Takarékossági kampány az energiaszolgáltatóktól

A nagy magyar szolgáltatók közel félmilliárdos energiahatékonysági kampányt indítanak. Október elejéig plakátokon, tévékben, rádiókban, újságokban és interneten találkozhatunk a felhívásokkal.

A nagy magyar energiaszolgáltató csoportok - az EDF Démász, a GDF Suez, a Főgáz, az Elmű-Émász, az E.ON és a Tigáz - energiahatékonysági kampányt indítottak "Legyen ön is tudatos energiafogyasztó" címmel.

A mostantól október elejéig tartó kampány költségvetése 462 millió forint. Először óriásplakát-, citylight- és járműdekorációs kampány indul. Információink szerint ezt a Simicska Lajos és Nyerges Zsolt érdekkörébe sorolt Publimont végzi.

Később televíziós kampány indul az RTL Klubon, a Hír TV-ben és az MTV-ben, de lesznek spotok a Class FM-en, hirdetnek az Axel Springer lapjaiban, valamint az Indexen és az Origón is.

A mai sajtótájékoztatón a médiatervezést végző Young and Partners kommunikációs ügynökség ügyvezető-tulajdonosa, Kuna Tibor, Horváth Péter, a Magyar Energia Hivatal elnöke, illetve Felméry Gusztáv, az Energiatudatos Fogyasztók Társadalmáért Egyesület elnöke méltatta a kezdeményezést.

Idézve a kampányból - melynek "arca" Erős Antónia - a felszólalók többek között arra hívták fel a figyelmet, hogy ne hagyjunk használatlan töltőt a konnektorban, ne felejtsük nyitva a hűtőajtót, a napokig nem használt berendezések - például a mosógép - vezetékeit húzzuk ki a konnektorból vagy kapcsoljuk ki a hosszabbító billenőkapcsolóját, télen ne szellőztessünk hosszú ideig és a gáz lángja ne érjen az edény szélén túl.

Horváth Péter úgy fogalmazott: a fogyasztók joggal kérik számon a hivatalon a gáz, az áram és a távhő díját, amit igyekeznek megfizethető, de az ellátó cégek gazdálkodását is lehetővé tévő szinten tartani. Ugyanakkor a számla nem csak ettől, hanem az elhasznált energia mennyiségétől is függ, amit kizárólag a fogyasztó képes befolyásolni. A hasonló kampányokat fontosnak nevezte annak érdekében, hogy a Föld nem megújuló energiaforrásait még hosszú ideig kiaknázhassuk.

Kérdésünkre, miszerint miként értékelik majd a kezdeményezés hatékonyságát, Kuna Tibor kifejtette: a Magyar Energia Hivatal adatai alapján felmérik majd, hogy a kampányt követően mennyire csökkent az energiafogyasztás. A téma mindenkit érint, így ez az "eszközmix" szolgál leginkább az összes fogyasztó elérésére - indokolta a hirdetések ilyetén megoszlását az ügyvezető igazgató.

 

Ismét Kuna Tibor irányítja a Young and Partnerst

Ismét Kuna Tibor irányítja ügyvezetőként a számos állam-közeli megbízásban érintett Young and Partners stratégiai tanácsadó és kommunikációs ügynökséget - tudtuk meg az érintettől. A vállalkozás tulajdonosa lapunkat májusban arról tájékoztatta, hogy egyéb, cégen belüli feladatai miatt az ügyvezetői posztot Hajdu Ákosnak adja át. (Szavai szerint nem az késztette visszalépésre, hogy az ügynökség kormány-közeli megbízásait sokan összefüggésbe hozták 2003 és 2006 között a Fidesz ifjúsági kabinetjében betöltött tisztségével, amely feltételezést egyébként az érintett visszautasította.)

Kuna Tibor mostani beszámolója szerint néhány hét elteltével Hajdu Ákos egy újabb állásajánlatra mondott igent és távozott a cégtől. Azóta helyére nem találtak megfelelő szakembert. Így újra ő tölti be ezt a - szavai szerint - bizalmi állást.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.