Tesztüzemmódra kapcsolt Budapesten a Taxify
Egy lépéssel közelebb került az üzemszerű piaci működéshez a Taxify. Az észt hátterű startup vállalkozás hétfő reggeltől tesztüzemben működik. Az autók érkezésének lehetséges idejét már jelzi az alkalmazás, ám sokkal többet egyelőre nem lehetett tenni vele, így kocsit rendelni sem tudtunk.
A Taxify a Budapestről a közelmúltban távozott Uberhez hasonlóan sharing economy rendszerben üzemeltetné taxijait a magyar fővárosban. Azzal a különbséggel, hogy minden pontját be akarják tartani a budapesti taxirendeletnek és az országos személyszállítási szabályozónak is. Ennek markáns eleme, hogy a Budapesten érvényes tarifával üzemelnének, azaz egy kilométer 280 forintba kerül majd a cég autóiban.
A vállalat már jóideje komolyan dolgozik a magyar megjelenésén. Immár három hete folyamatosan toborozzák a sofőröket, míg múlt heti tájékoztatásuk szerint naponta 200-300 ember regisztrál a Taxify okostelefonos rendszerébe.
Cseh Kinga, a Taxify sajtóreferense korábban a Nol.hu-nak azt ugyan nem árulta el, hogy mennyi sofőrrel és autóval indulnak, de azt igen, hogy rengeteg volt uberes jelentkezik a csapatba. Szép számmal érdeklődnek taxisok is, utóbbiak aránya mintegy tíz százalék – közölte.
A működéshez szükséges vállalatot – a Taxify Hungary Fuvarszervező Kft.-t – alig egy hete vette nyilvántartásba a Cégbíróság 50 millió forint jegyett tőkével. A vállalat mögött azonban nem az észt startup, a Taxify áll, hanem három magánszemély: Ferentzy Zoltán, Szilágyi Balázs és Poprócsi Zsolt. Ennek okát firtató kérdésünkre Cseh Kinga azt válaszolta, hogy a bevételeket és az esetleges nyereséget itthon szeretnék befektetni, a vállalkozás működtetése így könnyebb, a rendszer pedig átláthatóbb.