belépés belépés | segítség segítség | alkalmazások alkalmazások | RSS RSS | előfizetés előfizetés | akciók akciók Nol.hu | NolBlog | NolTV | Hírmátrix | NolRandi
 
Népszabadság.hu | NolBlog | NolTV 2012. május
26. szombat

Számunkra normális, hogy Orbán és Putyin találkozik

Interjúnk Oroszország új nagykövetével

Orbán Viktor nem a folyosón, hanem fél órás, négyszemközti megbeszélésen találkozott a közelmúltban Putyin orosz kormányfővel. Az új orosz nagykövet, Alekszandr Tolkacs vitatja, hogy a kétoldalú kapcsolatok kaotikusak lennének, sőt a régióban a magyar-orosz kapcsolatokat tartja a legjobbnak.

Seres Attila| Népszabadság| 2009. december 12. |309 komment

nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra

Cikk értékelésBe kell jelentkezni az értékeléshez!

KommentekBe kell jelentkezni a hozzászóláshoz!

gigabiga | 2009. december 14. | 15:51:02

Elnézést a többszöri küldésért.

gigabiga | 2009. december 14. | 15:49:47

Gondolom, mindenki el tud képzelni olyan diplomáciai találkozót, aminek a témáját az érintettek nem szeretnék (idejekorán) a nyilvánosságra hozni.
Az ilyen négyszemközti találkozókról érthető okokból nem számol be a sajtó és nem készülnek fotók.

Orbán Viktor többször nyilatkozta, hogy szeretné oldani Magyarország egyoldalú függőségét az orosz gáztól. Ha a horvát kikötőkbe érkező cseppfolyós gázra kívánnánk áttérni, ebből az üzletből Putyin elvtárs sem szeretne kimaradni.

Ez csak egy lehetséges tárgyalási alap, számtalan ilyen lehet még.
Könnyebb azt írni, hogy "a zorbánmeginthazudott", meg az "oroszok mentőövet dobtak", az nem igényel túl sok gondolkodást.

Szép volt Debreceni, sok ilyet még!

gigabiga | 2009. december 14. | 12:42:32

Gondolom, mindenki el tud képzelni olyan diplomáciai találkozót, aminek a témáját az érintettek nem szeretnék (idejekorán) a nyilvánosságra hozni.
Az ilyen négyszemközti találkozókról érthető okokból nem számol be a sajtó és nem készülnek fotók.

Orbán Viktor többször nyilatkozta, hogy szeretné oldani Magyarország egyoldalú függőségét az orosz gáztól. Ha a horvát kikötőkbe érkező cseppfolyós gázra kívánnánk áttérni, ebből az üzletből Putyin elvtárs sem szeretne kimaradni.

Ez csak egy lehetséges tárgyalási alap, számtalan ilyen lehet még.
Könnyebb azt írni, hogy "a zorbánmeginthazudott", meg az "oroszok mentőövet dobtak", az nem igényel túl sok gondolkodást.

Szép volt Debreceni, sok ilyet még!

gigabiga | 2009. december 14. | 12:39:14

Gondolom, mindenki el tud képzelni olyan diplomáciai találkozót, aminek a témáját az érintettek nem szeretnék (idejekorán) a nyilvánosságra hozni.
Az ilyen négyszemközti találkozókról érthető okokból nem számol be a sajtó és nem készülnek fotók.

Orbán Viktor többször nyilatkozta, hogy szeretné oldani Magyarország egyoldalú függőségét az orosz gáztól. Ha a horvát kikötőkbe érkező cseppfolyós gázra kívánnánk áttérni, ebből az üzletből Putyin elvtárs sem szeretne kimaradni.

Ez csak egy lehetséges tárgyalási alap, számtalan ilyen lehet még.
Könnyebb azt írni, hogy "a zorbánmeginthazudott", meg az "oroszok mentőövet dobtak", az nem igényel túl sok gondolkodást.

Szép volt Debreceni, sok ilyet még!

bourke | 2009. december 14. | 01:43:22

Miért ne találkoznának? Kettő darab vérbeli bolsevik. Jól megértik egymást.

jani89 | 2009. december 13. | 22:27:38

Korrekt ember. Alaposan felkészült Magyarországból.

HankHill | 2009. december 13. | 20:34:37

Na, a kis igazmondó...aki az oroszokkal szóba se áll...na persze, ha pénzről van szó...pénzért bármit, és hazudni,ez a fityisz-mentalitás,ez kell a magyarnak

zsugás vili | 2009. december 13. | 17:40:52

NETEGEZZ | 2009. december 13. | 16:58:19

Köszönöm!

Ízlés kérdése: van, aki erre azt mondja, hogy elegáns volt Fletótól, és van, aki azt, hogy úgysem hittek volna a hazug böszmének.

NETEGEZZ | 2009. december 13. | 17:00:12

NOL!
Debreceni József!

Tolkacs nagykövet úr, jól eligazította az újságírókat és a „publicistákat”.
Debreceni ugyanis publicistának nevezi magát, mondván ezért rá nem vonatkoznak a szabályok, amelyek az újságírókat hiteles tájékoztatásra kötelezik. (UD Zrt. per.)

NETEGEZZ | 2009. december 13. | 16:58:19

T. zsugás vili!

Ezt írja:
„Van egy harmadik - segítsetek ki, mert halványan emlékszem -, ahol egy illetékes valami olyasmit mond, hogy inkább nem kommentálja Orbán (vagy Szijjártó?) szavait.”

„Ebből tessék világos képet kapni.”

Itt alább a világos kép!

A NOL Vlagyimir Putyin és Orbán Viktor, szentpétervári találkozójáról beszámoló cikkében írta, ezt az óta sokak által hivatkozott, alább olvasható két bekezdést:

1/„Lapunk kérdésére, hogy az orosz fél számol-e a magyar-orosz kapcsolatok átalakulásával, amennyiben a Fidesz kerül kormányra jövőre, Gyurcsány kijelentette: "Annak alapján, amit módomban állt megismerni Orbán Viktor szentpétervári találkozójáról, úgy vélem, Orbán Viktor számára jobb, ha nem kommentálom a kérdést, ezt tartom a legelegánsabbnak."”
2./„Vlagyimir Putyin és Orbán Viktor szombati szentpétervári találkozójáról, amelyről a magyar sajtó beszámolt, kérdésre válaszolva a politikus azt mondta: "Orbán elnök úrnak az a jobb, és részemről az az elegánsabb, ha ezt most nem kommentálom".”

A NOL körmönfontan kétszer idézi a Gyurcsány által mondottakat, aki a hasonló tárgykörben, de két különbönöző kérdésre lényegét tekintve ugyanazt válaszolta.
Az 1-ben válaszadó név szerint Gyurcsány, a 2-ban „a politikus”, aki ez esetben szintén Gyurcsány.

Putyin nem válaszolt semmit, mert nem kérdezhették, ugyanis nem adott e tárgyban interjút!

Az „illetékes elvtárs” ez esetben, tehát az Igazmondó Gyurcsány Ferenc volt.

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 16:32:56

spartacus | 2009. december 13. | 16:29:36

Most láthatod, hogy milyen kommentjeimet törölték. Így értheted, hogy miért írtam, hogy büszke vagyok a nickem utáni számokra.

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 16:31:42

spartacus | 2009. december 13. | 16:29:36

Törölték öket, ezért szorgalommal másolom vissza ezt az egy szöveget.
Tudom, hogy szerinted továbbra is csak és kizárólag Orbán hazudott. Nem is akarlak meggyőzni az ellenkezőjéről. Elfogadom, hogy te ezt mondod, talán gondolod is.

spartacus | 2009. december 13. | 16:29:36

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 16:12:05

Neked meg hova lettek a korabbi kommentjeid?
Huha!

spartacus | 2009. december 13. | 16:27:40

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 16:12:05

Mitol estek proifara? Mert te ugy gondolod. Hadd kozoljem veled: edeskeves, mint macisajtban a brummogas.

