– Számos számlakibocsátó vállalkozásnál azonban a személyszállítás sincs megjelölve tevékenységi körként a cégkivonatban, így nem lenne joga ilyen szolgáltatást végezni.
– Az Ubernek nem feladata ezt ellenőrizni, de az alvállalkozónak feladata a szabályokat betartani.
Véget ért a jó világ
Komplett ágazat – autókölcsönző szolgáltatás, sofőrtoborzás – épült itthon a taxisok legnagyobb ellenségeként kikiáltott Uber működésére. Akadt vállalkozó, aki a bérelt autó mellé teljes munkaidőt, fix fizetést is kínált. A kormányzati szigorítások azonban most igencsak elbizonytalanították a szereplőket.
Ábrahám Ambrus írása: >>>
– Azt mondják, hogy nem taxi, mert nincs diszpécserközpont. De az alkalmazás pontosan azokat a funkciókat valósítja meg 21. századi formában.
– Az Uber autóspartnerei nem várakoznak a drosztokon, nem lehet a kocsikat leinteni, nincs előrendelés és nincs készpénzes fizetés. A szolgáltatás jellege más. Az Uber platformját sok városban személyszállítástól teljesen független célokra is használják, például csomagküldésre, vagy ételkiszállításra. A szabályozásnak az újfajta technológiákat is le kell követni.
– De ma még ez nem történt meg....
– Biztonsági övvel 1971-től szerelték fel kötelezően az autókat, Magyarországon a szabályozás mégis csak 1976-ban tette kötelezővé. Mi azt szeretnénk, ha 2016-ban a szabályozás ne öt év alatt kövesse le a technológiát.
Nem állnak le
Annak ellenére nem áll le az Uber a szolgáltatásával, hogy megszületett az a rendelet, amely szerint a rendszerüket használók autójáról akár le is vehetik a rendszámot. További részleteket itt olvashatnak: >>>
– Az Uber működése ma megfelel a magyar szabályozásnak? Igen vagy nem?
– Azon dolgozunk, hogy megfeleljünk a szabályozásnak, ezért tárgyalunk az összes döntéshozóval.
|
Fotó: Koncz György / Népszabadság |
– Volt-e arra példa, hogy kiderült: egy sofőrjük nem teljesítette az adófizetési kötelezettségét, és volt-e ennek bármilyen következménye?
– Ellenőrizni és szankcionálni a hatóságok feladata. Mi adószámot kérünk a sofőröktől, és akik nem adták ezt meg, azok már nem dolgozhatnak Uber-autóspartnerként. Nincs tudomásunk jogerős adóhatósági elmarasztalásról. Tudjuk, hogy vannak folyamatban eljárások, de mi inkább a megoldásban vagyunk érdekeltek, nem a retorziókban. Fejlesztéseink célja, hogy a sofőrök egyszerűen tudjanak adózni, a NAV pedig egyszerűen tudjon ellenőrizni.