Korszakváltás zajlik a Magyar Suzukinál, mert olyan modelleket is gyártanak, amelyek családi autónak és globális modellnek is megfelelő méretűek, ráadásul divatosak és minden korosztálynak tetszenek. Az esztergomiak terve szerint a 2015-ös Vitarát száz országba exportálják majd.
Változik a termékskála: több új sportterepjáró-modell a gyártósoron |
A Magyar Suzuki idei tervszáma 155 ezer autó, ami az elmúlt évtized negatív rekordja, nem csoda, ha a gyár májusban kinevezett igazgatója, Oura Rjoicsi, abban bízik, hogy az új termékskálájuk minden eddiginél jobban hódít majd. Van rá esély, hiszen a Vitara az S-Crossnál is sikeresebb lesz, mert a formájával és a technikájával is versenyképes a sportterepjárók között, vagyis az európai piac legdinamikusabban fejlődő szegmensében.
A 2015-ös Vitara még vagányabb, mint az S-Cross, ráadásul a típusnév negyedszázada sikeres sorozatot fémjelez. Szüksége is van a Magyar Suzukinak az új modellekre, mert a gyár több bérmunkától is elesett, és az orosz–ukrán konfliktus is alaposan megnyirbálta az exportját. Már nem Esztergomban készül az SX4-es testvére, a Sedici utódja, mert a FIAT–Chrysler egyesülésével az olaszországi Melfiben gyártják az azonos műszaki alapokra épülő, de a külsőben eltérő FIAT 500X-et és a Jeep Renegade-et.