Taxis cégektől jön az Uber kihívója

Egy alapjaiban megváltozott okostelefonos applikációt mutatott be kedden a Mastercarddal együttműködésben a Budapest Taxi és a City Taxi. Az alkalmazás – bár a két fuvarszervező vállalat igyekezett kerülni az Uber megnevezést, s kevéssé rámutatni utóbbi cég és saját rendszerük hasonlóságára – egyértelműen az amerikai hátterű vállalat szolgáltatásának kíván konkurenciát állítani a fővárosban.
Az elmondottakból az szűrhető le ugyanis, hogy a felhasználói élményt igyekeztek az Ubernél megismerthez hasonlóvá tenni. Ahogy fogalmaztak: ez „az idők szava", s az utasok igényeinek minél nagyobb arányú kiszolgálását szerették volna elérni. Ha pedig a taxizók erre vágynak, akkor ebbe az irányba kell fejleszteni – jelezték.

Az új alkalmazás iOS, Android és Windows alapú rendszeren is elérhető, s közel azonos működést tesz lehetővé. A felhasználók okostelefonjuk képernyőjén valós időben követhetik nyomon a közelben lévő taxikat, a képernyőn azok piktogramját megérintve az autó típusát is megtekinthetik, mint ahogy a sofőr értékelését is megnézhetik, majd minősíthetik is az utazást. Az alkalmazás üzenetet küld a megrendelőnek, ha az autó már a közelben van, ezen felül megbecsüli a várható viteldíjat is – mondta el Horváth Csaba, a Budapest Taxi igazgatója, valamint Tamás Miklós, a City Taxi elnöke.

Felvetésünkre, hogy abban az esetben mit tud tenni az utas, ha a kalkulátor által számított fuvardíj és az út végén a taxiórán látott tarifa között markáns különbség látható, mindkét cégvezető úgy reagált, hogy ezt ugyan nem tartják valószínűnek, de ha mégis, akkor az utas azonnal hívja panaszbejelentéssel a vállalat taxiban feltüntetett központi számát.

Az alkalmazás további újdonsága – ebben lett partner a Mastercard –, hogy lehetővé teszi a bankkártya nélküli fizetést is. Ha ezt igényli az utas, akkor az applikáció letöltésekor a kártyája adatait meg kell adnia. Ezt követően úgy működik a rendszer, mint egy alkalmazáson keresztüli fizetés – jegyezték meg a kártyatársaság részéről. Nagy különbség – hangsúlyozta a két taxis cég –, hogy míg az Ubernél a társaság által számított tarifát a fuvar után a felhasználó közreműködése nélkül vonják a számláról, addig itt a taxiórán látott összeget az utasnak kell „közölnie" az alkalmazással és kell jóváhagyni a fizetést.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.