belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

'A tokaji Szlovákiáé!'

Nem hagyjuk, hogy elvegyék tőlünk a Tokaj márkanevet – mondta Anna Belousovová, a Szlovák Nemzeti Párt első alelnöke.

NOL| 2009. december 15. |83 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

romeouald | 2009. december 16. | 14:52:04

hello

EgySimaOlvasó | 2009. december 16. | 11:42:32

Chris | 2009. december 15. | 14:49:51

Nem hasonlítanám össze.

EgySimaOlvasó | 2009. december 16. | 11:41:41

Átfogalmazom:)
Mindenki DNS-re rokon, ha úgy nézzük. Mindenkié tartalmaz adenint, guanint, citozint, timint... Még az egereké is.

(így jó lesz????????)

EgySimaOlvasó | 2009. december 16. | 11:40:39

Kedves Modi! Ebben mi volt sértő???
Semmi olyat nem írtam.

EgySimaOlvasó | 2009. december 16. | 11:39:58

Balcsi | 2009. december 15. | 21:44:32

Az, hogy "Magyarország" az vajh kinek fog kelleni? Kinek bambázzuk át?

EgySimaOlvasó | 2009. december 16. | 11:39:03

erlauer | 2009. december 15. | 22:05:21

Persze. DNS-ük ugyanúgy tartalmaz adenint, guanint, citozint és timint. Az afroamerikaiaké is, a kínaiaké is, az egereké is.

EgySimaOlvasó | 2009. december 16. | 11:37:57

pleporos | 2009. december 15. | 22:45:31

Majomtól? Te attól származol? Nem hiszem az evolúciót, legalábbis eme formáját nem.

EgySimaOlvasó | 2009. december 16. | 11:37:13

banurr | 2009. december 15. | 22:56:59

Kit is ültessünk rá?:)

slovakirtó | 2009. december 15. | 23:11:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kiraly70 | 2009. december 15. | 23:08:26

Vannak ám híres ősi szlovák városok: Rio de Janeirová, Los Angelsko, Tokija, Moszkova, Bratislava, Kosice, Romaska, Pariska, Londonska.

krapulax | 2009. december 15. | 23:00:23

És ne feledjük: Amerikát is a szlovákok fedezték fel, Krystof Colombecky, New York pedig 4000 éves ősi szlovák város. (Eredetileg Old Jorka)

banurr | 2009. december 15. | 22:56:59

Valaki mondta, kellene küldeni Szlovákiába egy fehér lovat.
Csak úgy emlékeztetőül.... :)

pleporos | 2009. december 15. | 22:45:31

Majd az ujabb szakértői konferencián(?.Bécsi döntés) megfogják állapítani a tudosok genetikailag is hogy nem is a majomtol hanem egy mutáns parazitátol származnak ami a marsrol jött 18 éve.Sajnos : de ilyen is létezik!!!!!!!!

pleporos | 2009. december 15. | 22:40:19

Még a végén kiderül hogy ők épitették az egyiptomi piramisokat is,ie.2500 ban I.Jan Keopsz Slota idejében II.Medchiar Hufu manufakturájának emberei segitségével,amit aztán otthagytak szívességből az araboknak az őskori olajkutaikkal együtt ,amit majd ezután fognak csak visszakövetelni.Feljebb vánoroltak észak fele az elsivatagosodás elől és ie. 120 ban letelepedtek az uraltol az atlanti oceán partjáig.ez röviden szlovákia történelme .ezért jogos a követelésük:igaz a szakértők megállapitották hogy szlovákia fiatalabb mint egy érettségire készülő diák ,de ez csak smafu

erlauer | 2009. december 15. | 22:05:21

Úgy tudom, genetikailag a magyarok is szlovákok.

L.tór | 2009. december 15. | 22:03:00

Tokajt, mint a környék nevét először 1067-ben említik, ekkor már szőlőtermesztő vidék volt. Magát a települést 1353-ban említik először Tokaj néven. Első vára egy földvár volt, amely a tatárjárás során elpusztult. A 14. századra már kővár állt a településen, mely a diósgyőri uradalom része volt.

