csaszi/2 | 2010. augusztus 20. | 14:10:17
T.JoGabor.
En mindent ertek csak azt nem ertem, hogy maga mit nem ert.
Ha probalna felnoni legalabb az atlagos nol kommentelok szintjere ezt talan maga is megertene......))DDD
JoGabor | 2010. augusztus 19. | 18:35:36
T.csaszi/2 (2010. augusztus 19. | 15:03:09)
már megbocsásson, de még mindig nem értem, maga kivel/mivel vitatkozik. Igaz, hogy svéd orvosokat említettem, de egyáltalán nem az állami egészségügyi ellátással kapcsolatban, hanem egy olyan sajátos (és számomra meglehetősen riasztó) attitűd kapcsán, amit kb. 6-8 hónapja Delisa hozzászóló volt szíves nagy egyetértéssel ismertetni a blogjában.
Ha ennek kapcsán utalt Andersenre, azt hiszem, valamit nagyon féreérthetett. Sajnos, nem mese.
Az ingyenes és színvonalas egészségügyi ellátásról nem írtam, de szívesen gratulálok ehhez a skandinávoknak. Mellesleg én is jártam arrafelé, és valamennyire beleláttam.
csaszi/2 | 2010. augusztus 19. | 15:03:09
T. JoGabor.
Aligha ertem, hogy mit is ert kegyed "felboffent elutasito indulat" alatt.
Az Andersen mesekre valo utalas talan szarkasztikus de aligha indulat.
Ugyanis nem jeleztem legutobb azt a tenyt sem, hogy en jartam Norvegiaban ahol a szallodakban az ejjeli szekreny kicsiny fiokjaban a szokasos biblia mellett egy ismerteto fuzet is talalhato, melyen szamos vilagnyelven informaljak a szallo vendegeit a Norvegiaban ervenyes altalanosan ervenyes jogszabalyokrol.
Ebben olvashato, hogy a Kiralysag teruleten tartozkodo minden szemely reszere ingyenes orvosi elletas veheto igenybe, igy kulfoldi allampolgaroknak, turistaknak, vendegeknek is abban az esetben ha megbetegedesuk a Kirtalysag teruleten valo tartozkodasuk ideje alatt tortent.
Kerem ertesitsen ha tudomasa van arrol, hogy hol veheto igenybe ingyenes orvosi ellatas a nem allampolgar oslakosag reszere Norvegian kivul.
JoGabor | 2010. augusztus 19. | 13:21:36
delisa (2010. augusztus 18. | 21:41:23)
Kedves Asszonyom,
hol olvasott tőlem olyat, hogy "általános", "kötelező", "követelmény"? Azt írtam, hogy egy onnan blogoló szerint lassan normális az az orvosi mentalitás, hogy..,
Vagy talán nem ez volt a blogjában? És nem értett ezzel egyet maximálisan? Ha még mindig nem érti meg, hogy ez, még ha egyetlen orvos is tenne ilyet, a hippokrateszi eskü igen súlyos megszegése, akkor, azt hiszem nincs miről beszélgessünk. Maga a mentalitás is emberellenes, a helyeslése is az. Műteni ugyanis azt kell, aki műtétre szorul - teljesen függetlenül attól, hogy dohányzik-e, vagy ( bármilyen, és bármit is csinál, ide tetszés szerint bármi behelyettesíthető).
csaszi/2 (2010. augusztus 18. | 22:17:54)
ezzel a hozzászólásával vajon mit akart mondani? Akart egyáltalán valamit? Vagy csak felböffent az elutasító indulat?
harakiripiri | 2010. augusztus 18. | 20:12:10)
maga a reakciója szerint egy kukkot sem értett abból, amit írtam. Ez, sajnos, már nem is meglepő.
csaszi/2 | 2010. augusztus 19. | 01:42:04
Narancs,terror.
Az ilyen yet manusok nem igen tudjak mirol beszelnek.