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 16:12:05

A teljesség igénye nélkül a pofára esett cikkírók és cikkeik itt a nol.hu-n:
Nyilas Gergely - Moszkva

http://nol.hu/kulfold/orban_viktor_reszt_vesz_az_egyseges_oroszorszag_part_kongresszusan

Nyilas Gergely
http://nol.hu/lap/vilag/20091121-orban_az_orosz_politikaval_ismerkedik

Nyilas Gergely Moszkva
EDDIG ő a legkkorektebb
http://nol.hu/kulfold/20091123-moszkva_szerint_szilard_a_ketoldalu_viszony

fsp, blogos id.iót.a
http://fsp.nolblog.hu/archives/2009/11/22/Viktor_lerendezte_Vlagyimirt/

Horváth Gábor
http://nol.hu/belfold/20091125-fogcsikorgas

Debreczeni József
A kedvencünk :))))
http://nol.hu/velemeny/20091201-a_santa_kutyat_mar_nem_erik_utol

Tóth Levente
http://nol.hu/gazdasag/20091126-sugarban

Karcagi László
http://nol.hu/velemeny/20091205-putyin__a_haverom
ű

basatu | 2009. december 13. | 15:46:21

Re zsugásvili Miszter nyet,tudna erről mesélni.

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 14:47:08

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 12:55:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 12:49:46

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 12:48:25

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 12:44:32

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 12:33:28

Moderálási alapelvek- komment törölve -

kocsobur | 2009. december 13. | 12:25:53

Szerencsétlen debrecezni is kénytelen "elnézést kérni"..:P
Belöle ugyan nem lesz MÚOSZ elnök, mint a zeley-féle Teller levél után..:P

És "nem érti".
Nem érti hogyan hagyhatták szarban az orosz elvtársak a debreczeni, gréczí, bolgár,avarokat hadd ne soroljam.


Mi viszont azóta megértettük a gyurcsány-dobrev látogatás Putyinékkal az ukrán étteremben.
És annak az árát.
Drága volt, az hétszentség.

Volt két tatárbifsztek - ára 19 milliárd forint köztartozás elengedése a Maléven by oszkó &Co.
Volt két vodka - ára 4 milliárd forintnak megfelelő összeg, amit a magyar állam bukott a kinnti nagykövetség átjátszásával kijelölt orosz maffiózóknak.

reszegenisjozan15 | 2009. december 13. | 12:21:42

Moderálási alapelvek- komment törölve -

zsugás vili | 2009. december 13. | 12:15:40

Ismeritek a viccet?

Ha egy diplomata azt mondja, hogy "igen", az "talán"
Ha egy diplomata azt mondja, hogy "talán", az "nem"
Ha egy diplomata azt mondja, hogy "nem", az nem diplomata.

zsugás vili | 2009. december 13. | 12:11:25

Az általam eddig megismert tények.

Putyin szóvivője spontán találkozóról beszél. Nincs jegyzőkönyv, nem említik a kormány és/vagy Putyin honlapján.
A nagykövet egy négyszemközti, nem folyosói beszélgetést említ.
Van egy harmadik - segítsetek ki, mert halványan emlékszem -, ahol egy illetékes valami olyasmit mond, hogy inkább nem kommentálja Orbán (vagy Szijjártó?) szavait.

Ebből tessék világos képet kapni.

kocsobur | 2009. december 13. | 11:55:40

Re#vakablak

Gratulálok..:)
Bár kifelejtettd az elméletedből még az orsoz Duma elnökét is, aki valszeg szintén hasonló okok miatt UTÓLAG küldhetett meghívót Orbánnak mint Fidesz elnöknek..:P

Egyébként jellemző.
Balliberális média és kapcsolt társulataik rácuppanak valamire és három kerek hétig hajtogatják az elméleteiket.debreczeni, gráczí, bolgár, hadd ne soroljam.
Majd mikor világosan kiderült hogy:
1.személyre szóló, Fidesz elnöknek címzett meghívó is volt, akkor megjelenik egy CS.I.. halványka cikk a Népszabadságban ezzel a címmel: Orbánt mégis meghívták Moszkvába...:P
2.Most meg mikor világosan kiderül, hogy a találkozó pontosan úgy és annyit zajlott le ahogy az Orbán elmesélte...

most jönnek az elmebeteg japán harcosok hogy megmagyarázzák, mindenki hazudik, összeesküdött,oroszok, Orbán mindenki...
csakhogy szarban hagyják a debreczeni, gréczí, bolgár,avarokat hadd ne soroljam.

Gratulálok:P
Hamarosan Teller Gyula is újra ír levelet ...:)

vakablak | 2009. december 13. | 11:43:34

Az eredeti vita időközben eltűnt az oldalról a sok hozzászólás (és a nol motorjának furcsasága) miatt, így hát a témához újra:

Én továbbra sem hiszem, hogy lett volna Orbán-Putyin találkozó, legalábbis nem a hivatkozott formában.

Szerintem így történhetett: Orbán és lakájai hadováztak a találkozóról valótlanul és megfontolatlanul, s ez a nagykövetet, vele az orosz diplomáciát igen kényelmentlen helyzetbe hozta. Ők eddig megpróbáltak hallgatni róla, hátha napirendre lehet térni a dolog fölött, most viszont muszáj volt valamit mondani. Semmilyen hasznuk nem lenne abból, ha Orbánt beégetik: az oroszok kereskedni akarnak, nem szart kavarni. Orbán lesz a következő miniszterelnök így is, úgy is, és valószínűleg marad a magyar politika meghatározó alakja a következő évtizedekben függetlenül addig, hogy meddig marad kormányon. Tettek hát neki egy szívességet: fedezik hazugságát, falaznak neki. Ez semmibe sem kerül, lebukni lehetetlen. Orosz oldalról ez nem hátrány: ez előny. Orbán mostantól tartozik nekik.

Mindazonáltal úgy gondolom, a találkozóról szóló beszámolóknak lehet valós alapja, de az közelebb állhat a Debreczeni által feltételezett „spontán” (Dmitrij Peszkov nyomán) és pár perces folyosói összeakadáshoz.

krumplileves | 2009. december 13. | 11:42:31

Folytatás:
Ennek jele, hogy valaki kétely, fenntartás, alternatív verzió nélkül felállít egy monomániás diagnózist. Aztán, mikor kiderül: teljesen alap nélküli, kritikátlanul elteszi jobb időkre. Hogy aztán – belpolitikai tábort cserélve – immáron a túloldali félre mutogatva süsse el ugyanazon poént. Csöppnyi józan szkepszist sem engedélyezve önmaga irányába. Pedig ha egy orvos félrediagnosztizált már egyszer, akkor – különösen ugyanazon betegségnél – illene visszafogottabbnak lenni. Mert az ilyen téves politikai kórismék nagyon alattomosak.

Féligazságok

"A gond velük többnyire pont az, hogy lényegük nem szimpla koholmány vagy hazugság. Fél- és részigazságok, hamis közhelyek, negatív sztereotípiák vegyítéséből állnak össze. Nézzük például eme politológiai legendakör reális gyökereit. Tény, hogy ’94 elején, az MSZP diktatórikus előélete okán létezett olyan gyanú, hogy a baloldal felülírni, befékezni próbálja majd az 1989-90-ben beindult demokratikus röppályát. S e célból gyökeresen átírja a játékszabályokat. Ezen feltevés nem igazolódott be..."
Azután Orbánhoz törleszkedett (2002-ig ), utánna Gyurcsányhoz..hány oldalas ez a köpönyeg ?

krumplileves | 2009. december 13. | 11:39:26

Idézet a HVG-ből (az már csak nem rassz-fas-nác lap?!) Debreczeni József- aki most ismét beégett- "méltatásaként"
"Másfél évtizede, 1994. április 9-én a fentiekhez kísértetiesen hasonló jóslatot eresztett meg a Magyar Nemzetben: „Olyan mértékű hatalomkoncentráció jön létre ismét, ami összeférhetetlen a polgári demokráciák természetével…Lesznek ellenzéki pártok, de nem lesz valódi pluralizmus, valódi többpártrendszer, mert ezek a pártok el lesznek zárva a kormányra kerülés esélyeitől….A berendezkedés se a szovjet rendszerre, se a nyugati polgári rendszerekre nem fog hasonlítani. Ha valamire, akkor leginkább a latin-amerikai rezsimekre…A Nyugat számára pedig úgyis az a lényeg, hogy rend legyen…” (Magyarország – restauráció előtt. Magyar Nemzet, ’94 április 9.) Döbbenetes a hasonlóság? Nem véletlenül.
Debreczeni Józsefet most, 2009 őszén csöppet sem zavarja, hogy ’94-es diagnózisára csúfosan rácáfolt az élet. Ugyanazon paneleket használja, csak immár nem az MSZP, hanem a Fidesz az, melyre a posztkádári banánköztársaság démoni létrehozójának szerepét osztja. Ilyenkor juthat eszembe: amennyiben hazánk következmények nélküli ország, úgy a közírás következmények nélküli szakma. Mondom ezt önkritikus szakmabeliként is. Ennek jele, hogy valaki kétely, fenntartás, alternatív verzió nélkül felállít egy monomániás diagnózist. Aztán, mikor kiderül: teljesen alap nélküli, kritikátlanul elteszi jobb időkre. Hogy aztán – belpolitikai tábort cserélve – immáron a túloldali félre mutogatva...

kocsobur | 2009. december 13. | 11:38:58

Re#minorkavidor.
Olyan vagy mint egy őrült japán világháborús katona egy Csendes-óceáni
szigeten..:)Rég vége a háborunak, csúfoan elbukták- de ő még mindig "harcol".

