Rendületlenül gyártja új mérővonatát a MÁV. A kiselejtezett Ganz postakocsik alvázán második éve épülő szerelvény átadására még várni kell, de a nemzeti vasút szerint tartják az „aktuális” ütemtervet. A mellesleg egy mellékvonali motorkocsi-család kifejlesztését is megalapozó projekt költségvetése viszont menet közben bizalmassá vált.
A high-tech ágazatban és a hadiiparban megszokott titkolózást a vasútnál azzal magyarázzák, hogy a MÁV Központi Felépítményvizsgáló Kft. „piaci érdekeit sértené”, ha az igényei szerint megálmodott mérővonat áráról a „versenytársak tudomást szereznének”. Ami méltányolható szempont, noha a költségek összesítését a projektzárás utánra ígérő MÁV illetékesei korábban, bizonyára a félrevezetés érdekében, azt terjesztették: az FMK-008 jelzésű szerelvény 1,4-1,5 milliárd forintba kerül majd. És meglehet, valahogy az is a megtévesztést szolgálhatja, hogy a vasútvonali mérések elvégzésére szakosodott cég
az eredetileg beharangozott időpont után egy évvel sem vehette át új járművét.
Bármiről is szóljanak a konspirációk, az FMK-008 sorozatszámú szerelvény gyártására a MÁV és felépítmény-vizsgáló vállalkozása 2013 decemberében szerződtek. Akkor úgy volt, hogy az új mérővonat fél évvel később akár már szolgálatba is állhat. És „A magyar közlekedés helyzete az EU-ban” című, 2014 februárjában, Kápolnásnyéken rendezett konferencia hallgatóságának Csépke András azt is elárulta: a speciális szerelvény később egy kétrészes, alacsony padlós mellékvonali motorkocsi gyártásához is alapul szolgál majd. Az akkor még a MÁV-Start Zrt. üzemeltetési igazgatójaként, ma már a vasúti személyszállító cég vezérigazgatójaként dolgozó szakember vállalását most is tartják. A MÁV legalábbis kérdésünkre megerősítette, hogy a gyártásban lévő szerelvény „kiváló alapot fog teremteni” a motorkocsi-fejlesztéshez. Egyedül arra nincs válasz, hogy az új diagnosztikai jármű mikor készül el.