Titanic a Giglio-szigetnél

Eddig öt holttestet találtak, s vasárnap kora estig még további tizenöt eltűntet kerestek a Costa Concordia olasz óceánjáró luxushajó péntek éjszakai balesetét követően.

Az eredetileg Civitavecchiából indult hajó több mint négyezer emberrel a fedélzetén a toscanai partok közelében fekvő Giglio-szigetnél homokés sziklazátonyra futott, amikor az utasok többsége éppen vacsorázott. A Corriere della Sera napilap szerint miután egy víz alatti kőszirtnek ütközött, amely hatalmas léket vágott, a hajó dőlni kezdett. Sokan rémületükben a tengerbe vetették magukat. Egy nő elmondása szerint „titanicos” jelenetek zajlottak le a fedélzeten, a megrémült utasok egymást taposták. Az utasokat aztán mentőcsónakokkal, illetve a közelben lévő hajókkal és helikopterekkel szállították át Giglio-szigetre.

A hat éve épült Costa Concordia 290 méter hosszú, több mint százezer tonna vízkiszorítású, 14 emeletes óceánjáró. Négy úszómedence, egy sportpálya, öt étterem, egy háromszintes színház és számos szórakozóhely található a fedélzetén. A hajón 3200 utas és 1023 főnyi legénység tartózkodott a balesetkor. Az utasok többsége olasz, de volt köztük 500 német és 160 francia állampolgár is. Szombatra kiderült, hogy magyarok is voltak a Costa Concordián, számuk a híradásokban egyre emelkedett.

A Külügyminisztérium vasárnap délutáni közlése szerint tizenkét magyarról van szó, közülük kettőről nincs hír. Tóth József, a tárca sajtófőosztályának vezetője hangsúlyozta, hogy az eddigi információk a hozzátartozók bejelentéseiből, illetve az utazásszervező cégek jelzéseiből származnak. A Külügyminisztérium az olasz hatóságoktól egyelőre nem kapott hivatalos tájékoztatást arról, hogy pontosan hány magyar érintett a balesetben.

A Costa Crociere hajótársaság szombaton kiadott közleménye szerint a hajó rossz útvonalon haladt. Francesco Schettino kapitányt a hatóságok kihallgatták, majd őrizetbe vették. Az ügyészség gondatlanságból elkövetett emberölés alapos gyanújával indított vizsgálatot ismeretlen tettesekkel szemben. Az ügyészség közleménye szerint meg kell állapítani, ki vezette a hajót, s hol tartózkodott a kapitány a baleset időpontjában.

Francesco Verusio ügyész szerint a Costa Concordia kapitánya meglehetősen ostobán a sziget közelébe irányította hajóját. Az őrizetbe vett kapitány a Corriere della Sera internetes oldalára feltett videón viszont arra hivatkozott, hogy a térkép hibás volt, mert nem jelzett homokzátonyt. Azt is a kapitány terhére róják, hogy távozott a fedélzetről, még mielőtt minden utas elhagyta volna a hajót. Ezt Schettino tagadta, mondván, az embereivel a legvégén távozott a hajóról.

Először két francia turista és egy, a hajó személyzetéhez tartozó perui holttestét találták meg szombaton, majd búvárok vasárnap két idősebb ember tetemére bukkantak. Ugyanakkor a tűzoltók élve hoztak ki tegnap hajnalban egy dél-koreai házaspárt, akik épp nászútját töltötték, s amikor a hajó oldalra dőlt, egy kabinban húzták meg magukat. Örömrivalgás fogadta, hogy kimentették Manrico Gianpetroni főpénztárost, aki annyit mondott, soha sem adta fel az eltelt 36 óra során, noha rémálom volt.

Fotók: REUTERS  Max Rossi és Remo Casilli

-
FOTÓK: REUTERS MAX ROSSI ÉS REMO CASILLI
Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.