A D-209-el szintén az volt a baj , mint késöbbi megpuccsolójával: hogy hazudott.
Ha előállt volna a népnek elötte és elmesélte volna, hogy kérem én a kádári
álmmaban D-209-ként kerestem a vajaskennyérre valót-akkor a nép eldöntötte volna hogy megbocsát vagy nem.
De ő kussolt és lebukott.

Putyin meg első pillanattól fogva nyilvános volt, KGB-s múltjával együtt.
Az oroszok ennek tudtával választották meg.

Jelzem, a pragmatikus oroszok láthatóan tudják hogy Európában ma "baloldalinak" lenne minimum snassz.
Lásd MSZP minapi esetét SMER-el és Slotával.
Így aztán gyorsan eldöntötték hogy ő jobboldaliak lesznek.

Minorkavidor | 2009. december 13. | 11:12:13

A bocsánatkérésekre visszatérve: itt sokan tartoznak bocsánatkéréssel sokaknak, például a kommunistázásért, D-209-EZÉSÉRT. Azt hiszem mostantól egyetlen jobbos sem kommunistáshat tovább. Ez a találkozó hiteltelenítete a fidesz 1988 óta tartó összes kommunistázását.

kocsobur | 2009. december 13. | 11:09:39

debreczenijózsef mondhatja hogy ő egy "független közíró"-akinek alkotmányos joga elmebetegnek lenni.

No de mit mond gréczyzsolt, aki viszont közpénzből fizetett ?

Minorkavidor | 2009. december 13. | 11:07:32

„a helyzet az, hogy az Egységes Oroszország párt is konzervatív irányultságú”.

Nocsak, itt egy volt KGB-ezredes vezeti a pártot, itt nem érvényes Dr. Kövér László „kommunista kutyából nem lesz demokrata szalonna” című megjegyzése. Emlékszem mikor 2002-ben kiderült Medgyessy Péter ügynökmúltja a Fidelitas tagjai hetekig D-209-es pólóban feszítettek. Ha Putyin eljön a Fidesz legközelebbi kongresszusára, akkor a Fidelitas –tagok KGB-ezredes feliratú pólóban feszítenek majd? Mert szerintem ezzel így az a kampány egy jó, nagy HAZUGSÁGGÁ vált. Egyszerűen csak ismét beigazolódott a rendszerváltás legismertebb mondása, miszerint az „én kommunistám a jó kommunista, a te kommunistád a büdös kommunista”.

Ha az egykori állampárt szociáldemokrata útra tér az hiteltelen, ha konzervatív útra az hiteles? Vagy egyszerűen csak az olajról és a gázról van szó?

sendervári | 2009. december 13. | 10:53:07

Nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezek után a Népszabadságban jelenhet-e meg Debreczeni Józsefnek írása? (a bocsánatkérésen kívül)

kocsobur | 2009. december 13. | 10:40:14

Re#sendervári |("Szóval akkor mégsem Orbán Viktor szólította le a folyosón Putyint?Vagy talán az orosz nagykövet is egy orbánbérenc?
Debreczeni Úr! Szoljon hozzák!")


debreczeni úr majd elmondja, mint tegnapelött az UD Zrt perében hogy ő "véleményt nyilvánitott" és "elfogult az egyik féllel szemben"..:P

De mit mond az aczélnyakófspbolgáravar és tsaik?:P

Megmondom: kussolnak.
És úgy tesznek mintha mégis Orbán "hazudott volna".

sendervári | 2009. december 13. | 10:27:11

*szóljon hozzá

sendervári | 2009. december 13. | 10:25:47

Szóval akkor mégsem Orbán Viktor szólította le a folyosón Putyint?
Vagy talán az orosz nagykövet is egy orbánbérenc?

Debreczeni Úr! Szoljon hozzák!

Toleranciahorror | 2009. december 13. | 10:19:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 02:56:18

Jo ejt, jo szundikalast, jo kitiltasokat.

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:53:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 02:49:52

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:43:07

spartacus | 2009. december 13. | 02:40:37
"Ezt soha nem néztem. tegnapig nem is tudtam. De továbbra sem tudok belépni a reszegenisjozan13 névvel és annak a jelszavával.
Lehet, hogy valaki egyszerűen ellopta a nick-emet és megváltoztatta a jelszót???????"

En lattam a 13-as sorszamodat is. El kell hogy mondjam, nem hozott szerencset. Azzal is ki vagy tiltva. :-)

spartacus | 2009. december 13. | 02:48:26

"Én elítélem az erőszakot. Nem hiszem, hogy te olyen kérlelően szóltál a srácoknak. Mégha azok taknyos kis kopasz bakancsosok voltak."

Hidd el, en MINDIG udvarias es csendes vagyok. Epp ezert szoktak a patkanyok elhinni, hogy semmi veszelyes nincs bennem. Persze, belul rohogok, teli pofaval!
Jo latni, ahogy a halkan megfogalmazott, kereskent eloadott halk mondataimbol az agyatlan naci azt a tanulsagot vonja le, hogy biztosan megfelemlitheto, agyonverheto, idealis aldozat vagyok.

P.S.: Egyebkent aki egy kozel hat lab magas, foldigero, hosszuhaju, csizmas kozepkoru 90-95 kilos kifejlett himet aldozatnak tekint, annak nem is a balesetin hanem az elmeosztalyon lenne a helye.

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:43:07

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 02:40:37

Na, igy nez ki, ha ki vagy tiltva.

reszegenisjozan12 | 2009. október 29. | 22:00:18
Moderálási alapelvek- komment törölve -

Gondolom, ismeros. :-)

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:40:37

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 02:35:47

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:32:33

Hiaba, igy a 14-es sorszam kornyeken mar nepszeru lehetsz a Moderatoroknal. :-)
En tovabbra is csak azt tudom mondani, hogy engem meg soha nem tiltottak ki. MI lehet az oka?

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:32:33

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 02:25:10

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:14:27
"Ha te is ennyire gyűlölködsz, hogy leállsz velük verekedni és büszke is vagy erre, akkor az ő szintjükre süllyedsz. Nekik ez a vallásuk és legtöbbjük fanatikus. Fogalma nincs, hogy miért gyűlöli pl a zsidókat."

En meg ugy gondolom, hogy pofan vagni egy nagypofaju, hozongo, ok nelkul hozongo nacit, aki egy udvarias, tobbszor megismetelt felszolitas utan ug dont, hogy megtamadja azt, aki szova tette a helytelen viselkedeset. Igen, buszke vagyok magamra, es kivanom, hogy bar ilyen emberekkel lenne tele az orszag, akik nem felnek kiallni maguk vagy mas igaza mellett.

"Én a Jobbikra szavazok, de liberális vagyok."
Ha liberalis lennel, akkor nem szavaznal egy nyiltan fasiszta partra, ergo, nem vagy liberalis.
En liberalis vagyok, es ha Kuncze indul, nalam total nyero. Ha nem, akkor a legkisebb rosszra, az MSzPre. En mar felnott voltam, igy emlekszem Orbanya Viktator 4 eves amukfutasara, Torgyan doktor kozremukodesevel.

A Jobbik sosem fog rendet csinalni. Nem kerek abbol a rendbol, ahol neonaci csurhek masiroznak az utcan es megfelemlitik azokat, akik nem ertenek egyet veluk. Nincs programjuk, nincs jovokepuk, vezetoik muveltsege es inteligenciaja a sarokban allo fikuszomenal alacsonyabb.

Ja, te valallod a veszelyt, masok meg nem. A fasizmus eszmeje egyszer mar a tortenelem szemetdombjan vegezte, semmi szukseg elokaparni egy ilyen gennyes, buzhodo hullat.

