Csomorné Orbán Krisztina a trafikpályázat idején még a dohánykereskedelemért felelős Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) főosztályvezetője volt, időközben főtanácsadó lett. Ami azonban ennél is érdekesebb: néhány hónappal a bizottsági ténykedése után a Hunga-roring Zrt. igazgatósági tagjává nevezték ki.
Aligha véletlenről van szó, mivel a Hungaroring Zrt. vezérigazgatója a Nemzeti Dohánykereskedelmi Zrt. első embere, Gyulay Zsolt. Szép ívet futott Mészáros Karina karrierje is: anno a fejlesztési tárca titkárságvezetőjeként osztotta újra a dohánypiacot. Időközben vagyongazdálkodásért felelős helyettes államtitkárrá nevezték ki.
Eredményekben gazdag két évet tudhat maga mögött Pindroch Szilárd is, aki a Fidesz ifjúsági szervezete, a Fidelitas Nógrád megyei elnöke és a Miniszterelnökség tanácsadója volt. Azóta a Széchenyi Programiroda stratégiai igazgatója és a Pro Regio Közép-Magyarországi Nonprofit Közhasznú Kft. felügyelőbizottsági tagja lett, míg 2013 októberétől a Miniszterelnökségtől tanácsadóként 14 millió forintot kapott a „területi koordináció erősítésére".
|
Mihalovics megalapozta a jövőjét Bús Csaba / Népszabadság/archív |
Szintén a Fidelitasban alapozta meg a karrierjét a trafikpályázatkor igazságügyi minisztériumi kabinetvezető Mihalovics Péter, aki nemcsak a 2012-ben tulajdonába került 120 négyzetméteres budai ingatlanára lehet büszke. A Bakony–Balaton térség fejlesztéséért felelős miniszteri biztos lett, nemkülönben a Magyar Villamos Művek és a Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Zrt. felügyelőbizottsági tagja.
Eleve előnyös helyről startolt Bitay Márton Örs: korábban a Vidékfejlesztési Minisztérium kabinetfőnökeként a trafikpályázatokra számos ponton hasonlító – átláthatatlan és szubjektív – földbérleti pályázatok körül ügyködött, időközben a tárca állami földekért felelős államtitkára lett, így most a földprivatizáció egyik fő felelőse. Bitayval egy időben, 2013 júniusában, pár hónappal a trafiktender után léptették elő Gulyás Andreát, aki a vidékfejlesztési tárcánál a miniszteri kabinetet vezeti.
|
A trafikkárosultak tüntettek, mások csendben jól jártak Reviczky Zsolt / Népszabadság |
A trafikbizottságba egyetlen tagot delegált az Emberi Erőforrások Minisztériuma: László András ekkor kabinetvezető volt, később politikai tanácsadó a tárcánál, tavaly májusban Brüsszelbe távozott, ahol a Fidesz-frakció sajtótitkára.
Némileg kakukktojás Kohut Balázs. A trafikpályázat idején a közigazgatási tárca helyettes államtitkára volt, utóbb Szijjártó Péter mellett közigazgatási államtitkár. Ám 2015 áprilisában távoznia kellett, egyes hírek szerint a Quaestor-ügy miatt. De nem hagyták az út szélén, azóta is a Magyar Exporthitel Biztosító Zrt., illetve az Eximbank felügyelőbizottsági tagja.
|
Bitay előnyös helyről startolt Kurucz Árpád / Népszabadság/archív |
Egyetlen értékelő helyezkedett el a versenyszférában: Bagoly Andrea a gazdasági minisztérium titkárságvezetője volt a pályázatok elbírálásakor, a fiatal jogász aztán a kormánnyal stratégiai partnerséget kötött amerikai multihoz, a GE Healthcare-hez igazolt.