1450 után Tokaj a Hunyadiaké, majd a Szapolyaiaké volt. Szapolyai János egy időre elveszítette a birtokot, de fia, János Zsigmond idejében már ismét a családé volt, így királyi uradalommá vált. A borvidék bevételének köszönhetően Tokaj mezővárossá fejlődött, népessége növekedett.1705-ben II. Rákóczi Ferenc leromboltatta a várat nehogy idegen kézre kerüljön.
(Wikipédia)

krapulax | 2009. december 15. | 21:46:03

Majd a Magas-Tátrát Magyarországhoz csatoljuk.

Balcsi | 2009. december 15. | 21:44:32

A közelmúltban Szlovákia levédette a kürtöskalácsot, Olaszország meg a szürkemarhát!!!!!!
A mi bölcs illetékeseink meg bambán néznek. Ez lesz a Tokajival is, ha így megy.

krapulax | 2009. december 15. | 21:12:40

2000 éve szlovákia se volt, sőt, még 20 éve se! Hülye ez.

krapulax | 2009. december 15. | 21:11:37

Lehet még Tokajban magyarul beszélni?

Elmebetegeket miért engednek politizálni?

Gergo | 2009. december 15. | 18:43:42

H a Szlovakiarol is essen szo, az Arany Facan prima sor, le is megyek az ejjel nappaliba, betolok egy jo hatot, aztan irany szunyalni!! nazdarovje!

Gergo | 2009. december 15. | 18:31:59

A tokaji nekem nem jon be, foleg az edesebb variaciok, inkabb desszert mint bor. Sorben vagyunk az igaziak.....A Dreher BAk tenyleg vihetne vmire h nem ragadna annyira, es nem lenne eros benne az alkohol iz. Bar ezekben a fustos kocsmakban, legkondi nelkul, jo ez is.

Gergo | 2009. december 15. | 18:25:49

Tiszta hulye az egesz vilag. A teny az, h mi a Sziu indianokkal vagyunk kozvetlen rokoni kapcsolatban, de lehet, h a neandervolgyiekkel is, tulkepp nyugodtan kovetelhetnenk magunknak egesz Europat es Eszak Amerikat is. Kukorica, krumpli, paradicsom, pizza, makaroni, hamburger, osi magyar etelek.

kormoska | 2009. december 15. | 17:49:30

No,még egyszer: Tessék mondani, Tokaj melyik országban található??? Ha Magyarországon,akkor a miénk a tokaji megnevezés jogossága!!! Ha Szlovákiában,akkor az övék....Ennyi!!!

laci_54 | 2009. december 15. | 17:38:36

Miért is aggódtok egy elmebeteg nő kijelentései miatt?

Nezvál Béla | 2009. december 15. | 17:35:16

Bizony, vannak példák arra, hogy igazuk van !
Örményország jelképként használja az Ararát hegyét, de annak nagyrésze Törökországban van;
Törökország már egyenesen a Holdat használja jelképként ! :-)

volvo340 | 2009. december 15. | 17:34:06

A Tokaji név használatának megoldása, csak formalitássá válik!
Mikor, vissza vesszük felvidéket!
A szlovák nyelvtörvényt, is hamar megoldjuk, a szlovákok használhassák a szlovák nyelvet, korlátlanul, és szabadon!
A hívatalos Magyar nyev mellett!

eroica | 2009. december 15. | 16:51:03

Javítás: 2006 éve termesztik a szőlőt.

