Törököt fogtak az autósok a MÁV Biztosítóval
Úgy tűnik, hiába kötöttek át augusztusban másik biztosítóhoz a MÁV Biztosító ügyfelei, vélhetően több ezer autós számára ezzel még nem zárult le a történet, sőt, most kezdődik csak az igazi vesszőfutás.
A Generali az egyesület mintegy négyszáz egykori ügyfelét perelte be, mert a MÁV nem tud helytállni az okozott károkért – mondta a biztosító mai háttérbeszélgetésén Ilics László ügyvezető igazgató. A Generali nem-életbiztosítási területekért felelős igazgatósági tagja szerint a mávosok által okozott károkat a biztosító kijavíttatta ügyfelei cascójának terhére, mivel azonban az egyesület kifizetési listáján az ilyen típusú követelések hátrébb szerepelnek, így valószínűleg erre már nem jut pénz. (Az utoljára – még augusztusban – nyilvánosságra hozott adatok szerint a MÁV Biztosító vagyona a követelések alig felére nyújt fedezetet.) A Generali ezért úgy döntött, hogy nem a MÁV-on, hanem a kárt okozó autóson próbálja meg behajtani a tartozást – tette hozzá.
Az ügyvezető szerint a többi érintett hazai biztosító is így tesz majd, és vélhetően az egykori ügyfeleken hajtja be kintlevőségét a Mabisz is. A szervezet által kezelt kártalanítási számlához eddig mintegy kétmilliárd forint értékű olyan nemzetközi káreseményt jelentettek be, melyet egykori MÁV-ügyfél okozott külföldön. Ezeket a károkat a Mabisz a számláról kifizeti, ám ezután megkísérli majd behajtani, s mivel az egyesülettől valószínűleg szintén nem jut pénzéhez, ezért a balesetet okozó autóstól követeli majd.
Az ügyvezető szerint a kártalanítási számlához eddig beérkezett kárösszeg tovább hízik majd, a gyakorlat ugyanis azt mutatja, hogy a nemzetközi károk bejelentése akár két évig is elhúzódhat.
Ilics elmondása szerint a MÁV Biztosító széthullása a Generali idei mérlegét mintegy félmilliárd forinttal rontja: ez az okozott károk cascóra történő megjavíttatásából és a kártalanítási számla feltöltésének a biztosítóra eső részéből áll össze – tette hozzá Ilics.