Politikai kapcsolattartó lett a szépségkirálynő

Megtalálta a megfelelő szakembert politikai és üzleti kapcsolatai egyengetésére a Dunakeszi Járműjavító Kft. A tavaly ősszel több mint kétmilliárd forintért többségi állami tulajdonba került vállalat új menedzsmentje Devecser Anikó szépségkirálynőt alkalmazza a poszton. A Blikk szépe választás 2009-es nyertese legutóbb Tuzson Bence, a Fidesz-frakció szóvivője mellett tűnt fel, az országgyűlési képviselő fogadóóráit szervezte.
Devecser Anikó a Dunakeszi Járműjavító külső kapcsolattartással foglalkozó munkatársa – erősítette meg lapunknak Szepessy Tamás. A társaság ügyvezetője arról beszélt: az új kolléga feladatai összetettek, kapcsolatot kell tartania a kormányzati intézmények és Dunakeszi önkormányzatának vezetőivel. Feladatkörébe tartozik a cég számára üzleti lehetőséget kínáló pályázatok figyelése. Emellett gondjaira bízták a külső vezetői tárgyalások megszervezését is. Mindez azzal jár, hogy a külső kapcsolatokat egyengető munkatársnak nem kell teljes munkaidejét a vasúti járművek javításával foglalkozó vállalkozás telephelyén töltenie.

Az ügyvezető szerint ugyanis feladatai megkövetelik, hogy gyakran a dunakeszi irodától távol, akár a fővárosban tárgyaljon, dolgozzon. Még akkor is, ha a társaság szervezeti és működési szabályzatában (szmsz) nem szerepel olyan munkakör, amit a társaság központjának kapuján kívül lehetne végezni. A rendhagyó helyzet azonban szerinte már nem sokáig okoz zavart, mert az áprilisra elkészülő új középtávú stratégia kidolgozásával párhuzamosan tervezik az szmsz megújítását is.

Devecser Anikó több területen is kipróbálta már magát
Devecser Anikó több területen is kipróbálta már magát

Dunakeszi legnagyobb munkaadója látványos átalakításra készül, s ebben Szepessy meghatározó szerepet szán a politikai és üzleti partnerekkel kialakított kapcsolatok élénkítésének. Úgy véli: enélkül a korábban a hazai vasúti járműjavító ipar meghatározó vállalkozása nehezen lábalhat ki abból a kátyúból, amelybe az elmúlt években ragadt. Megrendelések híján ugyanis a jelenleg 372 főt foglalkoztató cég már régóta nem tud valamennyi dolgozójának folyamatos munkát adni.

Aktuálisan mintegy másfél száz munkatársuk tartós kényszerpihenőn van. Munkába állásukat, a ma még üresen visszhangzó üzemcsarnokok használatbavételét csak az új megrendelések elnyerése biztosíthatja. Amihez a társaságnak a korábbinál aktívabb együttműködést kell kialakítania tulajdonosaival, a vasutat irányító kormányzati intézményekkel, illetve az ágazat hazai és külföldi szakvállalataival.

Az ügyvezető reméli, hogy 2016-ra a meglévő dolgozók foglalkoztatása mellett az első létszámbővítésekre is sor kerülhet. Ehhez azonban a Dunakeszi Járműjavítónak ki kell hasítania a maga szeletét a MÁV személykocsi fővizsgáztatási megrendeléseiből. Ezen felül végre kell hajtania azokat a beruházásokat, amelyek révén a társaság bekapcsolódhat a Budapestnek szánt spanyol CAF villamosok gyártásába, és orosz partnerével együttműködve eredményesen kell szerepelnie a régi BKV metrókocsik felújításának kivitelezői közbeszerzésén is.

Devecser Anikó 2012-ben szerzett diplomát a Kodolányi János Főiskola kommunikáció és média szakán, majd 2014-ben elvégezte a Károli Gáspár Református Egyetemet is. Szerkesztőasszisztensként dolgozott 2010. október és 2011. február között a City TV-nél, majd 2011. február–júniusban a TV2-nél. Ezt követően 2014-ig igazgatósági asszisztens a Budapesti Közlekedési Központnál, majd 2015-től külső kapcsolati munkatárs a Dunakeszi Járműjavítóban.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.