belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Mi lesz, ha Irán atomhoz jut?

Megbukott a tárgyalásos módszer, az óra ketyeg

Washingtonban egyre feltűnőbben esik szó arról, hogy Amerikának Iránnal, mint atomhatalommal szemben kell majd alkalmaznia a nukleáris elrettentés politikáját. Ennek része Teherán ráébresztése arra: a bomba nem segíti hozzá, hogy térsége urává váljék.

Szőcs László Washington| Népszabadság| 2010. február 27. |32 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

Gesztenye7 | 2010. február 28. | 11:52:26

Kína és az olaj pld.

Gesztenye7 | 2010. február 28. | 11:04:45

Adamant: Én jártam Majakon és Csernobilban is éz is más az is más, de hagyjuk békén az atombombát.(Csernobil:turbiba forgás + áram termelés miatt, kisérlezetünk éjszaka egy BRMK atombokkal, hütő szivattúk kikacsoljuk, központi számítógép vészleállásra kéri az engedélyt, nem kapja meg.

Színes Géza | 2010. február 28. | 10:02:51

Az fáj az Usának hogy ha nukleáris fegyvert tud építeni irán, akkor többé nem lehet ijesztgetni támadással.Az iráni vezetés egyébként minden bizonnyal ugyanúgy önfegyelmet tanusítana az atomfegyverei alkalmazásában mint ahogy teszi ezt más is.

adamant | 2010. február 27. | 18:34:12

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 16:38:47
Oroszország atomcsapást mér arra az országra aki atomomot bevet és a radioktiv sugárgrzsás eléri Oroszországo

Valószínüleg.

Ld. Csernobil. Egy békés célú atomerömüben bekövetkezett túlmelegedés, ill. a korlátozott robbanás miatt sok millió négyzet km szennyezödött rádioaktiviassal (sajnos mi is).
Ha a Közel-Keleten valaki atombombát akar bevetni, annak végzetes következményei lehetnek az egész Földre. És akkor valószínüleg a "Nagy Medve" morog egyet és "pottyant" is egyet oda, ahonnan a büz jön.
Akkor viszont Isten óvjon minket még itt Közép-Európában is.

Csínom Palko: nem csípi. Soha nem csípte, mert ha csak kicsit is "csípné" már régóta nem lenne izraeli atomveszély. Mert azért az USA-nak - katonailag - Izrael egy légypiszok a térképen. A Wall Street meg örjönghet...!

Üdv "A"

Csínom Palkó | 2010. február 27. | 18:20:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 16:38:47

Adarmant:Igen, a Közel-keleti helyzettel valamit csinálni kell. Ezen kivül is vannak problémák, de ez jelenleg a legnagyobb. Oroszország nem akar atomozni, de elege van a Közel-Keletből, mert lehet hogy nem tudunk beszélgetni. Oroszország atomcsapást mér arra az országra aki atomomot bevet és a radioktiv sugárgrzsás eléri Oroszországot.

adamant | 2010. február 27. | 15:24:25

Balango | 2010. február 27. | 15:22:56

"A címbeli kérdésre pedig nagyon egyszerű a válasz: semmi."

Egyetértek!!!!!!!!!!!!!
:))
"A"

Balango | 2010. február 27. | 15:22:56

A címbeli kérdésre pedig nagyon egyszerű a válasz: semmi.

adamant | 2010. február 27. | 15:22:54

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 14:40:49

Ámen.

De attól még nem "oldottuk" meg a Közel-keleti helyzetet és most itt erröl szól a történet, nem, vagy van ötlete?
(Nekem rengeteg volt, van, de mind olyan brutális és megvalósíthatatlan, pl. MINDENKI, aki az elmúlt 50 évben megszállta egy, vagy több másik ország területét, feltétel nélkül v.o.n.u.l.j.o.n. vissza, de ez csak 1!)
Üdv "A"

Balango | 2010. február 27. | 15:22:19

Az iráni olaj- és földgázkincs az egyik legnagyobb a világon.
Egyrészt erre lenne szüksége az USÁ-nak, másrészt biztosítani kell, hogy a térségben Izraelé legyen a katonai hegemónia.
A második megvalósítható.