eroica | 2009. december 15. | 16:48:29

Szégyelljétek magatokat, hogy cikizitek Nagy-Szlovákia politikusát, Anna Belousovová asszonyt (csókolom a kezeit Nagyságos Asszonyom, a család hogy van?)
Bumfordiságotok csak azért megbocsátható az elnéző és jóságos szlovák értelmiség szemében (95% az értelmiség aránya, és ebből 87,5% írni is tud!), mert tudja, hogy nem olvastátok, tanulmányoztátok az ősi szlovák írásokat (anno 1937 Kr.u.), nem halljátok meg a zseniális SLOTA nagyúr szavait, és nem fizettek tizedet azért, hogy Szlovákia lehet a közvetlen szomszédotok! Sok ország örülne ilyen szomszédságnak, pl. Burundi is.
A kiválló politikus asszony csak ott tévedett, hogy azt mondta a Vino tokajit 2000 éve termesztik. Ez tévedés, mert 6 éve Meciar úr mondta a 2000 évet, akkor ezek szerint már 2003 éve borászkodnak!
Most nem érek rá tovább magyarázni Nektek az igazságot, mert az ápoló urak szerint most kell beadniuk az esti nyugtatót, mert különben jön a kényszerzubbony!

Dödölle | 2009. december 15. | 16:47:49

autopia | 2009. december 15. | 16:43:12
Pedig van tokaji esszencia itthon is, minden jobbfajta italkereskedésben, díszdobozban, pohárral és qrva drágán. Inni nem jó, csak nyelvnedvesítésre. Mint a borkóstolóéknál.....

autopia | 2009. december 15. | 16:43:12

Megvallom öszinten: en meg csak soha nem is lattam Tokaji esszeciat... mire jo az (ha nem meginni)?

Dödölle | 2009. december 15. | 16:42:24

"Magyarország 1000 december 25-óta létezik mint elismert ország, Szlovákia pedíg 1993 január 1-óta...."
Nos, a taknyos 16 évesnek már van eurója, az 1009 évesnek meg még nincs! De ez meg már párt - és pénzügypolitika....

Clearwater | 2009. december 15. | 15:30:33

querjrksam

Abban igazad van, hogy az alkoholtartalommal együtt nő az ár Svédországban, de az esszencia kivétel, ugyanis azért olyan drága, mert ritkaság, és nem az alkoholtartalma miatt. Alkoholtartalma ugyanis alacsony, mintegy 3 %, mivel esszencia.
A többi részével egyetértek.

Üdv

Gyula X | 2009. december 15. | 15:11:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

autopia | 2009. december 15. | 15:03:03

querjrksam -ha nem birod azokat az öreg palackjaidat elfogyasztgatni, csak ertesits, en szivesen megszabaditalak tölük. Önkentesen. Remelem fekve tarolod öket, mert a "kommunizmus idejen" sokszor (o)rossz dugot tettek bele, es azok kiszaradtak...

autopia | 2009. december 15. | 14:58:13

querjrksam - nagy tevedesben vagy ami Svedorszagot illeti. Ott allami szeszmonpolium van, es szupermarketben meg 3,5%-nal erösebb sört sem arulnak, nemhogy bort.
Az ado az alkoholtartalomtol függ, azaz draga boroknal az arban relative kisebb reszt jelent. Svedorszagban az olcso pia daragabb, mint mashol (ez sem igaz igy kategirikusan, de hagyjuk), a daragbb viszont sokszor olcsobb, mint mashol. Svedorszagban különben is az egyetlen - allami - kiskereskedö (Systembolagaet) internetes oldalarol akarmelyik kicsi boltba barmit megrendelhetsz, es par nap mulva atveheted. Tokajibol kb 30 felet.
Mi is ritkan iszunk aszut - bar valoban eleg olcso (de azert 2.99-nel dragabb). Van, aki szereti - peldaul a felesegem meg a fiaim baratnöi - es azert neha nekem is izlik. A körülöttem gyakran elöfordulo fiatal azsiaiaknak (japanok es kinaiak) az egyik kedvence.
Es a napokban lattam egy kosher aszut, az arat le sem merem irni. Az edes tokaji bor zsido barataim szerint is nagyon finom.

Szoval ne aggodjunk: el lehet adni, de nem tömegaru. Erdemes odafigyelni ra.

L.tór | 2009. december 15. | 14:54:21

Valaki küldje már át Szlovákia történelmét SMS-ben...
A CIA the World factbook szerint Magyarország 1000 december 25-óta létezik mint elismert ország, Szlovákia pedíg 1993 január 1-óta.
Akkor miről beszélünlk????

