Százmilliót is bukhat a Malév a krétai baleseten

Bizonyosan hosszabb időt vesz igénybe a Malév hétvégén megsérült Boeing-jének a megjavítása, így már majdnem biztos, hogy a Malévnak repülőt kell bérelnie. Ez a listaárak alapján minimum százezer eurós tétel, holnap hozhatnak végleges döntést. Megmutatjuk, hogy sérült meg a repülő!

Mint képünkön is látszik, olyan komolyan megsérült a hétvégén Krétán a Malév Boeing 737-800-as repülőgépe, amelynek farokrésze leszállás közben a futóhoz ért, hogy egészen biztosan hosszabb időt, esetleg hónapokat vesz igénybe a repülő javítása. Mivel a legnagyobb kapacitású gépről van szó, amely a legforgalmasabb időszakban, a nyaralószezonban esik ki a flottából, majdnem biztosan másik gépet kell bérelnie a cégnek a javítás időtartamára, erről holnap akár döntés is születhet, a cég már bekérte az árajánlatokat.

Szabad, bérbe vehető repülőgép több is van a piacon – tudta meg lapunk nem hivatalos, de megbízható iparági forrásokból.

Egy repülő bérleti díja normális piaci körülmények között listaárakon havi százezer eurót, vagy annak többszörösét is kitevő tétel lehet (százezer euró megközelítőleg huszonhétmillió forint), így a hónapokra vetített bérleti díj elméletileg egészen bizonyosan sok tízmilliós tétel, extrém esetben meghaladhatja a százmilliót is – e költségét pedig nem téríti meg a légitársaságnak a biztosító.

A végső bérleti díj azonban a Malév és a bérbeadó közötti tárgyalásokon dőlhet majd el.

A javítás költségeit viszont téríti a biztosító, de az önrész további euró tízezrekbe kerülhet, így a Malév kára igen komoly a hétvégi baleset miatt. A gép törzsének olyan nagy számú alkotóeleme sérült meg, hogy a mai ismeretek szerint a javítást bizonyosan csak a helyszínen, azaz Kréta repülőterén lehet elvégezni. Ez tovább növeli a költségeket, igaz, ezt fedezi a biztosító.

Végleges döntést ez ügyben a napokban hozhatnak, mivel a gép nem a Malév, hanem az ILFC lízingcég tulajdona. A NOL úgy tudja, hogy a Boeing és az ILFC mérnökei holnap érkeznek Heraklion repterére, hogy megvizsgálják a gépet és döntsenek a javításról, vagy arról, hogy részleges helyreállítás után a géppel átrepüljenek egy olyan reptérre, ahol megvan a megfelelő javító-infrastruktúra, azaz hangárok és javító-cég.

Értesüléseink szerint a gép biztosan javítható, s nem merült fel az sem, hogy gazdasági okokból a selejtezése mellett döntsenek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.