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:22:15

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:18:50

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:14:27

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 02:13:07

"Vagy tegnap, amikor davidgoldenberggel dumcsiztunk, kitiltottak. Nem hitte el ő vagy talán más valaki és győzködnöm kellett, hogy de tényleg kitiltottak."


Csak tajekoztatasodra: igy nez ki egy nick es a kommentjei a nick kitiltasa utan:

morientez13 | 2009. szeptember 29. | 10:24:05
Moderálási alapelvek- komment törölve -

morientez13 | 2009. szeptember 29. | 09:32:02
Moderálási alapelvek- komment törölve -

Szoval ezt meg egy kicsit gyakorolni kellene. :-)

spartacus | 2009. december 13. | 02:10:03

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:07:17

"Az UD ügy kapcsán felmerült nol.hu-s hülyeségek miatt is kitiltottak. Pl a fegyver igazi vagy ne igazi. "

No letedre honnan ertessz a fegyverekhez, raadasul elmondasod szerint jobban, mint a rendorsegi szakertok? Kis huncut, csak nem hazudtal?

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:07:17

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 02:06:13

"Zsidó vagy és azért utálod a neonácikat vagy zsidóként bántottak téged vagy valakidet és ezért utálod őket?????"

Nem, nem vagyok se roma, se zsido, egyszeruen csak BECSULETES magyar ember. Tudom, ezt nehez elhinni ma mar, de egy tisztesseges (nem a magyar) jobboldali ugyanugy megveti a nacikat, mint egy balos vagy liberalis.
Egyszeruen csak hanyingerem van a szellemi fogyatekos gyulolkodoktol, legyenek azok nacik vagy komcsik.

spartacus | 2009. december 13. | 02:02:14

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:53:57
"Én sem bírom a skinhead, neonáci ruhás csávókat (a gárdások cuccait inkább viccesnek tartom), de eszembe nem jutna letámadni őket.
Zsidó vagy és azért utálod a neonácikat vagy zsidóként bántottak téged vagy valakidet és ezért utálod őket?????"

Nem kell oket letamadni, ha kozlod veluk eleg hangosan a busz kozepen, hogy utalod a nacikat, es legyenek szivesek befejezni a hozongest es az eljen Szallasit, akkor biztos megtamadnak. :-) Neha elfelejtik, hogy a mennyiseg felett idonkent gyozedelmeskedik a minoseg. :-)
Sajnos elkoltozve kies hazankbol le kellett mondanom ezen szorakozasomrol.

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 02:01:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 01:58:13

Latom, ki vagy mar rendesen, talan kevesebb kannast kellett volna lekuldeni.

spartacus | 2009. december 13. | 01:56:25

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:50:23
spartacus | 2009. december 13. | 01:48:29
mégis van ékezeted???

Az élet televan meglepetésekkel. :-)

spartacus | 2009. december 13. | 01:54:28

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:46:22
spartacus | 2009. december 13. | 01:36:56
Azért ne halj meg.
Te ezt ilyen komolyan veszed????"

Ne, en nem veszem komolyan, de az elvtarsaid annal inkabb. A franc sem keresi oket, ok talaltak meg engem. :-)))
Nincs melymagyaros cuccod??? Nahat, akkor te nem is vagy rendes magyar ember. Kapd ossze magad, mert a valasztasok utan mar keso lesz!
No pia, nocigi, no drogs? What about the women?

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:53:57

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:50:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:49:26

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 01:48:29

naív | 2009. december 13. | 01:44:43

Bocsánat, jogos. Én mentem a kórházba a szúrott sebbel, a szkinhedünk meg ment a fogdára.

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:46:22

Moderálási alapelvek- komment törölve -

naív | 2009. december 13. | 01:44:43

spartacus | 2009. december 13. | 01:29:39
"es a vegen letartoztattak."
Na itt qrvára kéne ékezet. letartóztatták, vs. letartóztattak?

spartacus | 2009. december 13. | 01:36:56

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:23:13
"Félek nem mindenki rendelkezik humorral, és az nem tesz jót neked ilyen ismertség után."

Tenyleg, halottad, VILAGHIRU lettem! Megjelent a nevem a kurucinfernon! Minden almom teljesult, mostmar akar meg is halhatok!

spartacus | 2009. december 13. | 01:33:03

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:24:36
spartacus | 2009. december 13. | 01:17:45
Nem tudom hol van. Az az igazság, hogy nem nagyon emlékszem a hozzászólásaira, csak a nevére.
Lehet, hogy csal a számokkal a neve után. Ez így nem fer."

Csak gondoltam, hogy idonkent talalkoztok a Szelsojobbos Turultanodaban, vagy osszefutottok valamelyik melymagyar boltban arpadsavos pizsama vasarlas kozben, vagy legalabb, amikor a havi apanazst felveszitek a berkommentelesert.

Nem csal, tenyleg ennyiszer tilttata ki magat. A szobeszed szerint valami gonosz libsibolsi meg beregisztralt 27-tol szazig, erre Morientez eltunt. Ugye, milyen szomoru tortenet?


spartacus | 2009. december 13. | 01:29:39

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:23:13
"Félek nem mindenki rendelkezik humorral, és az nem tesz jót neked ilyen ismertség után.
Ezt most komolyan írtam és nem magamra gondoltam. Szerintem sokkal normálisabb srác vagy a valóságban (én is :) ), mint ahogy itt a nol.hu-n megmutatod. De nagy az isten állatkertje. Soha nem lehet tudni, hogy kiből mit hozol ki, ha meglát élőben valahol."

Koszonom az aggodast, de az az igazsag, hogy eddig erost vezetek a neonacikkal valo meccsekket illetoen. (3:1), igaz, a veresegnel engem eppen hatbaszurt az egyik kopasz egy uveggel, de utolertem igy is, es a vegen letartoztattak. (Ketszer meg hozzajuk jott a mento :-)

Masreszt errefele, ahol most elek, reg kiadtak a kilovesi engedelyt a szelsojobbos seggfejekre. Tudod, Texasban meg mindenki egy bazi nagy csuzlival az oldalan kozlekedik. Szoval johet a szelsojobbos kommando (ha nem forditjak oket vissza mar a repterrol), az otthon maradottak meg kezdjenek el koszorura meg marvanytablara gyujteni a "cionista osszeskuves" ujabb aldozatainak.

hmhmhm | 2009. december 13. | 01:26:39

"tanker | 2009. december 13. | 00:31:04

Tisztelt Debreceni Úr!
Ez becsületbeli ügy!Az Orosz nagykövet azt állítja,hogy Ön hazudott!Kérem,válaszoljon neki.Ne okozzon csalódást!"

Azt várhatod :D

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:24:36

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:23:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 01:20:57

naív | 2009. december 13. | 01:17:54
Szivesen.

naív | 2009. december 13. | 01:17:54

spartacus | 2009. december 13. | 00:48:50
Köszönöm! Frissülni kell nekem is - úgy látszik.
Üdv!

spartacus | 2009. december 13. | 01:17:45

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:07:52

Van valami hired Morientez versenytarsadrol, nem lattam mar regen?

spartacus | 2009. december 13. | 01:15:56

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:07:52

Itt meg csak keso delutan.
Nem tudom, de valahogy en meg soha nem felejtettem el a jelszavam, tutot, ez az egy nickem van a kezdetektol.Valahogy engem soha nem tiltanak ki. :-)

"Hány óra van most nálatok?"
Varj egy picit: egy van rogton a szamitogepen, egy a telefonomon, egy az asszony telefonjan, aztan van egy nagy a nappaliban a falon, egy a haloszobaban, az ebreszt is, van egy a mikron es egy masik a suton.
Egyelore ennyi, de holnapra latogatokat varunk, ha lesz orajuk, akkor majd beszamolok rola neked. Jo lesz?



reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 01:07:52

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 01:03:14

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:59:13

Ha benneteket latlak, mindig jol vagyok. Szolok a csaladnak, ide gyulunk a monitor ele, es jobban rohogunk rajtad, mint egy szilveszteri kabaren. Szorakoztatoak vagytok, mint az allatkertben a tapir vagy a hangyasz sun. Igazabol csak azert sajnallak, mert korlatoltsagodbol kifoloylag keptelen vagy felfogni, mennyi oromet okozol embertarsaidnak vegtelen butasagoddal.

spartacus | 2009. december 13. | 01:00:40

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:57:48

Jozanon is reszeg!