Nekik a megrendelo megadja az alap mondanivalot amiben szerepelni kell bizonyos kulcsszavaknak, mint liberalizmus, libsi terror, mszp, amokfutas, stb.
Fogalmuk sincs e szavak jelentosegerol, beirjak, masnap a sorban allnak a megbizok irodai elott, kaszirozznak, s irany a kocsma.
Ezeket igy kellertekelni.
"Megismerni a kanaszt...." - nepdal.
Narancs.terror | 2010. augusztus 18. | 22:42:07
Mondhatni a jobboldali mentes övezet majdnem hogy: Még a jobboldali pártok is inkább baloldalibbak mind pl az amerikai ballib.
Narancs.terror | 2010. augusztus 18. | 22:40:22
yetmanus | 2010. augusztus 18. | 09:23:33
na hát akkor sorolom...: ezekben az országokban igazi a közbiztonság, a rendőrségnél nincs kettős mérce h tudjuk kik és a bevándorlók nem ugy viselkednek ahogy kéne... a finnek 100 éve még éheztek, ott is volt 2 vh, csakhát... ott nem volt mszmp, majd ott nem volt 'librealizmus', azaz ennek az ámokfutása... ilyen egyszerü a képlet. ja és majd el felejtem, ott igazi a hazafiasság, na és persze ha nagykoruu vagy, azonnal vehetsz lőfegyvert alanyi jogon, mint az USA-ban
Na ezen jókat derültem , vagy is inkább sírtam volna de annyit nem ér.Ugyan is a skandináv államoknál nincs nagyobb balliberális kozmopolita társadalom a földön :
csaszi/2 | 2010. augusztus 18. | 22:17:54
Meghogy nem operal a szebesz ha dohanyzik a paciens...
JoEmber, te tovabb maradtal Daniaban mint szukseges lett volna es Andersen muvei lehettek tul nagy hatassal rad....
delisa | 2010. augusztus 18. | 21:41:23
JoGabor | 2010. augusztus 18. | 19:06:49
Úgy csúsztatsz, hogy csak füstöl!
Miután az én blogomban olvashattad - helyesbítelek: NEM általános, NEM kötelezö és NEM követelmény, hogy pl. a dohányzást elhagyja a mütétre váró páciens.
Inkább egy igazságos prioritás felállításáról, meg az egyén és a társadalom felelösségvállalásáról szól a dolog... Mert ugyan miért ne kerhetné az adott sebész a 70 éves, beteget az 50 éve szívott cigaretta elhagyására, az illetö által kért azonnali és ingyenes potenciahelyreállító operációt megelözöen? S miért ne egy középkorú nemdohányzó agytrombózisost operálna meg elöbb? - - Az egészségügyre költhetö pénzmennyiség véges - még egy jóléti államban is, s muszáj sorrendet meghatározni.
Mars | 2010. augusztus 18. | 21:24:27
Köszi, hogy adatokba öntötted a mondanivalómat :)
delisa | 2010. augusztus 18. | 21:05:46
Mars | 2010. augusztus 18. | 20:47:01
Bizonyos szélességi körig a klima sokkal kellemesebb, mint Eur. középsö részén - mérsékelten meleg nyár és mérsékelten hideg tél.
Az átlagembernek 5-6 hét fizetett szabadsága van (a korral növekszik) s kb. 5 napi bérböl elmehet 1 hét vakációra délre.
Mars | 2010. augusztus 18. | 20:47:01
Ott ha télen valóban nyomasztó napfényhiányban szenvedsz, nyáron bőven kárpótolódsz. Ja, és az északiak keresnek annyit, ill. kapnak annyi szociális juttatást, hogy abból (a rendkívűl magas adóterhek mellett is) bőven futja, hogy MINDENKI - a kisebb fizetésüek is - el tudjanak menekülni a hazai télből néhány hétre valamelyik trópusi országba :P
Mars | 2010. augusztus 18. | 20:40:03
"A világ legjobb országainak többsége sötét, hideg hely"
Igen, télen. És nyáron? 20-24 órás nappali világosság közepette?
