Testvérénél 860 euróval olcsóbb

A VW leányvállalata, a cseh Škoda hamarosan piacra dobja Fabiánál is kisebb modelljét.

Az új Citigo, a városi City Clever a Škoda hetedik modellsorozata, mely a kiskategóriában bővíti a márka kínálatát A modell már az idei év végén kapható a cseh márkakereskedőknél, a többi európai piacon 2012. nyarán forgalmazzák. A 3,56 méteres modell a kisautók kategóriájában, az A00 szegmensben bővíti a cseh gyártó palettáját. A négyszemélyes és három ajtós Citigo után jövőre indul az ötajtós és tíz centiméterrel hosszabb változat sorozatgyártása.

A letisztult formák markáns megjelenést adnak az autónak, melyről első pillantásra látszik, hogy vérbeli Škoda. A krómszegély övezte, lamellás szerkezetű hűtőrács és a finoman formált fényszórók mellett nagy ablakfelületek jellemezik a karosszériát. A 930 kilogrammos Citigo hossza 3,56 méter, szélessége 1,65 méter, magassága 1,48 méter, tengelytávja 2,42 méter, 251 literes csomagtartója a hátsó ülések lehajtásával 951 literig bővíthető.

A Škoda modellválasztékában először jelenik meg a vezető és az első utas fej-mellkas oldallégzsákja, csakúgy, mint az aktív biztonságot szolgáló City Safe Drive aktív vészfékrásegítő, mely 30 kilométer/óra alatt önműködően aktiválódik, s lézeres szenzora segítségével érzékeli az ütközésveszélyt. A Škoda Citigo és testvérmodellje, a Volkswagen up! Vészfék rendszere eddig egyedülálló a kisautók szegmensében.

A Citigo háromhengeres, 1 literes 60 lóerős és 75 lóerős teljesítményű benzinmotorral készül a legtakarékosabb Green tec változatok átlagfogyasztása 4,2 illetve 4,3 liter 100 kilométerenként, 97 illetve 99 gramm kilométerenkénti széndioxid kibocsátása mellett. A Škoda Citigo ára 8990 euró, ami 860 euróval olcsóbb az up! Nevű Volkswagen testvérmodelljénél.

A cseh márka új modelljének elsődleges célcsoportja a fiatal autós, valamint az úgynevezett „Best Agers“ csoportot, illetve a második vagy harmadik autót tartó családokat célozza meg. Összességében olyan vásárlókról van szó, akik magas fokú költségtudatossággal, valamint a minőség, a praktikus használhatóság, illetve a színvonalas design és a biztonság iránti igényekkel választják ki autójukat. A Citigo révén a Škoda olyan új potenciális vevőket kíván meghódítani, akiknek a márka mindeddig nem tudott megfelelő kisautót ajánlani.

„A Citigo növekedési stratégiánk központi pillére, rohamosan bővülő piaci szegmenst nyitva meg márkánk előtt“ – hangsúlyozta Winfried Vahland, a Škoda igazgatótanácsának elnöke. „E modell vérbeli ‚Egyszerűen nagyszerű’ autó: kompakt, mégis tágas, gazdaságos, ám kifejezetten mozgékony, vonzó megjelenésű, s számos szellemes ötlet jellemzi.

Az új Skoda mini, a Citigo
Az új Skoda mini, a Citigo
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.