Újra nyit keletre a Wizz Air?

Tavasszal újraindulhat a Wizz Air bakui járata – azeri hírportálok legalábbis arról cikkeztek a hétvégén, hogy holnapután a légitársaság tárgyalódelegációja és az azeri partnereik véglegesítik az erről szóló megállapodást.

Más feltételekkel, mint amikor 2013-ban elindult, az első időkben heti egy járattal, majd a nyári csúcsszezonban még egyet hozzátehet a légitársaság. Az útvonal, amelynek megnyitását annak idején a külgazdasági államtitkárként dolgozó Szijjártó Péter közösen jelentette be Váradi József vezérigazgatóval, a diszkont-légitársaság egyik legtöbbet kritizált döntése volt. Egyrészt, mert Szijjártó Péter a keleti nyitás jelképének állította be, s emiatt politikai jelentést kapott, másrészt pedig kevesen hitték el, hogy 10-30 ezer forintos jegyárak mellett rentábilis lehet egy ilyen hosszan repülő járat – még akkor sem, ha éjszaka repül.

Váradi József és Szijjártó Péter a bejelentéskor
Váradi József és Szijjártó Péter a bejelentéskor
Móricz-Sabján Simon / Népszabadság

Mivel azóta a Wizz Air részvényeit bevezették a londoni tőzsdére, a mostani döntés feltételezi, hogy a járat gazdaságosságáról meg tudják győzni a részvényesek képviselőit is. A diszkontlégitársasági modellbe korábban nemigen fértek bele a hosszú járatok, hiszen a filozófia a gépek gyors pörgetésére épül. Igaz, a technológiai fejlődés – az üzemanyag-takarékos hajtóművek – ma már lehetővé teszik az akár négy-öt órás útvonalakat is, mint a Kanári-szigetek vagy épp Dubaj.

A légitársaság számára az észak-azeri Gabala város repülőterét ajánlották fel, de a Wizz Air ragaszkodott Bakuhoz – írja az azeri Trend hírportál. A járat üzemeltetését tavaly azért függesztették fel, mert nem tudtak megállapodni a helyi repülőtérrel a földi kiszolgálási díjakról. Piaci információk szerint a járatindításhoz a légitársaság komoly kedvezményt kapott, ám amikor ezt fel akarta emelni az azeri partnerük, kiderült, az már megkérdőjelezi a járat gazdaságosságát. Azt követően Váradi József arról is beszélt, hogy a mostani pia ci környezetben a keleti nyitásnál biztosabb lehetőséget kínálnak a nyugati piacok.

Forrásaink szerint azeri elvárás, hogy a tavaszi járatindítást követően a téli menetrendben is repülni kell a két város között. A járat kihasználtságát meghatározhatja, hogy Azerbajdzsánból kevés schengeni országba lehet közvetlenül repülni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.