A Révész | 2010. augusztus 18. | 20:30:31
Moderálási alapelvek- komment törölve -
harakiripiri | 2010. augusztus 18. | 20:12:10
Moderálási alapelvek- komment törölve -
JoGabor | 2010. augusztus 18. | 19:06:49
Először is az én felfogásom szerint a boldogság nem állapot, hanem az élet kitüntetett pillanatai. Elég néhány percet meditálni a Jin/Jang szimbólumon, és belátható: minden "boldog" pillanatot ugyanannyi szenvedés egyensúlyoz ki, bár a neuraszténiás euroatlanti világban ezt nem nagyon akarja senki belátni....
Másodszor:az északi jólét együtt jár egy sajátos északi mentalitással, ami nekem nem minden elemében szimpatikus, hogy egészen finom legyek.
Például erre a dán filmre gondolok (javaslom mindenkinek, döbbenetes mozi)
Utópikus Taigetosz
(Hvordan vi slipper af med de andre, 2007)
Rendezte: Anders Ronnow-Klarlund, Forgatókönyv: Rasmus Botoft, Kép: Morten Soborg
Itt:
http://www.filmkatalogus.hu/Utopikus-Taigetosz--f23158
Vagy az egyik onnan blogoló szerint lassan normális az az orvosi mentalitás, miszerint nem műtlek meg, ha dohányzol (behelyettesíthető:vörösbort iszol, kékszemű, koszos, barnabőrű, balkezes, stb. vagy), és ezt még felnőtt, diplomás emberek helyeslik is. Ez hogy fér bele az alattam említett emberségbe?
harakiripiri | 2010. augusztus 18. | 18:52:21
Moderálási alapelvek- komment törölve -
delisa | 2010. augusztus 18. | 16:00:15
Pali, U-båt, halvány fogalmatok sincs az északi életröl, emberekröl - viszont tele vagytok elöítéletekkel és légböl kapott avítt félinfókkal.
Vegyétek a fáradtságot, utazzatok oda néhány hétre, hátha felvilágosultabbak lesztek, vagy legalább olvassátok többet! (pl. a blogomat: www.sved.nolblog.hu
Walden | 2010. augusztus 18. | 14:07:05
"A lista közepén vannak Köztes-Európa államai. "
Tessék mondani, ez a Köztes-Európa milyen térség? Még nem Európa, de már nem is Ázsia/Afrika? Amolyan határmezsgye, ahol megrekedtek a lelkek a boldogság felé vezető úton?
murzilka | 2010. augusztus 18. | 13:00:12
dr Le Quak,
esetleg elmondanád röviden, h mi nem tetszett ott? Ill. h mit láttál másképp távolról Mo-al kapcsolatosan?
csaszi/2 | 2010. augusztus 18. | 12:47:44
yetmanus alaigha tudja mi a liberalizmus de az mszp, amokfutas szavakat barhova be lehet, sot egyes esetekben be kell irni, mert ez a trend.
yetmanus ebben az esetben az egyes esetek csoportjaba tartozik.
zeta62 | 2010. augusztus 18. | 12:46:59
Moderálási alapelvek- komment törölve -
ethanhunt | 2010. augusztus 18. | 12:30:29
U-boat-nal a pont. Eltem Turkuban majd egy evet, jartam az orszag eleg sok reszen es hasonlo tapasztalataim vannak. Ettol fuggetlenul ugy gondolom, jol elnek a skandinavok, sotet, hideg tel ide vagy oda... Szorgalmas, osszetarto nep, ahol erteke van a tudasnak es becsulete a munkanak.
dr Le Quak | 2010. augusztus 18. | 11:12:13
Akik az esős, borús északon keresik a boldogságot, azok költözzenek oda. Én életem jelentős részét ott töltöttem, állampolgár is vagyok, de soha nem fogok visszatérni, mert számomra a boldogság biztos nem ott található. De távolról minden másnak tűnik, még Mo is.