Az elsővel gond van. Az iráni szénhidrogénre ugyanis Kína is igényt tart. Sőt, az egyik legfontosabb forrása.

Úgyhogy az USÁ-nak csak a szája jár. Nem lesz itt semmiféle atomcsapás.

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 14:40:49

adamant: Akkor szerintem a véleményünk ugyanaz.

adamant | 2010. február 27. | 14:37:32

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 14:29:16

Ugyanezt mondom én is! Nagy pusztítást nem akartak a levegöböl. Mert válogatás nélkül onnan lehet (Hirosima, Nagasaki, Drezda, Hamburg, Coventry)

Üdv "A"

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 14:29:16

Adamant: Dél-Oszétiában a lakosság 90%-a orosz állampolgár,valóban Gruziában is élnek oroszok. Stratégiai bomázókat nem vetettek be az oroszok a grúzok ellen (TU-160, TU-95,) TU 22 M3-mat igen, de az nem stratégiai bombázó.)Két légi hadseregeget vetett be Oroszország Grúzia ellen 760 repülőgéppel a 6 db grúz békaláb ellen, és a bombázás miatt.(..és MIG-29-es ek biztosították +ban a légi fölényt, de ők nem Oroszországból szálltak fel, és le.

adamant | 2010. február 27. | 14:07:06

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 14:00:15

Mert nem akart nagyobb pusztítást, mit amit így is végzett (ne felejste el ott szápszámmal él orosz kisebbség, akik miatt fájt a fejük egy pusztító légitámadást indítani.) A Közel-keleten nem él olyan orosz közösség, akik miatt lelkifurdalása lenne (ti. akik kivándoroltak, söt elmenekültek, azkért fájjon a befogadó ország feje...).

Azért ha egy pár stratégiai bombázó megerösít mondjuk 2-3 ezer könnyü bombázóval, meg ugyanennyi vadásszal, ott kö kövön nem marad. (Hogy rozsdás
a repülögép, meg nyikorognak a szelepek...? Kösz, durranni, azért nagyot durran a "vacak" bomba is, nem ?)
Üdv "A"

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 14:00:15

A maci lehet hogy nem olyan mint volt, de az orosz - grúz háború kezetetkor voltak olyan szakértők akik azt mondták, hogy a maci nem tud bombázni Gruziában, nem tudott Ploti, Gori, és a grúz főváros.

adamant | 2010. február 27. | 13:56:37

(Hosszabb dumám elszállt, így röviden!)

1./ Irán perzsa és shiita, az arabok arabok (naná)és föleg szunniták.
Ez fékezi a "nagy arab forradalmat" Irán mellett.

2./ Iránnak eddig csak arab országgal volt háborús kolfliktusa (Irak),
Izraellel eddig csak ökölrázás megy (szerencsére).

3./ Az iráni technikai lepusztult a 8 éves háború alatt és akkor 100%-ban
USA fegyverzettel rendelkezett. Most kínai, É-koreai, kevés orosz, meg
saját fejlesztésü technikája van. Azért ez nem hasonlítható egy
háborúban az USA, GB, F, D színvonalhoz.