Azert nem lehet veletlen, hogy a 14-es sorszamnl tartassz. Drukkolok, mert Morientez huszonhatig jutott, huzzal bele!

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:59:13

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:57:48

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 13. | 00:55:09

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:03:39
Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:00:20
Moderálási alapelvek- komment törölve -

Ejnye, mar megint rosszalkodatl, te kis csunya?!

spartacus | 2009. december 13. | 00:53:13

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:30:30
Jegyezzük meg ezeket a neveket, amikor el kell számolni!!!!!"

MIert, melyikuk a matematikatanar? GOndolom, tizig talan meg el tudsz, ha meg osszegyultok elegen, akkor sok kis labujj, kezujj segit. 10 hozzadhasonlo elmebeteg ha osszeall, akar 200-ig is kepes elszamolni.

spartacus | 2009. december 13. | 00:51:28

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:26:29
"nolos skacok, ejnye bejnye, csak nem rettegtek????"

Nem, ellenben rohadt jol szorakozunk az ilyen megszallott elmebetegeken, mint te is. Ujabban ez a program hetvegen:
kola, popcorn, kenyelmes fotel, es moka, kacagas, mert a hulyesegeiteket olvassuk naphosszat. Utoljara Hofi szerzett ilyen vidam perceket, mint te es a hozzad hasonlo bamba, tuadatlan, alulvezerelt szelsojobberek.

Igy tovabb, fijugg!

spartacus | 2009. december 13. | 00:48:50

naív | 2009. december 13. | 00:13:46

Ha kommentelsz, nyomj utána rögtön egy frissítést, és a böngésződ kérdésére NEM-mel kell válaszolni. Akkor nem küldöd be minden frissítés alkalmával újra a régebbi kommentedet.

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:44:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

tanker | 2009. december 13. | 00:31:04

Tisztelt Debreceni Úr!
Ez becsületbeli ügy!Az Orosz nagykövet azt állítja,hogy Ön hazudott!Kérem,válaszoljon neki.Ne okozzon csalódást!

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:30:30

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:29:23

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:26:29

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:25:14

Moderálási alapelvek- komment törölve -

naív | 2009. december 13. | 00:22:44

Már megint mindent újra ír ez a nyavalyás.
A kommentet egyszer küldtem el. Ha többször jelenik meg, az a NOL készülékének hibája. Mindenesetre elnézést kérek mindenkitől.

naív | 2009. december 13. | 00:13:46

Már megint mindent újra ír ez a nyavalyás.
A kommentet egyszer küldtem el. Ha többször jelenik meg, az a NOL készülékének hibája. Mindenesetre elnézést kérek mindenkitől.

naív | 2009. december 13. | 00:11:18

Vakablak!
Azt írtad:"Kívánom, hogy maradjak ebben a vitában ellenetek egyedül, mert így a szép."
Látod, teljesült a kívánságod.
Végignézve az egész vitán meggyőződtem róla, hogy szinte mindenben egyetértek veled, és gratulálok!

naív | 2009. december 13. | 00:08:38

Vakablak!
Azt írtad:"Kívánom, hogy maradjak ebben a vitában ellenetek egyedül, mert így a szép."
Látod, teljesült a kívánságod.
Végignézve az egész vitán meggyőződtem róla, hogy szinte mindenben egyetértek veled, és gratulálok!

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:03:39

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 13. | 00:00:20

Moderálási alapelvek- komment törölve -

efjé | 2009. december 12. | 23:58:31

Vajon a Heti Hetes ripacsai most mit szólnak? Negyed órán át idétlenkedtek a témán!

reszegenisjozan14 | 2009. december 12. | 23:58:16

Moderálási alapelvek- komment törölve -

evianna | 2009. december 12. | 23:38:58

h.genoveva | 2009. december 12. | 17:20:47

vakablaknak igaza van: a diplomata is szokott linkelni.
az a dolga.
még jóformán ki se csomagolt, még kedvenc vendéglője sincs és már beszálljon egy magyar perpatvarba?
minek?
a szóvivő elmondta a tényeket, ő meg berendezkedik az új állomáshelyén.

ez egyébként pontosan a párja annak, hogy a japán nagykövet állítólag nem egyeztetett a külügyminisztériummal, hogy aláírja a kilencek nyilatkozatát.
nem: nem akarnak konfrontálódni.
ha ugyanis a külügynek más lenne a véleménye, akkor már valamilyen módon helyreigazította volna a dolgot (pl.: a nyilatkozat valós problémákról szól, de mi japánok...)

reszegenisjozan14 | 2009. december 12. | 23:36:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

reszegenisjozan14 | 2009. december 12. | 23:36:02

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ki kicsoda | 2009. december 12. | 21:58:45

Toleranciahorror!

... van gond! Nevezetesen a szövegértés! Ez a legnagyobb probléma!

Magyar szavak, mint a nincs, több, osztható, ... stb

naív | 2009. december 12. | 21:57:44

Magzatvizem elfolya,
Debreczeni meg oda.
Ez az egész rámálom.
Tietek a Szent Grálom.

(Magamat ajánlom!)

Toleranciahorror | 2009. december 12. | 21:53:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

naív | 2009. december 12. | 21:50:31

Kiborút a vakablak,
Titeket én itthagylak.
Emegyek a dógomra,
írjon csak a tahója.
Kiadott egy közleményt:
írjon más is véleményt.
Hol van már a naíva,
ide nincs is meghíva?
Misszionár nem vagyok,
Becsukom az ablakot.

figyeltem | 2009. december 12. | 21:48:55

T-horror
Már más is várja válaszod. SZ.R dolog ha nincs válasz érthető kérdésre?

Toleranciahorror | 2009. december 12. | 21:39:45

Moderálási alapelvek- komment törölve -

ki kicsoda | 2009. december 12. | 21:29:46

Nem kell már olyan sokat aludni, bírjátok már ki! Jön a Jézuska, meg a Nyuszi, aztán kiderül - na nem az igazság - a tudomány helyett - a közvélemény kutatók szerint - a hazugság.
Ez senki számára nem lesz örömteli, - legfeljebb minket felkészülten ér - de a csodaváróknak gyötrelmes. Problémáik megoldását várják a csodatévőtől, pedig egyedül ők tehettek volna és tehetnének ezután is magukért. Képességeik a váltás után, nem jobbak lesznek, hanem rosszabbak. Ez alatt, míg várakoztak, tanulhattak volna, fejleszthették volna képességeiket, viszont az IMF-et nem a csodák finanszírozására találták ki. Ez fog akkor kiderülni és a tudatlan, tanulatlan csodaváró képességekhez egy orbitális csalódás társul majd, amivel még az eddigieknél is kisebb tortaszelet megszerzésére lesztek képesek.
Nem szeretlek benneteket, mégsem kívánom nektek, ettől még be fog következni. Nagyon sajnállak benneteket és nagyon nem örülök neki. Bárkinek a sikertelensége legyen, az nem használ az országnak. Hülye ember, aki azt mondja, nekem ugyan rossz, de neki sokkal rosszabb.

józsefbé | 2009. december 12. | 21:20:07

Toleranciahorror
a kérdésemre válasz?
Az utolsó két szavad érted beszél.

spartacus | 2009. december 12. | 21:19:45

Tolerancia Error!

Ha itt eg valaki, akkor az te vagy. Igaz, a jotekony butasagodnak betudhatoan te ezt nem is realizalod. Ismered a mondast: boldogak az lelkiszegenyek.

