Menjen csak a kedves cikkíró Igló és Szepesvár környékére?Ja hogy oda éppeszű ember nem meri betenni a lábát csak hadsereggel? Kérem szépen az a nyomor ami ott van, azokat méltán lehet telepeknek nevezni!
Kaczor király | 2010. február 21. | 16:06:07
Egyébként kíváncsi lennék arra a falra. Valóban a teljes cigánytelepet körbekerítették? Vagy esetleg csak a cigányteleppel határos földjeiket kerítették el a szlovákok, a termény ellopásának megnehezítés érdekében? Mert a felső képen az létszik, ahogy a cigánygyerekek a kerteket nézik.
Eszement | 2010. február 21. | 16:05:06
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Kaczor király | 2010. február 21. | 16:01:59
Szömörcsög | 2010. február 21. | 15:43:18
Szömörcsög | 2010. február 21. | 15:40:00
"Ha szlovákia annyi pénzt ölt volna bele a roma integrációba mint amennyit Magyarország, abba szlovákia belerokkanna. Na hol vagytok "bezzeg szlovákiázó" majmok??!!"
Nézd meg, mit látsz. Nyomor, nyomorba szült gyermekek, a "férfi hortyog", cigaretta a szájban, segélyre várók. Családtervezés? Ugyan már! Ismerős, ugye? Belerokkanunk ebbe mi is...
Szömörcsög | 2010. február 21. | 15:43:18
Szömörcsög | 2010. február 21. | 15:40:00
Ha szlovákia annyi pénzt ölt volna bele a roma integrációba mint amennyit Magyarország, abba szlovákia belerokkanna. Na hol vagytok "bezzeg szlovákiázó" majmok??!!
Szömörcsög | 2010. február 21. | 15:40:00
Na ilyenkor hol vannak a "bezzeg szlovákiázók"? Ilyen nyomor telepek Magyarországon szinte nincsenek, a szlovákoknál meg szinte csak ilyenek vannak... Már Romániában sincs ennyi és ilyen cigánytelepek!!! Pedig Románia már a Balkán, szlovákia meg sajnos nem sajnos már Közép Európa. A szlovák állam így "bánik" a kisebbségeivel... Egy olyan ország ahol az 5,4 millió fős lakosságból csak 3,8-4 millió a szlovák... És Magyarországot oktatták ki a szlovákok mikor tavaly tavalyelőtt voltak nagyobb magyar-cigány konfliktusok, hogy milyen rosszúl bánik a romákkal a magyar állam, pedig szlovákiában 3. világbeli szinten élnek a cigányok. Előbb a saját cigányaik helyzetét javátsa szlovákia aztán oktassa Magyarországot!!!
heki1 | 2010. február 21. | 15:36:15
Moderálási alapelvek- komment törölve -
oxálsav | 2010. február 21. | 15:31:24
Tényleg egészen állatias aahogy kinéz minden, de a legdurvább, amit az a nő mondott: beszélt segélyről, családi pótlékról, de munkáról nem
az ilyen dolog fel sem merül bennük
pedig a lopott krumpliból lehetne ültetni, a lopott tyúkot tojatni, meg ilyenek
de ezek a másnapig sem látnak előre, és addig fognak fentmaradni, míg lesz kin élősködni
a cigány állam létrehozása nagyon jó lenne, kíváncsi lennék tolerancia, hogy hogy gondolod egy ilyennek a működőképességét?
BELA55 | 2010. február 21. | 15:24:45
szolgáltato cégnek dolgoztam szidtuk a cigányokat rohadt segílyesek szóltak holnap nem kell jönni melozni szaladgáltam fűhöz fához senki nem vett fel a munkaügyön kiröhögtek mikor mondtam hát dolgozni szeretnék adjanak listát munkahelyekről hát segílykére szorultam én is igaz keservesen bejutottam tanfolyamra végeztem dolgozok de tanultam belőle hogy bármikor padlot foghatok én is ---persze cigány kérdés van de itt a cigány bevágná a purgyét az zaciba és kész 500 ho ennyiba kerül és még kap 2-4 millát lakásra 18 éves korába
kiki78 | 2010. február 21. | 15:21:36
tothjani | 2010. február 21. | 15:12:05
"De ezek magyar lakta települések, ezt nem kellene hagynunk hiszen ők is magyarok. Telepítsük át őket Magyarországra."
Ok Jani. Hol is laksz?
tothjani | 2010. február 21. | 15:12:05
De ezek magyar lakta települések, ezt nem kellene hagynunk hiszen ők is magyarok. Telepítsük át őket Magyarországra.
Lator80 | 2010. február 21. | 15:09:45
Bocsi Tolerancia én nem hiszem.
Bolhás | 2010. február 21. | 15:08:56
"Ezeket a falakat egyszer úgyis le kell bontani"
Sárgarézdrótból kellett volna csinálni, akkor nem lenne gond a bontással :-)
magnetron | 2010. február 21. | 15:07:08
Moderálási alapelvek- komment törölve -
kiki78 | 2010. február 21. | 15:04:18
A szép az, hogy a romák azon is felháborodnak, hogy közpénzen húzzák fel a falakat. Igen. Azon a közpénzen, amihez ők egyetlen eurocenttel sem járulnak hozzá, viszont segély formájában kapnak belőle.
100% tolerancia | 2010. február 21. | 15:02:36
Bocs Lator, de szerintem életképes lenne.
Lator80 | 2010. február 21. | 14:43:14
Életképes lenne nagyon az az állam....
mizar | 2010. február 21. | 14:37:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Anett77 | 2010. február 21. | 14:33:27
Sajnos vannak olyan konfliktusok, amelyeket csak rendészeti, hatósági úton lehet megoldani.
sirius00 | 2010. február 21. | 14:29:32
Moderálási alapelvek- komment törölve -
moszkvicssluszkulcs | 2010. február 21. | 14:26:52
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Nagyvilági Főcső | 2010. február 21. | 14:24:27
Egyszerűen áthidalhatatlanok az intellektuális, és ebből fakadóan a civilizációs különbségek.
agadou | 2010. február 21. | 14:19:35
Az MSZP miért nem emeli fel a szavát a szlovák fasizmus ellen?
Gustav | 2010. február 21. | 14:16:22
Hát igen, ahol nincsenek hivatásos rettegők és ingyenélő jogvédők, ott így oldják meg a megoldhatatlant.
willope | 2010. február 20. | 02:00:28
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|