hirdetés
Legolvasottabb
Rovatok
Címlap
Belföld
Vélemény
Gazdaság
Külföld
Videó
Sport
Kultúra
Mozaik
Tud/Tech
Autó
Friss hírek
Galéria
Nolblog
Adatvédelem
Impresszum
Hírmátrix
“Fővárosi közlekedés”
További friss hírek
Videók
Szilágyi Áron: Nélkülük nem sikerült volna - 10 éves a MOL Új Európa Alapítványa (X)
„Vannak ennél fontosabb dolgok is” - az ország legnagyobb szavazókörében jártunk
Videó a Teréz körúti robbantóról
Szögek borítják a Teréz körutat egy nappal a robbanás után
Koncz Zsuzsa új lemeze felér az elmúlt évek tüntetéseivel
„Megnyugtat, hogy nem lettünk mindannyian zombik” - megnyílt a 16. ARC
Így ebrudaltak ki otthonából egy újabb devizahiteles családot
Még több videó
rendőrség
Budapesten nincsenek lámpába telepített traffipaxok
Budapesten nincsenek közlekedési lámpába szerelt traffipaxok, az ilyen automata sebességmérőkről szóló hír nem igaz - mondta el a Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti osztályának munkatársa szerdán.
2005. november 16.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Városrészeket képes megbénítani
Sok fontos budapesti beruházáshoz hasonlóan az éppen ma ötvenöt éve átadott Árpád híd ötlete is jóval korábbi. Sőt, nemcsak ötlet volt, 1908-ban törvény is született építéséről. Óbuda és az angyalföldi iparvidék ösz-szekötése, a Hungária körgyűrű átvezetése a Dunán már akkor igen fontos volt, de a munkálatokat az I. világháború, majd a Horthy Miklós (ma Petőfi) híd építése miatt elhalasztották - emlékezik az évfordulón az MTI. Az Árpád híd tervezésére végül csak 1930-ban írtak ki pályázatot. A feladat azért volt nehéz, mivel a Duna négy ágát kellett áthidalni, mert a híd átfut a Margit-sziget északi, illetve az Óbudai-sziget déli csúcsa fölött. A tervpályázaton két első díjat adtak ki, dr. Kossalka János és Wälder Gyula, illetve Kotsis Iván és dr. Michailich Győző műegyetemi tanárok munkáira. Az általános elrendezési tervek elkészítésével Kossalka Jánost bízta meg a minisztérium.
Hírösszefoglalónk
2005. november 07.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
A HÉV-re metrót követelnek a civilek
Írják ki újból a metrószerelvények beszerzésére meghirdetett pályázatot - követeli a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE).
2005. október 28.
Archívum
Budapest
Megújult a Bajcsy-Zsilinszky út
2005. október 25.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Marad az Örsön a kényszerátszállás
Jó ideig biztosan nem kötik össze a 2-es metró és a gödöllői HÉV vonalát. A BKV egy civil szervezet felvetésére ugyan fontolóra vette, hogy az éppen zajló metrókocsitendert átdolgozzák, és olyan járműveket szereznek be, amelyek az agglomerációba járó zöld szerelvényeket is kiválthatják, valamint a metróalagútban is közlekedhetnek. Úgy tűnik azonban, ez nem volt több blöffnél és porhintésnél; a metrókocsitender feltételei információink szerint nem változnak, a városházán nincs sem kidolgozott terv, sem pedig pénz a két vonal összekötésére.
2005. október 25.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
A kátyúzás nem lehet megoldás
A jórészt elöregedett budapesti utak élettartamán nem javítanak a kátyúzások, azok csupán a balesetek megelőzésére alkalmasak - mondta az MTI-nek a most elkészült szakmai vizsgálati jelentés kapcsán a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem út- és vasútépítő tanszékének vezetője. Fi István egyetemi tanár elmondta, hogy a főpolgármesteri hivatal megrendelésére egész évben vizsgálják a Budapesten zajló útjavítások, kátyúzások színvonalát.
2005. október 24.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Repülőtéri transzfer
Méltatlanul rossz a tömegközlekedés a Ferihegyi Repülőtér 1-es termináljához, a fekete 93-as járaton kívül egyetlen BKV-busz sem áll meg a régi épületnél. Ráadásul ez is csak igen körülményesen jut el a nemzetközi légi bázishoz, a Kőbánya-Kispest végállomásról - 30-45 percenként - Pestszentlőrincet hosszasan és komótosan megjárva kanyarodik a bejárat elé. Szombaton azonban csak délelőtt, vasárnap pedig egyáltalán nem közlekedik. Vagyis az utasok ilyenkor csak taxival vagy saját kocsijukkal érhetik el a városközpontot, illetve a repülőteret. A hosszú évek óta tervezett gyorsvasútra nem lehet számítani, hiszen a megépülése még mindig bizonytalan, ezért a szánalmas helyzetet a BKV-nak kell megoldania - véli a Városi Elővárosi Közlekedési Egyesület. A civil szervezet szerint a megoldás a Ferihegy 2-ig közlekedő Reptér-busz elnevezésű BKV-járat lenne, azzal a módosítással, hogy oda- és visszafelé is betérne a régi terminálhoz.
2005. október 24.
Archívum
Budapest
Befejeződött a Budaörsi úti felüljáró rekonstrukciója
2005. október 19.
Archívum
Biztonság - autó
Baleset miatt lezárták a budai alsó rakpartot
2005. október 19.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Gödöllői Hév-vel a Délibe?
Az eddigieknél jobban bevonják a civileket a tömegközlekedéssel kapcsolatos módosítások kidolgozásába.
2005. október 13.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Jövő márciusig rendezett a BKV finanszírozása
Óriási hitelállománnyal, de stabilan működtethető a BKV jövő év márciusáig, azt követően pedig az állami és az önkormányzati költségvetés szerepvállalásával továbbra is finanszírozható lesz a cég - jelentette ki a fővárosi önkormányzat városüzemeltetési bizottságának elnöke hétfőn. Szálka Miklós (Fidesz) szerint sok pozitívum nem mondható el a BKV-ról, amelynek évente 5 milliárd forintot kell hiteltörlesztésre költenie.
2005. október 10.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Közlekedési gondok
Hazánkban az illetékesek jelképes szerepet vállaltak az autómentes nap kapcsán: lezáratták egy napra a főváros egyik fő közlekedési útját a gépjárműforgalom elől. Nem semmi, mondhatnánk pestiesen, de nem is több annál.
2005. október 05.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Nincs türelem a fővárosban parkolóknak
Ezután, megállásuk után, azonnal parkolási díjat kell fizetniük a fővárosi autósoknak, mivel a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön módosította a nemrég újraalkotott parkolási rendeletét.
2005. szeptember 29.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Csend és bosszúság
A rendőrség és a szervezők gyors becslése szerint is legalább 20 ezer kerékpáros vett részt a tegnap késő délután kezdődött biciklis felvonuláson, amitől jó időre megbénultak a belső kerületek.
Munkatársunktól
2005. szeptember 23.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Átszállás
Nem használják az oktondi autósok a Stadionoknál lévő 1200 férőhelyes parkolót, pedig egy BKV-vonaljegy áránál kevesebbért lehet ott egész nap parkolni - kesereg a városháza illetékese.
2005. szeptember 20.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Káosz a Hősök terénél
Kész káosz fogadja a Hősök terére érkező turista- buszokat: van sofőr, aki több kört is megtesz, mire ki tudja tenni az utasokat. Kora délután kékes kipufogófüst gomolyog a Városliget felett.
Bárkay Tamás
2005. szeptember 07.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Tanévkezdés közlekedési dugókkal
2005. szeptember 06.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Motorozós taxizás: pirosnál a kocsisor elejére
Két budapesti fiatal megtalálta a megoldást arra, hogyan cselezhető ki a főváros, ha nagy a dugó, és mégis gyorsan szeretnénk elérni úti célunkat. Úgy gondolták, összekötik a kellemest a hasznossal. Mindketten szeretnek motorozni és motoroztatni, ezért kézenfekvőnek tűnt, hogy létrehoztak egy motoros taxiszolgálatot.
2005. szeptember 06.
Archívum
Budapest
A Városháza engedett az UNESCO nyomásának
Az UNESCO álláspontjához igazodva, a Fővárosi Közgyűlés csütörtökön úgy döntött, hogy a csepeli szennyvíztisztítóhoz vezető budai főgyűjtőcsatornát nem az alsó rakpart kiszélesítésével, hanem részben a jelenlegi alsó, illetve felső rakparton építik meg.
2005. szeptember 01.
Archívum
Fõvárosi közlekedés
Extravillamos a szennyvíz-nyomvonal felett
A civilek régi vágya válhat valóra: a főváros megvizsgálja, hogyan lehetne összekötni a 17-es és a 19-es villamosokat. A rakpart helyett a pálya alatt vezetne a budai főgyűjtő, amely így nem zavarná a világörökség részét képező budai panorámát.
2005. augusztus 30.
Archívum
10
hirdetés
Top cikkek
hirdetés
NOL Piactér
TOP 50 megfizethető étterem
1290 Ft
Sportfogadás + Nemzeti Sport
11970 Ft
Manager Magazin előfizetés
9800 Ft
Auto-Motor előfizetés
590 Ft-tól