Vegetárius éttermet nyit a McDonald's
Az amerikai gyorsétterem-lánc már eddig is sok helyütt alkalmazkodott a helyi tradíciókhoz, s a megszokott ízeket is felvette kínálatába, hogy vendégkörét a lehető legszélesebbre bővítse. Indiában ez fordítva történik: a muzulmánok vallási szokásai miatt a disznóhúst, a hinduk miatt pedig a sertéshúst kellett száműzniük étlapjukról, illetve kiváltani más ételekkel.
A McDonald's számos helyi éttermében kínál vegetárius menüt, a kínálat felét ez teszi ki. A negyedéves összesítések szerint a legkedveltebb ilyen termékük a McAloo Tikki burger, amelyben fűszerezett sültkrumpli-pástétom helyettesíti a húst. A csirkehúsos Maharaja Mac áll a népszerűségi lista második helyén.
A McDonald's a hatalmas forgalmat lebonyolító vallási kegyhelyeket szemelte ki magának, a jövő év közepére tervezett amritsari nyitás után a következő vegetárius éttermüket a hindu zarándokhelyen, a Kashmír tartományban lévő Katrában, a Vaishno Devi szent barlang közelében nyitják, ahol az évi több százezres látogató garantált forgalmat jelent számukra.
Ezt további expanzió követi az 1,2 milliárd fős indiai piacon, ahol a McDonald's a maga 271 éttermével egyelőre kis szereplőnek számít, ha azt vesszük, hogy száz országban 33 ezer egységük van. Világszerte 50 millióan keresik fel egy nap valamelyik McDonald's éttermet, míg ebből Indiára csupán félmillió fő jut. Három éven belül meg szeretnék duplázni, ötszáz fölé szeretnék növelni egységeik számát – mondta az AFP-nek Rajesh Kumar Maini, az indiai leányvállalat szóvivője.