4./ Honvédö háborúban csak szárazföldi védelmi tapasztalai vannak (azok
böven), de Izrael nem merészkedik szárazföldi egységekkel támadni, mert
akkor vége. Itt a homlokra tette zöld Korán idézetekkel harcoló,
hazájukat Allahh segítségével is védeni akaró harcosokkal szemben nem
lesz esélye. (ld. Iszlám öngyilkosjelöltek, a 8 éves háborúban 12 - 13
éves gyerekek mentek motorkerékpáron az iraki tankok ellen, egyik
vezetett a másik hátúlról a pánzélöklöt kezelte. Ha talált O.K. ha nem
újabb csillag került az égre még a szülök szerint is. )

Végezetül azért a "nagy medve" lehet, hogy már nem olyan erös, mint volt régebben, de - a pár kaukázusi köztársaságot jelentö rövid csíkon kívül - van egy igen hosszú és igen érzékeny közös határvonala (Kaspi) a "medvével"
A "Maci meg útálja ha a barlangja elé akar valaki piszítani ?"
Üdv "A"

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 13:26:26

Mufakkar: A maci a közel keleten valamilyen formában, de békét szeretne, nem akar atomot és háborút, ha felbosszantják le radirozza azt az országot,vagy megnyirja, ha felbosszantják. SS-18 és a Topol-M rakétákra gondolok.

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 13:21:36

Mufakkar:" le vállni az USA-tól" ezt nem írtam.

Mufakkar | 2010. február 27. | 13:19:54

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 13:16:36
Igen. Bár már korántsem akkora az a maci, mint régebben, de azért még messze hallatszik, ha mordul egyet :-)

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 13:17:41

Irak.

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 13:16:36

tn68: Hallgassuk meg Misa mackót először, mert nem akar a Közel-Keleten háborút,atom bevetéséről hallani sem akar a maci.

Mufakkar | 2010. február 27. | 13:15:46

Miért? Most háborúval szerezzük az olajat? Ez nekem új :-)
Gondolod nem fog kelleni nekik az olajért kapott pénz?

Mufakkar | 2010. február 27. | 13:14:08

Gesztenye7: a kérdésem arra vonatkozott, hogy az arab országokban miért törne ki forradalom arra a hírre, hogy Iránnak "atomja" (gondolom atomfegyvere) van?
Azt a hozászólásból eleve nem értettem, hogy "leválni az USA-ról". Egyrészt mind független ország, másrészt épp Irán ellenében hagyják ott állomásozni az amerikaiakat. Egy megvalósuló atomfegyver esetén ez a kötődés csak nőni fog, még az ellenzőket is elfogadóvá teszi.

lorant | 2010. február 27. | 13:10:51

Mufakkar |

Úgy, hogy újra elfelejthetjük majd az autóinkat egy időre, mert nehezebb lesz megtámadni majd az arab-perzsa világot az olajért.

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 13:08:07

Mufakkar: Olaj,földgáz? (Védem az érdekemiet).

tn68 | 2010. február 27. | 13:03:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Mufakkar | 2010. február 27. | 12:41:25

lorant: ez hogy is következik egymásból?

lorant | 2010. február 27. | 12:24:44

Mihelyst meg lesz Iránnak az atomja az összes arab ország le fog válni az USA-ról vagy forradalommal söprik el a Szaudihoz hasonló rendszereket. Akkor lesz csak cifra világ.

Mufakkar | 2010. február 27. | 12:24:06

Lehet visszasírni Khomeinit..
Egyrészt az ő idejében egy ilyen tökfejből sosem lehetett volna hatalomközeli politikus, másrészt pedig Khomeini és a hozzá hű, konzervatív nagyajatollahok hallani nem akartak semmiféle atomenergiáról, még kutatás szintjén sem.

medve1942 | 2010. február 27. | 11:36:23

"...az USA terjessze ki az atomernyőt Izraelre, Egyiptomra és az öbölállamokra." Ha ezt Nasszer megélte volna... :-)

durumo | 2010. február 27. | 11:32:27

Ezek vigyorognak, mint az úritök. Valamiben sántikálnak!!:))

Gesztenye7 | 2010. február 27. | 09:45:36

Egy Teherán elleni amerikai atomtámadást az USA 2x is meggondolja. Ugyan ugy Irán is, hogy bevet atomfegyvert. Az iraki-Usa háború előtt az USA értesítette Oroszországot, hogy taktikai atomot vet be Irak ellen, melyre az orosz medve annyira feldühödött, hogy ez azzonnal lekerült a napi rendről.