Toleranciahorror | 2009. december 12. | 21:13:31

Moderálási alapelvek- komment törölve -

józsefbé | 2009. december 12. | 20:54:12

nagyon sokára,de visszatérve a cikkre,amit normális körülmények között kommentálni szoktunk:Egyáltalán még lehet hinni az ugynevezett "diplomaták"-ban?
Itt majd´mindenki ráesett VAKABLAK-ra és vele,vagy rajta mókázik.
Amúgy vakablak stílusát és értelmét nem kell annyira lebecsülni.Ahogy látom kapásból válaszol,utánaolvasás és többperces kutatás nélkül barmeiketeknek.

weberiánus | 2009. december 12. | 20:32:12

Ez annyira, szép, DJ polgártárs gyorsabban bukott le, mint az a bizonyos sánta eb. Aki még a tényeket is képes félremagyarázni, DJ álláspontját kimagyarázni...vicces. A gyurcsányizmus lényege maga a hazugság. A provinciális informálatlan emberek átverése. Ez az amivel DJ próbálkozott, csak ez már kiment a divatból. Ennyi a tanulság.

figyeltem | 2009. december 12. | 20:30:58

T-horror
Ezt az érvelést TANÍTÓMESTEREDTŐL szijjÁrto pétertől tanultad???? A fájdalmas kérdéseket nem megválaszolni kell, hanem elbagatelizálni?? GRATULÁLOK KIVÁLÓ TANITVÁNY VAGY!! Mestered büszke lehet rád!!

spartacus | 2009. december 12. | 20:27:19

Moderálási alapelvek- komment törölve -

Toleranciahorror | 2009. december 12. | 20:21:00

Moderálási alapelvek- komment törölve -

spartacus | 2009. december 12. | 20:20:19

vakablak | 2009. december 12. | 20:09:59

Nem baj, engem New Yorkbol penzelnek, szoval kulon kassza, ugy hogy, fasza, azaz kasza.
En speciel a gyerek bar michvajara gyujtok, meg jo lenne egy uj Kommunista Kialtvany is, szoval a valasztasokig nyomjuk, haver!

figyeltem | 2009. december 12. | 20:18:04

T-terror
Nem válaszoltál! Talán zavar, hogy nem taggyülésen tettem fel a kérdést?
Az egészségedre továbbra is vigyázz!

HIRDETÉS
Alekszandr Tolkacs: A ré...
Alekszandr Tolkacs: A régióban éppen Magyarországgal a legjobbak a kapcsolataink
Móricz Simon

- Volt-e valóban találkozó az orosz miniszterelnök, Vlagyimir Putyin és Orbán Viktor között Szentpétervárott?

- Igen, a találkozó létrejött. Orbán urat, mint a magát konzervatív pártnak minősítő Fidesz vezetőjét Borisz Grizlov, az állami duma elnöke hívta meg az Egységes Oroszország párt szentpétervári kongresszusára.

- Tehát személyre szóló meghívást kapott?

- Igen, a Fidesz elnökeként. A helyzet az, hogy az Egységes Oroszország párt is konzervatív irányultságú, s kongresszusára nem csupán Orbán úr, hanem számos más konzervatív pártvezető kapott meghívást, például Franciaországból, Olaszországból, Németországból és sok más helyről. A találkozóra tehát sor került, amely négyszemközti beszélgetés volt és nem a folyosón találkoztak. Konstruktív, érdekes eszmecsere volt, mintegy fél óráig tartott.

- És miért kellett ennyit várni a találkozó tényének elismerésével?

HIRDETÉS

- Minket nem kérdeztek. Amikor kérdeztek, válaszoltunk. Nézze, számunkra egyáltalán nem szenzáció, hogy Vlagyimir Putyin fogadja egyik vagy másik külföldi politikust. Ez normális dolog. Csak itt, önöknél nyert ez az ügy különös rezonanciát.

- És ön, mint Oroszország nagykövete szintén találkozott már Orbánnal?

- Egyelőre nem. De a múlt héten már kértem udvariassági látogatásra szóló időpontot Orbán úrtól. Azon az úton haladok, amelyet a magyar Külügyminisztérium protokoll szokásai írnak elő. Találkozom a parlamenti pártok frakcióvezetőivel, a parlamenti bizottságok vezetőivel, a miniszterekkel, stb. Várom Orbán úr válaszát, amikor ideje engedi. Számomra ez nem probléma.

- És hogy kommentálta az orosz fél Orbánnak azt a kijelentését, hogy manapság a kétoldalú kapcsolatok zűrösek a magyarok hibájából?

- Sehogy sem kommentáltuk, mivel mi nem látjuk ezt a káoszt. Ismereteim szerint kapcsolataink nagyon jók, konstruktívak. Állítom, hogy a kelet-közép-európai régió országok közül talán éppen Magyarországgal a legjobbak a kapcsolataink. Semmilyen káoszt nem látok. Rendszeresek a magas szintű találkozók, dinamikusan fejlődnek a kereskedelmi kapcsolataink. A krízis miatt természetesen van némi visszaesés, de még így is 14 milliárd dollár volt tavaly a kétoldalú árucsere forgalom volumene. Bár minden országgal ilyen jól állnánk! Természetesen mindkét részről a kapcsolatok továbbfejlesztését szeretnénk. Nálunk lesz, feltehetőleg a jövő év elején, a kétoldalú kereskedelmi vegyes bizottság ülése. Tehát káoszról szó sincs. Mellesleg én magam nem tudom, honnan vették ezt az információt, hol mondta ezt Orbán?

- A magyar sajtónak nyilatkozta.

- Tudja, önöktől, újságíróktól eltérően én óvakodnék ettől a gyakorlattól: amíg magam nem látom, vagy hallom, nem feltétlenül hiszem el, hogy ezek a szavak elhangzottak. Mert hát, ha megfigyelte, a nemzetközi politikában gyakran hallani, hogy ez vagy az ezt meg azt mondta, a valóságban azonban ebből semmi nem igaz. Természetesen Orbán úrnak szíve joga úgy értékelni a helyzetet, ahogy jónak látja. De ugyanezt a jogot én is fenntartom magamnak. Ön engem kérdezett, a válaszom pedig az: kapcsolataink nem kaotikusak.

- Az ön elődje és a Fidesz elnöke között az elmúlt években látványos és olykor indulatos viták zajlottak. Milyen együttműködésre törekszik ön? Nem félti a kétoldalú magyar-orosz kapcsolatok jövőjét?

- A hivatalos államközi kapcsolatok kormányok között zajlanak. Ha hatalomra kerül a Fidesz és megalakítja a kormányát, én mindent megteszek, hogy kialakítsam a kapcsolatot ezzel a kormánnyal. Ez normális dolog. Nekem is van saját kormányom, Magyarországnak, mint szuverén államnak is van. Mindent meg kell tennünk, hogy a kapcsolatokat legalább az eddig elért szinten megtartsuk. S ez a szint, mint mondtam, magas, s ezért elismerés illeti elődeimet, akik ezen dolgoztak. Ami pedig a látványos vitákat illeti: nos, én nem gondolom, hogy a nagykövet dolga lenne részt venni talk show-kon. A genfi konvenció világosan rendelkezik a diplomaták jogairól, a külföldön akkreditált nagykövetek működési módjáról. A talk show inkább a maguk karrierjét építő, vagy hatalomra törő politikusoknak való. Én az Orosz Föderáció elnökének és kormányának képviselője vagyok és nem gondolom, hogy színészekkel és show man-ekkel együtt kellene fellépnem. Éppen ezért ha nekem bármilyen kérdésem lesz Orbán úrhoz, legális úton-módon feltehetem neki, és ily módon kérhetek magyarázatot tőle. Semmiképpen nem készülök ezt publikum előtt tenni, valamiféle tömegrendezvény keretében, stadionban, vagy színházban.

Ami pedig a kétoldalú kapcsolatok jövőjével kapcsolatos kérdését illeti: optimista beállítottságú lévén nem féltem azt. Meggyőződésem, hogy a sok-sok mostanában hallható nyilatkozat ellenére - mondjanak bármit a politikusok, a hatalomra törő, illetve oda igyekvő Fidesz képviselői - a pragmatizmus és a konstruktív együttműködés szolgálja a leendő magyar kormány érdekeit. Éppen ezért én nem várok semmiféle éles fordulatot a kapcsolatainkban. Természetesen az elején, a kormányalakítás idején lehetnek apró villongások. Amíg a kormányba kerülő személyiségek ki nem alakítják saját arculatukat, irányvonalukat, adódhatnak technikai bonyodalmak, de fordulatra Magyarország és az Orosz Föderáció kapcsolataiban nem számítok. Mind a mi, mind a magyar fél érdeke, hogy ezek a kapcsolatok tovább fejlődjenek. Az önök érdekei az energetikai ágazathoz, meg a közlekedéshez kapcsolódnak, meg ahhoz, hogy a magyar mezőgazdasági termékek az orosz piacra kerüljenek. Nekünk érdekünk fűződik ahhoz, hogy Magyarország legyen a legfontosabb összekötő kapcsunk Európával az energiahordozók szállítása terén, s ezt mi óvni, őrizni fogjuk.

- Milyen problémák terhelik a kétoldalú kapcsolatokat? Diplomataként önnek lesz-e bármi dolga például a Malév, vagy a MOL ügyleteivel?