Chris | 2009. december 15. | 14:49:51

Azért jók az ilyen sztorik, mert olvasva őket a mi kis hazai szélsőséges barátaink is tükörbe nézhetnek és megláthatják saját magukat - szlovák kiadásban.

Mirakel | 2009. december 15. | 14:35:43

Kik azok a szlovákok?

querjrksam | 2009. december 15. | 14:25:55

Clearwater, Svédországban azért olyan drága a tokaji, mert nagy rá az alkohol, meg egyéb adó. Különben ott minden pia nagyon drága és úgy el van dugva a szupermarketek valamelyik titkos sarkában, hogy kezdö szomjazóként nincs esélyed külsö segítség nélkül rátalálni. Jó módszer a kutyás rendöröket keresni, ahol ök állnak ott szinte biztos van egy piásüzlet!
Németországban pl. egy üveg (7dl) 8 éves Tokaji Aszú 2,99 EURO. Ebben már az adó is benne van. Igaz nem örzik a rendörök, biztos azért ilyen olcsó! Pincém legréggebbi tokajia 1971-es. Jó esélye van, hogy megélje az 50-ik évfordulóját, mert senki se issza nálunk önkéntesen. Megvannak az unokái, meg dédunokái is, fel a 2000-es évekig, azok is hosszú életüek lesznek.
De tényleg hallottam már olyanokról akik szeretik! Hál Istennek az ízlések külömbözöek, másképp egyenruhában járnánk.

Bonzo | 2009. december 15. | 14:03:55

No nézzük
Tekintsünk el attól, hogy mekkora a szlovák területen lévő termőterülete a hegyvidéknek.
Nézzük a klasszikus értelemben vett Tokaj területét, mekkora távolságra van ettől.
Nos én is termeltem szőlőt (na nem Tokajban) ésfelelősséggel állítom, hogy ugyanaz a fajta szőlő minősége nem hogy 50 km-es távolságban, de 100-150 méteres távolságban is változik (nem feltételes mód szándékosan). Más talaj, más fekvés, más hőmésrséklet, más napsütötte órák és ez mind olyan tényező egy bortermő területen, ami nem az emberen múlik. A szlovákiai terület amennyivel északabbra van, az már olyan minőséggyengülés, amiből nem lehet a hagyományos tokaji technológiával ugyanazt a minőségű bort előállítani.

tiItott_baker | 2009. december 15. | 13:40:33

staropramen | 2009. december 15. | 13:04:08

ez részben így van (ismertség, piaci kereslet), de az irányvonal pont nem a túlérlelt, oxidatív borok felé mutat(talán a Tokaj Kereskedőház Rt az egyetlen amely még ezt követi), hanem a gyümölcsösséget előtérbe helyező technológia és érlelési idő/mód felé. Régi diós-dohányos aszúkat már nemnagyon találni, a minerális-gyümölcsösökre tevődött át a hangsúly, kihasználva a kötelező fahordós érlelés mindössze minimum 2 éves időtartamát. Akiknek meg ez is sok, küvéznek, vagy maradnak a különleges minőségű édes bor kategóriánál("reduktív aszú"), szuper borokat hozva létre.


sukesz | 2009. december 15. | 13:35:43

baromság. Az osztrákok meg fagyállózták a borukat, mégis jól elvannak a jégboraikkal a piacon azóta is. A tótok meg ha akarják se tudják elcseszni a tokaji hírnevét, mert kevesek hozzá.

sukesz | 2009. december 15. | 13:35:43

Moderálási alapelvek- komment törölve -

nasacom | 2009. december 15. | 13:28:50

staro! nyugodj le. tisztában vagyok a sör eredetével. különben meg miért próbálsz meggyőzni hogy kint nem lehet piaca ha egyszer a magam példáján tudom hogy szeretik kint

kipcsak | 2009. december 15. | 13:28:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

jeromos a jóságos | 2009. december 15. | 13:26:41

Tessék már mondani, mi az, hogy szlovákia.. hol van, kik azok,.... létezik egy térkép amin rajta vannak??? knédli

kipcsak | 2009. december 15. | 13:21:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

robi1000 | 2009. december 15. | 13:12:00

2000éve?????? Én idősebb vagyok,mint Szlovákia! Tehát minimum 2001éves vagyok! Akkor hol a nyugdíjam? Bajnai mondjon le! :-)

staropramen | 2009. december 15. | 13:06:38

Clearwater | 2009. december 15. | 12:58:24
Egy dolog pár palackot méregdrágán ritkaságként eladni és másik a normális borexport.
Gondolom ölik is egymást a svédek hosszú sorokban, hogy vehessék az aszúesszenciát.

staropramen | 2009. december 15. | 13:04:08

nasacom | 2009. december 15. | 11:17:49
staropramen
a neved miatt egy kicsi húzást érzek a másik fél irányába
Csak szólok , hogy a Staropramen CSEH sör, nem szlovák.
Hidd el, hogy nincs igazi piaca odakinn a tömegtermeléssel tönkretett tokaji minőségi boroknak.Külföldön alig ismerik a tokaji bort, csak a mi nemzeti büszkeségünk sorolja a világhírű termékek közé.
A mai borízlés a friss üde illat és zamatanyagokban gazdag reduktív fehérboroknak kedvez.A hagyományos oxidatív eljárással készült édes dessszertborokra most nincs igazán jó világ.
idehaza a bormarketingre szánt nem kevés pénzt a különféle ellentétes érdekű borászmaffiák (finomabban:szakmai szövetségek)kasszái között elfolyik nem egységes a reklám, marketingtevékenység.
Röviden ennyi.
Kár ugrani mindenre amit ez a szédült szlovák tyúkliba mond.

Clearwater | 2009. december 15. | 12:58:24

staropramen

Biztos vagy abban, hogy a Tokajit nem lehet külföldön eladni???
Itt Svédországban a 2000-es Tokaji esszencia a legdrágábban árult borocska, mintegy 60 000 Ft egy 3 decis üvegért (2400 korona). Ha akarod megkeresem a linket hozzá.
Jó lenne védeni a márkát, mert errefelé ennyit ér.

Üdv

sukesz | 2009. december 15. | 12:53:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tiItott_baker | 2009. december 15. | 12:43:55

furaszaki | 2009. december 15. | 11:47:05

ez így egy kissé pesszimista nézőpont. A névbitorlás azért kellemetlen, mert az odaát termelt tokaji minősége, technológiája és ennek magyar megfelelője között ég és föld a különbség(tehát a szlovák termék nem konkurencia, nincs hová nyomulniuk, mert annyira gyenge és kevés a "tokajijuk"). Az olaszoktól és franciáktól már elvette a névhasználat jogát az EU, a szlovákok ellen indított eljárás pedig folyamatban van.

lényeglátó | 2009. december 15. | 12:37:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Niah | 2009. december 15. | 12:33:54

Én nem értem mit akarnak még a szlovákok,az idiót politikusaink meg hagyják, hihetetlen ez a pofátlanságuk már.Ha én lennék az ország vezetője, megmondanám nekik, hogy jobb lesz ha elnémulnak, mert netalán visszaszándékoznám kérni a területeket, amiket elcsatolt Trianon, azt probléma megoldva, szlovákia megszünve mint olyan és nincs vita Tokaj-on!!!

Papuska | 2009. december 15. | 12:32:00

Már csak azt nem értem, hogy a kedves Fehérné asszony a névszlovákosítás után is miért szlovák? Ha egy kicsit utána néznénk az anyakönyvekben...

koka7677 | 2009. december 15. | 12:13:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

guga | 2009. december 15. | 12:08:38

Egyáltalán rendelkeznek a szlovákok bármivel, ami híres és nem tőlünk vették el, akarják elvenni?
Hja, igen knédli, zmrzlina, zeleznya, zlatny bazant, becherovka, stb. na ezek meg mind magyar találmány, ahogy a nevükből is fakad.

Csak egyet kérdek még, ha a tokai név az övéké, akkor mi a búbanatos penészt termelnek a tokai borászok?

furaszaki | 2009. december 15. | 11:47:05

A probléma gyökere a magyar mentalitásban van: "jó bornak nem kell cégér". Most mondja meg valaki, miért a tótok nyomulnak, miért nem a magyarok? Addig hirdetik a hazugságokat, amíg mindenki elhiszi oszt jónapot. Már a cucilizmusban is jobb sajtója volt nyugaton pl. Romániának, mint nekünk. Mert mi azt hisszük, hogy minket mindenki szeret. Tessék többet tenni a még meglevő eredeti magyar termékekért, amíg nem késő!

sydbarrett | 2009. december 15. | 11:36:26

Az csak egy tokajské vino, nem Tokaji bor. (De azért a 800 forintos tescogazdaságos tokaji aszú sem semmi)

nasacom | 2009. december 15. | 11:17:49

staropramen
a neved miatt egy kicsi húzást érzek a másik fél irányába. de az én külföldi ismerőseim mindig kérik vigyek nekik tokajit, mert nyugaton a boltokban nem kapható. pedig vennék. ezenkívül majdnem kiesett a szemem, mikor müchenben az áruházban a borok közt csak egy magyart találtam, amit tokaji hárslevelű-furmintnak hívtak. egyben. itthon nem láttam ilyet.

staropramen | 2009. december 15. | 10:45:53

autopia | 2009. december 15. | 10:17:39
Valahol itt van a kutya elásva.
Annyit azért a tárgyilagosság kedvéért el kell mondani, hogy a magyarországi borkészítők némelyike sem tesz meg mindent azért, hogy a piacra csak kiváló minőségű tokaji borok kerüljenek.(Igyekeztem finoman fogalmazni).
Nem véletlen, hogy jószerivel már csak mi tartjuk annyira nagyszerűnek a tokaji borokat, a külföldi áruházakban, szaküzletekben ez koránt sincs így.

smicek61 | 2009. december 15. | 10:31:24

Azé a cimadás má megint ollan Blikkes!A tokajiiii "szlovákiáé",mondá az első TÓT királynő!/HE HE HE /

smicek61 | 2009. december 15. | 10:31:17

Azé a cimadás má megint ollan Blikkes!A tokajiiii "szlovákiáé",mondá az első TÓT királynő!/HE HE HE /

Dodona | 2009. december 15. | 10:26:51

Tokajské víno. Értem. A világ úgy ismeri : tokaji.

kormoska | 2009. december 15. | 10:23:16

Egy kérdés csupán: Tokaj hol van??? Magyarországon vagy Szlovákiában?? Ennyi!!!...

marcotardelli | 2009. december 15. | 10:19:11

Nekem valahol ez a história is az EU-beli súlytalanságunk bizonysága. Nem igaz, hogy két EU tag között ezt nem lehett már régen lerendezni úgy, hogy a káposzta is meg a kecske is jól járjon.
Tudjuk, nem könnyű a szlovákokkal, de azért az sem járja, hogy eddig minden meccset ők nyertek meg velünk szemben Brüsszelben.

autopia | 2009. december 15. | 10:17:39

Az, hogy mi a Tokaji, azt vegsö soron ugyis a vevö dönti el.
Arra viszont oda kellene figyelni, hogy a szarmazasi orszag legyen korrekten feltüntetve, es gondosan elhiresztelni, hogy a szlovak tokaji az egy gyenge minösegü hamisitvany. A spanyolok a Rioja boroknal ezt ugy oldottak meg, hogy bevezettek egy specialis zarjegyet, ami csak az "igazira" kerül ra. A sorszambol meg az is kiderül, hogy meolyik hordobol valo. A magyar tokajinal is meg lehetne ezt csinalni. Ezzel a bor mennyiseget is szepen lehetne ellenörizni.