HIRDETÉS
Mahmúd Ahmadinezsád irán...
Mahmúd Ahmadinezsád iráni (balról a második) és Bassár el-Aszad szíriai elnök (balról a harmadik) egy mecsetben
Reuters/Sana

E héttel, az ENSZ Biztonsági Tanácsa soros francia elnökségével elvben le kellene zárulnia az Iránnal szembeni szankciókról folytatott vitáknak, ám ez diplomaták szerint heteket is csúszhat. A körvonalazódó helyzet szerint „zsilipkapu” szankciókról lenne szó, azaz olyan jogi nyelvezetről, amivel az állandó BT-tag, de vonakodó kínaiak és oroszok is „bejöhetnének” rajta –de amelynek alapján az USA és az európaiak saját hatáskörben szorosabbra vonhatják a gyűrűt a teheráni rezsim körül.

Mint a The Washington Times a minap megírta, amerikai részről szó van például róla, hogy a terrorizmust támogató tényezőnek nyilvánítják a teheráni központi bankot is, a már feketelistán lévő tizenöt pénzintézet mellett. Hillary Clinton amerikai külügyminiszter „bénító szankciók” szükségességéről beszélt; ez egybeesik az izraeli megfogalmazással.

Amerikai és ENSZ-illetékesek elismerik az eddigi puhább, tárgyalásos hozzáállás kudarcát, különösen, hogy Irán a Nemzetközi Atomenergia-ügynökség minapi, nyugtalanító jelentése nyomán is hallgat. – Nem értjük, hogy miért nem ül a tárgyalóasztalhoz, válaszol konstruktívan a kérdésekre. És ebből tanulságokat kell levonnunk – mondta P. J. Crowley washingtoni külügyi szóvivő. – Minden, a tárgyalásokra irányuló erőfeszítésünk elbukott. Az óra ketyeg – fogalmazott Gérard Araud francia ENSZ-nagykövet, a BT soros elnöke.

HIRDETÉS

Az Iránon fogást keresgélő Obama-adminisztrációval ellentétben befolyásos washingtoni külpolitikai elemzők egyre nyíltabban vetik fel az utóbbi hetekben a „hogyan tovább” kérdését. Azzal is számolnak, hogy Irán még a jelenlegi amerikai elnöki ciklus alatt, azaz 2013 elejéig atomhatalommá válhat – az USA pedig ezt fegyverrel nem fogja megakadályozni, sőt egy ilyen próbálkozás nem, illetve csak átmenetileg vezetne eredményre. Eközben tekintettel kell lennie az izraeliek veszélyérzetére és lépéseire, már csak azért is, mert egy teheráni válaszlépés közvetlen amerikai érdekeket veszélyeztetne.

A napi kommentároknál is fontosabb – mert nyíltan a felső döntéshozói kör íróasztalára készül – a legbefolyásosabb agytröszt, a külkapcsolatok tanácsa első alelnökének és egy főmunkatársának közös cikke a Foreign Affairs legfrissebb számában. Ebben James Lindsey és Ray Takeyh azt boncolgatja: Washington a nukleáris elrettentés politikájának ügyes alkalmazásával megakadályozhatja, hogy Irán lángba borítsa a Közel-Keletet, miközben Izraellel formális védelmi szerződést köthet. Három esetre pedig nyíltan ki kell mondania, hogy Teheránnak akár amerikai atomtámadással is számolnia kell: ha 1. akár konvencionális háborút indít; 2. atomfegyvert, technológiát ad át másnak; 3. fokozza a terrorizmust támogató tevékenységét. James Baker volt külügyminiszter azt javasolja: az USA terjessze ki az atomernyőt Izraelre, Egyiptomra és az öbölállamokra.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    32 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS