Válságban jobban fogy a pálinka
Az Agárdi Pálinkafőzde menedzsmentje 15 százalék körüli forgalomnövekedésre számít az idén a nehéz gazdasági körülmények hatűására. Vértes Tibor főzőmester, az Agárdi Pálinkafőzde Kft. ügyvezetője elmondta: az elmúlt évben az Agárdi Pálinkafőzde árbevétel-növekedése meghaladta a 30 százalékot. Az árbevétel az előzetes adatok alapján mintegy 300 millió forintot tett ki 2008-ban.
A cég tavaly mintegy 15 ezer hektoliterfoknyi pálinkát állított elő. Ez mintegy 40 ezer liter pálinkát, azaz több mint 100 ezer palackot jelent. Az előállított árumennyiség döntő hányadát a belföldi piacon értékesítik. A pálinkafőzde termékeinek mindössze 3 százaléka kerül külföldre. A pálinka jelenleginél kedvezőbb piaci pozíciójának megteremtése érdekében azonban hatékonyabb, az állam által is támogatott marketing tevékenységre volna szükség.
A világ legjobb párlatainak és pálinkáinak idei, közelmúltban megtartott nemzetközi versenyén, az ausztriai Destillatán, a 13 országból érkezett 188 főzde közül magyar lett az összesített győztes. Az "Év Főzdéje", a "Nemzetgyőztes" és az "Év Főzőmestere" címeket is az Agárdi Pálinkafőzde kapta.
A versenyen Magyarországról még négy pálinka nyerte el az „Év Pálinkája" címet, továbbá öt arannyal, 32 ezüsttel, 55 bronzéremmel és több különdíjjal is értékelték a bírálók a magyar főzdék teljesítményét.
Nagy András, a Magyar Szeszipari Szövetség és Terméktanács igazgatója korábban arról beszélt: az elmúlt két évben évente Magyarországon mintegy 580 ezer hektoliterfoknyi - mintegy 1,2 millió liter - gyümölcspálinka került forgalomba. Mindehhez még hozzájön 100-200 ezer liter törkölypálinka, így a szakember szerint összesen évente mintegy 1,5 millió liter pálinkamennyiség kerül kereskedelmi forgalomba Magyarországon.