brinas | 2009. december 15. | 10:16:17

Már megint a farok akarja csóválni a kutyát! A hülye tótok kisajátítanának minden magyar hungarikumot.Egysoros történelmükkel kekeckedjenek a horvátoknál,s szlovénoknál

Frenchman | 2009. december 15. | 10:13:04

kac-kac, bruhahha:-)
Derék szomszédaink max. az eperjesi nevet használhatják az amúgy az igazi tokajinál gyengébb minőségű boraikra, hisz a Felvidéknek az a része - amennyiben nem tévedek - földrajzilag a Tokaj-Eperjesi hegyvidék, amelynek a szőlő termesztése és így a bor készítése szempontjából meghatározó jelentőségű délies kitettségű részei (lejtői) Tokaj és környékére esnek, északibb részét pedig mondjuk Eperjes és környéke adja. A borok elnevezése pedig teljes mértékben a szőlőtermesztés földrajzi adottságaihoz kötendő. Persze egy magyarázat marad még a kardoskodásukra: lehet, hogy szeretnék Tokajig, vagy attól délebbre tolni kis hazájuk határait:-)

EgySimaOlvasó | 2009. december 15. | 10:13:02

Mi vááán???? Hát hogyne.. A Tihanyi echo vagy a Hortobágy nem kéne még?

tuba | 2009. december 15. | 10:11:33

szerencsétlenek. teljesen demagóg. meg merem kockáztatni , Belousovová igazából lekakálja az egészet, de a szegénységben élők között tuti szavazatszerzés.
ha komolyan üzletet akartak volna csinálni belőle, nem kellett volna bővíteni sem a termőterületet. a szőlő és bortermelés hazai recesszióját kihasználva annyi tokajit készíthettek volna, amennyit akarnak (persze magyart). ebből is látszik, hogy nem az üzlet miatt, hanem birtoklás vágya miatt balhéznak. nekik minden kell.

kistehén | 2009. december 15. | 10:10:58

kedves Belossososva.....igyon meg egy üveg tokajit,dobjon rá ekit,és vállaljon be egy gruppent,meglátja mindjárt jobban lesz,-szlovákul sajnos nem tudom előadni a dolgot...:-(

KannibálTatárÚr | 2009. december 15. | 10:10:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

LordVader | 2009. december 15. | 09:53:34

marcotardelli | 2009. december 15. | 09:35:47

Ez nagyon nagy volt:):):)

A probléma csupán az, hogy kedvenc kecskepásztoraink, elmélázván ezeréves államuk történelmén mindezt komolyan is gondolják. És persze tényként oktatják.

Tokaj mint olyan Magyarországon van. A borvidék teljes egésze, az elcsatolásig magyar volt. Az igaz, hogy a tájjelleg miatt elvileg rákerülhetne a tokaji jelző, de szerintem a szabványaik és az, hogy a borvidék nevét adó helység olyan 60-70 kilométerrel arrébb van mint Slotakia becses határa, szerintem igen kétségessé teszi a "tárgyalási" alapjukat.
Mindenesetre komolyan kell venni és - ez egyszer én is radikális vagyok - le kell taposni az ilyen barmokat, mert sosem lesz nyugalom.

dávidá | 2009. december 15. | 09:48:03

A hölgynek meg kellene látogatni valamilyen zárt intézetet. A szlovák tokaji borvidék 174 hektár. Ha azt tekintjük, hogy az 1900-as évek elejétől a magyarországi terület bővült 10 százalékot, akkor ma lehetne 200 hektár. Ehhez képest a magyar fél a legnagyobb jóindulatát szedte össze, amikor 565,2 hektárt elismert a szlovákok által - Meciar haverjainak nyomására - a kilencvenes évek közepén mesterségesen több mint 900 hektárra bővített területből. 2004-ben megszületett a két ország közötti megállapodás, hazánk a maga szokásos balek módján belement abba, hogy a szlovákiai bortermelők - akik nagyrésze mellesleg nem is beszél magyarul, sőt kifejezetten nem szereti a magyarokat - mielőtt bármit is bizonyítottak volna, használhatták a Tokaji nevet. Az akkori vállalásokból természetesen semmit sem teljesített a szlovák kormány, továbbra is fennállnak a törvényi hiányosságok, nincs megfelelő ellenőrző rendszer, de a szájuk az jár. Jellemző. Ilyen jellemmel ők az EU jó tanulói. Még jó hogy nem a Cosa Nostra.

