Tíz év lesz majd a 'nyugdíjkorhatár' a taxiknál
A rendelet külön kezeli a klasszikus taxi-, illetve a személygépkocsis személyszállító szolgáltatást. Ez utóbbiba tartozik például a szállodai utasszállítás, vagy a repülőtéri – minibusz – szolgáltatás is. A taxiban – a vezetőn kívül – legfeljebb 4-6 fő utazhat, és kötelező a taxaméter beépítése. A személygépkocsis személyszállító szolgáltatást végző jármű 4-8 utast szállíthat, és nem kell viteldíjkijelzőt beleépíteni.
Mindkét szolgáltatás csak tevékenységi engedély birtokában végezhető. A taxisengedély csak meghatározott földrajzi területre szól, de ha a vezető a maga területén veszi fel az utast, átviheti másik területre. A személygépkocsis engedély viszont az egész országra szól.
A tevékenységi engedély feltétele a személyes megbízhatóság, a szakmai alkalmasság és a pénzügyi teljesítőképesség. Az első feltétel azt jelenti, hogy a vállalkozás szakmai irányítóját nem tiltották el korábban a taxizástól. A szakmai alkalmasság a szükséges vizsga letételét, míg a pénzügyi teljesítőképesség köztartozás-mentességet jelent. Ebbe a körbe tartozik a kocsinként – és szállítandó utasonként – 100-100 ezer forint vagyoni biztosíték letétele, amelyet elkülönített számlán kell tartania a fuvarozónak.
A bérautókat B-kategóriás jogosítvánnyal és PÁV II. kategóriás pályaalkalmassági engedéllyel lehet vezetni. Ekkor a hatóság külön vezetői engedélyt állít ki, amely öt évig érvényes.
A taxi jobb első ajtajára, legalább tíz centiméteres karakterekkel fel kell írni a tevékenységi engedély számát, továbbá a területi érvényességet.
A taxi – az első üzembe helyezéstől számítva – nem lehet tíz évnél régebbi. A motorja legalább Euro 3-as kell hogy legyen, és kötelező felszerelés a blokkolásgátló. A jelenlegi engedélyek 2014. március 31-ig maradnak érvényben a tervezet szerint.