Hatalmas roham a kasszaforgalmazóknál

Nem tűnt el, s nem is elérhetetlen a Prior Cash kasszaforgalmazó. Igaz, nehéz őket elérni, mert minden erejükkel az utolsó napok rohamát kezelik, ugyanis ma lejár a kasszatámogatás határideje. Hatalmas a sorbanállás.

Miközben legkésőbb ma üzembe kell helyeznie a kereskedőknek az online pénztárgépet ahhoz, hogy igénybe vehessék a kasszákhoz adott ötvenezer forintos állami támogatást, a Magyar Nemzet által megkérdezett jogászok szerint mindazon kereskedők, akik azért bukták el a nekik egyébként járó ötvenezres állami támogatást, mert a forgalmazó nem szállított időre, polgári peres úton a forgalmazóktól kérhetik, hogy térítse meg a nekik okozott kárt. Tekintettel arra, hogy máig maximum kilencvenötezer gépet helyeznek üzembe, de ennek jó másfélszeresére adtak le megrendelést a kereskedők, ez komoly baba sodorhatja azon forgalmazókat, akik nem tudtak határidőre szállítani. Egyes forgalmazók akár el is tűnhetnek a piacról emiatt. 

A Magyar Nemzet arról számol be, hogy az őket megkereső tucatnyi kereskedő, s ők sem nem tudják elérni a Prior Cash Kft.-t. A lap által fővárosinak titulált, de valójában kecskeméti bejegyzésű – a cégjegyzék szerint családi vállakozás – forgalmazó tizenötödikként kapott engedélyt a lengyel Novatek tipusú kasszájára, még tavaly szeptemberben. 

Lapunk időközben elérte a Prior Cash ügyvezetőjét, Vörös Áront, aki elmondta: már 18 ezer gépük működik, s az elmúlt két hétben minden olyan ügyfelüket megkeresték, akiktámogatásra jogosultak. Jelenleg is zajlik a gépek átadása, ennek ellenére lesz, maximum néhány száz olyan kereskedő, aki nem veszi át a megrendelt gépet. Ám a késlekedés ez esetben a kereskedő hibája, a cég ugyanis mindent megtett, hogy átadja az online kasszákat.

Vörös Áron úgy becsülte, hogy ma estére már 19 ezer gépük működik majd, s kiemelte: jelenleg is készletről szolgálnak ki minden vásárlót, akár olyanokat is, akik nem tőlük rendeltek. Vörös Péter tulajdonos annyit tett hozzá, hogy óriási a telefon forgalmuk, ami átmenetileg kezelhetetlen. Hat emberük dolgozik a telefonos ügyfélkezelésen, illetve toábbi 6 az adminisztráción. A cég teljes állománya hónapok óta óráisi erőfeszítéseket tesz a megnövekedett
igények kielégítésére.

Lapunk munkatársa tegnap, azaz az utolsó előtti napon több forgalmazónál is kígyózó sorokat látott, mert a legtöbb kereskedő az utolsó pillanatra hagyta a beszerzést. Több ezren lehetnek azok is, akik telefonon keresik a forgalmazókat, aggódva amiatt, hogy kifutnak a határidőből, s ezt a rohamot a javarészt tavaly, illetve tavalyelőtt alapított forgalmazók aligha bírják – nincsenek ugyanis felkészülve erre.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.