Zenei 'Facebook' az Apple újdonsága

A tévés és a szórakoztató-elektronikai, valamint a zenei piacot nemcsak az innovatív termékek, de a tartalmi szolgáltatások is alapvetően át tudják szabni - ez a lényege Steve Jobs Apple vezér mondandójának, amely közben bemutatta cége legújabb termékeit.

A magyar felhasználók alighanem úgy fordítják le az efféle kijelentést, hogy a legjobb multimédiás szolgáltatásokat felvonultató csúcstechnológiájú kütyük sem többek öncélú elektronikai szerkezeteknél mindaddig, amíg nem tudunk olyan tartalmakat letölteni a készülékekre, amivel ki is tudjuk aknázni a fejlett képességeket. Amikor ugyanis az Apple vezére bemutatja az innovációkat, a magyarok azt kénytelenek tudomásul venni, hogy mindezek jelentős része nekik csak elméleti lehetőség marad, hiszen Magyarországon még mindig nem lehet zenéket letölteni a cég online boltjából, s ha vannak is ilyen megoldások, azok sem értek el áttörést ezen a fronton - főleg méretük miatt.

Az iTunes boltjából az indulása óta 11.8 milliárd felvételt töltöttek le a világon, ezzel az Apple már a globális zenei disztribúció fehér zónájának mintegy harmadát birtokolja, s ily módon a világ egyik legnagyobb elosztójának számít.

A zenén felül 450 millió alkalommal tölttek le sorozat -epizódokat, 100 millió filmet és már negyvenmillió elektronikus könyvet is eladott az Apple, a legújabb táblagépére, az iPAD-re, melynek hazai forgalmazását el még sem kezdték. A világon csak a cégen keresztül 160 millió ember már rendszeresen vásárol pénzért tartalmat.

Alighanem ez ösztökélte a céget, hogy felújítsa az eddig nem túl sikeres Apple-TV projektjét. A számítógép nélkül is használható, a zenéket, filmeket az internetről is letölteni képes, de a tévén megmutató készülék kisebb lett és száz dollár alá árazták, azt remélve, hogy minél többen vásárolnak HD felbontású filmeket öt dollárért (a legújabb mozik kerülnek ennyibe) vagy nézik meg kilencvenkilenc centért a sorozatok egyes epizódjait, méghozzá reklám-mentesen.

Az első reakciók alapvetően nagyon biztatók, a Steve Jobs beszédét kommentáló szakértők most már feltételes mód nélkül kijelentik: robbant, s jóval túl van a kritikus tömegen az online tartalompiac. Érdekes adat, hogy a cég eddig több, mint 275 millió iPOD-ot adott el, s operációs rendszeréből - az iPOD mellett az iPHONE-on és néhány egyéb terméken is ez fut - napi 230 ezret aktiválnak, amibe nem számítanak bele a termékfrissítések. Ez pedig csaknem akkora szám, amit a Google Android operációs rendszeréről publikáltak, amely rendszert sokkal több készülékre telepítik.

Steve Jobs azt is bejelentette: elérkezett az idő, hogy elinduljon a Ping, a cég zenei-közösségi szolgáltatása. - Több, mint a Facebook és a többiek. Folyamatosan nyomon követhetők az ismerősök aktivitásai (értsd, milyen zenét hallgatnak, vagy nézek), de zenei érdeklődés alapján is barátkozhatnak az emberek - foglalta össze a lényeget Jobs.

E bejelentése talán nagyobbat durrant az új termékeknél is: pedig minden iPOD összement, a legnépszerűbb, nano modell érintőképernyős, multitouch felülettel működik ezentúl, míg az iPhone-ra hasonlító Touch modell még vékonyabb, lett mégis minden oldalon tartalmaz kamerát, amellyel nemcsak egy kiváló minőségű videotelefon-szolgáltatásra vehető igénybe, de egy kézi videófelvevő- és szerkesztő is egyben, a beépített szoftvereknek köszönhetően.

Steve Jobs bemutatja az új iPod nanót, ami kicsi maradt, mégis kapott érintő kijelezőt
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.