galéria megtekintése

Elégedettebbek az önkéntesek

0 komment

Munkatársunktól

A cégek elsősorban a vállalati kultúra építésére törekszenek, amikor munkatársaik részvételével valamilyen támogatási tevékenységbe kezdenek. Erre világított rá az a felmérés, amelyet a Magyar Adományozói Fórum (MAF) több év szünetet követően ismét elvégzett.

A vállalati önkéntesség jellemzőiről ezúttal is a kétszáz legnagyobb hazai vállalatot kérdezték meg. A megkeresésre, amint 2011-ben, most is csak minden negyedik válaszolt, a többiek elzárkóztak a kutatásban való részvételtől.

Az ötvenegy válaszadó cég közül 47 számolt be olyan támogatási tevékenységekről, amelyekbe bevonták az alkalmazottaikat is. A legfőbb törekvés a vállalati kultúra építése – erre utal, hogy a többség célja a cég iránti büszkeség kialakítása, a munkahelyi elégedettség és a csapatépítés.

 

Kiderült az is, hogy a válaszadók fele (23 cég) a márkastratégia fontos elemeként, tudatosan használja kommunikációjában a társadalmi felelősségvállalási tevékenységét.

Dominálnak az önkéntes programok (50%), és gyakori, hogy a munkatársak részt vesznek a kedvezményezettek kiválasztásában. Népszerű a munkahelyi adománygyűjtés megszervezése is (61%).

Sok cég támogat óvodákat, iskolákat
Sok cég támogat óvodákat, iskolákat

A legtöbb cég munkaidőben szervez csoportosan végezhető, főleg fizikai munkát igénylő programokat, de egyre többen nyújtanak pro bono (ingyenes) szakértői szolgáltatásokat is rászoruló szervezeteknek.

A legtöbben oktatási intézményeket támogatnak, emellett fontos a környezetvédelemhez és a szociális ügyekhez kapcsolódó segítségnyújtás szerepe.

Az értékelés terén a cégek többnyire a számszerű eredményekre, a programokban részt vevő dolgozók számára (66%) és a médiamegjelenésekre fókuszálnak (49%). Sokan számon tartják azt is, hogy hány partnert támogattak (44%).

A hosszabb távú hatásokat firtató kérdésre adott válaszok szerint legtöbben a munkahelyi elégedettség javulását, a munkatársak aktivitásának erősödését és a márkaismertség változását követik nyomon.

A vállalati önkéntesség trendjei  terén elsősorban a résztvevők számában és az önkéntességre fordítható munkaidőben várnak növekedést a szakemberek.

A költségvetés azonban nem változik, így a források hatékonyabb és kreatívabb felhasználása lesz a következő évek nagy kihívása.

A cikk a Népszabadság Jótett-oldalán jelent meg. Az oldal támogatója a Telenor.

Bejelentkezés
Bejelentkezés Bejelentkezés Facebook azonosítóval

Regisztrálok E-mail aktiválás Jelszóemlékeztető

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.