Terjeszkedik Simicska konkurense

Megvásárolja az egyik legrégebbi magyar magasépítő vállalkozást, a Magyar Építő Zrt.-t a mélyépítéssel foglalkozó Duna Aszfalt-csoport. Az ügylet jelenleg a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyására vár – jelentették be közleményükben az érintettek.

Korábban arról lehetett hallani, hogy a Magyar Építőt az Orbán Viktor miniszterelnök barátja, Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester cége, a Mészáros és Mészáros Kft. venné meg, ám végül a Szíjj László és Varga Károly érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt lett a befutó.

A két cég ugyanakkor jól ismeri egymást: a Duna Aszfalt és a Mészáros-vállalkozás együtt dolgozott a békési ivóvízminőség-javító beruházáson, illetve több fővárosi kerület csatornázási munkálatain. A Duna Aszfalt Kft. a 2010-es kormányváltás óta jobban teljesít: árbevétele a 2011-es közel 19 milliárd forintról 2013-ra 54 milliárdra nőtt. A Makótól a román határig húzódó sztrádaszakasz kiépítését 2012-ben egyenesen a kormányfővel most élesen szembehelyezkedő Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Közgép elől nyerte el.

A piaci szakértők szerint fontos ügyletről van szó, de az építőipari erőviszonyokat egyelőre nem borítja fel, hogy a Duna Aszfalt-csoport megveszi a Magyar Építőt. A vállalkozások erejének egyesítése mindkét félnek hasznára lehet: a dinamikusan növekvő Duna Aszfalt és a Magyar Építő egyaránt „jó”, a magyar építőiparban komoly értéket jelentő vállalkozás. Előbbi az invesztíció révén piaci lehetőségeit növelheti. Az irányítása alá vont Magyar Építő ugyanis a magasépítési területen az egyik legrégebbi, történetét 1889-ig visszavezető, elismert, felkészült szakembergárdával, referenciák seregével rendelkező cég, amely lehetővé teszi, hogy új tulajdonosa a magasépítési megrendelésekért is versenybe szálljon. Mindezért cserébe az évek óta zsugorodó magasépítő cég a talpon maradás esélyét kapja meg.

Bárhogy is, a két társaság közös irányítás alá kerülése önmagában nem kecsegtet forradalmi változásokkal az építőiparban. Bármennyire is időszerűnek tűnnek például a találgatások, de a Duna Aszfalt pusztán a Magyar Építő megszerzése révén nem kerül közelebb a Közgép „utoléréséhez”, netán beelőzéséhez. Még úgy sem, hogy Szíjj László sportszerető, a hírek szerint a miniszterelnökkel is jó kapcsolatokat ápoló vállalkozó. Miként az a Garancsi István is, aki megvásárolta a szintén magasépítéssel foglalkozó, a Magyar Építőnél egy számmal nagyobb Market Építőt.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.