marcotardelli | 2009. december 15. | 09:35:47

Szlovák termelők 2000 éve - muhaha:D:D:D
Megnevettetnek ezek a botcsinálta szlovák történelemcsinálók.
Nem sokat várat magára a bejelntés, hogy szlovák történészek kiderítették, miszerint Szent István király szlovák volt, egyenesen Szvatopluk vérvonalávól, mint ahogy szlovák volt Nagy Sándor, II. Ramszesz és maga Jézus Krisztus is (igaz csak anyai ágon, de már kutatják az apai ágat is...:D).
Komplett idióták.

hakos5 | 2009. december 15. | 09:32:28

A hölgy nem szép.
Egyébként pedig itt sem a magyar félen múlik a megegyezés, márha a megegyezés alatt nem azt értjük, amit a tót atyafiak, hogy ők megmondják hogyan legyen, mi pedig rábólintunk.

sün-süntelen | 2009. december 15. | 09:30:26

Tény az, hogy már A.D. 9-ben az ős-szlovákok kitünő minőségü Tokajské Vínót termeltek, amelyet jó pénzen eladtak egy Augustus nevezetü római császárnak. Ami megmaradt, azt a szlovák király megiszogatta. A szlovákok is csak Tokaj nevére emlékeznek, ugyan is ez volt az ős-szlovák király neve.

staropramen | 2009. december 15. | 09:24:28

Eltekintve attól, hogy a hölgy kissé ostoba (remélem legalább szép)
valóban rendezni kellene a Tokaji név körüli vitát.Tény, hogy a történelmi tokaji borvidék egy része a mai Szlovákia területére került.Ott elvleg azonos fajtákból, azonos technológiával állítanak elő bort.
Mi azt sérelmezzük, hogy a "tokaji" néven forgalmazott szlovákiai borok mennyisége jóval nagyobb mint amit a terület nagysága indokolna, másrészt az eltérő szlovák előírások miatt a minőségük is gyengébb.
A nézeteltérést rendezni kell, mint ahogy az olaszokkal is sikerült megegyezni a hasonló "tokay" megnevezés megszüntetéséről.
Mi is tettünk engedményeket másoknak, hiszen pl az Oportó nevezt a Portugieser váltotta nálunk.

nsada75 | 2009. december 15. | 09:22:24

Hagyjuk már, a szlovákoknak annyi közük van a Tokaj márkanévhez, mint nekem a kvantum fizikához!

Jotzi | 2009. december 15. | 08:58:17

A sok hülye drótostót "kissé" fogalomzavaros. És ezúttal nem azt kell nézni hogy mit mondanak, hanem hogy ki mondja. No comment...

HIRDETÉS
Tokajské víno
Tokajské víno
Forrás - Wikipedia

"Ezt a harcot Szlovákia győzelméig folytatjuk" - mondta az SNS alelnöke a pozyonyi Új Szó tudósítása szerint. Belousovová szerint a tokaji a szlovák termelők világhírű terméke, akik ezen a helyen már 2000 éve termesztenek szőlőt.

A nemzeti párti politikus azzal vádolja Magyarországot, hogy egyoldalúan függesztette fel a tárgyalásokat a márkanévről, és nem tájékoztatta Szlovákiát arról, hogy változás készül.

Belusovová szerint ez is azt mutatja: annak ellenére, hogy bizonyos kérdésekben Szlovákia nagyvonalú, a magyar félnek nem a jószomszédi kapcsolatok állnak az érdekében, hanem hogy megkárosítsa Szlovákiát.

 

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS