Víztoronyot újított fel a MÁV
A 116 éves műemléket Zaránd György, a MÁV-Gépészet Zrt. vezérigazgatója adta át jelképesen Szalay Ferencnek, Szolnok polgármesterének és Szabó István alpolgármesternek. A MÁV közlése szerint a víztorony Magyarország egyik legértékesebb ipari műemléke. Az álló fafejezetű építmény helyreállítása az idén januárjában kezdődött és közel 70 millió forintba került. Az igen rossz állapotú torony újjáépítésével, ez a mára már igen ritka ipari műemlék régi pompájában maradhat fent az utókor számára.
Az épületet 2009-ben műemlékké nyilvánították, így annak helyreállítására a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal adott engedélyt. A munkálatok elkezdését hosszas kutatómunka előzte meg, amely során a fellelhető terveket és a műemléki dokumentációt alaposan áttanulmányozták a szakemberek.
A telephely, rendkívül fontos szerepet tölt be a MÁV-Gépészet és egyúttal Szolnok, valamint a régió életében is, hiszen jelentősek azok a munkaerő bővítéssel járó fejlesztések, amelyek az elmúlt években és még ma is zajlanak. Jelenleg 1200 fő dolgozik itt, így ez az üzem Szolnok egyik legnagyobb foglalkoztatója.
A járműjavító elmúlt 3 éve bővelkedett a fejlesztésekben. Legutóbb a Pálmaháznak nevezett üzemcsarnokot adták át, annak teljes felújítását követően. Ennek eredményeként a csarnok alkalmassá vált korszerű motorvonatok összeszerelésére és üzembe helyezésére is.
A MÁV a múlt értékeire is figyel, tavaly mégis több épülete veszélybe került. A többi között a vasútüzemi technológia megváltozása, a vasúti szolgálati helyek megszűnése, a különböző vonalbezárások miatt. A funkció és őrzés nélkül maradó épületek állaga rohamos romlásnak indult.
A vasúttársaság számára a működő épületek fenntartása is nehéz feladat. A víztorony felújítására a Kulturális Örökségvédelmi Hivatal adott engedélyt, miután az épületet 2009-ben műemlékké nyilvánította.
A rekonstrukciós tervek elkészítését hosszas kutatómunka előzte meg. Az átépítés a fellelhető dokumentáció és a műemléki iratok alapján valósult meg, mintegy félévig tartott. A tervező és a kivitelező munkájának köszönhetően az eredetileg 1895 és 1896 között épített torony ma ismét eredeti állapotában van.