- Semmi olyan probléma nincs, ami megterhelné kétoldalú kapcsolatainkat, legalább is szélesebb értelemben. Apró technikai gondok persze akadnak, az üzleti világgal összefüggésben. De sem a Malév, sem a MOL gondjai nem nehezednek teherként a kétoldalú kapcsolatokra. A követség természetesen, mint az Orosz Föderáció képviselője, bármilyen érdekről legyen is szó - akár állampolgári, akár üzleti jellegűről - az orosz érdekeket védi, s ez vonatkozik a nagykövetre is. De bármilyen vitás kérdés merülne is fel az üzleti életben, mi azt nem készülünk az államközi kapcsolatok sarokköveként beállítani. Jó emberi kapcsolataink alakultak ki a magyarokkal, s remélem ezek meg is maradnak.

- Kell-e félnünk az orosz tőkétől?

- Ez egy olyan tévhit, amely nem csupán Magyarországot jellemzi. Ez egy mesterségesen gerjesztett ellenérzület az orosz tőkével szemben. Bizonyos országokban, még nagy, nyugati államokban is előfordul, hogy egész ágazatok kerülnek például az arab befektetők kezére és senki sem kezd rettegni. Vegyük csak Nagy-Britanniát, mennyi minden van az arab tőke kezén! Sőt, néhány nagy nyugati ország gáz- és olajvállalata osztozik a részvényeken az arab tőkével. Hol a fenyegetés? Egy dolgot szeretnék világossá tenni: mindaz, amilyük van Magyarország területén, az az önöké, magyaroké, az sehová innen el nem megy. Nincs jelentősége, ki a befektető. Pénzre van szükségük, befektetőkre? Ők jelentkeznek. A kormánynak természetesen joga van a szabályozásra. Úgy gondolom, jobb nem beavatkozni az objektív gazdasági folyamatokba, azok maguk is boldogulnak. Az üzlet igen aktív, a pénz oda megy, ahol nyereséget sejt. Magyarországra jön, örüljenek neki, hiszen saját pénzből sosincs elég. Ez természetes folyamat. Nézzék csak a pénzügyi szférát Magyarországon: hiszen a legtöbb bank külföldi kézben van. Messze a legtöbb. Na és? Hol itt a tragédia? És így tovább, számos vállalat külföldi kézen van, köztük stratégiai ágazatok, ebben sincs tragédia. Ezért nem kell félni az orosz tőkétől sem, már csak azért sem, mert az gyakran nem is orosz. Izraelben a bevándorlókról gyakran mondják, hogy oroszok. Pedig természetesen nem oroszok, hanem zsidók, akik történetesen az egykori Szovjetunió területéről vándoroltak oda. De vannak közöttük kazahok, ukránok, azerbajdzsánok, beloruszok, mégis mindegyiküket orosznak mondják. Tehát nem mindenkit kell orosznak nevezni, inkább oroszországinak. Fenyegetést azonban én nem látok.

Milyen érdekes: minden bűn az oroszoké! Itt van mindjárt a koppenhágai klíma konferencia, ahol megint csak a bűnbakot keresik, és ha nem sikerül megegyezniük, Oroszországban meg is találják majd. Angliában fölfedtek egy internetes site-ot, amelyben klimatikai szakértők, tudósok leveleznek egymással arról, hogy nincs is szó semmiféle felmelegedésről. Csak nem megint az oroszok a hibásak? A jövő hétre Magyarországon is lehűlést várnak a meteorológusok: csak nem azért is az oroszokat teszik felelőssé? A napokban nagy hó esett Moszkvában, a hatalom képtelen volt megtisztítani a várost. Ki a hibás? Az oroszok. Ez egy régi klisé, a hidegháború idejéből való, hogy minden rosszért Oroszország hibáztatható. Úgy látszik nemzedékekre lesz szükség, hogy ettől a sztereotípiától megszabaduljunk.

De önöknek nem kell félniük az orosz tőkétől, semmi rosszat nem tett. Mi például már néhány évtizede ellátjuk Európát gázzal. Mondjanak nekem akárcsak egy esetet, amikor a szovjet, vagy az orosz fél felfüggesztette volna a szállítást. Minden rendben ment egész addig, amíg Kijevben olyan vezetés került hatalomra, amely elkezdte a maga politikai játékát, s pénzre volt szüksége. Emlékezzen rá, amíg Kijevben rendben mentek a dolgok, semmilyen probléma nem adódott az orosz gázszolgáltatással. Most mi az együttműködés szélesítését javasoltuk a magyaroknak, s aláírtunk két megállapodást: egyet egy közös vállalat létrehozásáról a Déli Áramlat magyarországi szakaszának felépítéséről 50-50 százalékos részesedéssel, amelyik több mint 10 milliárd köbméter gázt ad majd évente. Elképzelheti, mennyit keres majd tisztán a magyar fél ezen az üzleten, amire nagy szüksége is van a magyar gazdaságnak. A másik megállapodás egy 1,3 milliárd köbméter kapacitású földalatti gáztározó építéséről szól, ahonnan Magyarország elláthatja majd az energiahordozókra szoruló szomszéd országok szükségleteit is. Arról nem is beszélek, hogy a közös vállalat adót fizet majd a magyar államnak.

- Jó, hogy ezt említi, hiszen Magyarországon vitatéma a Déli Áramlat terve is. Elképzelhetőnek tartja, hogy a Fidesz kormányra kerülése esetén a magyarok kilépnek a Déli Áramlatból?

- Ez a szuverén magyar kormány döntése. De én nem gondolom, hogy ésszerű döntés lenne ebből kilépni. Mellesleg gyakran emlegetik, hogy a Nabucco európai projekt, a Déli Áramlat pedig orosz. Ám éppen a Déli Áramlat európai: s még mennyire! A kezdeményezés az olasz ENI-től származik, s ehhez csatlakoztak a franciák, a jövőben a németek és mások. És ez a vezeték 100 százalékig orosz gázt szállít majd, mi erre garanciát adunk. A Nabuccóval kapcsolatban viszont egyelőre számos kérdés merül fel. A Fidesz képviselői egyébként, akikkel eddig találkoztam, úgy nyilatkoztak, hogy a két gázvezeték terve nem zárja ki egymást. Nekünk csupán az a fontos, hogy a magyar fél egyformán viszonyuljon a két gázvezeték tervéhez, semmiféle előnyt nem kérünk. S aztán hogy döntenek a magyarok, ez már az önök dolga. Ha önöknek nem kell az a pénz, amit ezzel a vezetékkel kereshetnének, a maguk döntése. Mi meg fogjuk találni a gázszállítás módját maguk nélkül is. De minthogy a terv létezik, s az ezzel kapcsolatos megállapodás szintén, mi arra készülünk, hogy a projekt megvalósul.

- Önnek diplomataként nagy tapasztalata van a kríziskezelésben: a helyszínről kísérte végig Jugoszlávia szétesését. Lehet, hogy most is hasznát veszi ezeknek a tapasztalatoknak?

- Szörnyű dolgokat mond. Isten óvjon attól, hogy az ország szétessen. Én ilyen veszélyeket nem látok, ezért az akkori tapasztalataim - amelyek egy diplomata számára kétségkívül érdekesek voltak - önökkel semmilyen összefüggésbe sem hozhatók. Magyarország normális, nyugodt európai ország és stabil. Nincs szükségük krízis menedzserre.

- Nagykövetként Bukarestben is dolgozott. Meglehetősen sajátos nézőpontja alakulhatott ki Magyarországról.

