Győrben épül az Audi beszállítói parkja
Korábban már többször írtunk róla, hogy az Audi beszállítói park létesítését határozta el. A német leányvállalatnak ezt a szándékát a társaság Győrben már előrehaladott állapotban lévő, 900 millió eurós járműipari fejlesztése alapozta meg. A logisztikai centrum nem csupán raktározással és készletgazdálkodással foglalkozik majd, hanem az ott megépülő előszereldékben bizonyos készültségi szintig már a helyszínen összeállítják a különböző országokból érkező részkomponenseket.
A külföldi tapasztalatok azt mutatják: a másutt már működő ilyen centrumok folyamatosan bővülnek, térségfejlesztő hatásuk erőteljes. Ezért is komoly verseny kezdődött a létesítményért.
Úgy tudjuk, hogy először három helyszín került szóba: Győr, Pozsony, s a kormány által az első időkben mindenképpen preferált Győr-Gönyű Országos Közforgalmi Kikötő. Ez utóbbi azért lett volna fontos a kabinetnek, mert az uniós pénzekből épült kikötő csak részben működik, a pályázatban vállalt feltételeket nem teljesíti, lehetséges tehát, hogy vissza kell fizetni az elnyert több mint 5 milliárdos támogatást. Az Audi-fejlesztések koordinálásával megbízott külgazdasági megbízott korábban egyértelműen ki is jelentette: minden feltétel adott ahhoz, hogy a logisztikai központ Gönyűn épüljön meg.
Győr és Borkai Zsolt polgármester is határozott lépéseket tett azonban a beszállítói park megszerzése érdekében. Ennek a részleteiről még nem szivárogtak ki hírek. Az Audi pedig meghívásos tendert írt ki, melyre – értesüléseink szerint – hatan adták be pályázatukat. Hivatalos információk ezek tartalmáról nem jelentek meg, de úgy értesültünk: a többségük egyértelműen a győri helyszínt választotta.
Eredményt még nem hirdettek, de a Népszabadság és az Autopro.hu szakportál hazai és külföldi forrásokból egyértelműen arról értesült: eldőlt, hogy a logisztikai központ Győrben épül meg.
Az Audinál és az önkormányzatnál egyelőre nem kommentálták információnkat.