jenovaydr | 2010. augusztus 18. | 10:48:03
Igaz, igaz, yetmanus (2010. augusztus 18.|09:23:33), bölcs észlelés kétségtelen, való igaz a jó finn közbiztonság, a hazafiság (ennek pozitív megnyilvánulásai), a fegyverviseléshez való jog, és hogy nincs kettős mérce stb. Helyes. De nincs pl. homofóbia és nincs talán dühöngő antiszemitizmus sem. Tehát a "liberalizmus"-on (mármint hogy Finnország nem liberális) én vitatkoznék (éltem ott bő négy hónapot), mert Finnország egy nyitott, igenis liberális értékeket IS hordozó ország. Olyannyira, hogy van "melegházasság" is 2002 (regisztr. partnerkapcsolat) óta, és senki nem őrjöngött ellene, huligánok se verték a nyálukat a flaszteren...
"Discrimination based on sexual orientation has been illegal since 1995 and discrimination based on gender identity since 2005. Finland legalized registered partnerships in 2002." (Forrás: http://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_Finland )
Szóval:
amikor liberalizmusról, ámokfutásról stb-ről beszélünk, jó lenne, ha kicsit DISZTINGVÁLNÁNK. A magyar társadalom egyik nagy (kinőhetetlen?) degenerációja az, hogy képtelen a klisékbből kilépni, és a többség képtelen árnyaltan gondolkodni, disztingválni..., -- és nem pedig végletekig primitív módon leegyszerűsíteni az életet, és bizonyos kérdésekre adott/elfogadott válaszokat...
yetmanus | 2010. augusztus 18. | 09:23:33
na hát akkor sorolom...: ezekben az országokban igazi a közbiztonság, a rendőrségnél nincs kettős mérce h tudjuk kik és a bevándorlók nem ugy viselkednek ahogy kéne... a finnek 100 éve még éheztek, ott is volt 2 vh, csakhát... ott nem volt mszmp, majd ott nem volt 'librealizmus', azaz ennek az ámokfutása... ilyen egyszerü a képlet. ja és majd el felejtem, ott igazi a hazafiasság, na és persze ha nagykoruu vagy, azonnal vehetsz lőfegyvert alanyi jogon, mint az USA-ban
U-boat | 2010. augusztus 18. | 07:26:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
U-boat | 2010. augusztus 18. | 07:21:50
Moderálási alapelvek- komment törölve -
csaszi/2 | 2010. augusztus 18. | 02:20:44
Jo cikk, magasan jobb, mint hajdan washingtoni tudosito koraban Szlobodan Milosevics akkori jugoszlav nacionalistat dicsoito kirohanasai Belgrad bombazasaval egy idoben.
Kar, hogy az eszaki joleti orszagok kozul egyedul Finnorszagot emliti, noha Norvegia, Dania es Svedorszag egyarant kiveszik reszuket a joletbol es az ezzel jaro nehez munkabol.
Mint mindig, most is szivesen olvasom a regi kivalo szerkesztok, mint Miklos Gabor es Aczel Endre irasait.
Udvozlettel.
Jelenletuk a sajtoban meg megnyugvast nyujt es remenyt taplal.
kovacs | 2010. augusztus 18. | 02:09:03
Tovabbra is a "fools paradise"-ban, Californiaban maradok ;-)
mondoga | 2010. augusztus 18. | 01:31:30
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Pali | 2010. augusztus 17. | 23:19:25
"A világ legjobb országainak többsége sötét, hideg hely, és depresszióra tesz hajlamossá." - A Newsweek boldogsagindexeben benne van az egy fore juto palinkafogyasztas is? Az esetleg megmagyarazza, hogy miert a hideg eszakon a legboldogabbak az emberek.
nugát | 2010. augusztus 17. | 21:47:40
Moderálási alapelvek- komment törölve -
Hamilkár | 2010. augusztus 17. | 21:20:42
Moderálási alapelvek- komment törölve -
|