- Miért mondja ezt? Én együtt tanultam az egyetemen magyarokkal, sőt a kollégiumban szobatársam volt egy magyar diák, a magyarokhoz fűződő meleg, baráti kapcsolatom tehát fiatal koromból származik. Ezen kívül én gyakran megfordultam Budapesten. Vannak magyar barátaim, akikkel találkoztam. Romániai tapasztalataim tehát egyáltalán nem befolyásolják a magyarokról kialakított képet. Bukaresti szolgálatom alatt egyébként gyakran jártam Transzilvániában, vagy ahogy önök mondják, Erdélyben, amely történelmi és etnikai szempontból is nagyon érdekes tájegység. Tudom, hogy vannak bizonyos problémák a Romániában élő magyarokkal összefüggésben. Mellesleg az etnikai kérdés összehozhat minket, érdemes lenne közösen megvitatni ezt a problémát, hiszen több mint 30 millió orosz lakik külföldön. Azt szeretném még hozzátenni, hogy Oroszország nem vett részt a trianoni békeszerződés kidolgozásában, nem mi daraboltuk fel Magyarországot és Oroszország nem írta alá ezt a diktátumot. A II. világháború után pedig úgy adódott, hogy a fiatal román király egy hirtelen határozattal letartóztatta Antonescut, két hadosztályt Magyarországra küldött, amelyek aztán részt vettek az ország felszabadításában. Ki a hibás abban, hogy a maguk vezetői nem tudtak időben orientálódni, kivonulni a háborúból, s a fegyvert a németek ellen fordítani? Talán más területi megállapodás született volna az 1947-es békeszerződés során... De hát így adódott, a történelemben nincs feltételes mód. Így aztán jelentős számú magyar rekedt más országokban. Mi megértjük a magyar kormány velük kapcsolatos érzékenységét. Mellesleg én nem szeretem a nemzeti kisebbség szóösszetételt, mert negatív jelentést hordoz. Ezek olyan emberek, akik a saját országukban élnek, a szomszéd állam teljes jogú állampolgárai, egy különleges sajátossággal: magyar nemzetiségűek. Ez számunkra is elég okot szolgáltat arra, hogy megvitassuk a nemzeti kisebbség problémáját.

- Ön alapvetően balkános, a magyar külpolitikában pedig prioritásként tekintenek erre a térségre. Ennek is szerepe lehetett az ön Budapestre küldésében?

- Nem gondolnám. Azt persze nem lehet pontosan tudni, hogy az állam vezetői milyen meggondolásból, milyen szempontok szerint hozzák döntéseiket. Még az is lehet, hogy ennek is szerepe volt a kinevezésemben. Úgy adódott, hogy egész diplomáciai karrierem, egész életem ebben a régióban zajlott. Ha valaha könyvet írok, a címe ez lesz: A három B: Belgrád, Bukarest, Budapest. Három szomszédos állam, s mindegyik nagyon érdekes. Elég jól ismerem a térséget, régóta figyelem a magyarországi történéseket is, bár szorosan véve sosem foglalkoztam az ön országával. Megértjük az önök balkáni érdeklődésüket és érdekeiket, ez normális viszony, nekünk, oroszoknak is vannak itt érdekeink, egy okkal több az országaink közötti együttműködésre. Annál is inkább, mivel nem egyszerű régióról van szó, az ügyek folyamatos figyelmet érdemelnek.

- Hol van most Magyarország helye az orosz geopolitikai stratégiában?

- Mint említettem, nagyon jók a kapcsolataink. Baráti országként tekintünk önökre, mint stabil államra, amellyel fejleszteni akarjuk kapcsolatainkat. Ezen kívül Magyarország a mi Európába irányuló energiaszállításaink keresztútján helyezkedik el, ezért is megkülönböztetett figyelemmel fordulunk felé. Én most nem szeretnék fölvázolni valami hatalmas geopolitikai stratégiát. Elégedjen meg azzal, hogy mi a kiváló kapcsolataink megmaradására számítunk.

- Sokak szerint az EU gyors, talán túlságosan is gyors bővítésének oka a Moszkvától való félelem. Kell ma félni Oroszországtól?

- Erre a kérdésre részben már válaszoltam: nem kell tartani sem az orosz tőkétől, sem Oroszországtól. Lehet, persze, hogy akik így vélekednek, részben igazuk van. Lehet, hogy ez a félelem megőrződik, bizonyos helyeken ma is él. De ez egy klisé. Nem kell félni Oroszországtól, mert már soha sem fog sehová tankokkal bevonulni. Az orosz érdek abban áll, hogy Európa stabil legyen, hogy a kontinensen ne legyenek konfliktusok, hogy az európai államokkal normális viszonyban élhessen. Az Európai Unió a mi legfőbb gazdasági partnerünk, az a legelemibb érdekünk, hogy fejlesszük kapcsolatainkat. Azt szeretnénk, hogy polgáraink vízum nélkül utazhassanak minél több EU-országba, azért, hogy régiónkat a szabad információáramlás térségévé tegyük. Elkötelezettek vagyunk az unióval való együttműködés iránt, s a jövőben sem látunk semmiféle lehetőséget arra, hogy konfliktusba kerüljünk akár az Európai Unió, akár a NATO országaival. Oroszország a legteljesebb mértékig békés állam, amely senkivel sem kíván konfliktusba kerülni, feltéve, ha tiszteletben tartják nemzeti érdekeit. A mi érdekünk pedig egyetlen dolog: a stabilitás.

- Végül engedjen meg, nagykövet úr, néhány személyes jellegű kérdést: családdal érkezett Magyarországra?

- A feleségemmel érkeztünk, gyermekeink ugyanis már felnőttek. Két fiam közül az idősebbik, 40 éves, szintén diplomata, az orosz Külügyminisztériumban dolgozik, a kisebbik pedig, aki 32 esztendős, üzletember. Mindketten Moszkvában élnek. Ketten vagyunk tehát a feleségemmel.

- Egyelőre csak Budapesttel ismerkedik, vagy járt már vidéken is?

- Sajnos fizikailag képtelen voltam eddig kimozdulni a fővárosból. Amikor egy nagykövet megérkezik fogadó országába, rengeteg protokolláris kötelezettsége van. Meg kell látogatnia számos hivatalos személyiséget, a pártok képviselőit, a különböző szervezeteket, a diplomácia testület tagjaival is meg kell ismerkedni, főleg a nagykövet kollégákkal. Amint időm lesz, utazásra fordítom. Budapest persze csodálatos város, nekem még Bécsnél is jobban tetszik. Gyönyörű várost építettek a Duna partjára. Szívesen élek itt, igen komfortos az atmoszférája. Nagyon jó a kapcsolatom az emberekkel, szerencsére sosem volt problémám a kapcsolatépítéssel. Noha elődeimtől eltérően nem beszélek magyarul. Szóval mielőbb szeretném megismerni a magyar vidéket is. Nagyon érdekes ez az ország. Tudniuk kell, hogy nagyon sok külföldi diplomata, közülük olyanok, akik sok évet töltöttek Magyarországon, nagyon megszerették ezt a helyet, a népet, a kultúrát, a történelmet. Tudja, ahol az ember életének egy részét eltöltötte, azt mindig egy kicsit sajátjának érzi, nemcsak a hazájának, hanem a fogadó országnak is patriótájává válik.

- Az ön elődje nagyon kedvelte a patinás Gundel éttermet. Van már önnek is kedvenc budapesti étterme?

- Kedvenc éttermet még nem találtam, csak nem régen járok budapesti vendéglőkbe. Úgy gondolom, hogy az állam pénzével csínján kell bánni, főleg most, krízis idején. A Gundel kétségkívül patinás étterem, de drága. Minden embernek van valamiféle vonzalma egyik vagy másik étterem konyhája iránt, én ilyet még nem találtam. Viszont mi a feleségemmel különös érdeklődéssel fordulunk az önök nagyszerű cukrászdái és kávézói felé. Néhányat közülük már meglátogattunk és megszerettünk. Nagyon tetszik nekem ezek atmoszférája. Az elegáns éttermekbe egyébként a gazdag emberek járnak, meg azok, akik az állam, vagy a cégük pénzén esznek. Az egyszerű emberek viszont a lakókörzetük, vagy a munkahelyük szomszédságában lévő vendéglőket látogatják, oda viszik a családjukat, a gyerekeiket, mert ott oldott a hangulat, jó a konyha. Én is az ilyen helyeket szeretem, mert ott jobban érezni az emberek lelkületét. A nagy, elegáns éttermek, cigányzenével, ez inkább a vendégeknek, a turistáknak való. De úgy látom, maguk a magyarok a kisebb vendéglőkbe, kávézókba vágynak, mert azokban otthon érzik magukat, ott jó a konyha, otthonos a hangulat.

 
nyomtat email plusz mínusz Küldés Facebook-ra Küldés Twitter-re Felvétel Google Bookmarks-ra    309 komment

HIRDETÉS

HIRDETÉS
.
HIRDETÉS
. .
Galériák
     

Ez a címe

KÖVETKEZŐ » « ELŐZŐ
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS
. .
HÍRMÁTRIX . NOLTOP10
   olvasottak   
HIRDETÉS
. .
HIRDETÉS